ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkשערוריה: קפטן אינטרנט נגד שימוש בלינוקס

published at 13/03/2003 - 05:43 · ‏פורסם CooL_SPoT · ‏tags פינגווין עברי גאה · שלח לחברידידותי למדפסת
פינגווין עברי גאה
"קפטן שלום ... אני שוקל לעבור ללינוקס כדי להשתמש במוצר חינמי וכדי לשבור את המונופול של מיקרוסופט ... האם יש ללינוקס תמיכה טובה בעברית?"

"אידאליזם זה טוב... לינוקס עם כל הכבוד אינה מערכת הפעלה המתאימה למשתמש ביתי דובר עברית ממוצע... אך תוכנות כמו אופיס בעברית לא יעבדו"

מספר נקודות ששמתי לב אליהן:

1. זלזול באידיאליזם וברצון לשבירת המונופול מצד קפטן אינטרנט
2. אין יחס מצידו של קפטן אינטרנט לכך שהכותב רוצה מערכת הפעלה חינמית
3. לינוקס אינה מתאימה למשתמש הביתי? על איזו שנה הוא מדבר?!?!?!?
4. נראה שהקפטן לא שמע על Koffice
5. המערכת אינה מתאימה למשתמש דובר עברית ממוצע? על זה בכלל אין צורך להגיב, התמיכה בעברית היום טובה מאוד ובקרוב (אני מקווה) ישלימו את העבודה של אופן אופיס בעברית ואז התמיכה תהיה יותר מטובה :)

הספינה הזאת דורשת קפטן אינטרנט חדש?

מקור: וואלה, שאלות ותשובות, קפטן הצילו!

 

קישורים רלוונטיים

· עוד על פינגווין עברי גאה
· חדשות מאת CooL_SPoT


הסיפור הנקרא ביותר בנושא פינגווין עברי גאה:
עברי, דבר עברית

שערוריה: קפטן אינטרנט נגד שימוש בלינוקס | כניסה / יצירת מנוי חדש | 14 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
תגובה: שערורייה: קפטן אינטרנט נגד שימוש בלינוקס (ניקוד: 1)
ע"י chenlevy (whatsup at chenlevy dot com)
ב 13/03/2003 - 09:24
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
אנסה להיזהר בדברי. אינני רוצה לפתוח כאן Flame wars.
אין לי הרבה טענות לתשובתו של הקפטן. אסתכן ואומר שאפשר שהקפטן אף עשה שירות טוב, לקהילת התוכנה החופשית/קוד פתוח, בתשובתו.
לדעתי משתמש שרוצה להחליף מערכת הפעלה כי הוא אינו מחבב את Microsoft, יעשה לעצמו נזק ולשמה הטוב של מערכת ההפעלה בה הוא ינסה לעבוד.
כמי שנסע מקרית-שמונה לתל-אביב (פעמיים) ע"מ לשמוע את הרצאותו של ריצ'ארד סטולמן (פעם אחת), עלי להודות שההתייחסות ללינוקס כ"חינמית" במקום "חופשית" צרמה לי, אך אני מסכים שנקודה זו לא עלתה בתשובת הקפפטן.
אני כן מסכים עם תשובתו של הקפנטן ש- GNU/Linux כנראה לא תתאים למשתמש XP שמצפה להישאר עם יישומיו. כמו כן אני מסכים ש- RedHat היא בחירה סבירה למדי בתור הפצרה ראשונה למשתמש העברי.
הייתי מאוכזב משהו שבנושא התמיכה בעברית הפנה הקפטן את השואל ל- iglu דווקא (אתר חשוב אך בעל ממשק דובר אנגלית). הייתי מצפה ממי שאמור לתת תשובות מלומדות בעולם המחשוב להמליץ על ה"פינגווין" או על אתר זה.
לבסוף, קשה לי להעריך תשובה שאיננה כוללת את המילה Knoppix בתוכה על כל שאלה שעולה ממנה התעניינות ב- GNU/Linux, ואם כבר ב- Knoppix עסיקנך, האם יש חדשות מ"כנרת" שיאפשרו להמליץ על Knoppix עם תמיכה עברית?
-- חן

נ.ב.
באותו העמוד בה מופיעה תשובת הקפטן ישנו סקר מהיר השואל האם הגולשים אוהבים או שונאים את המחשבים שלהם. מאז שהמחשב שלי מריץ GNU/Linux הפסקתי לשנוא אותו.

[ השב לזאת ]

תגובה: שערורייה: קפטן אינטרנט נגד שימוש בלינוקס (ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 13/03/2003 - 10:49
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il
אני די מסכים איתך, התשובה שהוא נתן היא די טובה וממצה. היא לא מפתחת ציפיות מוגזמות אצל המשתמש המתחיל. הוא לא אמר שאין Office ל-Linux אלא אמר ש-MSOffice לא ירוץ לו (שזה די נכון, חוץ מ-CrossOver המסחרי שיכול לעשות זאת), וכך לגבי תוכנות אחרות (משחקים קיימים שיש כבר למשתמש).

חשוב שלא לפתח ציפיות מוגזמות אצל משתמשים חדשים, זה יניב תוצאות שליליות בסופו של דבר.

GNU/Linux היא מערכת ההפעלה האהובה עלי ואני ממליץ על שימוש בה בכל מקום ש-_אפשר_ להשתמש בה בצורה יעילה, אך היא לא מושלמת ולא מתאימה לכל אחד בעולם (לפחות לא בשלב זה).

גם הכותרת של הידיעה (שערוריה) היא לא במקום. אני העדפתי לא להדביק אותה. לא היה כאן שום דבר שקרוב לכך. תשובה מפוקחת ומציאותית סה"כ, ודי דומה למה שהייתי נותן בעצמי (תוך הדגשת התכונה הכי חשובה: החופש).

[נערך על-ידי mksoft]

[ השב לזאת ]

תגובה: שערורייה: קפטן אינטרנט נגד שימוש בלינוקס (ניקוד: 1)
ע"י CooL_SPoT (kickmyass@email.com)
ב 13/03/2003 - 11:25
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://angelfire.com/d20/csmusic
ציטוטים:
"אינה מערכת הפעלה המתאימה למשתמש ביתי דובר עברית"
אתה אומר לי שזה נכון? שהוא יכול לקבוע למי המערכת מתאימה ולמי לא?
"אך תוכנות כמו אופיס בעברית לא יעבדו"
לא יעבוד אופיס בעברית?
אתה לא יכול להגיד שהוא התכוון לms Office אם הוא לא רשם ככה בפירוש.
אם לא שמת לב, כל התשובה שלו אומרת אל תעבור ללינוקס באף מקרה, לא יהיה לך שם כלום, זה לא מתאים לך.
בוא רגע נעזוב את הויכוח האם מה שהוא כתב נכון, המטרה של רבים מאיתנו וגם של האתר היא להביא את המשתמש הביתי לעבוד עם לינוקס. אם יפחידו אנשים (כמו שאני פחדתי בהתחלה) שלהשתמש בלינוקס זה סופר סיבוך אז זה כבר ממש לא נכון, יש את קיי די אי וגנום שנותנים לנו שולחנות עבודה נוחים הרבה יותר מחלונות, יש את גימפ שנותן לנו עריכה גרפית על רמה, מערכת יותר יציבה. תשובה יותר מדוייקת הייתה לדעתי - התוכנות של חלונות לא יעלו תחת לינוקס אך תוכל למצוא תחליפים ראויים ואף יותר מראויים כדי להשתמש בהם בלינוקס. וגם יכל להוסיף במקום "אל תתקין לינוקס", "באפשרותך להתקין לינוקס מבלי למחוק את חלונות ופשוט לבחור בהתחלה איזו מערכת תאותחל". לא חובה למחוק את חלונות ואפשר אפילו להתנסות בלינוקס מקנופיקס או וירטואל.

[ השב לזאת ]

תגובה: שערורייה: קפטן אינטרנט נגד שימוש בלינוקס (ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 13/03/2003 - 18:51
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il
תקרא שוב את השאלה ואת התשובה שהוא נתן ושים לב לפרטים.

הוא אמר: "משתמש ביתי דובר עברית _ממוצע_" (אתה השמטת את ממוצע). משתמש ממוצע לא ירוץ לפורומים לבדוק למה המצלמה שלו לא עובדת. תראה את כל השאלות ששאלת כאן, ותחשוב אם משתמש ביתי ממוצע היה מנסה לפתור אותן כמו שאתה הבעת נכונות ורצון לפתור אותן.

השאלה כללה: "האם כל התוכנות שיש לי כיום ועובדות תחת חלונות ימשיכו לעבוד..", והתשובה שלו הייתה נכונה. המשתמש לא שאל על תוכנות תחליפיות, הוא שאל על מה שיש לו עכשיו. בקשר ל-Office, לצערינו זה המצב היום. לא צריך להגיד MSOffice. כשמשתמש ביתי ממוצע שואל או שומע Office הוא מתכוון ל-MSOffice לא צריך להגיד במפורש, אנשים ממוצעים לא יודעים אפילו שיש אופיס אחר.

הוא לא אמר לו "אל תשתמש בלינוקס". הוא המליץ לו לנסות את RedHat ואף ציין שיש לה תמיכה סבירה בעברית.

אנו רוצים לעודד אנשים להשתמש בלינוקס, אך אסור לנו לפתח ציפיות מוגזמות. אם נעשה זאת נשיג את התופעה ההפוכה. אנשים ינסו את לינוקס, יצפו למשהו, וכאשר הם יראו שזה לא מתקיים הם יקבעו שמערכת ההפעלה הזו דפוקה ולא שווה כלום, וזה מה שהם יגידו לחבריהם.

אתה אומר שפחדת בהתחלה, אך עובדה שאתה משתמש בזה רגע. כי היית מוכן להשקיע וללמוד, לא כל אחד מוכן, אלה שמוכנים מנסים ויתנסו.

לא כל העולם חייב להיות חסיד של לינוקס ולאהוב אותה בכל ליבו ולחשוב שהיא הפתרון לכל הצרות בעולם. לאנשים אחרים (גם בעלי טורים) מותר שתהיה דיעה שונה משלך. אם לא נסכים לזה נצטייר כפנאטים, מה שיפגע בקהילה מיידית.

הקפטן לא מאוהב בלינוקס וזה לגיטימי, הוא יכל לתת תשובה של "אל תחשוב על להשתמש בזה אפילו". למרות זאת הוא נתן תשובה מאוזנת ודי נכונה לפי דעתי.

הדרך הנכונה היא לשכנע בנועם ובאופן חיובי, כמו התגובה שכתבת שם, שממצה זאת די יפה.

[ השב לזאת ]

תגובה: שערורייה: קפטן אינטרנט נגד שימוש בלינוקס (ניקוד: 1)
ע"י CooL_SPoT (kickmyass@email.com)
ב 13/03/2003 - 21:25
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://angelfire.com/d20/csmusic
דבר ראשון - אין ציפייה ממשתמש רגיל להתקין את המערכת, כמו שמשתמש רגיל לא יתקין את חלונות לבד ולכן אני מסיק שמי שביקש להתקין לינוקס אינו משתמש ממוצע.
דבר שני - אמרת שמשתמש ממוצע מחשיב את אופיס לmsOffice, האם הקפטן הוא משתמש ממוצע?!?!
"לא כל העולם חייב לאהוב את לינוקס" - אי אפשר לא לא שלא מכירים ואתה חייב להסכים איתי שרוב העולם לא מכיר את לינוקס.
לדעתי הצגתם של דברים באור שלילי היא ממש לא טובה, אם הוא היה מראה בתשובה צדדים חיוביים וצדדים שליליים אז הייתי מסכים עם הכתבה, אבל להגיד שלינוקס זה חור שחור לא מוסכם עליי.

[ השב לזאת ]

תגובה: הדגמת עברית (ניקוד: 1)
ע"י דוביקס (dovix2003@yahoo.com)
ב 13/03/2003 - 12:12
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://www.geocities.com/dovix2003
לגבי שני הפרוייקטים שאני מעורב בהם כרגע:

- התרגום של מנדרייק עומד על 66% (שני שליש) - זה כמובן מתייחס לתרגום הקוד המפותח ע"י מנדריק עצמם, כך שאם ניקח בחשבון גם את שאר פרוייקטי התרגום (KDE, Koffice, Gnome) אז האחוז הרבה יותר גבוה. יידרש עוד זמן להשלים את התרגום בצורה מושלמת (הכולל תרגום כל המחרוזות, תיקוני גלישות והגהות נוספות מעבר למה שמבוצע כרגע) אבל היות וקל לעדכן קבצי תרגום אז אפשר להתייחס למנדרייק 9.1 כאל הפצה מעוברתת.

- כינרת - התאריך שנקבע לגרסה 0.1 המיועדת בעיקר להוכחת ישימות בנושא העברית מתוכננת לקראת סוף אפריל. למרות שאין אנו מתכוננים להשקה מתוקשרת (שכן אנו מתייחסים לגרסה זו כאבן דרך ולא כגרסה להפצה נרחבת או כגרסה יציבה) - מי שירצה להשתמש בה כבסיס להדגמה יוכל לעשות כן (אם נפתור את הבעיה הקטנה שיש לנו כרגע בנושא שרת לאחסון ה-ISO ברשת...). אתה מוזמן להירשם ולהתעדכן ממקור ראשון ב kinneret.miloberi.com

[ השב לזאת ]

תגובה: שערורייה: קפטן אינטרנט נגד שימוש בלינוקס (ניקוד: 1)
ע"י CooL_SPoT (kickmyass@email.com)
ב 13/03/2003 - 09:50
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://angelfire.com/d20/csmusic
זה נכון שאי אפשר להפעיל תוכנות של חלונות תחת לינוקס, אבל זה שאין אופיס בעברית זה לא נכון וגם מערכת לינוקס התקדמה רבות ומאוד נוחה לשימוש, מנדרייק החדש אפילו עובר תהליך עברות ומאפשר שימוש בממשק עברי להגדרות, להתקנה ולדברים נוספים. לא הבנתי איך בדיוק זה הוציא שם טוב ללינוקס. אולי תסביר לי? זה הוציא שם כמערכת הפעלה שלא מתאימה למשתמשים פשוטים, מה שלא נכון

[ השב לזאת ]

תגובה: שערורייה: קפטן אינטרנט נגד שימוש בלינוקס (ניקוד: 1)
ע"י dittigas (dittigas@whatsup.org.il)
ב 13/03/2003 - 11:33
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://
אני חושב שהתגובה של הקפטן לא רצינית. אין שם שום שאלה שלא נשאלה כאן בפורומים בעבר ואני לא חושב שהתשובות שניתנו על-ידי הקפטן שונות בהרבה מתגובות שנשמעו כאן, בהבדל יחיד המשתמשים ששואלים שאלו בפורומים פה כבר התקינו לינוקס מן הסתם.

1. אין שום דבר רע באידיאליזם, להיפך רק טוב. אף אחד לא אמר שהאדם הממוצע בתחילת המאה ה-21 צריך להגביל את קיומו לפיתוח מיומנויות הרכישה והתמסרות מוחלטת לשטיפת המוח של חברות מסחריות. אז מותר לפתח חוש מוסר ולנסות לנתח את המציאות. מצד שני, הקפטן הוא לא מצפון האומה אלא רק שירות קוואזי מסחרי ממילא, ככה שלא צריך לצפות לרגישות גבוהה מדי לנושא.

שימו לב לרמיזה העבה 'מונופולים הנכפים על ידי המדינה', האם הקפטן רומז למונופולים בכלל, אם כבר מזכירים את מיקרוסופט והקוד הפתוח? האם מיקרוסופט היא באמת 'בחירת המשתמשים' או שהיא מונופול? שוב, מותר להיות ביקורתי ומותן לעזור לצעיר תוהה לגבש עמדה מוסרית.

2. מה זה 'משתמש ביתי דובר עברית ממוצע' ולמה הוא לא יכול להשתמש בלינוקס? רוב המשתמשים שאינם אנשי מקצוע לא יכולים לעשות עם המחשב שלהם הרבה מעבר לפשוט להשתמש בו כפי שהתכוון היצרן. תחנות עבודה עם לינוקס רדהאט 8.0 למשל, נוקטות בדיוק את אותה הגישה. הבחירה של היישומים נעשתה עבור המשתמש ולרוב הפעולות השכיחות כמו הגדרת הרשת, פיירוול, משתמשים וכדומה יש ממשק גרפי פשוט ונוח. בגרסה 8.1 גם העברית תהיה יותר מוסדרת (קולמוס מותקנת עבור המשתמש ואין צורך בקונפיגורציה של המקלדת).

הבעיה כאן היא עניין של תפיסה. חלונות היא מערכת הפעלה עם ממשק שלמדנו להכיר ולא משהו שנולדנו עם ידע מוקדם אודותיו. בתור מי שלימד ממש מזמן שימוש במחשב לאנשים מבוגרים אני יכול להבטיח לך שזה ממש לא היה משנה להם אם הייתי מלמד אותם לינוקס או חלונות. תפריטים הם תפריטים, עכבר הוא עכבר ואם משווים את הממשק של KDE לזה של חלונות נדמה לי שדווקא עבור משתמשים לא מנוסים הוא יהיה יותר נגיש.

הבעיה היא דווקא עבור אנשים מנוסים שאוהבים לפשפש ורוצים לנסות דברים לבד. אלא יצטרכו ללמוד דרך אחרת לעשות את הדברים שהם מכירים.

3. 'מובן שהתוכנות ברשותך נכתבו עבור חלונות ...' נו אז מה, וההיפך היה עובד? יש תוכנת MIDI מעולה וחופשית עבור לינוקס שהייתי שמח לעבוד איתה על חלונות (Rosegarden) האם אפשר? לא. אמנם המשתמש שואל האם ניתן, אבל למה לא לציין שא. אפשר במגבלות מסוימות אבל ב. אין שום צורך כי עבור רוב היישומים הנפוצים יש גרסה חופשית ופתוחה שרצה על לינוקס ובהרבה מקרים גם על חלונות?

הערה: קנופיקס היא לא משהו שהייתי נותן למשתמש 'ממוצע', היא אחד הדוגמאות הגרועות שיש של איך נראית לינוקס אם מדברים על משתמשי קצה. הבחירה בתפריטים המבולגנים של KDE ביחד עם עוד כמה תפירטים, מיליון יישומים ובלאגן אחד גדול הם לא מה שתרמו להצלחה שלה. במקרה הזה היא דוגמה טכנולוגית לגמישות של של לינוקס כבסיס לדברים טובים יותר ולא עבור משתמשים לא מנוסים.

ד"א מי בכלל קורא את הקפטן?

[ השב לזאת ]

תגובה: שערורייה: קפטן אינטרנט נגד שימוש בלינוקס (ניקוד: 1)
ע"י צחי ב 13/03/2003 - 13:46

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://WWW.My2Nis.Com
תפסיקו להתעצבן, סתם טכנאי של סוף שבוע.
יותר סביר, שהוא הקדיש לכתיבת השורות האלו פחות מ 5 דק' שזה הרבה פחות ממה שאתם משקיעים.

[ השב לזאת ]

תגובה: שערורייה: קפטן אינטרנט נגד שימוש בלינוקס (ניקוד: 1)
ע"י CooL_SPoT (kickmyass@email.com)
ב 13/03/2003 - 13:53
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://angelfire.com/d20/csmusic
כן, אולי הוא כתב את זה 5 דקות
אבל זה מתפרסם בפורטל ראשי כמו ואללה והרבה אנשים רואים את זה
וחושבים שבאמת מישהו מקצועי שמבין בעניין רשם את זה

[ השב לזאת ]

תגובה: שערורייה: קפטן אינטרנט נגד שימוש בלינוקס (ניקוד: 1)
ע"י Kernel ב 13/03/2003 - 20:44

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://
חופשי קראתי את זה גם איזה מעצבן!!
עוד מומחה שיודע לחפש במאגר מידע של מיקרוסופט איזה שטויות

[ השב לזאת ]

שערוריה: קפטן אינטרנט לא חושב כמוני! (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 13/03/2003 - 23:30
קפטן אינטרנט נתן תשובה שאינה אנטי-מיקרוסופט! אני דורש את פיטוריו המיידיים!

ועכשיו ברצינות:

נראה שעורך המדור אכן לא היה מודע לרמה הנוכחית של תמיכה עברית בלינוקס. היא כבר בהחלט שמישה משהו (במיוחד עבור משתמש נחוש), אולם ייקח זמן עד שאנשים ילמדו על העובדה הזו. לכן עלינו לדאוג שהם יהיו מודעים.

כלומר: במקום לצעוק בקהילת הלינוקס "אנחנו מקופחים" (גישה שלילית למדי) צריך לחנך את אנשי המחשבים והמשתמשים.

נקודות בעייתיות שעלו כאן:
* לינוקס היא חופשית, לא חינם (לגיטימי למכור לינוקס). לתוכנה חופשית יש ערך חשוב למשתמשים
* ישנה היום כבר תמיכה כלשהי בעברית בלינוקס (koffice, גרסת הבטא של openoffice, lyx, ועוד). ישנו גם המוצר הלא חופשי ולא "חינמי" Crossover Office
* שימוש בלינוקס אינו מסובך בהרבה מעבר למערכות הפעלה אחרות. יש להפריד בין התקנה לבין שימוש.
* הטון האנטי-מיקרוסופטי לא תורם הרבה. אם אתה חושב שהמוצר שיש לך הוא טוב, אתה לא חייב להזכיר מוצרים אחרים בצורה כל-כך אובססיבית. אני משתמש בלינוקס כי היא מערכת ההפעלה שמתאימה לי, ולא כדי "לגאול את העולם מהמונופול של ביל הרשע".

צפריר

[ השב לזאת ]

תגובה: שערוריה: קפטן אינטרנט לא חושב כמוני! (ניקוד: 1)
ע"י CooL_SPoT (kickmyass@email.com)
ב 14/03/2003 - 00:15
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://angelfire.com/d20/csmusic
א - טוב שאתה מסכים איתי לגבי נקודות בעיתיות
ב - אני לא בגישה של קיפוח אלא אמרתי שאני בתור משתמש שתורם בלינוקס (כך או אחרת) היה מצפה לראות תגובה יותר רצינית בפורטל שרבים נכנסים אליו. באמת שהכוונה לא הייתה להכנס בו :) וסליחה אם פגעתי במישהו, אבל בתור מי שתורם אני רוצה שאנשים יעריכו את לינוקס בגלל המאמץ שמושקע בה, לפעמים אפילו מצד משתמשים פשוטים כמוני. ברגע שאומרים לינוקס היא לא טובה למשתמש שלא מכיר אותה זה דיי מעצבן.
ג - אני לא אנטי מיקרוסופט, גם לי היה פעם חלונות מותקן במחשב, חלק מהבעיה של לינוקס היא שלא מספיק משתמשים בה ככה שהמשתמשים ירויחו את זה שחברות יוציאו תוכנות בגירסאות ללינוקס, משחקים ללינוקס וכו' וגם שהתמיכה בלינוקס מצד ספקי חומרה יהיה יותר טוב. הצעד הזה נועד כדי להראות לאנשים באתר ששימוש בלינוקס אינו חייב להוות בעיה ואפילו יכול להוות פתרון. לדוגמא עריכת קול עשיתי כשהייתי בחלונות עם תוכנת shareware הקרואה GoldWave וכל הקטע של העריכה היה לוקח המון זמן. כשגיליתי את rezound הלינוקסית ראיתי שהכל עובד ממש בשניות בתוכנה חופשית לעומת תוכנה סגורה שצריכים לקנות. רבים מהתוכנות בלינוקס הגיעו לרמת בשלות גבוהה מאוד והם כבר יותר מאשר ראויים לשימוש. דוגמא טובה לאי תמיכה היא תוכנת קאזה אשר אין לה גירסא ללינוקס ואפילו מסובך להפעילה תחת יין. שמעתי שיש חברה שהכריזה שהמשחקים שלה פועלים טוב תחת יין שזו כבר התקדמות. הבן אדם ששאל את קפטן אינטרנט באמת רצה לדעת אם כדאי לו לעבור ללינוקס ולדעתי מאוד כדאי לו, שזה עולם חדש ומופלא הקיים מטוב לב ותרומה גדולה שקשה לא להתערב בה :).
נ.ב. - בקשר ללינוקס בעברית אנחנו בעבודה על המנדרייק העברי הראשון ומקווים שיצא טוב, ככה תצא הפצה ראשונה בעברית כמעט מלאה

[ השב לזאת ]

תגובה: שערורייה: קפטן אינטרנט נגד שימוש בלינוקס (ניקוד: 1)
ע"י CooL_SPoT (kickmyass@email.com)
ב 14/03/2003 - 06:42
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://angelfire.com/d20/csmusic
עכשיו שמתי לב לתוספת שהוא הוסיף שם
"
התמיכה לעברית סבירה, ואפשר ללמוד
עליה עוד הרבה דברים נוספים
באתר הלינוקס הישראלי:
"
http://www.linux.org.il


[ השב לזאת ]