ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkמיקרוסופט נגד הפיראטים ו... משתמשי Wine?

published at 17/02/2005 - 22:45 · ‏פורסם דוביקס · ‏tags wine · שלח לחברידידותי למדפסת
WINE מיקרוסופט הודיעה שבעוד כמה חודשים היא תתיר גישה להורדות מהאתר שלה רק לבעלי רשיון חוקי של חלונות. התוכנית בשם Genuine Advantage אמורה לחסום משתמשים בגרסאות פיראטיות של חלונות. האישור לעותק חוקי ניתן על ידי פקד ActiveX או תוכנה נפרדת.

מפתח בפרוייקט ווין גילה בקוד התוכנה הנפרדת מחרוזת של כניסה ברג'יסטרי ששייכת לווין-SOFTWAREWineWineConfig. זו פעם ראשונה שבה ידוע על בדיקה ספציפית שקשורה ל-Wine בקוד של מיקרוסופט. לא ברור אם זה מקרי או התחלה של מגמה, ומה התוכניות העתידיות של מיקרוסופט בנושא.


יש להזכיר, שמוצר CrossOver Office של CodeWeavers מתבסס על היכולת להוריד קבצים מסויימים מאתר מיקרוסופט (למשל אינטרנט אקספלורר) והתקנת יישומים אחרים של מיקרוסופט (כגון אופיס) בעזרת Wine.

יהיה מעניין לראות האם ה-EULA של תוכנות מיקרוסופט ישונה באופן שיאסור על הפעלתן תחת Wine ומה התקפות החוקית של הגבלות מסוג זה. בכל מקרה, כרגע מגוון האפשרויות לגבי הצעד הבא של מיקרוסופט או התוכניות שלהם בנידון אינן אלא בגדר ספקולציות.

שחר שמש כותב בהקשר זה בבלוג שלו:

"לפני שכולם קופצים:
1. מטרת הכלי היא לבדוק האם עותק החלונות שברשותכם הינו חוקי. על פניו לגיטימי למנוע הורדות שדורשות העתק חוקי של חלונות ממי שיש לו רק Wine על המחשב.
2. לא ברור מה הם עושים עם המידע שהם אוספים.

באופן אישי, אני רואה את זה בתור מחמאה. לדעתי, זה אומר שמיקרוסופט מספיק מודאגים ממה ש-Wine יודע לעשות כדי לנסות למנוע ממנו להיות יותר מידי אפקטיבי."

קישורים:

ההודעה המקורית ברשימת התפוצה של מפתחי Wine,
הבלוג של שחר שמש, מיקרוסופט מכירה בקיומו של Wine
 

קישורים רלוונטיים

· עוד על WINE
· חדשות מאת דוביקס


הסיפור הנקרא ביותר בנושא WINE:
Wine 1.0.0 - עוד מעט כאן

מיקרוסופט נגד הפיראטים ו... משתמשי Wine? | כניסה / יצירת מנוי חדש | 10 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
Re: מיקרוסופט נגד הפיראטים ו... משתמשי Wine? (ניקוד: 1)
ע"י noamsml (noamsml@speedy.co.il)
ב 17/02/2005 - 23:08
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://www.israblog.co.il/23374
תוכנית הGenuine Advantage מיועדת לאנשים שרכשו עותק חוקי של חלונות, כך שזה נראה לי לגיטימי לגמרי.

[ השב לזאת ]

Re: מיקרוסופט נגד הפיראטים ו... משתמשי Wine? (ניקוד: 1)
ע"י utrodia (yellowSun@walla.co.il)
ב 18/02/2005 - 00:42
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
וזו רק ההתחלה (של הסוף ..)

[ השב לזאת ]

למי איכפת? (ניקוד: 1)
ע"י shlomi-l (shlomister_SHTROODLE_gmail_NEKUDA_com)
ב 18/02/2005 - 01:10
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://t2.technion.ac.il/shlomil
-->> לדעתי: <<--

wine הוא בכל מקרה פתרון עלוב, ותמיד יהיה 10 צעדים מאחור.
כדאי להשקיע את המאמצים בפיתוח חלופות. לא בפיתוח אמולטורים!!

wine (כמו פרוייקטי וירטואליזציה ואמולציה אחרים)הוא רע ללינוקס. הוא מקטין את המוטיבציה לפתח חלופות חופשיות. למה לי לפתור באגים במוזילה, או לבקש ממנהלי אתרים שהאתר שלהם יעמוד בתקנים, אם אני יכול פשוט להפעיל אקספלורר על לינוקס?

הנחמה היחידה שיש פה היא שהכלים האלו בדר"כ קשים להתקנה\הגדרה ונותנים ביצועים גרועים. לפעמים גם דורשים שימוש ב-dllים מקוריים.

שלומיל.

[ השב לזאת ]

Re: למי איכפת? (ניקוד: 1)
ע"י TNT (Tintys@Gmail.com)
ב 18/02/2005 - 07:35
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://whatsup.org.il
מסכים עם שלומי ב100%.

לא לאמולטורים! כן לפיתוח תוכנות *חופשיות*!

[ השב לזאת ]

Re: למי איכפת? (ניקוד: 1)
ע"י שחר (whatisupatshemeshdotbiz)
ב 18/02/2005 - 08:52
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://www.lingnu.com
העדפתי לענות למגיב הראשוני, ברשותכם.

התפקיד של wine בתוך עולם התוכנה החופשית אינו להריץ אקספלורר. הסיבה שחברות כמו CodeWeavers מתמקדות בשימוש הזה שלו היא רק בגלל שזה מה שהלקוחות רוצים. אני אומר את זה על סמך שאלה ששאלתי את המנכ"ל שלהם.

החשיבות האמיתית של wine הינה בלאפשר מעבר הדרגתי. אם תגיעו היום לארגון ותגידו לו "תריץ הכל על לינוקס", תגלו שיש דברים שפשוט אי אפשר. ואז מה? לוותר על כל המעבר? איך זה תורם ללינוקס?

מצד שני, אם אפשר להריץ 90% ממה שאתם צריכים על לינוקס טבעי, ואת ה-10% הנוספים באמצעי לא יקר מידי, אתם מאפשרים גם ללינוקס להתפתח, וגם לעשות את המעבר באופן הדרגתי. כולם מרוויחים.

אני לא חושב שיש איזושהי סכנה שמישהו לא ייצר גרסה מקומית של תוכנה שלו ללינוקס בגלל שיש את Wine.

שחר

[ השב לזאת ]

Re: למי איכפת? (ניקוד: 1)
ע"י TNT (Tintys@Gmail.com)
ב 18/02/2005 - 16:13
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://whatsup.org.il
אבל כאשר משתמשי ווינדוס המהגרים ללינוקס ינסו להריץ אפליקציות קנייניות כגון "ICQ" או "MSN Messenger", MSIE ועוד, באמצעות Wine, ויתקלו ב1001 כשלים, תקלות ובעיות (שלא לדבר על קשיי ההתקנה). במה זה יעזור ללינוקס?
למה המשתמשים בכלל צריכים מעבר הדרגתי? ברגע שהאפליקציות הווינדוסאיות שלהן עובדות כמו שצריך על גנו/לינוקס, הם לעולם לא יעברו לאפליקציות חופשיות.

לעומת זאת, אם המאמץ המושקע בWine ינותב לפיתוח אפליקציות חופשיות לגנו/לינוקס, לא נצטרך כלל את Wine - שכן התוכנות ישולבו בהפצות החופשיות (ולא נצטרך התקנה ידנית), הן ידעו לתקשר כראוי עם האפליקציות הקנייניות ומבוססות הווינדוס (דוגמאות: OO.o <-> MSOffice; ICQ <-> Sim) ממשקי התוכנות ישתפרו ויהפכו נוחים וידידותיים יותר, ועוד...

גנו/לינוקס היא הרבה יותר מ"סתם קרנל חופשי עם אפליקציות קנייניות של ווינדוס", ואסור שהיא תהיה תלויה בקניין או במערכת ההפעלה ההיא.

[ השב לזאת ]

Re: מיקרוסופט נגד הפיראטים ו... משתמשי Wine? (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 18/02/2005 - 01:37
בהחלט מסכים עם שלומיל, עדיף להשקיע את המאמץ בישומים חופשיים במקום באימולטור שיפעיל ישומים לא חופשיים ובטח שלא את איספלורר מה שממש לא יגרום לבעלי אתרים לכתוב את האתר לפי התקן

אני אישית לא משתמש באימולטורים, רק באימולטור מדמה מחשב ושם כמובן שאני מתקין לינוקס :)

[ השב לזאת ]

תשובה לשחר + שלומיל (ניקוד: 1)
ע"י דוביקס ב 18/02/2005 - 12:09

(מידע על משתמש | שלח הודעה)
אני מפריד בין שלושה סוגי יישומים שאני רואה סביב Wine:

- פתרונות עסקיים - כגון הרצת אופיס על לינוקס. זה מאפשר מתן מענה להסבה הדרגתית. כבר היו מקרים (למשל בוינה) שבדיקה הראתה שאפשר להעביר אחוז משתמשים מסויים באופן מיידי, אך יש משתמשים אחרים שקשה להעביר אותם (כי הם משתמשים בתוכנות הכתובות כסקריפטים תחת אופיס) - דעתי היא שכאן השימוש ב-Wine מאפשר להעביר את מערכת ההפעלה ללינוקס, ובמקביל נותן זמן לפתח פתרונות אלטרטיביים לסקריפטים אלו במהלך הזמן. ברגע ש-MS תפסיק את התמיכה באופיס בגרסה הספציפית, ברור שלא יהיה כדאי לארגון להשתמש בתוכנה שאין לה עדכונים ותחזוקה ולכן לא מדובר ממילא בחתונה קתולית אלא כפתרון מעבר.

לכן, אני בעד שימוש ב-Wine כפתרון מעבר לשימושים עסקיים.

- משחקים - הפתרון של TransGaming הוא טוב מצד אחד (הוא נותן מענה לגיימרים) אבל מצד שני הוא גורם נזק - מקטין את מספר המפתחים שתהיה להם מוטיבציה לפתח משחקים ללינוקס בגלל הקהל הקטן. כך שיש כאן מקרה של ביצה ותרנגולת. מאידך, ייתכן והפיתרון הוא לא לחפש את המטבע מתחת לפנס אלא להגיד את האמת - מי שקונה מחשב לצרכי משחק עושה טעות (בהנחה שמדובר ברוכשי משחקים חוקיים). השקעה אדירה בחומרה שתתאים לגיימר ושתתיישן במהרה היא חסרת הגיון. עדיף לקנות מחשב זול שיכול לשמש לעבודה שוטפת, ולקנות פלייסטיישן בנוסף. העלות הכוללת לא תהיה יותר גדולה אבל לאורך זמן השקעה מעין זו הרבה יותר הגיונית.

לכן, אני נגד השימוש ב-Wine כפתרון להפעלת משחקים

- מנהלי התקן - מצד אחד נוח, שאפשר למשל להפעיל את רוב מנהלי ההתקן האלחוטי של חלונות בעזרת אמולציה. מצד שני, זה גורם נזק עצום, כי זה מפחית את הלחץ מעל מפתחי החומרה לשחרר מידע על החומרה ו/או מפחית את הצורך ממפתחי תוכנה חופשית להשקיע בנושא. בנושא זה, חייבים לעודד רכישת חומרה שיש לה דרייברים חופשיים ולא חומרה עם דרייברים לא חופשיים - עד כמה שאפשר. חוסר בדרייברים, עלול לפגוע בהחדשרת לינוקס לשוק. אולי עם הזמן, כשלינוקס תהיה יותר פופולרית, אפשר יהיה להנחיל מסר שמי שכבר בקהילה וקונה חומרה, משתדל לקנות רק חומרה עם דרייברים חופשיים, אבל כרגע זו בעיה כי רוב המצטרפים לקהילה לא קונים את החומרה לצורך המעבר אלא משתמשים במה שיש.

לכן, אני מתלבט לגבי השימוש ב-Wine להפעלת דרייברים, אבל לא רואה איך אפשר כרגע אחרת.

[ השב לזאת ]

Re: תשובה לשחר + שלומיל (ניקוד: 1)
ע"י שחר (whatisupatshemeshdotbiz)
ב 19/02/2005 - 11:53
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://www.lingnu.com
"פיספסת" נקודה קטנה אחת. בתור מפתח Wine, אני לא מחליט מה עושים עם הקוד. אני מפתח את הקוד.

ברגע שיש שימוש רציני ומועיל ל-wine, זו הצדקה מבחינתי. זה נכון, יהיו הרבה דברים שלא יעבדו כמו שצריך. זו בדיוק הנקודה, לא?

מי יירצה להתאמץ ולגרום ל-IE, Messenger וכו' לעבוד על Wine כשיש פתרונות טובים ללינוקס? מצד שני, מה תעשה עם האפליקציה האירגונית שכתובה ב-VB שמנהלת את כל החברה כבר עשר שנים? איך תעבור ללינוקס אם יש אותה?

שחר

[ השב לזאת ]

Re: תשובה לשחר + שלומיל(ניקוד: 1)
ע"י דוביקס ב 19/02/2005 - 14:03
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
אתה צודק, הניסוח שלי לא מוצלח במיוחד.

אין לי כל זכות שהיא להגיד למישהו מה לפתח ומה לא לפתח.
אין לי כל זכות שהיא להגיד למשתמשי תוכנה חופשית, בין אם אני הייתי מעורב בפיתוחה ובין אם לא, מה לעשות איתה. גם אם השימוש לא מוצא חן בעיני, זו אחת מזכויות היסוד של משתמשי תוכנה חופשית.

אבל אני כן יכול להתנגד ברמה העקרונית לשימוש מסויים - להתנגד לא במובן של לאסור על המשתמשים להשתמש בתוכנה, אלא להביע את דעתי נגד השימוש הספציפי.


[ השב לזאת ]