ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkגאהל דובאל: על מוכנות לינוקס לשולחן העבודה, ותהליכי העבודה החדשים במנדריבה

published at 05/08/2005 - 22:03 · ‏פורסם דוביקס · ‏tags מנדריבה , ראיון · שלח לחברידידותי למדפסת
מנדריבה גאהל דובאל (מייסד מנדריבה) מתראיין ל-Linux Format. במספר קטעים מהראיון המלא המתפרסמים ברשת, הוא מדבר גם על:

* מוכנות לינוקס לשולחן העבודה: "בהיבט הטכני, לינוקס מוכנה לשולחן העבודה. אבל המבחן יהיה שחרור יישומים נפוצים, ושחרור Nero ו-Acrobat Reader הם סימן חיובי בכיוון. גם זמינות OS-X לאינטל תקל על מפתחי יישומים להסב את הקוד ללינוקס.

גם אם זה לא יקרה, עם הזמן ממילא יהיה תחליף חופשי לכל תוכנה קניינית, ואז זה יכול להיות מאוחר מדי לחברות הקנייניות"


* פיגור בגרסאות התוכנה בהפצה אחרי סוזה: "עברנו לתהליכי עבודה מסודרים יותר שמטרתם לשפר את האיכות, ולכן אנו נדרשים להחליט על גרסאות התוכנה שייכללו בהפצה שלושה או ארבעה חודשים לפני שחרור הגרסה. זה לא מאפשר לנו לשחרר את הגרסאות הכי עדכניות ולהבטיח את האיכות לה אנו שואפים.

יש שני סוגים של משתמשי לינוקס: הגיקים, הרוצים את הגרסאות הכי עדכניות, ומאידך את השוק העסקי ומשתמשים רגילים שהגרסה האחרונה פחות חשובה להם מיציבות. אלו קבוצות המשתמשים שאנו מכוונים אליהם בגרסאות הרשמיות.

למשתמשים המעוניינים בגרסאות יותר עדכניות ופחות בדוקות, אנו יכולים להציע אותן דרך המועדון או באמצעים אחרים (הכוונה כנראה ל-Cooker - ד.)"

קישורים:

LinuxFormat, Gael Duval interview in LXF 70,
ווטסאפ, גאהל דובאל: רומז על הכרזה משמעותית ממנדרייק בקרוב; בינתיים העסקים פורחים
 

קישורים רלוונטיים

גאהל דובאל: על מוכנות לינוקס לשולחן העבודה, ותהליכי העבודה החדשים במנדריבה | כניסה / יצירת מנוי חדש | 7 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
Re: גאהל דובאל: על מוכנות לינוקס לשולחן העבודה, ותהליכי העבודה החדשים במנדריבה (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 06/08/2005 - 01:53
חופשי זה.. חופשי זה לגמרי לבד.
מפחיד אותי לחשוב שיגיע היום בו לכל תוכנה קניינית יהיה תחליף חופשי.
באותו יום תיגמר החדשנות.

[ השב לזאת ]

Re: גאהל דובאל: על מוכנות לינוקס לשולחן העבודה, ותהליכי העבודה החדשים במנדריבה(ניקוד: 1)
ע"י COM64 ב 06/08/2005 - 08:48
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://
תוכנה חופשית אכן "מעתיקה" חלק מהתוכנות הקינייניות על מנת ליצור תאימות במראה ובתמיכה למשתמשים המהגרים ממערכות אחרות.
אני חולק עליך לגבי החדשנות, זו אינה מגיע בהכרח דרך התוכנות אלה דרך התכונות, וכאן רואים שוב ושוב שחברות התוכנה הקיניינית הן אלו המעתיקות (והפעם ללא מרכאות) את התכונות המתקדמות המשולבות במערכות חופשיות.
דוגמה לכך היא האפשרות באופיס של מיקרוסופט להעתיק מספר קטעים ללוח, בספר עתיק על Unix שיצא לי לקרוא לאחרונה ראיתי שאפשרות זו קיימת ב-vi הרבה לפני שמיקרוסופט נולדה. (אני יודע שקיימות אינספור העתקות כאלו, אני חיפשתי דוגמה של העתקת תכונה עתיקה למערכת כביכול מתקדמת)

[ השב לזאת ]

Re: גאהל דובאל: על מוכנות לינוקס לשולחן העבודה, ותהליכי העבודה החדשים במנדריבה (ניקוד: 1)
ע"י hary_i (ori@helicontech.co.il)
ב 06/08/2005 - 09:56
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://esc.sail.co.il/~ori
משום מה אנשים חושבים שתוכנה קיניינית היא החדשנות ותוכנה חופשית היא רק העתקה.

אני חושב שזה לא תמיד כך, במקרים רבים זה בדיוק להיפך.
תוכנה קיניינית מעצם הגדרתה היא עצירה של החדשנות לכן זה גם לא הגיוני לחשוב כך.

תסתכלו על שולחן העבודה של לינוקס כיום, איך התוכנות הקינייניות מנסות להגיע אליו ולא מצליחות.
מערכות ההפעלה החופשיות בדברים רבים עברו מזמן את התוכנות הקנייניות וכל הזמן ממשיכות להתחדש.

נכון שיש כמה תוכנות שרק לאחרונה פותחו כחופשיות ולכן המקבילות הקנייניות מכילות יותר אופציות (שזה לא בהכרח טוב) בכל מקרה קצב הפיתוח של תוכנה חופשית מהיר הרבה יותר כך שבקרוב מאד לא יהיה כל יתרון באף תוכנה קניינית.

בסופו של דבר (אבל זה יקח זמן רב) תעלם לחלוטין התוכנה הקניינית ואנשים לא יבינו כיצד בכלל אפשר היה לחיות בעולם עם תוכנה קניינית.
אני מחכה בכליון עניים ליום בו יעלם העיוות החמור הזה ששמו תוכנה קניינית.

[ השב לזאת ]

Re: גאהל דובאל: על מוכנות לינוקס לשולחן העבודה, ותהליכי העבודה החדשים במנדריבה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 06/08/2005 - 11:21
תוכנה קנינית אינה סוף פסוק לחדשנות. זאת דמגוגיה זולה של פאנט. מונופול הוא סופה של החדשנות ואין זה משנה כלל איך הוא מושג. מה שחשוב לפיכך זאת התחרות שהיא זאת שמקדמת ... לדוגמא ראה
http://www.icefox.net/articles/kdeosx.php

תוכל ללמוד אלו דברים נפלאים תוכנה קנינית עושה בשעה שהתוכנה החופשית מדדה מאחורה.

וזאת כל האמת.

ערן.

[ השב לזאת ]

Re: גאהל דובאל: על מוכנות לינוקס לשולחן העבודה, ותהליכי העבודה החדשים במנדריבה (ניקוד: 1)
ע"י sijp (sijproject@sijproject.com)
ב 06/08/2005 - 14:20
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://sijp.no-ip.info
אני מסכים שמונופול זה מה שמונע חדשנות וקדמה, אבל השאלה הקודמת לכך היא, באיזו סביבה יצירת מונופול יכולה להתקיים, או הסיכויים שהיא תתקיים תהיה גדולה יותר? האם בחברה בה קיימים בעיקר תוכנות חופשיות יכולים להיות מונופולים בקנה המידה של מה שיש כיום בעקבות תוכנות קנייניות?

הרי ידוע שאם חברה שעובדת על תוכנה חופשית, תתנהג כמו עדר של חמורים, אז כולם יעזבו אותם ויעשו fork למה שהם עושים/לא רוצים לעשות. ובכך נקבל את הקדמה שרוב המשתמשים מחפשים. האם אתה יכול לעשות את זה על תוכנה קניינית?

[ השב לזאת ]

לאורי עידן(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 07/08/2005 - 02:16
"בסופו של דבר (אבל זה יקח זמן רב) תעלם לחלוטין התוכנה הקניינית ואנשים לא יבינו כיצד בכלל אפשר היה לחיות בעולם עם תוכנה קניינית.
אני מחכה בכליון עניים ליום בו יעלם העיוות החמור הזה ששמו תוכנה קניינית."

רוב פרוייקטי התוכנה תפורים ללקוח מסויים, ורק מיעוטם הם מוצרי מדף שמיועדים לקהל רחב.
אולי תסביר לי, בפרוייקט שהוא ספציפי עבור לקוח מסויים, מה היתרונות בקוד פתוח לעומת קוד קנייני סגור. אני באמת רוצה לדעת.

[ השב לזאת ]

Re: לאורי עידן (ניקוד: 1)
ע"י CooL_SPoT (linuxfun@email.com)
ב 07/08/2005 - 18:59
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://linuxfun.whatsup.org.il
אני יכול:
1. QA חזק מאוד
2. תרומה של תכונות שלחברה לא היה זמן\משאבים לפתח
3. שרידות, המוצר לא יעלם פתאום מפני כדור הארץ

ויש עוד הרבה

[ השב לזאת ]