ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkאיפה קבור הכלב? תהיות בנוגע לרשיון ה-CDDL של סאן

published at 29/01/2005 - 20:30 · ‏פורסם דוביקס · ‏tags סאן/אורקל · שלח לחברידידותי למדפסת
סאן/אורקל רשיון ה-CDDL של סאן הוכר ע"י ה-OSI כרשיון קוד פתוח; סאן הכריזה שמעל 1,600 פטנטים יהיו זמינים תחת רשיון זה למפתחי OpenSolaris, פתחה אתר שיארח את מאמצי הפיתוח הקהילתיים של סולאריס ופרסמה בו את הקוד של DTrace.

פאמלה ג'ונס (Groklaw) ודן רביצ'ר (יועץ בכיר ל-OSRM ול-FSF, חבר הנהלת PubPat) מעלים כמה תהיות בנוגע לרשיון ה-CDDL ולסיכונים (שלדעתם) טמונים בו למפתחים שיתרמו קוד תחת CDDL ולקהילת הקוד הפתוח בכלל:


- יתכן ותורמי קוד ל-OpenSolaris ימצאו עצמם במצב בו הם לא יוכלו להפיץ את הקוד שכתבו בגלל תביעה של מיקרוסופט על הפרת פטנטים שלה, בעוד שסאן עצמה תוכל להמשיך להפיץ את הקוד עפ"י ההסכם בין סאן למיקרוסופט שהסדיר את נושא השימוש בפטנטים אחת של השניה.

- נוסח הודעת שחרור הפטנטים של סאן תחת רשיון CDDL מעלה תהייה האם יתאפשר שימוש בהם רק בקוד הכפוף לרשיון זה, בעוד שסאן תוכל לתבוע מפתחי קוד פתוח שישתמשו בפטנטים בקוד הכפוף לרשיונות אחרים, כגון GPL

- לא מובטח שסאן לא תתבע מפתחים שישנו קוד ששוחרר ע"י סאן תחת רשיון CDDL בעילה של הפרת פטנטים - באם אכן כך הדבר יתכן והפטנטים ימנעו הלכה למעשה fork של OpenSolaris - תנאי מהותי לקיום מודל פיתוח הבזאר.

חלק מאי הבהירות נובעת מהעובדה שנספח "הסכם לתורם קוד" (Contributor agreement) עדיין לא נכלל בגרסה הנוכחית של CDDL - ולכן לא ברורות לגמרי הזכויות והחובות של תורמי קוד.

נושא מהותי נוסף, קשור דווקא באמון. בעוד שסאן מוגנת מתביעות על הפרת פטנטים מצד מיקרוסופט, ובעוד שסאן מבטיחה למפתחי קוד תחת CDDL הגנה מפני תביעות על הפרת פטנטים של סאן, לא מובטחת שום הגנה על הפרת פטנטים של מיקרוסופט.

כתוצאה מכך, סאן יכולה, בתיאוריה, לאפשר למפתח לתרום קוד ל-OpenSolaris מתוך ידיעה שהקוד מפר פטנטים של מיקרוסופט, ובשלב מאוחר יותר לנצל את העובדה כנגד המפתח, אם וכאשר היחסים בין סאן למפתח ייעכרו.

פאמלה ג'ונס מוסיפה שהיא אישית לא הייתה מסכימה לתרום קוד תחת CDDL בתנאים אלו. יש לציין למען הגילוי הנאות שפאמלה ג'ונס אינה רוחשת אמון רב בטוהר כוונותיה של סאן.

קישורים:

Groklaw, Patent Questions About the CDDL,
InternetNews, Sun Solaris Patent Release Questioned
 

קישורים רלוונטיים

· עוד על סאן/אורקל
· חדשות מאת דוביקס


הסיפור הנקרא ביותר בנושא סאן/אורקל:
להתראות Hudson, ברוך הבא Jenkins

איפה קבור הכלב? תהיות בנוגע לרשיון ה-CDDL של סאן | כניסה / יצירת מנוי חדש | 1 תגובה
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
Re: איפה קבור הכלב? תהיות בנוגע לרשיון ה-CDDL של סאן (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 30/01/2005 - 20:22
יתעכרו = ייעכרו

[ השב לזאת ]