ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkמשרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה

published at 16/11/2009 - 15:21 · ‏פורסם ik_5 · ‏tags ממשל · שלח לחברידידותי למדפסת
קוד פתוח במוסדות "כלכליסט טכנולוגי" כותב על כוונת משרד החינוך לחדש בקרוב את ההסכם עם מיקרוסופט למכירת מוצרי החברה לבתי הספר בעלות של 39.90 דולר לבית ספר.

לפי סופיה מינץ, מנהלת פרויקט "חותם" במשרד החינוך: "כל אלה שמדברים על הכנסת קוד פתוח למערכת החינוך מתכוונים לטוב, אבל אינם רואים את המציאות" ...

נוסף ע"י mksoft:

נראה כי התהליך ברוסיה נתקל בקשיים וגם שם מיקרוסופט "עושה טובה" במחיר מיוחד עבור XP. בכל מקרה נראה שמשרד החינוך עומדים לצאת פרייארים: העסקה שווה למיקרוסופט יותר (בהתחשב בקהל השבוי) - היו יכולים להוציא במחיר נמוך יותר.

איפה אנחנו ואיפה ברזיל.

 

קישורים רלוונטיים

· עוד על קוד פתוח במוסדות
· חדשות מאת ik_5


הסיפור הנקרא ביותר בנושא קוד פתוח במוסדות:
ציוני בגרות חורף 2004

משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה | כניסה / יצירת מנוי חדש | 28 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה (ניקוד: 1)
ע"י ik_5 (e@mail.place)
ב 16/11/2009 - 15:29
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://ik.homelinux.org/
הוספתי את זה אתמול שעה לפני שהתפתח דיון בנושא בפורומים, השאלה היא האם עכשיו עדיין יש לזה מקום בחדשות אחרי שיש כבר דיון בפורומים ?

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה (ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 16/11/2009 - 15:43
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il/
מקום יש תמיד.

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה (ניקוד: 1)
ע"י ik_5 (e@mail.place)
ב 16/11/2009 - 16:00
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://ik.homelinux.org/
בקשר לשאלה "איפה אנחנו ואיפה ברזיל" ובכן אם היית יודע כמה תורמים יש לפרוייקטים שאני אוהב (FPC, לזרוס וFirebird) מברזיל, אני חושב שהיית מצניע את השאלה הזו :P

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/11/2009 - 16:10
איפה אופיס 2007 ואיפה אופן אופיס.
שמיים וארץ.

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/11/2009 - 16:13
אם כך , אופן אופיס בשמיים.

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה (ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 16/11/2009 - 16:15
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il/
אתה מתכוון בהפרש המחירים, אתה צודק. אי אפשר להתקרב לזה לעול של 2007 (שלא לדבר על ההכשרה של העובדים לממשק).

אז מאיפה אני מוריד את האופיס המהולל הזה ? יש לו גרסה שאני יכול להתקין על הלינוקס באופן טבעי ? או על המק (גרסה מרובה פלטפורמות אמיתית, לא הבדיחה שלהם על חשבון המקיסטים) ? על אופן סולאריס ? או שצריך לחיות בכלוב עבור המוצר המהולל והמושלם הזה ?

אתה לא מנסה לטעון שאופן אופיס לא מתאים לבי"ס, נכון ?

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/11/2009 - 20:20
אתם כאלה פטתיים.
מצד אחד אנשי הקוד הפתוח טוענים שרק בעזרת קוד פתוח האנושות תוכל להתקדם. מצד שני אתם אומרים שאנשים לא צריכים את הקידמה של אופיס 2007, אופן אופיס מספיק לכולם.
זאת לא סתירה?
תחיו בבועה שלכם חבורה של קמצנים ואני אשלם על תוכנה איכותית וחדשנית. אתם יכולים רק לקנא שיהיה לכם דבר כזה.

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה (ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 16/11/2009 - 20:25
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il/
אתה לא באמת מבין את הנושא של החופש, הא ? שאלתי אותך שאלה: כמה עולה לי MS אופיס ללינוקס, ועל שאלה פשוטה כזו לא הצלחת לענות.

רישוי ל-ms אופיס + חלונות: xxx$
לא להיות כבול ליצרן או לנהל רישיונות: priceless.

איזה קידמה הביא אופיס 2007 ? ממשק שתופס חצי מסך ונגוע בפטנטים ? יש לי לקוחות עסקיים אשר מסתדרים יפה מאוד עם אופן אופיס (והם אפילו עוד עם גרסה 2, לא מרגישים צורך לשדרג). אז איזו "קידמה" הם מפסידים ? הצורך לשלם למיקרוסופט במקום משכורות לעובדים ? חוסר כאב הראש התלןי ברישוי ? באמת פאתטי.

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/11/2009 - 21:43
לא מעניין אותי החופש.
בשורה התחתונה האופיס של מיקרוסופט טוב יותר. בגלל זה הוא עולה כסף.

פטנטים?
ידוע שמי שיש ברעיונותיו חדשנות אמיתית נותה פחות לשתף אחרים בהמצאתו ומעדיף לצאת נשכר בעצמו מהמצאתו.

לא כולם מסתדרים עם הממשק של אופיס 2007 אבל שם יש לפחות חדשנות.
באופן אופיס אין שום דבר חדש שלא היה באופיס 2003.


[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה (ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 16/11/2009 - 22:02
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il/
עבורי לינוקס הרבה יותר טובה מחלונות, לדרישות שלי ms לא מתקרבים גם בחלומות שלהם, היא חופשית וגם לא עולה כסף. אז למה שאני ואחרים יתחשבו בדעות המוגבלות לנקודת המבט שלך ?

ועדיין, יש לי לקוחות נוספים עם אופיס 2000, xp ו-2003. זה שיצא אופיס חדש לא אומר שהישן שלהם הפסיק לעבוד, או שלא עונה על הצרכים שלהם. אין להם שום כוונה לשדרג ? אז הם גם פתטיים שהם לא מוכנים לשלם מחדש כל פעם על כל נוד של ms ? הם כבר שילמו מספיק. אין סיבה שיחלבו אותם יותר, והממשק של 2007 לא מעניין אותם.

אין קשר בין פטנטים לחדשנות, ראה את הפטנטים הצולעים שהם רושמים (על fat32 - בדיחה). או השימוש שלהם במערכת קבצים שבימינו אנו עוד מצריכה defrag, וכן הלאה. אז סיסמאות צולעות במקום שיאכלו אותןף לא כאן.

הרי הם אימצו את צורת אחסון הקבצים של אואזיס (שגם באופן אופיס). כמובן שהיו חייבים להוציא חצי פתרון, וגם עליו רשמו פטנטים שונים ומשונים. חידוש ? הם מפגרים בפורמט שנים (לא משנה שאין עוד יישום שמיישם את ה-ooxml שלהם כמו שצריך, כולל 2007 - הם אפילו לא מסוגלים לעמוד בסטנדרטים העקומים של עצמם).

צריך גם לא מעט חוצפה וחוסר יושר לטעון שממשק ריבון (שלא משנה לאחוז גדול מאוד של המשתמשים של MS עצמהמ שמקדם כמובן את הכיס של ms) במקום כלים וידע נגישים וזמינים לכולם, ללא אפליה, וללא מידע נעול בפורמטים חצי קנייניים שלאף אחד אין שליטה עליהם.

מה השלב הבא ? לטעון שלהיות בכלא זה החופש האמיתי ודיקקטורה היא שיטת השלטון שמספקת חופש ? זה שאתה חי כמו כבשה ללא התחשבות בערכים שאנשים נלחמו עבורם במשך שנים לא אומר שכולם צריכים לעמוד במרעה כמוך.

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 17/11/2009 - 21:40
סליחה אבל אנחנו לא חיים תחת קומוניזם. לאנשים לא אכפת מהדעות האידיולוגיות שלך, הם בסה"כ רוצים להשתמש בתוכנה. זה שאתה חושב שזכותך לקבל את פרי יצירתם של אחרים בחינם זה עיניין שלך. על תכפה את זה על אנשים ועל תשתמש בקלות כזאת במילים כמו "כלא דיקטטורה".

למרבית האנשים גם לא אכפת להשתמש בחלונות XP הם לא רואים את ההבדל בינה לויסטה או בין IE7 לIE8. אז מה? זה אומר שלא צריך להתקדם?

הכי קל זה לא לחדש כלום ולהגיד שהמוצר החינמי שלי מספיק לכולם וכולם צריכים להשתמש בו וגם לממן את התרגום שלו ומי שמשלם עבור מוצר איכותי הוא פראייר.
קצת יותר קשה להמציא משהו חדש, משהו טוב באמת שיש בו איכות ולא רק שטיפת מוח(אה סליחה אידיולוגיה).
גם אלה שלא אוהבים ריבון מסכימים שבאופיס 2007 יש הרבה יותר אפשרויות ופיצ'רים מאשר בגרסה הקודמת. וגם אלה שלא משדריגים אף אחד לא מכריח אותם.
ובקשר לפורמט, איש אחד בתנועת הקוד הפתוח הודה פעם שבODF יש מספר באגים חמורים. וזו בהחלט יכולה להיות סיבה טובה למה לא בחרו בו כתקן.

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה (ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 18/11/2009 - 01:20
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il/
מצד שני אתה משתמש בקלות בקומוניזם ושטיפת מוח - קשוט עצמך ואחר קשוט אחרים.

קומוניזם ? אפילו באלמר וגייטס לא מעיזים לומר את זה, הם יודעים טוב מאוד שקל מאוד למוטט את זה, התעדכן לך בפרופגנדה האחרונה מבית מיקרוסופט בבקשה שלא תישאר מאחור (מה גם שהם משחררים קוד פתוח, מיקרוסופט קומוניסטים ?)

חופש הוא זכות בסיסית של כל אדם, לא אידאולוגיה - קשה לי להאמין שאתה לא מסכים עם כך. בד"כ אלו שטוענים אחרת הם אלו שאוהבים משועבדים להם. בכל מקרה חפש מה אמר מוסוליני על שיתוף הפעולה בין ממשלות וחברות לעומת האזרחים, הוא אחד שמבין בדברים שהוא דיבר עליהם.

לידיעתך, קוד פתוח הוא יותר כמו קפיטליזם, שם המשאבים הבסיסיים זהים לכולם וכולם יכולים להתחרות כראוי. קוד סגור לעומת זאת הוא כמו קומוניזם, הכח מרוכז במקור בודד שמכתיב לאחרים מה לעשות. המציאות לא כל מסתדרת עם מה שאתה פולט כאן.

ועובדה היא שאנשים לא מתקדמים. הפיצ'רים לא מזיזים להם כהוא זה - מה שיש עונה על הצרכים שלהם (בין קנייני או חופשי), אין להם שום סיבה לבזבז כסף על משהו שהם לא זקוקים לו כאשר מה שיש להם עונה על הצרכים, במיוחד עם מחירי הפרות החולבות של ms.

לא לחדש כלום ? אתה באמת מנסה לטעון ששום דבר לא מתחדש בין גרסאות ? מספיק רק להסתכל על IE העלוב לעומת הדפדפנים האחרים - וכל מפתח ווב נורמלי יגיד שהיה צריך להרוג אותו מזמן - איך זה מסתדר עם הטענות שלך על "חדשנות" ?. עובדה היא שהריבון הוא עונש ללא מעט משתמשים, אבל אתה טוען שזה פצצה אז הם צריכים לעקם את צורת העבודה שלהם, לוותר יישומים שהם מכירים כבר בצורה עיוורת וללמוד הכל מחדש, ולמה ? עבור פיצ'רים מעושים שנועדו לחלוב מהם עוד כדי של-ms יהיה מה להראות לבעלי המניות שלה ?

ספר לי בבקשה על הפיצ'רים המדהימים שיש באופיס של ms שבלעדיהם אי אפשר להפיק מסמך, גיליון אלקטרוני או מצגת, ואני אראה לך משתמשים שעושים זאת יפה מאוד עם הכלים הזמינים להם כעת, ולא מזיז להם תכונות שאינם זקוקים להן.

וואי, איש אחד אמר, תסגרו את הכל. לידיעתך ה-ODF הוא תקן לכל דבר ועבר במסלול הנורמלי, לא "המקוצר" של ms עם השוחד ואנשי שלומם שהם איישו בוועדות (עד הפיכת ה-ISO לבדיחה). טיול קצר לוויקיפדיה היה מראה לך זאת, חבל שאתה יוצא לא אמין. אני מעדיף לדון עם מישהו נורמלי, לא אחד שעושה לי את החיים קלים.

בכל מקרה זה קצת עלוב שמדברים על "באגים" בתקן אחד, לעומת תקן אחר שאף אחד לא משתמש בו (כולל החברה שהגתה אותו) ולכן אין דרך לבדוק אותו. לא יודע, אולי לי יש טכניקות דיבאג אחרות ?

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 20/11/2009 - 14:57
1)הזכות הבסיסית של אדם היא הזכות לקיניין. זכותו של כל אדם להגן על רעיון, פטנט, סיפור, חזון שעתיד להניב רווחים כספיים.

2)קפיטליזם זה כאשר המוצר משתפר ומשתכלל ומי שיש לו הרבה כסף יכול לקנות את המרצדס הכי חדשה.
קומוניזם זה כשכולם מקבלים את אותו מוצר בינוני בצורה חופשית.
קומוניזם זה כשמר ריצ'רד סטולמן אומר לא לשים מונו בהפצה כדי לא לקדם את שפת C#.
(מי הוא בכלל שיגיד לי מה לעשות? זאת ההפצה שלי זכותי לשים בה מה שאני רוצה.)

3)לעבד תמלילים אפשר גם בפנקס הרשימות ולנסוע בכביש אפשר גם בסוסיתא.
כל הרעיון של חדשנות הוא שהתוכנה הופך לנוחה יותר, עשירה יותר בכלים, מאפשר עיצוב הרבה יותר משוכלל ואינטראקטיבי.
לדוגמה באופיס 2010 אפשר יהיה לעבד תמונות וסרטים ברמה בסיסית בלי להזדקק לתוכנות אחרות.
אפשר להסתד בלי זה אבל זה חוסך לך ללכת לפוטושופ ולחזור.

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה(ניקוד: 1)
ע"י WobnI ב 17/11/2009 - 12:08
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
שמע, אני לומד בבן גוריון, בינתיים אני פוגש יותר סטודנטים שמתלוננים על אופיס 2007 מאשר משבחים אותו. מה זה אומר סטטיסטית?

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/11/2009 - 21:09
מחזק.

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/11/2009 - 20:08
אני לא חובב של מעבדי תמלילים, לא של מיקרוסופט ולא אופן אופיס. מעדיף LaTeX ואם אין ברירה אז Abiword.
אבל בשמן האחרון פתחתי רצת את אופן אופיס והשתמשתי בו אחרי תקופה של הימנעות, ולמען האמת החוויה לא היתה רעה. גם עם office 2007 היו לי התקלויות, ואמנם מגיע למיקרוסופט קרדיט על הנסיון לחדש את ממשק המשתמש, אבל מה עושים עם זה?

חזי

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה (ניקוד: 1)
ע"י niska ב 16/11/2009 - 20:01

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://http://
גרררר, כל כך מרגיז
אין דרישה מהמורים לקוד פתוח... ברור שאין! כמה מורים יודעים בכלל מזה?!
הצרכים של רוב בתי הספר כמו שמוצג בכתבה - פיתוח בסביבת java, יישומי אופיס (בלי צורף של ממש בתאימות לקבצים חיצוניים). גן עדן ללינוקס. אבל אין עם מי לדבר, ואי אפשר באמת לדעת אם זה בגלל שחיטות או סתם טמטום.

ואולי הדרך הנכונה היא באמת לפנות לבתי הספר ולא למשרד החינוך. להגיע אל המנהלים והמורים למחשבים עם הצעה קונקרטית, אוכל לספק לכם ככה וככה כיתות מחשבים כולל תחזוקה במחיר כזה וכזה. כמה חברות מחשוב עסקי שעוסקות בקוד פתוח באמת יש בארץ? אני מקווה שכמה מהן ירימו את הכפפה ויתחילו להילחם על בתי הספר, ואולי עם השנים הביקוש יעלה ומשרד החינוך ישנה גם הוא עמדות.

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 18/11/2009 - 08:47
לקשקשנים שקראו למאיר קומוניסט .
אולי במקום לבזבז את הזמן שלכם , הרי ברור שאי אפשר ב 4 שורות ועל רק אחת להסביר לכם למה תוכנה חושפית אינה קומוניזים - פשוט תפשו מישהו מהקהילה לכוס קפה , אולי הוא יצליח ביחה להסביר לכם כמה אתם טועים.
תוכנה חופשית רחוקה מאד מקומוניזם .

ולגב' סופיה מינץ , עם כל הכבוד .. הגישה שהיא מייצגת זו בדיוק הגישה שמאיר שטרית ייצג בחוק הביומטרי "הציבור לא יודע - אני יודע טוב יותר" . רק שהגב' מינץ נתנה לנו כדור הרגע לפני "הם מתכוונים לטוב" .
עם כל הכבוד לגב' אילו ישראל היתה מדורגת במקום הראשון העולם בחינוך ובעיקר בחינוך טכנולוגי - הרי שהייתי סותם את פי , אבל ישראל נמצאת בליגה ז' מבחינת רמת החינוך .

אנחנו לא רואים את המציאות ? חמודה , אנחנו רואים טוב מאד מה קורה בתעשיית המידע , לא מדובר רק באופיס , אלא במגוון של כלים , יש שורה ארוכה של כלים שמשתמשים בהם בתעשיה לדוג' java .. אבל מה משרד החינוך עושה , מלמד רק C# לבגרות .. למה ?
כי כנראה שתעשיית ההיטק אינה רואה את המציאות - טוב שיש את משרד החינוך שיראה לנו את המציאות (בציניות למי שלא הבין ) .
כל עוד הגב' מינץ ואחרים , עושים שימוש בכספי המיסים , הם צריכים לתת לנו דין וחשבון - אני לא ראיתי הסבר , אפילו לא נסיון להסבר , של משרד החינוך , למה תוכנה חופשית אינה טובה להם ... למה מלמדים רק C# ועוד הרבה שאלות .. אז במקום לבלבל לי את הביצים עם משפט כמו "לא רואים את המציאות" אולי כדאי שהאנשים הללו (פקידי הממשלה) יפתחו את העיניים, ויתחילו הם לראות את המציאות כי אנחנו אלו שמשלמים להם את השכר , כי אנחנו אלו שנושאים בתוצאות של השטויות שלהם .

במקום למלא את כיסה של חברה מסחרית כזו או אחרת - שיתחילו לחשוב איך הם כן דואגים לאזרח (או לילדים במקרה הזה ) - בנתיים הם לא מוכיחים הצלחה יוצאת מגדר הרגיל .

וכן , אם תהיה בחינה מעמיקה (ושלא ימכרו לי שהיתה בחינה מעמיקה כי אז אני אשאל איפה התוצאות שלה , ואיפה המסמכים, ואיפה הפרוטוקולים של הדיונים ) ויוחלט שבאמת שימוש בכלי קינייני כזה או אחר הוא טוב יותר - הרי שלא יהיה לי מה לומר , אבל עד אז , המציאות שאני מכיר מוכיחה אחרת .
מי שאינו רואה את המציאות , הם אותם פקידי משרד הינוך או פקידי הממשלה שבצורה מדהימה למדיי מסובבים את כולם על האבצע הקטנה שלהם .

חצוף ומדהים כמקשה אחת .

- דורון

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 18/11/2009 - 10:47
משרד החינוך מלמד עם C#‎ או ג'אווה. שמעתי על בתי ספר שבהם מלמדים גם בעזרת שפות אחרות.

צפריר

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 18/11/2009 - 10:52
יפה .. לא ידעתי .
לפי מה שהיה ידוע לי , הבגרות היא על C# וכך גם הלימודים אליה .
יכול להיות שנותנים למורים עצמאות מסויימת בנושא הזה ?

מישהו יודע ?

- דורון

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 18/11/2009 - 18:55
כל בית ספר מחליט מה בא לו ללמד.
אני לומד C#, ואני מכיר בית ספר אחר שמלמדים בו ג'וואה, ואני יודע שיש בתי ספר שמלמדים C או פסקל.
בקשר לC ופסקל, את זה אני יודע לפי הכריכה האחרוית של ספר הלימוד המטומטם שלנו, בהוצאת "מבט לחלונות" (כשזה משווק את MS לא איכפת להם שיש להם Trademark על זה).
לפי הכריכה האחורית שלו יש ספרי הכנה לברות בC ופסקל, וספרי לימוד גם בג'וואה ובC#.

הנדסת תוכנה, או מדעי המחשב (אבל רק שנה אחר כך, כי הנדסת תוכנה מתקדמים מהר יותר) לומדים גם בניית אתרים בASP.net, ואני יודע שלפי תוכנית הלימודים אפשר גם לבנות אתר בJSP. (גם סאן משלמת למשרד החינוך).
ולא שנותנים לנו גרסאות מיוחדות או מחשבים משוכללים - כל המסכים מסכי CRT, המחשבים איטיים נורא ומריצים איכספי, ואנחנו לומדים עם גרסת האקספרס של הIDE המפען של MS.

כמו שכבר אמרתי מאות פעמים - מטרד החינוך וטכנולוגיה לא הולכים ביחד. הם לא מבינים בזה כלום. לכתוב קוד על דף? אלגוריתם בלי תרשים זרימה?
נורא. אני בטוח שאת הבגרות בASP Don'tnet (השגיאה בכוונה) צריך להראות לבוחן על IE (הכרחתם אותי לכתוב אתר בשפה המחורבנת שלכם, איזה יופי. לפחות תתנו לנו להשתמש בטכנולוגיות פתוחות ומשוכללות שIE לא תומך בהן)

מי שמאשר הוצאת ספרים שנקראת "מבט לחלונות" מוכיח שהוא באמת לא מבין במחשבים, זאת לפחות דעתי. הם צריכים ללמד דברים טובים יותר מלכתוב אלגוריתם וטבלת משתנים, הם צריכים ללמד אותנו קצת תיכנות קצת IT, בקיצור כל מה שבאמת אפשר לעשות איתו משהו בעתיד. (עם הרמה שבה אני לומד C# בתיכון בקושי אפשר לעשות משהו)

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 18/11/2009 - 22:40
להחליף מחשבים ישנים עולה כסף. מחשבים ישנים הם מספיק טובים כדי להריץ תוכניות קטנות (XP? אתה לא רוצה לדעת עם אילו מחשבים ישנים אני למדתי).

ואם אתה לא יודע לכתוב בעצמך קוד ללא עזרת סביבת העבודה, אתה לא מכיר את השפה. ברור שמתחשבים בך ולא מורידים סתם נקודות על שגיאות דביליות. כך זה נעשה בכל העולם (במוסדות חינוך שכנראה נחשבים בעיניך יותר מאשר משרד החינוך).

דרך אגב: תרשים זרימה הוא כלי שנועד לעזור להבין אלגוריתם. לפעמים הוא עוזר. במקרים רבים אחרים הוא לא תורם במאום.

צפריר

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 19/11/2009 - 06:43
רגע , לא הבנתי ..
אז מה קורה בבגרות ? לכל בי"ס יש בגרות עם מבחן שונה ?
לפי מה שאמרו לי הבגרות בודקת ידע ב C# .. אז גם אם יש מורה מופלא כל שהוא שמלמד פייתון , עדיין התלמידים צריכים לדעת את C# לבגרות .. לא ?

- דורון

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה(ניקוד: 1)
ע"י el.il ב 19/11/2009 - 15:25
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://blog.doom.co.il
בבגרות אתה יכול לבחור על איזו שפה להיבחן. זה אותו מבחן רק שאתה צריך להחליט באיזו שפה לכתוב את הקוד או משהו כזה.
יש C#, java, C ופסקל. זה לפחות מה שאני הבנתי. אף מורה לא ילמד פייטון, זה לא בתוכנית הלימודים ומטרד החינוך לא מאפשר להיבחן על זה.
אבל אפשר ללמד גם C# על לינוקס (מונו). הם לא חייבים להחליף את כל תוכנית הלימודים בשביל זה.

ולזה שאמר שלהחליף מחשבים עולה הרבה כסף (אין לי כוח לתגובה נפרדת): אני לומד בתיכון מקיף יהוד, אחד התיכונים הגדולים והמתוקצבים ביותר בישראל. אני חושב שזאת לא בעייה של כסף אלא בעייה של סדר עדיפויות (כנראה שבית הספר בוחר להשקיע יותר בנבחרות הספורט ובלהקה היצוגית, או בתגבור שעות למי שצריך. זה בסדר גמור מבחינתו, אבל לא היה איכפת לי אם היו מבקשים כל אחד מאיתנו נניח 600 ש"ח למחשבים חדשים).
מטרד החינוך חייב בכל מקרה להוציא הוראה נגד מסכי הCRT, הפולטים קרינה מייננת (גם קרינת רנטגן!) וקרינה בלתי מייננת בכמויות עצמות. בחדר מחשבים שבו יש בערך 30 מסכי CRT יש יותר קרינה מבתוך מיקרוגל (בהגזמה כמובן)
או שלפחות יוסיפו לנו קצת RAM כדי שנוכל להריץ את סביבת הפיתוח המנופחת שלהם...

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 19/11/2009 - 17:35
אני מסכים איתך שמדובר על הגזמה.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cathode_ray_tube#Health_concerns

צפריר

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה(ניקוד: 1)
ע"י אש ב 19/11/2009 - 20:24
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://
הסכנה של מסכיי CRT היא לא הקרינה

המסכים האלה נותנים flicker (בחלק גדול מהמקרים של 60 HZ) ולעיתים קרובות הם לא ממש בפוקוס. זה באמת דופק את הראייה של מי שמשתמש במסך (וייתכן שלטווח הארוך)ויכול לעשות כאבי ראש

יש גם מסכים שעושים תיייייייית כזה מאחורה וגם זה יכול לעשות כאב ראש או לגרום לתלמידים להתרגל אליו (להתרגל = נזק לשמיעה עד שאתה כבר לא קולט את הצליל הזה)

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 18/11/2009 - 21:53
נו - מתי יהיה "מישהו" שכבר יגיש בג"ץ בנושא? זה ממש עניין קלאסי לבג"ץ להתערב בו (אי ניהול מכרז על בחירה מסוימת, ונתינת כספים על פי זה).
אה. שכחתי "מישהו" לא כאן כרגע (אם אין אני לי מי לי וכו').

[ השב לזאת ]

Re: משרד החינוך מתכוון לחדש את רישוי התוכנה עם מיקרוסופט גם השנה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 23/11/2009 - 20:17
יש לי סקופ. אני יוד למה בדיוק משרד בחינוך לא יוציא את מיקרוסופט החוצה. הסיבה האמיתית לדעתי היא הכסף שעובר לקבלנים של פרוייקטים הקשורים למיקרוסופט ולמשרד החינוך. מדובר בסכומי עתק המבוזבזים בצורה מגוחכת. מלבד זאת האנשים שבמשרד החינוך לא מכירים שום דבר אחר. לינוקס???? מה זה??? לא מכיר ולא רוצה לדעת. אין מה לעשות. אנו חיים במדינה שלא רק רמת החינוך היא בליגה ז׳ אלא גם האנשים שאחראיים עליו.  

[ השב לזאת ]