ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

שוחררה אובנטו 9.10

published at 30/10/2009 - 12:09 · ‏פורסם mksoft · ‏tags אובונטו · שלח לחברידידותי למדפסת
אובונטו עברה חצי שנה, החורף הגיע והאוטו של אישתי טבע (כמו של חצי מהמדינה, לא נורא יתייבש עד אפריל) וגם קנוניקל שחררה את אובונטו 9.10 - Karmic Koala ושאר החברות במשפחה (קובונטו, NBR וכד'). כמו תמיד כלולות גרסאות חדשות של יישומים (קרנל 2.6.31, גנום 2.28, Xorg 7.5).

שינויים נוספים כוללים:

  • מרכז התוכנה החדש של אובונטו, מחליף את הוספה/הסרת יישומים בתפריט
  • Upstart עבור אתחול מהיר יותר
  • Empathy מחליף את Pidgin בתור יישום המסרים המיידיים
  • קובונטו כולל את KDE 4.3.2, ממשק ה-Netbook המבוסס על פלאזמה (עדיין בפיתוח) ואינטגרציה של אופן אופיס
  • גרסאות למחשוב ענן היכולות לשמש ב-EC2 של אמאזון ותשתית הענן של אובונטו
  • Ubuntu One כלול לסנכרון ושיתוף קבצים בין מחשבים שונים
  • החל תהליך הוצאת hal לגמלאות (לטובת משפחת ה-DeviceKit)
  • Ext4 ברירת המחדל למערכת קבצים
  • Grub2 כברירת מחדל (שדרוג מערכות קודמות ישאיר אותן עם Grub הקודם)
  • שיפורים רבים ב-AppArmor והפרופילים של היישומים השונים
  • מנהל ההתקן הגרפי של אינטל, שהיה בעייתי מאוד ב-9.04 משתמש כעת ב-UXA ושמיש. כמו כן KMS מאופשר בברירת מחדל עבור כרטיסי המסך של אינטל

תוכלו להוריד מאתר המראה המקומי או דרך מקורות אחרים. בזמן ההמתנה תוכלו להתרשם מתצלומי המסך ולקרוא את הוראות השדרוג.

 

קישורים רלוונטיים

· עוד על אובונטו
· חדשות מאת mksoft


הסיפור הנקרא ביותר בנושא אובונטו:
שוחררה אובונטו "בריזי" 5.10

Google Ads

שוחררה אובנטו 9.10 | כניסה / יצירת מנוי חדש | 28 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
Re: שוחררה אובנטו 9.10 (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 30/10/2009 - 14:29
Ubuntu One קורע מצחוק
SKYDRIVE של מיקרוסופט נותן 25GB בחינם

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 30/10/2009 - 14:36
אובנטו היא מערכת נפלאה והיא הופכת נפלאה מגירסא לגירסא.

skydrive של מיקרוסופט אמין כמו שאר מיחשוב הענן? כי אם כן, זה אין סופו בגודלו! אתה יכול להכניס עוד ועוד ועוד מידע, והמקום לעולם לא יגמר (ודבר גם לא ישמר). זה בדיוק כמו כלי הגיבוי של פיציסופט - הם מגבים נהדר, אבל השיחזור לא תמיד עובד.

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 30/10/2009 - 15:56
אומנם skydrive נותנת 25GB חינם אבל חייבים לעלות קבצים דרך ממשק WEB מעגיל וכל קובץ צריך להיות קטן יותר מ25 מגה ביט

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10 (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 30/10/2009 - 16:03
יש מצב להכניס לאתר המראה המקומי גם את גרסאות הדי וי די?

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10(ניקוד: 1)
ע"י kaplan ב 30/10/2009 - 16:36
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://www.guides.co.il
קבצי ה-DVD הם לא חלק ממה שאובונטו מציעים לאנשים לסנכרן, אז אין לי מאיפה להביא את הקבצים האלה בצורה מסודרת.

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 31/10/2009 - 09:47
ישנם אתרי מראה בחו"ל שמספקים את הקבצים. אינני יודע איך הם מבצעים את הסינכרון, אבל אפשר לשכפל את הקבצים משם. אם מדובר בעבודה ידנית, אני בהחלט אבין אם אין לך את הזמן לטפל בזה, אבל אני חושב שזה יכול להיות שרות טוב למי שרוצה מינימום של תלות בחיבור אינטרנט תקין בזמן ההתקנה. ואם זה יוגש גם בגירסת קובונטו, אז בכלל זה יהיה נפלא...

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10 (ניקוד: 1)
ע"י צחי_ ב 30/10/2009 - 21:06

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://www.mozilla.org.il
Upstart נראה מעניין. נראה שהם העתיקו את המנגנון של ה-services של windows...

בכנות, אני לפעמים משחק קצת עם אובונטו, אבל אני מקבל את הרושם שהיא לא נותנת לי פונקציונליות גדולה יותר מ-XP, ואין מה להשוות בכלל ל-win7 (לפחות לפי מה שקראתי, כי עוד לא התקנתי). בעולם בו לא היתה לי גישה ל-windows, אני מניח שאובונטו היה פתרון טוב. אבל אם היה לי מחשב חדש והייתי צריך להחליט בין windows לאובונטו, לא הייתי חושב פעמיים.

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 31/10/2009 - 00:46
לא נותן פונקציונליות יותר גדולה מ XP?
או שלא השתמשת באובונטו או שלא השתמשת ב XP.
אם היית אומר שאובונטו לא נותנת יותר פונקציונליות מהפצות לינוקס אחרות עוד אפשר היה להתיחס לזה.
אבל רגע, מערכת אמינה בלי וירוסים שהתחזוקה בה מינימלית והתקנת תוכנות קלה יותר זו לא פונקציונליות?

בכל מקרה כיצד ניתן להשוות בית כלא (ווינדוס) לתוכנה חופשית?

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10(ניקוד: 1)
ע"י צחי_ ב 31/10/2009 - 23:17
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://www.mozilla.org.il
אני משתמש ב-XP בערך משנת 2002. באובונטו אני משתמש בממוצע שעה או שעתיים בחודש, בשנתיים האחרונות. לא הרבה, אני מודה.

לגבי וירוסים, הסיבה העיקרית לכך, לדעתי, היא שזה פשוט לא משתלם לפתח וירוסים ל-0.8% מהשוק. כבר ראינו שעקרונית ניתן לפתח וירוסים גם ללינוקס. תחזוקה מינימלית? בערך פעם בשבוע אני נדרש לאשר עדכונים לשורה ארוכה של רכיבים, עם שמות מוזרים שלא אומרים לי כלום. למה הוא שואל אותי בכלל? תתקין ותעזוב אותי בשקט, כמו (שאפשר לעשות) ב-windows. ב-windows שלי אמנם הגדרתי שייתן לי לבחור איזה עדכון להתקין ואיזה לא, אבל שם לפחות אין שמות מוזרים שלא אומרים לי כלום, ויש הסבר עם קישור לדף באתר מיקרוסופט עם פירוט מלא, אם ממש משעמם לי, אז אני יכול להחליט.
התקנת תוכנות קלה יותר? אתה יכול להסביר לי למה אני צריך לחכות חצי שנה לפיירפוקס 3.5, בזמן שבוינדוז יש לי אותו מייד כשהוא יצא? (אני יודע את הסיבה, תלויות, בדיקות, עניינים. טוב שבוינדוז אין את הבעיות האלה). ולמה הייתי צריך "להוסיף מקורות תוכנה" כדי שיהיה לי סקייפ (שבסוף לא עבד)? למה שמים לי בברירת מחדל את החיקוי פלאש המחורבן הזה, סליחה על הצרפתית, שאני אפילו לא יודע איך מבטאים את שמו (משהו עם swf בשם שלו), במקום פלאש מקורי, שגם יודע להציג עברית בכיוון הנכון?

ולגבי תוכנה חופשית, זה באמת לא מעניין. אני צריך תוכנה שעובדת.

אני מתקשה להאמין שאפשר לבנות מערכת הפעלה באמת איכותית, קוהרנטית, ברמה אחידה בכל חלקיה, כאשר אוספים תוכנות מן הגורן ומן היקב ומדביקים את כולן ביחד.

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 31/10/2009 - 09:49
מנגנון כמו הservices של windows קיים בלינוקס כבר מזמן (20-30 שנה לפי דעתי) והוא נקרא מנגנון הinit, יותר סביר שwindows גנבו את הרעיון הזה מלינוקס ולא להיפך

מערכת upstart זה משהו חדש שבא להחליף את מנגנון הinit, אתה מוזמן לקרוא על כך פה - http://en.wikipedia.org/wiki/Upstart

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10 (ניקוד: 1)
ע"י sijp (sijproject@sijproject.com)
ב 31/10/2009 - 17:50
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://sijp.no-ip.info
זה לא שאני לוקח צד או משהו, אבל להזכירך שהגרסה הראשונה של לינוקס נבנתה ב־1991, שזה לכל הדעות פחות מ־20-30 שנה :).

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10(ניקוד: 1)
ע"י bombadil ב 31/10/2009 - 23:17
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
init comes from Unix, which just celebrated its 40'th birthday a couple of months ago.

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10(ניקוד: 1)
ע"י צחי_ ב 31/10/2009 - 23:28
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://www.mozilla.org.il
קראתי בדף המקושר - הפעלת services לפי אירועים ולא לפי רשימה בקובץ. כן, ככה בערך עובד מנגנון ה-services של וינדוז.

סתם להשכלה כללית (כי אני באמת לא יודע) - היום אם נופל service (או daemon, נכון?) במערכת יוניקס, יש מי שעוקב אחריו ודואג להפעיל אותו מחדש?

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10 (ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 31/10/2009 - 23:43
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il/
monit

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 31/10/2009 - 10:57
אז אולי הגיע הזמן שתחליחף להפצה נורמלית במקום החרא החום הזה.

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 31/10/2009 - 12:15
צחי, אם היית צריך להסתמך סתם על "מה שקראת", היית קורא את http://tsabar.no-ip.org/blog/?p=641 ויודע שאין לך למה לצפות ממערכת ההפעלה ההיא.

אז עכשיו ברצינות?

בתור התחלה, זו מערכת הפעלה שכוללת כבר את firefox ו־OpenOffice ולא דורשת ממך לבזבז זמן מיותר על התקנתם בדרך לא סטנדרטית. שלא לדבר על כך שזו מערכת שבה אתה יכול לבנות מחדש את firefox בצורה אוטומטית:

apt-get source firefox
sudo apt-get build-dep firefox
cd firefox-3.*
debuild

צפריר

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10(ניקוד: 1)
ע"י צחי_ ב 31/10/2009 - 23:23
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://www.mozilla.org.il
איי, איי, למה אתה מקלל? למה שאני ארצה לקמפל תוכנה? שמי שכתב אותה יקמפל.

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10(ניקוד: 1)
ע"י MBD ב 31/10/2009 - 19:56
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://
וואו, צחי - אתה ללא ספק אחד הטרולים הכי רציניים שיצא לי לפגוש.
ולו רק בזכות העובדה שאתה אפילו מצליח לגרור אנשים להגיב ברצינות לשטויות שלך.

באמת כל הכבוד...

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 31/10/2009 - 20:14
אם כבר מדובר על פונקציונאליות השאלה היא הפוכה איזה פונקציונאליות נותנת לך מערכת הפעלה שהשקיעו בה כ 20 מיליארד דולר ועולה כ 500 ש"ח למשתמש הממוצע שאין במערכת הפעלה חופשית שאתה יכול להוריד מהאינטרנט בחינם?
ואל תגיד לי ווירוסים ואנטי ווירוסים בחינם כמובן. (ויש גם טרואנים ומערכת חדשה לטפל בטרויאנים) ועוד כהנה וכהנה. לא קשור אבל שאלת את עצמך איזה פונקציונאליות יש ב -7 שאין בווינסה ששוחרר בדיוק לפני שנתיים ושדרוג ניחשת נכון יעלה לך כ- 500 ש"ח)?


[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10 (ניקוד: 1)
ע"י vertigo (fake@hotmail.com)
ב 31/10/2009 - 22:32
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://whatsup.org.il
לא יודע בקשר לצחי אבל אני הופתעתי מחלונות 7 ברמות שאפילו לא דמיינתי...

אני עזבתי את חלונות איי שם ב 2003 יכול להיות קצת לפני\אחרי, התחלתי עם מנדרייק 9.1 עברתי שלל הפצות עד שהגעתי ל ג'נטו שהשתמשתי בה כמה שנים טובות.
באיזה שהוא שלב "התבגרתי" ועברתי לארץ' (כמובן אחרי עוד כמה הפצות, אובנטו ביניהן)

הסיבה שאני משתמש בלינוקס זה כי היא נוחה לי והתרגלתי אליה כבר יותר מידי, והיום אני לא יכול לתאר לעצמי לעבוד על מערכת ללא zsh.

לא ניסיתי את וויסטה אבל בהחלט ניסיתי את חלונות 7, ופעם ראשונה הרגשתי שהם סוף סוף עשו משהו, לא צריך להיות חד צדדי וללכלך על חלונות בלי לנסות, זה בדיוק כמו אותם הטרולים שמדברים על לינוקס שהיא מרחק שנות אור מחלונות בלי לנסות אותה אפילו.

חלונות 7 היא מערכת הפעלה טובה כמעט בכל היבט, האם היא בשבילנו? כניראה שלא... אבל זה רק כי התרגלנו לחופש של לינוקס יותר מידי.

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10(ניקוד: 1)
ע"י צחי_ ב 31/10/2009 - 23:25
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://www.mozilla.org.il
אכן, כל מי שמבקר את לינוקס באתר כמו וואטסאפ הוא אוטומטית טרול.

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10 (ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 31/10/2009 - 23:42
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il/
לא, אבל כשהתגובה סתמית ולא קשורה לענין (שלא לדבר על חוסר הדיוק שלך בתגובה על ה-services.) היא מציגה אותך באור כזה. בסה"כ יש פה ידיעה על שחרור גרסה חדשה של אובונטו, אף אחד לא דיבר בה על חלונות, אף אחד לא הזכיר שחייבים להתקין אותה וכד'.

אתה בא וכתבת את התגובה שלך, אבל מה אתה רוצה להגיד בעצם כשגם ביקורת לא הייתה ? לא מתאים לך אז שקנוניקל תפסיק לשחרר גרסאות חדשות ? שמכריחים אותך להתקין ? כלל לא ברור (במיוחד שאין קשר בין הידיעה לחלונות).

לצורך העניין חלונות 7 הרי לא משנה כלום למשתמש הלינוקס, כל חסרונותיה עבורי לדוגמאות נשארו כמות שהן גם בגרסה החדשה. אז איך היו מגיבים אם הייתי כותב כמוך בתגובה על שחרור הגרסה החדשה של חלונות:

"בכנות, אני לפעמים משחק קצת עם חלונות, אבל אני מקבל את הרושם שהיא לא נותנת לי פונקציונליות גדולה יותר מאובונטו, ואין מה להשוות בכלל ל-Arch . בעולם בו לא היתה לי גישה למערכות הפעלה חופשיות אני מניח שחלונות הייתה פתרון טוב. אבל אם היה לי מחשב חדש והייתי צריך להחליט בינה לאובונטו, לא הייתי חושב פעמיים."

אני די בטוח שהיית חושב שזה לא לעניין, אותו הדבר לצד השני.

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 01/11/2009 - 09:02
אז בעצם מה שנשאר כרגע לילדות מאובנטו לעשות זה לממש את הקרנל בפייתון ויש לנו מערכת הפעלה שלמה על טהרת הפייתון.

אשכרה בושה וחרפה!!!

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10 (ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 01/11/2009 - 10:33
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il/
מה ?! הכל בסדר ?

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10(ניקוד: 1)
ע"י confiq ב 04/11/2009 - 12:49
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
כן... הם אפילו התחילו לכתוב kernel במונו :)

Ubuntu to rewrite Linux kernel using Mono
http://www.tuxradar.com/content/ubuntu-rewrite-linux-kernel-using-mono

פשוט... בושה... וחרפה :))))

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10 (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 01/11/2009 - 12:08
מה הרגרסיות בגרסא החדשה?

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10 (ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 01/11/2009 - 13:04
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il/
http://www.ubuntu.com/getubuntu/releasenotes/910

[ השב לזאת ]

Re: שוחררה אובנטו 9.10(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 01/11/2009 - 22:10
נו טוב, נחכה ל LTS

[ השב לזאת ]