ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkשועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה

published at 24/08/2008 - 08:39 · ‏פורסם פינגווין אנונימי · ‏tags תקנים פתוחים · שלח לחברידידותי למדפסת
תקנים פתוחים לאחרונה נוספה תמיכה בתגית הוידאו מהתקן המתגבש של html 5 לגירסאות הליליות של שועל האש. שיחה שהייתה לי עם אורי עידן (מנהל נציגות W3C בארץ) גרמה להבנה ששימוש בתקן SVG הוא הכיוון אליו אני שואף - לא פלאש ולא סילברלייט.

למה אני מתכוון ? הנה מספר דוגמאות:

- שיבוץ וידאו בקידוד OGG בתוך משבצות SVG

- דף הדגמה

- דוגמאות נוספות

- ועוד קצת

כדי לצפות בדוגמאות נדרש שועל האש בגירסה הלילית.


נקווה שיתחילו לצוץ תוכנות יצירת תוכן דינמי, אנימציה ומולטימדיה המייצרות דפי SVG מוצלחים. אולי יש ואני לא מכיר ?
 
שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה | כניסה / יצירת מנוי חדש | 33 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה (ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 24/08/2008 - 08:41
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il/
אאל"ט גם ספארי תומך בתג הוידאו של html 5.

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה (ניקוד: 1)
ע"י ik_5 (e@mail.place)
ב 24/08/2008 - 08:50
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://ik.homelinux.org/
סוף כל סוף מישהו מקשיב למה שאני אומר ;)

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 24/08/2008 - 09:55
למישהו הוידאו עבד?

אני רק תמונה סטטית או שזה רק פריים ראשון.

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 24/08/2008 - 11:39
בחלק מהדוגמאות הקוד של הדף שולף תמונה בודדת מהסרט כולו, רק לשם הדגמת יכולות
בדוגמאות אחרות מופיעים סרטי וידאו מלאים.

גם גירסאות פיתוח של אופרה מציגות את הוידאו :-)

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 24/08/2008 - 12:13
גירסה לילית?
גם שועל -אש וגם לילית - נשמע דמוני.
בכל מקרה
גירסה - version
מהדורה - build

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה (ניקוד: 1)
ע"י bruck ב 24/08/2008 - 12:16

(מידע על משתמש | שלח הודעה)
ההודעה הקודמת (גירסה/מהדורה)
היתה ממני

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 24/08/2008 - 13:04
קודם כל, זה לא ממש חדש. זכור לי שקראתי על זה בלינמגזין, בגלל ההתנגדות של נוקיה לקבוע פורמט חופשי בתקן.

נוקיה מתנגדת לשימוש ב-Ogg במפרט HTML 5

אבל חשוב יותר, פלאש וסילברלייט הם לא פתרון לשיבוץ וידאו. הם פתרונות שנוצרו בגלל המגבלות של HTML והצורך בפיתוח ישומים עשירים יותר. התפיסה של אורי עידן ושאר המגיבים כאן שמרנית. כיום מפתחים נוטים לראות את הערך בפלאש וסילברלייט כדרך לפרוץ החוצה ולשבור את הקפאון שה-HTML ייצר בשוק הדפדפנים.

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 24/08/2008 - 13:21
נוקיה מתנגת או לא, לא משנה

התקן מומש במהדורה הלילית של שועל האש 3.1
ואפשר כבר להשתמש בו וגם כדי.
למען העתיד התקין ולמען התקנים החופשיים.

לפי הבנתי, ניתן ב SVG להגיע ליכולות של פלאש
באנפשה, תגובה לארועים ושילוב קוד ליישומים מתוחכמים.

באופן מעשי, אני מתכוון לגלוש ליותר אתרים שתומכים בתקן זה
ולייצר תכנים התומכים בתקן זה וגם להגביר את המודעות
ליתרונות שלו במגזר החינוך בו אני פעיל.

:-)

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 1)
ע"י elcuco ב 24/08/2008 - 13:24
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
אני לא מבין מה אתה אומר:

אני מבין שלטענתך (המאוד הגיונית, ואני מאוד מסכים איתה) Flash, SilverLight ו־Java (שכחת את זה...) הן טכנולוגיות שאמורות לתת למפתח אפשרות לצאת מהכלא של התקן של HTML4.

אני לא מבין למה אתה טוען ש"התפיסה של אורי עידן ושאר המגיבים כאן שמרנית", אף אחד לא טען בעד או נגד הרעיון או המימוש, וגם "אורי עידן" לא הגיב פה ולא בלינמגזין. אתה אומר שיש פורמטים יותר טובים שיכולים להיות בתקן? זה בהחלט מה שה"תעשייה" רוצה, היא רוצה להגן על המידע שלה, וזה משהו שלא אפשרי בפורמט ogg, או ogv.

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 24/08/2008 - 17:40
אורי עידן דווקא כן הגיב.
לפני כמה זמן הוא פנה לעזרה כאן בווטסאפ וביקש לדעת כיצד להתקין נגן mp3.
כשהערתי לו שזה אינו תקן פתוח ואנשי קרן התכנה החפשית מתנגדים לשמוש בו הוא ענה שאין מה לעשות וזו המציאות.
הבטחתי לו אז להזכיר זאת בהזדמנות המתאימה...
לולי.

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 24/08/2008 - 17:49
איך היא יכולה להגן על המידע שלה בפורמטים אחרים?

(משהו שעובד. לא משהו שעובד רק בגלל חוקי ה־DCMA)

צפריר

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 1)
ע"י mowgli ב 24/08/2008 - 18:30
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://http://
היא לא. הכול מגיע לאימיול בסופו של דבר

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 1)
ע"י OriIdan ב 27/08/2008 - 12:24
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://www.thestories.org
אני כן כאן...
באמת הרבה זמן לא נכנסתי לווטסאפ לצערי.

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 24/08/2008 - 16:36
מה לגבי איכות השידור, אומרים שנכון להיום ל wav יש את איכות השידור הטובה ביותר

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 1)
ע"י elcuco ב 24/08/2008 - 16:40
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
בולשיט. יש הרבה codecs שהם lossless, למשל - flac.
תקרא כאן: http://flac.sourceforge.net

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 24/08/2008 - 17:59
לא בולשיט (למה הבוטות הזו?).
wav מכיל מינימום דחיסה - והוא ממש באיכות CD. ל flac יש דחיסה של בערך פי שניים.
לולי

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 1)
ע"י mowgli ב 24/08/2008 - 18:32
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://http://
זה לא משנה. flac הוא בערך כמו להכניס את ה wav ל .bz2 הוא מקטין את הקובץ הסופי אבל בצד השני כשפותחים מקבלים את האודיו המקורי ללא איבוד איכות

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 24/08/2008 - 20:31
אז לסכומו של דבר אתם טוענים שהשיטה החדשה (שמוצגת כאן) מספקת איכות שידור טובה יותר מ wav ביחס לרוחב הפס ?



[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 1)
ע"י elcuco ב 24/08/2008 - 21:40
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
קודם כל, לולי אתה צודק בהחלט, ההבתטאות הייתה לא במקום

ולשאלה:
כן, flac מכווץ wav בערך פי 30. ולגבי איכות, אם אתה רוצה להשוות streaming של wav מול flac, אז flac ינצח, כי המידע שאתה מוריד בשנייה יספיק ליותר משנייה, ולכן יווצר לך jitter buffer הלכה למעשה, ולא תצתרך לעשות pre-caching. בתקווה :)

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 24/08/2008 - 22:23
וזה למעשה יהיה אפשרי רק מפיירפוקס 3.1 או שאני מפספס משהו ?

האם יש איזה אתר שמשווה בין השיטות ?

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 1)
ע"י elcuco ב 24/08/2008 - 23:13
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
משווה בין איזה שיטות?

הטאגים video/audio זמינים ב־Firefox3, Opera9 ו־Safari.

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 25/08/2008 - 00:08
בזמנו כשרק התחלתי לבנות את אוסף המוסיקה הדיגיטלי שלי השוותי בין השיטות.
עם flac קבלתי דחיסה של בערך פי שניים. עם ogg - פי שלושים.
אבל האיכות של ogg לא היתה טובה מספיק, וגם לא מצאתי נגנים ניידים שתמכו ב flac, או תמיכה בהם בחלונות כשיש צורך.
בסופו של דבר התפשרתי , בחריקת שן, על mp3 (קצב דגימה 264 ק"בש).
לא נראה לי שמשהו השתנה בינתיים.

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה (ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 25/08/2008 - 00:20
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il/
מוזר, ה-ogg איכותי יותר מ-mp3 באותו ביטרייט, על סמך מה הגעת לזה ? יש נגנים שתומכים בזה. ה-iriver שלי שהוא די ישן תומך הן ב-ogg והן ב-flac (כל המוזיקה של מקודדת ב-ogg).

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 25/08/2008 - 01:19
על סמך האוזן הפרטית שלי, שאני מאד סומך עליה...
לא טענתי שאין נגני ogg או flac - רק שאני לא מצאתי אותם. בקשתי עזרה בפורומים אך ללא הועיל.
בדיעבד איני מתחרט כי האוסף שלי, כמאה ג'יג נכון להיום, נכנס בשלמותו ל ipod - ששוב, למרות כל הטענות לאפל, הוא כל כך מוצלח ומהנה.
חבל שזה כך - אבל זה כך.
לולי, ששכח לחתום קודם.

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה (ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 25/08/2008 - 01:33
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il/
השמיעה שלי הראתה לי ההיפך. גם איכות האודיו של ה-ipod היא לא משהו שנפלתי ממנו, במיוחד בהשוואה ל-iriver (יש לי את ה-H320).

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 25/08/2008 - 01:58
לא ידעתי שיש משהו כזה...
אני רואה עכשיו שיש גם הוזלה משמעותית:
http://paylessmerchandise.com/cart/index.php?main_page=product_info&products_id=183&currency=USD
הבעיה היא הקיבולת. ה ipod מכיל HD של 160 ג'יג.

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה (ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 25/08/2008 - 02:06
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il/
אם תשים לב, הכמות שם היא אפס :-)

כמו שאמרתי, הוא ישן (יש גם את המקביל שלו ה-H340). הם כבר לא בייצור זה זמן מה ולא הייתי ממליץ לקנות כאלה כיום.

אם הייתי קונה כיום הייתי הולך על אחד הנגנים של cowon.

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 1)
ע"י hezyamiel ב 25/08/2008 - 15:06
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://hezyamiel.info/
קניתי לחברה שלי cowon D2. עובד טוב עם ogg ו-flac, ולדעתי איכות השמע מעולה. אם משווים אותו ל-ipod במחיר דומה ה-ipod נראה מסכן.

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 25/08/2008 - 15:57
ויש לו כמובן HD של 160 ג'יג...

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 1)
ע"י elcuco ב 25/08/2008 - 00:21
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
(אני מנחש לולי)

מה עם שינוי הפרמטרים של ogg? אתה יכול לקבוע את אותם פרמטרים שיש ב־mp3 ב־ogg (אני חושב לפחות, לא מכיר לעומק את העיניין)
האם הבעייה הייתה בעצם חוסר התמיכה בפלטפורמות סגורות?

[ השב לזאת ]

נגנים תומכי FLAC(ניקוד: 1)
ע"י lord_rel ב 25/08/2008 - 14:53
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
iAudio - Q5W, i7, D2, F2, A3

iRiver - E100

Meizu - M6, M3

את כל אלה מצאתי באתר של באג

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 24/08/2008 - 17:48
איכות שידור ברשת המקומית או דרך האינטרנט?

אם תנסה streaming של קול (או וידאו) לא דחוס, יש סיכוי גדול הרבה יותר שתקבל איכות תעבורה נמוכה. ואז הקול לא ישמע טוב במיוחד.

צפריר

[ השב לזאת ]

Re: שועל האש + SVG + HTML5 = חגיגה (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/02/2009 - 08:24
בלי הרבה קשר, תגית ה-canvas היא גם אולטרא מגניבה. יש Tutorial טוב באנגלית בבלוג המפתחים של אופרה ובעברית (פחות טוב כמובן) באתר אינטרנט ישראל.

[ השב לזאת ]