ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkהעיר ברגן בנורבגיה עוברת ללינוקס - דו"ח התקדמות

published at 13/11/2004 - 12:52 · ‏פורסם דוביקס · ‏tags ממשל · שלח לחברידידותי למדפסת
קוד פתוח במוסדות תוכנית המעבר של שרתי עיריית ברגן, השניה בגודלה בנורבגיה, ללינוקס, נמצאת במחצית הדרך. אולה-ביורן טופטדל (Ole-Bjørn Tuftedal), סמנכ"ל הטכנולוגיות של העיר, מגלה שהמעבר מחלונות ללינוקס מאפשר לעיר לחסוך 30% מעלויות החומרה בלבד: "לינוקס רזה ויעילה יותר -- ומאפשרת סקילביליות טובה יותר המאפשרת לנו להפיק יותר מאותה חומרה לעומת חלונות".

מלבד החסכון בחומרה, ייחסכו 40-50% מעלויות הרישוי והתמיכה: "אנחנו מעריכים שהחסכון יושג בחלקו ממערכת יציבה יותר וקלה יותר לניהול".

בתי הספר בברגן, נרגשים מהמעבר ללינוקס, לאור העובדה ששימוש בחלונות היה משאיר פחות כסף פנוי לשאר צרכי המחשוב שלהם. הרשת החינוכית משודרגת מ-100 שרתי חלונות NT ל-20 שרתי Blade מתוצרת IBM שעליהם תורץ לינוקס. שרתי ה Blade לא כוללים דיסקים, והם משתמשים ברשת אחסון (SAN) משותפת. טופטדל מתרשם מקלות ההסבה: "לקח לנו בערך חצי יום להתקין את המערכת ולאפשר לשרתי ה-Blade לאתחל מה-SAN. אני מאוד התרשמתי מהקלות של התקנת לינוקס על טכנולוגיה מתקדמת שכזו".

בתי הספר מועברים למערכת החדשה בהדרגה, והצפי הוא לסיים את חלק הארי של המעבר עד סוף השנה ולהשלימו בתחילת של 2005. השלב הבא בתוכנית כולל הסבת 20 שרתי HP-UX ו-10 שרתי חלונות נוספים המשרתים את מסדי הנתונים של העיר עצמה.

קישורים:

zdnet.co.uk, Leaner, meaner Linux makes savings for Bergen,
ווטסאפ, העיר ברגן בנורבגיה עוברת ללינוקס
 

קישורים רלוונטיים

· עוד על קוד פתוח במוסדות
· חדשות מאת דוביקס


הסיפור הנקרא ביותר בנושא קוד פתוח במוסדות:
ציוני בגרות חורף 2004

העיר ברגן בנורבגיה עוברת ללינוקס - דו"ח התקדמות | כניסה / יצירת מנוי חדש | 0 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן