Whatsup - לינוקס, תוכנה חופשית וקוד פתוח בעברית

לינוקס בבית הספר - התקנת לינוקס בעירוני ד'

definex - 03/07/2006 - 15:43
נושא ההודעה: התקנת לינוקס בעירוני ד'
היום בבוקר עמיחי ניידרמן ואני (גיא רוטנברג) נפגשנו עם מנהלת תיכון עירוני ד' בתל אביב בנוגע להקמת עמדות מחשב בבית הספר שירוצו בסביבה של לינוקס. עירוני ד' מקים כרגע ספרייה חדשה והוחלט שהמחשבים שיהיו בספרייה ירוצו על לינוקס בתור ניסיון. מנהלת בית הספר התלהבה מהרעיון של שימוש בלינוקס ובקוד פתוח בבית הספר ותומכת מאוד בהצעה.

עקב העובדה שהניסיון היחיד שלי עם הפצות לינוקס הוא ג'נטו חשבתי לכיוון שלהתקין התקנה בינארית של ג'נטו. אני מודע לעובדה שלא בטוח (האמת דיי בטוח שהיא לא) שזוהי ההפצה הכי מתאימה לפעולה ולכן אשמח לקבל כל רעיון, הצעה ועזרה בנושא.
ZooZ - 03/07/2006 - 15:52
נושא ההודעה:
א. ההמלצה שלי (והיא רק שלי כמובן) - אם אתה צריך ממשק בעברית - אחד. אם טוב לך ממשק אנגלי - אובונטו.

ב. אני בטוח שאם תחפש בפורומים תמצא דיונים דומים.

ג. לרוב ההפצות יש live cd כך שתוכל לבחור בקלות בלי להתקין.

ד. חשוב, לפני שתתחיל לשחות בים של המלצות (כמו זו שלי) ובמידע לא ממוקד, להגדיר סעיפים של מטרות. תחליט איזה מאפיינים בדיוק אתה רוצה מהמערכת ובאיזה סדר חשיבות ואז תבדוק את המועמדות ההגיוניות מול המאפיינים האלה.
definex - 03/07/2006 - 16:43
נושא ההודעה:
אנחנו צריכים לגבש ביחד עם המנהלת ושאר הצוות את הדרישות של מה צריך להיות מותקן. בינתיים אני רק יודע שצריך ממשק בעברית. שהיום זה ממש לא בעייתי וכל הפצה יכול לתמוך בעברית בצורה מצויינת.
Anonymous - 03/07/2006 - 17:09
נושא ההודעה:
התרגום של אובונטו דפוק, זה נכון, אך בתרגום הנוכחי של גנום נשאר משהו כמו 20 אחוז, התרגומים מתעדכנים בהפצות כל שחרור גירסה, אם אני לא טועה בתחילת אוגוסט תיהיה שחרור גירסת תחזוקה של גנום, אם עד אז יהיה כל התרגום אין סיבה לא להשתמש בהפצה עם עדכונים שוטפים יותר, ארצ' לדוגמה, גם ג'נטו מתעדכנת בתדירות גבוהה.
למרות שאני חובב KDE, אחד זה בהחלט אפשרות חשובה.
definex - 03/07/2006 - 18:00
נושא ההודעה:
אני חושב יותר לכיוון של kde. פשוט כי לא יצא לי לעבוד בגנום ולכן יהיה לי קל יותר לתחזק KDE
FiXiT - 05/07/2006 - 00:46
נושא ההודעה:
אני על KDE ונתקל בבעיות שונות ביישומים שהם לא של QT
- עלילות גופני קולמוס ואופן אופיס (והייצוא ל PDF)
- ערכות נושא של ישומי GTK - בעע
תשאל את משתמשי גנום אם זה בעיות של KDE או של כולם.

הייתי מתקין להם את מה שעובד יותר מהר על המחשבים ותומך טוב יותר בעברית.



תן מהניסיון שתקבל, יש לי כאן אנשים לשכנע - בתיכון שאותו סיימתי השנה.
definex - 05/07/2006 - 11:23
נושא ההודעה:
אני חושב שאני אתקין על חלק מהמחשבים גנום ועל חלק מהמחשבים kde ואחרי כמה זמן ניתן לשאר התלמידים להחליט מה היה להם יותר נוח ואותו נשמור.
ההחלטה שלהם יכולה להיות מעניינת כי להבדיל מההשוואות שנעשות בדרך כלל בין שולחנות העבודה רוב התלמידים אין להם ידע רחב במחשבים.
עמיחי_נ - 08/07/2006 - 17:13
נושא ההודעה:
definex :
אני חושב שאני אתקין על חלק מהמחשבים גנום ועל חלק מהמחשבים kde ואחרי כמה זמן ניתן לשאר התלמידים להחליט מה היה להם יותר נוח ואותו נשמור.
ההחלטה שלהם יכולה להיות מעניינת כי להבדיל מההשוואות שנעשות בדרך כלל בין שולחנות העבודה רוב התלמידים אין להם ידע רחב במחשבים.


אני חושב שאנחנו צריכים להחליט כבר מראש על איזה מנהל חלונות הולכים..
כי אם נתקין גם גנום וגם KDE תווצר תחרות לא בריאה בין שתי המערכות ואני חושב שרוב התלמידים בבצפר לא יוכלו לעכל את העובדה שזה רק מנהל חלונות שרץ על אותה המערכת.. בשבילם זה יהיה ווינדוס צבעוני בלי אקספלורר..

המחשבה הזאת מעלה לי רעיון נוסף,לשים כמה חוברות ליד המחשבים עם הסבר קצר על לינוקס ואופן העבודה איתו.
עמיחי_נ - 08/07/2006 - 19:54
נושא ההודעה: ועוד דבר
ועוד דבר, לא הזכרנו עדיין את xfce...
FiXiT - 08/07/2006 - 20:17
נושא ההודעה:
אני חושב כן טוב לעשות להם אפשרות לבחור. מן הסתם מאותה סיבה בערך גם לא מתקינים להם חלונות.
לא יזיק לסדר בחירה רנדומלית של שולחן עבודה בעלייה של המחשב, לפחות לתקופה ראשונה.

את החוברות ניתן לשים בתור ספריית קבצי HTML על המחשב עצמו או ברשת וקיצור מהשולחן עבודה. ניתן לתת גם ב zip שהתלמידים יוכלו להעתיק / להוריד מאתר בית הספר.
יש לי קצת התחלות של דבר כזה, שהיה מיועד במקור למחשב הלינוקס בבית הספר שלי (כיום הפרוייקט בהקפאה בחנקן נוזלי). אני יכול להמשיך אותו אם יש צורך.
עמיחי_נ - 08/07/2006 - 20:51
נושא ההודעה:
לי וגיא יש בעיה עם אתר בית הספר..בתכל'ס יש מן חוק שרכז המחשבים בבית הספר החליט עליו... שאסור לשנינו להתקרב לשום מחשב ששייך לבית הספר ומחובר לרשת(אז כל שנה אני בונה "פרוייקט" שמפיל את הרשת Wink ... אז מה..)
ובגלל שהרכז מחשבים אחראי על האתר אז זה לא בא בחשבון שנעלה את זה לשם..
(קיבלנו אישור לפרוייקט מהמנהלת שלנו כי אנחנו מביאים תקציבים לבצפר אז יש להם רצון לאהוב אותנו)

אם כבר אז אנחנו נעלה את זה לאתר שלנו www.sikumuna.com ..אבל אם כל האהבה שלי למחשבים אני מאוד אוהב מדריכים מודפסים..ואני חושב שגם רוב התלמידים ישימו לב אם תיהיה חוברת שמחוברת עם חוט למסך(לדוגמא) ויקראו אותה.

הבעיה שלי עם ריבוי ממשקים זה שכל עוד המשתמשים בשלב הראשון של הניסוי שלנו, לא מבינים את המהות של לינוקס, ולא מבינים את המבנה של מערכת ההפעלה, תיווצר תחרות לא בריאה בין הממשקים והתלמידים ישבו נגיד רק ליד KDE או רק ליד GNOME והם יבינו שמחשב אחד מותקנת מערכת אחת(מערכת הפעלה) ובמחשב אחר יש מערכת אחרת וזה יפספס את כל המטרה.

אני חושב שבהתאם למחשבים נחליט אם להתקין KDE או GNOME (פשוט KDE גומר משאבי מערכת) וניתן לזה לרוץ במהלך השנה.
בתקווה שהתלמידים יתלהבו מהמערכת וירצו לנסות את זה בבית. ואז כבר כשהם יתחילו לקרוא באינטרנט על המערכת הם יבינו שיש גם את הGNOME XFCE ועוד אחת מהעשרות מנהלי חלונות האחרים..
definex - 09/07/2006 - 07:06
נושא ההודעה:
אולי אם נתקין כמה מנהלי חלונות שונים (אחד על כל מחשב) ונראה מה יותר בשימוש נקבל מושג מה אכן עדיף לבתי ספר. אני גם חושב שאם ניתן את הבחירה במנהל החלונות נציג צד מאוד חשוב של לינוקס - החופש לבחור. אפשר להראות שהמערכת לא נעולה וסגורה.
עמיחי_נ - 09/07/2006 - 10:21
נושא ההודעה: שוב פעם
בתכל'ס אין לא שום בעיה עם ריבוי מנהלי חלונות, אבל כל עוד שהמשתמשים של המחשבים האלו בשלב הראשון של הבדיקה שלנו, לא מבינים יותר מדי מה רץ על המחשב עדיף לא לבלבל אותם יותר מדי.
FiXiT - 09/07/2006 - 14:40
נושא ההודעה:
כדי למנוע את זה ניתן לעשות רקעים כתובים דומים לשולחן העבודה.
מחשב KDE :
מערכת ההפעלה
Gentoo Linux 2006.0
בסיס המערכת 2.7.15.1a 05/08/2006

אתה עובד עם שולחן עבודה
KDE 3.5.5

מחשב Gnome :
מערכת ההפעלה
Gentoo Linux 2006.0
בסיס המערכת 2.7.15.1a 05/08/2006

אתה עובד עם שולחן עבודה
Gnome 2.18

Anonymous - 09/07/2006 - 17:49
נושא ההודעה:
תעשה טובה, בלי ג'נטו במערכת כל כך גדולה.
ג'נטו מתאימה להרבה דברים אבל לא לזה, זמן ההתקנה לתוכנות חדשות ועדכונים ארוכה מאוד, והתפעול הוא לא תמיד פשוט ולכל אחד יש פתרונות משלו.
אני מציע ללכת על הפצה בינארית קודם כל, למרות שאני משתמש בג'נטו ביום יום.
nadavvin - 09/07/2006 - 17:54
נושא ההודעה:
FiXiT :
כדי למנוע את זה ניתן לעשות רקעים כתובים דומים לשולחן העבודה.
מחשב KDE :
מערכת ההפעלה
Gentoo Linux 2006.0
בסיס המערכת 2.7.15.1a 05/08/2006

אתה עובד עם שולחן עבודה
KDE 3.5.5

מחשב Gnome :
מערכת ההפעלה
Gentoo Linux 2006.0
בסיס המערכת 2.7.15.1a 05/08/2006

אתה עובד עם שולחן עבודה
Gnome 2.18


האם חשוב לך כל כך כותרות כל כך גדולות?

והיה כבר בית ספר אחד שהתקינו בכיתה עם ג'נטו, חפש בפורמים.

התלמידים הם לא כמו משתמשים בתיים שמידי פעם רוצים לנסות תוכנות חדשות להחליף סביבה וכו'

לכן מבחינת תחזוקה זה לא כל כך נורא.
נ.ב.
גם לג'נטו יש חבילות בינאריות.
meital - 09/07/2006 - 18:24
נושא ההודעה:
nadavvin :
FiXiT :
כדי למנוע את זה ניתן לעשות רקעים כתובים דומים לשולחן העבודה.
מחשב KDE :
מערכת ההפעלה
Gentoo Linux 2006.0
בסיס המערכת 2.7.15.1a 05/08/2006

אתה עובד עם שולחן עבודה
KDE 3.5.5

מחשב Gnome :
מערכת ההפעלה
Gentoo Linux 2006.0
בסיס המערכת 2.7.15.1a 05/08/2006

אתה עובד עם שולחן עבודה
Gnome 2.18


האם חשוב לך כל כך כותרות כל כך גדולות?

והיה כבר בית ספר אחד שהתקינו בכיתה עם ג'נטו, חפש בפורמים.

התלמידים הם לא כמו משתמשים בתיים שמידי פעם רוצים לנסות תוכנות חדשות להחליף סביבה וכו'

לכן מבחינת תחזוקה זה לא כל כך נורא.
נ.ב.
גם לג'נטו יש חבילות בינאריות.


אצלי בבצפר התקינו ג'נטו אבל רוב התלמידים והמורים לא יודעים שהוא קיים וזה לקח המון זמן להתקין את זה...עדיף הפצה בינארית לדעתי. מה גם שג'נטו הרבה הרבה יותר מפחידה בתור התחלה מאשר אובונטו למשל וחבל להפחיד אנשים תמימים על ההתחלה Wink

ולגבי הרקעים האלה זה ממש מצחיק. לדעתי אנשים יסתכלו על זה ויתחילו לצחוק Laughing עדיף להסביר להם את ההבדל במקום הרקעים...
FiXiT - 09/07/2006 - 22:19
נושא ההודעה:
די בטקסט 80% שקוף או outline על גבי רקע של תמונה.

אגב, ברוב הרקעים שכתוב משהוא הכתב גדול פי כמה ממה שעשיתי בהודעות שלי . . .
nadavvin - 09/07/2006 - 22:28
נושא ההודעה:
בעיקרון זה ממש לא חשוב מה רץ להם ומה השתנה כי עדיין הם חולקים אותם דברים.

למשל תפריט היישומים והקיצורים על שולחן העבודה.

כל השאר זה פחות חשוב.

התלמידים לא יעשו עניין אם הם יודעים למשל שאנטרנט זה פיירפוקס

(אני בכוונה מתייחס למונחים כאלה כי אם יש להם הבנה אז זה יותר מחזק את העניין שזה לא משנה)
definex - 09/07/2006 - 22:55
נושא ההודעה:
במה אובונטו יותר נוח מג'נטו לאחר ששניהם הותקנו והוגדרו כמו שצריך? שניהם יכולים להתשמש באותם סביבות עבודה ובאותן תוכנות. ההבדים בשימוש בין ההפצות השונות לדעתי קטנות מאוד אחרי שאתה מסיים להתקין ולהגדיר בייחוד במערכת שלא צריכה להיות bleeding edge ולא צריכה שיתקינו עליה את העדכון האחרון לכל דבר רבע דקה אחרי שהוא יצא.
nadavvin - 09/07/2006 - 23:04
נושא ההודעה:
בעיקר מהסיבה הזאת:
meital :

אצלי בבצפר התקינו ג'נטו אבל רוב התלמידים והמורים לא יודעים שהוא קיים וזה לקח המון זמן להתקין את זה...עדיף הפצה בינארית לדעתי. מה גם שג'נטו הרבה הרבה יותר מפחידה בתור התחלה מאשר אובונטו למשל וחבל להפחיד אנשים תמימים על ההתחלה


חבל ליצור רושם רע של קשה להתקנה.
עמיחי_נ - 09/07/2006 - 23:06
נושא ההודעה:
מלחמת הפצות (חח..הביטוי הזה מצחיק אותי) זה לא מה שחשוב כאן... מצידי שנשים סוזה..או שנקח כונני סידי נזרוק אותם בצד(כשהם מחוברים למחשב) ונריץ קנופיקס.. למטרת הניסוי שלנו השנה אין קשר לסוג ההפצה.

מה שחשוב זה איך אנחנו גורמים למשתמשים שמכירים אך ורק ווינדוס להכיר את לינוקס, ואיך אנחנו גורמים להם לרצות לנסות להתקין את זה בבית?
Question
nadavvin - 09/07/2006 - 23:13
נושא ההודעה:
זה לא מלחמת הפצות זה יותר הפצה בינארית לעומת קוד מקור.

אם אתה רוצה להפחיד את המורות אז בבקשה.

רק ההתקנה זה מה שעושה את ההבדל הזמן והסטיגמה שתיווצר אח"כ
definex - 10/07/2006 - 06:34
נושא ההודעה:
אני גם חושב שלהתקין ג'נטו מקוד זה חסר שימוש ותועלת. הפצה שתותקן חייבת להיות בינארית כי אחרת ההתקנה תמשך שנים ואם כל הרצון שלי לתרום אני לא אחכה בבית הספר שבוע ברציפות ואני אראה את ג'נטו מתקמפלת לאט לאט. אני כל הזמן התכוונתי, אם לא הייתי מספיק ברור, להתקין ג'נטו בינארי. זה לא אמור להיות יותר איטי ההתקנה מכל הפצה בינארית אחרת ומצד שני זה יאפשר מאד בקלות לבצע את השינויים הנחוצים כדי להתאים אותה לבית הספר (כל מיני דברים סקריפטים וכאלה שאמורים למנוע חבלות)
meital - 10/07/2006 - 09:04
נושא ההודעה:
השאלה היא מה יותר חשוב לדעתכם-הנוחות שלכם או הנוחות של שאר התלמידים. ג'נטו זה פשוט מפחיד. לדוגמה אם אחד מהתלמידים ינסה לחבר בג'נטו את הנגן MP3 שלו ויראה שלא קורה כלום אז הוא יתבאס ותוך שנייה יחזור לוינדוס...הוא לא ידע שצריך לעשות מאונט. לעומת זאת באובונטו זה יזהה את זה מייד ואז לתלמיד לא תהייה סיבה לחזור לוינדוס.

לדעתי אם אתם יכולים להתמודד עם הפצה אחרת-אל תתקינו ג'נטו. אם אתם חושבים שיהיה לכם קשה "להגר" אז כן תתקינו ג'נטו כי אחרי הכל אתם אלה שצריכים לתחזק אותו. ג'נטו זה יותר לאנשים שנהנים להרוס את המחשב ולתקן אותו ולדעתי זה ממש מיותר לתלמידי בית ספר שלא כולם בכלל לומדים שם מחשבים...

אגב מתי אתם מתקינים את זה?
Blitz - 10/07/2006 - 09:35
נושא ההודעה:
nadavvin :
זה לא מלחמת הפצות זה יותר הפצה בינארית לעומת קוד מקור.

אם אתה רוצה להפחיד את המורות אז בבקשה.

רק ההתקנה זה מה שעושה את ההבדל הזמן והסטיגמה שתיווצר אח"כ


התקנה על תחנות עבודה זהות מתבצעת רק פעם אחת ולאחר מכן משוכפלת. להתקין על 20 מחשבים ג'נטו בנפרד טיפשי באותה מידה כמו להתקין <הפצה בינרית> על 20 מחשבים בנפרד.
nadavvin - 10/07/2006 - 09:57
נושא ההודעה:
ציטוט:

השאלה היא מה יותר חשוב לדעתכם-הנוחות שלכם או הנוחות של שאר התלמידים. ג'נטו זה פשוט מפחיד. לדוגמה אם אחד מהתלמידים ינסה לחבר בג'נטו את הנגן MP3 שלו ויראה שלא קורה כלום אז הוא יתבאס ותוך שנייה יחזור לוינדוס.


אני בטוח שאפשר לקנפג את ג'נטו כך שיהייה מאונט אטומטי.

אבל עדיף להתקין הפצה כמה שיותר קלה כמו אובונטו /אחד כדי שאם במקרה מורה או תלמיד יסתכלו על התהליך הם לא יחשבו בטעות שלהתקין זה נורא מסובך.
עמיחי_נ - 10/07/2006 - 13:51
נושא ההודעה:
meital :
השאלה היא מה יותר חשוב לדעתכם-הנוחות שלכם או הנוחות של שאר התלמידים. ג'נטו זה פשוט מפחיד. לדוגמה אם אחד מהתלמידים ינסה לחבר בג'נטו את הנגן MP3 שלו ויראה שלא קורה כלום אז הוא יתבאס ותוך שנייה יחזור לוינדוס...הוא לא ידע שצריך לעשות מאונט. לעומת זאת באובונטו זה יזהה את זה מייד ואז לתלמיד לא תהייה סיבה לחזור לוינדוס.


אממ..טיעון באמת די טוב, אני לא חושב שאנחנו יכולים להתסמך על זה שכל תלמיד יעלה על זה שהוא צריך לעשות מאונט...אבל סתם שאלה..למה דווקא אובונטו?(לא עבדתי איתו מעולם אז מעניין אותי לשמוע למה דווקא הוא).

ולשאלה שלך..אנחנו נתקין את זה בתחילת השנה הקרובה כאשר יסיימו לבנות את הסיפרייה החדשה אצלנו בבית הספר (שאתמול התגלה שהוא בגרעון של 840,000 שקל בשנה אז מעניין מה יקרה עם הספרייה)
meital - 10/07/2006 - 14:23
נושא ההודעה:
עמיחי_נ :

אממ..טיעון באמת די טוב, אני לא חושב שאנחנו יכולים להתסמך על זה שכל תלמיד יעלה על זה שהוא צריך לעשות מאונט...אבל סתם שאלה..למה דווקא אובונטו?(לא עבדתי איתו מעולם אז מעניין אותי לשמוע למה דווקא הוא).


אם תשאל אותי אפאחד לא יעלה על זה שהוא צריך לעשות מאונט Smile

למה דווקא אובונטו? כי הכל עובד שם "ישר מהקופסה" וכי התנסתי ממש רק עם ג'נטו ואובונטו. היה לי פעם FC אבל זה היה לפני שהבנתי שלינוקס זה לא שפת תכנות אז אני לא ממש זוכרת מה הלך שם...
definex - 10/07/2006 - 17:19
נושא ההודעה:
האוטומאונט זה לא דבר יחודי לאובונטו וזה כבר לא דבר קשר לקנפג בג'נטו. יש אחד כבר בתוך kde 3.5 לפי מה שהבנתי.

אולי בכל זאת נתקין הפצה בינארית (ככה לפחות ייצא לי פעם לעבוד על אחת) בייחוד אם הם עובדות יותר טוב מהקופסא.
עמיחי_נ - 10/07/2006 - 22:04
נושא ההודעה:
אז אובונטו איט איס...
אנחנו צריכים משהו כמו קנופיקס רק לא livecd...
nadavvin - 10/07/2006 - 22:46
נושא ההודעה:
עמיחי_נ :
אז אובונטו איט איס...
אנחנו צריכים משהו כמו קנופיקס רק לא livecd...


מה רע באובונטו?
עמיחי_נ - 10/07/2006 - 23:18
נושא ההודעה:
שום דבר לא רע באובונטו..אני מתכוון שאנחנו צריכים להתקין מערכת שיודעת לקנפג את עצמה בצורה טובה כמו קנופיקס..
nadavvin - 10/07/2006 - 23:44
נושא ההודעה:
אובונטו מקנפגת את עצמה דיי טוב.

הסיבות שאני מציע את אובונטו הם:

מבחינת ממשק עברי טוב יש את ההפצות אחד/מנדריבה דביאן ואובונטו.
סוזה יש ממשק חלקי לא מושלם אבל היא כבדה מידיי (ההתקנה עצמה דורשת זיכרון רב).
פדורה לא בדקתי.

מבין אלו שנשארו דביאן הכי פחות מתאימה (אתה עדיין לא רוצה להפחיד אותם בהתקנה)

אובונטו יותר מעודכן מאחד.

מעדיף את קובונטו.
עמיחי_נ - 11/07/2006 - 01:42
נושא ההודעה:
אוקיי אני חושב שנלך על אחת מהפצות ה X-בונטו Very Happy
Anonymous - 11/07/2006 - 02:26
נושא ההודעה:
תתקין את כל האפשרויות שיש לך שאתה חושב שהם מתאימות(אחד,אובונטו,xubuntu), למרות שאני לא חובב KDE, התרגום שלו לעברית מעולה, אז כדי באמת להציץ בו.
nadavvin - 11/07/2006 - 13:34
נושא ההודעה:
רק לא לשכוח להוריד את משתמשי התלמידים מקבוצת admin

אתה הרי לא רוצה שתיהייה להם גישה לרוט.
עמיחי_נ - 11/07/2006 - 14:24
נושא ההודעה:
חח..זה הדבר הראשון בערך שאמרנו למנהלת שלנו..שהתלמידים יכולים לנסות להרוס את המערכת..אבל הם יתייאשו די מהר..(בניגוד לווינדוס שזה דקה 2 עבודה).
nadavvin - 11/07/2006 - 14:37
נושא ההודעה:
אני לא יודע מה איתך אבל אני לא יודע איך הורסים את וינדוס גם אם יתנו לי חצי שעה.

וינדוס נועלת את הקבצים שהיא משתמשת כך למשל אי אפשר למחוק קבצי DLL מסיסתם אלא אם הם לא בשימוש כרגע.

תוספת:
עזוב נזכרתי ברג'יסטרי
עמיחי_נ - 11/07/2006 - 17:02
נושא ההודעה:
תראה...אם אני רוצה להיות מתוחכם ולהתאים את עצמי לתוכנית הלימודים בבצפר אז אני כותב תוכנה בפסקל שמשתמשת בפקודה assign שיוצרת קבצים במחיצות... כמה לולאות ותוך 2-3 דקות יש תוכנה שמייצרת מספר די גדול של קבצים..עכשיו..
עכשיו..יום אחד העלנו השערה שהכונן רשת המשותף לכל המחשבים פועל בצורה שבה כל מחשב תורם אחוז מסויים מהארדיסק לטובת המחיצה המשותפת (אחרי ששמנו לב שקבצים מסויימים נעלמים כשמחשב מסויים נכבה).
אז החלטנו שאת התוכנה החביבה הזאת נריץ על הכונן רשת כדי לגרום להנאה מירבית מהתוצאה (את התוכנה הראשונה הזאת כתבתי בVB כי זה מה שלמדנו באותו הזמן ורציתי להתאים את עצמי לתכני הלימוד).
יום אחרי באו אלי בצעקות שכל הרשת של בית הספר נפלה ושכל המחשבים של בצפר מלאים בקבצי זבל.
5 דקות עבודה הפילו קרוב ל100 מחשבים Very Happy.

ואם אתה רוצה אז תמיד יש את הפקודה החביבה של kill בVB ואפשר להפעיל אותה על c:/windows/win.com והמחשב לא יעלה יותר עד שמישהו יעבור ויסדר את זה..אם תנסה את זה על 100 מחשבים אז זה מתחיל להיות נחמד.

וגם יש את השטויות האחרות במחשבים
1. לעשות פרינט סקרין של הדסקטופ ולהפוך את התמונה הזאת לרקע, אחרי זה צריך לגרור את כל התיקיות בדסקטופ מחוץ לטווח ראייה (גוררים את כל התיקיות שמאלה, אז יוצרים עוד תיקייה חדשה באמצע המסך ועושים ctrl+a וגוררים גם אותה ביחד עם שאר התיקיות שמאלה ואז אי אפשר בכלל לראות זכר לשאר התיקיות...כמובן שיש צורך למחוק את התיקייה הזמנית הזאת אחרי התהליך), כל אחראי המחשבים אצלנו בבצפר התקשו להבין למה הם לוחצים על האייקונים ואף אחד מהם לא מגיב Laughing

2.בבתי ספר שהמחשבים נמצאים על שולחנות ארוכים עם מחשבים בכל צד הכי מצחיק זה להצליב חוטים בין כל מני מחשבים(מקלדת..עכבר..מסך) ולראות אנשים משתגעים...הנאה מובטחת.

3.להתיז עם צינור כיבוי בכניסה של המעבדת מחשבים וליצור שלולית ענקית בכל הקומה (זה סתם מצחיק ושורף זמן..תשאלו את גיא- definex)

4.בהרבה בתי ספר יש תוכנה שנקראת בלוקטר שמונעת התקנה של תוכנות אחרות והרצה של כל מני דברים(כולל את האתר שלה), הדרך הכי טובה לעקוף את החסימה שלה על אתרים מסויימים היא ע"י פתיחה שלהם דרך אתרי תרגום לאתרים..בוחרים לתרגם את האתר מאוזבקיסטנית או משהו..המערכת לא מוצאת שום דבר בשפה הזאת ומשאירה את האתר כמו שהוא אבל היא מריצה אותו דרכה..הבלוקטר לא חוסם את האתר.

5.בהמשך לבלוקטר : המערכת גם חוסמת הורדה של קבצים מהאינטרנט..שזה די מבאס.. אבל למזלנו היא רק חוסמת הורדות של IE ולא של FF... תוך שתי דקות שמים את הקוד מקור של FF מקמפלים ותוך הפסקה שלמה יש לך FF והורדות בלתי מוגבלות.

6. לספר לאחראי מחשבים שחלק מהאתר של בצפר פרוץ לגמרי ולהראות לו שבחצי שנה האחרונה עברת על התיקים של כל התלמידים ויכלת לשנות להם את המגמות לימוד Laughing

7.לי במקרה יש את המפתח של הארון תקשורת הראשי בבצפר(פעם אחת הלבורנטית של המחשבים נעלה אותי ואת definex בחדר מחשבים כי היא האשימה אותנו במשהו ולא רצתה שנברח) באותו הזמן ניצלתי את ההזדמנות לקחת את המפתח של הארון תקשורת שהיא השאירה.. במהלך השנה הספקתי כמה פעמים לנתק חוטים אקראיים.


וזהו בגדול.. Very Happy [/b]
nadavvin - 11/07/2006 - 17:59
נושא ההודעה:
טוב אני לא באתי במטרה לעשות נזק אבל הסיבה שיחידה שעקפתי מנגנוני הגנה בוינדוס בבית הספר היא שהיתה מניעה להפעיל ולהתקין תוכניות.

דרך א' - להפעיל בעזרת ויזואל בייסיק או vba במחשבים שאין.

דרך ב' - לשנות סיומות קבצי EXE לscr ואז פשוט מפעילים אותם.
עמיחי_נ - 11/07/2006 - 18:52
נושא ההודעה:
הם הכריזו מלחמה ראשונים כשהם אמרו "פיירפוקס זה חרא שהורס מחשבים ושפת C++ היקרה שלכם הולכת להמחק מהעולם בתוך שנתיים"..
אני רק הסברתי להם לא לקלל אותנו Razz
meital - 11/07/2006 - 19:09
נושא ההודעה:
עמיחי_נ :
הם הכריזו מלחמה ראשונים כשהם אמרו "פיירפוקס זה חרא שהורס מחשבים ושפת C++ היקרה שלכם הולכת להמחק מהעולם בתוך שנתיים"..
אני רק הסברתי להם לא לקלל אותנו Razz


אבל C++ באמת הולכת להמחק מהעולם...לדעתי זה שהוסיפו לבגרות במחשבים OOP בג'אווה זה כדי להעיף את C++ מתוכנית הלימודים בקרוב ושג'אווה תחליף אותה.

היו להם טיעונים איך בדיוק פיירפוקס הורס את המחשבים? זה מעניין...
עמיחי_נ - 11/07/2006 - 19:26
נושא ההודעה:
באחד הקורסים שלי באוניברסיטה (אני גם עושה תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב במקביל לתיכון..) נתנו טיעון די טוב למה C++ כנראה תאבד חלק מהכוח שלה.. וזה בגלל הכוח העצום שיש לה.
בגלל הריבוי ספריות המטורף והבלאגן שזה יוצר בעבודה (כשרוצים להעביר תוכניות לפלטפורמות אחרות...כאן אפשר לקשר יותר מאוחר את ההתקנה של הלינוקס בבצפר כעוד מעשה חיובי ושההודעות האחרונות לא יהיו תלושות יותר מדי מהנושא הכללי) יש איתה בעיה.
היא טענה שרוצים שבגדול JAVA תחליף את C++ אבל לג'אווה יש את הבעיות שלה שאני מניח שכולם כאן מכירים(למשתמשי OO בעיקר..).
אפשר לראות סימן להחלפה הזאת באקדמיה למשל, באוניברסיטה הפתוחה החליפו קורס שעשיתי בשם מבוא למדעי המחשב ושפת C++ במבוא למדעי המחשב ושפת JAVA.

למרות שלדעתי C++ תמשיך להחזיק יפה מאוד בשנים הקרובות במעמד של השפה השולטת בגלל המודולריות שלה והיכולת הטובה שלה לעבוד עם אסמבלי.


ובקשר לFF.. הרכז מחשבים הגאון שלנו בעל התארים המתקדמים והשנים של הניסיון... בביולוגיה, והשתי השתלמויות בהוראת מחשבים שהוא עשה
נותנות לו את האפשרות לטעון שהמקור לכל ה spyware במחשבים של בצפר הוא הFF התמים שהתקנו שם,וגם שהמקור לכל הרשע בעולם המחשבים זה אני ושאני האקר נלוז (אם כבר אז הוא רצה להגיד קראקר..מה גם שהעניין שלי בזה התחיל ונגמר בתוך יום וחצי)..
הוא הסביר שאי אפשר לדעת מה כל המתכנתים הטיפשים בC++ של הקוד הפתוח מכניסים לתוך FF ושהוא בעצם מכשיר שכל משוגעי הקוד הפתוח מתכוונים להשתלט על העולם איתו (אני רציני.. אני גם חושב שהוא הזכיר את המילה מיניקס כמה פעמים..רק שתבינו כמה מעודכן ומחובר לעולם הוא)
nadavvin - 11/07/2006 - 19:41
נושא ההודעה:
ציטוט:

המקור לכל הרשע בעולם המחשבים זה אני ושאני האקר נלוז (אם כבר אז הוא רצה להגיד קראקר..מה גם שהעניין שלי בזה התחיל ונגמר בתוך יום וחצי)..


לפי תיאור מעלילך אני מאמין לו Laughing

ציטוט:

אפשר לראות סימן להחלפה הזאת באקדמיה למשל, באוניברסיטה הפתוחה החליפו קורס שעשיתי בשם מבוא למדעי המחשב ושפת C++ במבוא למדעי המחשב ושפת JAVA.


מבוא למדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה לא לימד סי++ אלא סי
והם גם הזכירו בחוברת שלא יילמד החלק המונחה ארועים.
לפניו היה מבוא למחשב ושפת פסקל.


ודרך אגב אם אתם רוצים ללמוד סי וסי++
אז הקורס מבוא למדעי המחשב עם באמת סי פלוס פלוס באוניברסיטת Minnesota נותן גישה באתר הבית שלו לכל חומרי הקורס כולל המצגות הדיי טובות שלו
מבוא למדעי המחשב 1
http://www.d.umn.edu/~rmaclin/cs1621/
מבוא למדעי המחשב 2
http://www.d.umn.edu/~rmaclin/cs1622/
meital - 11/07/2006 - 19:42
נושא ההודעה:
אולי תנסו להביא לו לקרוא כל מיני דברים על FF שיראה שזה לא דבר רע אלא נהפוך הוא?

ומה החסרונות של ג'אווה? אני עוד לא מצאתי כאלה.
עמיחי_נ - 11/07/2006 - 20:06
נושא ההודעה:
nadavvin :
ציטוט:

המקור לכל הרשע בעולם המחשבים זה אני ושאני האקר נלוז (אם כבר אז הוא רצה להגיד קראקר..מה גם שהעניין שלי בזה התחיל ונגמר בתוך יום וחצי)..


לפי תיאור מעלילך אני מאמין לו Laughing

ציטוט:

אפשר לראות סימן להחלפה הזאת באקדמיה למשל, באוניברסיטה הפתוחה החליפו קורס שעשיתי בשם מבוא למדעי המחשב ושפת C++ במבוא למדעי המחשב ושפת JAVA.


מבוא למדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה לא לימד סי++ אלא סי
והם גם הזכירו בחוברת שלא יילמד החלק המונחה ארועים.
לפניו היה מבוא למחשב ושפת פסקל.


ודרך אגב אם אתם רוצים ללמוד סי וסי++
אז הקורס מבוא למדעי המחשב עם באמת סי פלוס פלוס באוניברסיטת Minnesota נותן גישה באתר הבית שלו לכל חומרי הקורס כולל המצגות הדיי טובות שלו
מבוא למדעי המחשב 1
http://www.d.umn.edu/~rmaclin/cs1621/
מבוא למדעי המחשב 2
http://www.d.umn.edu/~rmaclin/cs1622/


הקורס הוא כן C++.. לא עובדים עם אובג'קט אוריינטד בקורס הזה שזה עיקר ההבדל בין C לC++.

ואתה מוזמן להאמין לו שאני המקור של כל הרשע בעולם Very Happy אני בסופו של דבר זה שקיבל אישור להתקין לינוקס על המחשבים של בצפר...ובעניין התחזוקה הוא כפוף לי ולdefinex ולא אנחנו לו...

ולמי שאמר שאנחנו היינו צריכים להביא לו כל מני דברים על FF... הצענו לו..הצענו לעוזר שלו..הצענו לעוזר של העוזר שלו(יש יותר מדי לבורנטים בבצפר) וגם הצענו למשנה לעזור של העוזר של המורה שסירבה לשמוע על זה.


ותוספת אחרונה:

אל תדאג לי ולC++ אני מסודר כבר עם זה..התקדמתי מאז הקורס Cool
meital - 11/07/2006 - 20:09
נושא ההודעה:
ציטוט:
ולמי שאמר שאנחנו היינו צריכים להביא לו כל מני דברים על FF... הצענו לו..הצענו לעוזר שלו..הצענו לעוזר של העוזר שלו(יש יותר מדי לבורנטים בבצפר) וגם הצענו למשנה לעזור של העוזר של המורה שסירבה לשמוע על זה


אז כנראה שהם ממש אטומים. בכל מקרה בלינוקס אקספלורר לא יהיה אז ניצחתם בזה כבר Smile
nadavvin - 11/07/2006 - 20:16
נושא ההודעה:
צודק
http://www.openu.ac.il/courses/20427.htm
ציטוט:

השפה הנלמדת בקורס היא השפה C++. אף ששפת C++ היא שפה מונחית עצמים, היא תילמד כמעט ללא החלק מונחה העצמים, תוך התבססות על החלק הפרוצדורלי שבה.



אבל יש בזה הגיון בהורדה של הקורס הזה.

ג'אווה הרבה יותר קלה ללמידה ולכן אפשר להכניס יותר נושאים במבוא למדעי המחשב.
הרי זה לא קורס ג'אווה, ג'אווה היא רק אמצעי להעביר את הקורס.

וגם האוניברסיטה לא זנחה את סי סי++ כי רוב הקורסים המתקדמים כן מתבססים עליהם.
definex - 11/07/2006 - 21:41
נושא ההודעה:
meital :
אולי תנסו להביא לו לקרוא כל מיני דברים על FF שיראה שזה לא דבר רע אלא נהפוך הוא?

ומה החסרונות של ג'אווה? אני עוד לא מצאתי כאלה.


ג'אווה היא שפה איטית מאוד. היא לא בנוייה למהירות וכתוצאה מכך התוכנות שכתובות בה סובלות מאיטיות עד איטיות בלתי ניסבלת. אופן אופיס סובל מהאיטיות ומהכבדות הזו של ג'אווה. אם הוא לא היה מבוסס עליה הוא היה כנראה הרבה יותר מהיר וכתוצאה מכך אחת מהגרעות הגדולות שלו אם לא הכי גדולה (האיטיות) הייתה נעלמת.

סי++ לא תעלם כל כך מהר כי בסה"כ זה אחת השפות הפופולריות ביותר, החזקות ביותר, שמתאימה למגוון רחב של תוכנות. ג'אווה לא תוכל להחליף את סי++ כי היא פשוט לא נועדה לכך. אין היום סיבה להחליף אותה. אם אתה מפחד מהרבה ספריות ומפונקציות מתקדמות פשוט אל תשתמש בהם. אני למשל עד לא מזמן נמנעתי מלהשתמש STL כי היא נראתה לי ענקית ומסורבלת. זה שאני מתכנת בסי++ לא מחייב אותי להשתמש בכל הסיפריות שלה.

גם אם ג'אווה תהיה פופולרית כמו סי++ או כל שפה אחרת תהיה כל כך פופולרית יהיו לה כל כך הרבה ספריות ותסבול מאותה בעיה כביכול.
nadavvin - 11/07/2006 - 21:47
נושא ההודעה:
ציטוט:

אופן אופיס סובל מהאיטיות ומהכבדות הזו של ג'אווה


זה ממש לא נכון כי עבדתי על OO 2 בוינדוס כבר הרבה זמן בלי ג'אווה
(זה היה בתקופה שלפני שהג'אווה נכללה בהתקנה)

והדברים היחידים שהוא העיר לי שאני צריך ג'אווה הוא שניסיתי לייצא לXML של מיקרוסופט ונדמה לי גם לhtml.
definex - 11/07/2006 - 22:21
נושא ההודעה:
אוקיי תמיד אפשר לקחת את הדוגמא היותר כבדה: eclipse היא סביבת פיתוח מצויינת ונוחה מאוד אבל אי אפשר להשוות את המהירות שלה למהירות של kdevelop (וזו הסיבה שעברתי ממנה)
nadavvin - 11/07/2006 - 22:31
נושא ההודעה:
definex :
אוקיי תמיד אפשר לקחת את הדוגמא היותר כבדה: eclipse היא סביבת פיתוח מצויינת ונוחה מאוד אבל אי אפשר להשוות את המהירות שלה למהירות של kdevelop (וזו הסיבה שעברתי ממנה)


eclipse מציעה הרבה יותר דברים מkdevelop אבל אני מסכים אתך באופן כללי.

אבל בעקרון עשו משהו חכם בג'אווה.

הם הורידו דברים לא הכי קריאים כמו למשל פויינטרים שזה דבר טוב.

כמובן שאי אפשר לעשות תכנות טוב בלי ולכן כל משתנה הוא פוינטר ואז לא צריך להציג כוכביות בכלל.
למשל
int a בג'אווה שקול לint *a בc.

ייתרון נוסף שהם כל הקלאסיים שיוצרים הם באופן אוטומטי יורשים מקלאס אחר שנקרא אובג'קט ואז בקלות אפשר ליצור אינסטנסים שיכולים לקבל כל דבר.

רק למה לא עושים שפה שמתקמפלת לקוד מכונה אמיתית עם השיפורים האלו.
Anonymous - 11/07/2006 - 23:19
נושא ההודעה:
nadavvin :
definex :
אוקיי תמיד אפשר לקחת את הדוגמא היותר כבדה: eclipse היא סביבת פיתוח מצויינת ונוחה מאוד אבל אי אפשר להשוות את המהירות שלה למהירות של kdevelop (וזו הסיבה שעברתי ממנה)


eclipse מציעה הרבה יותר דברים מkdevelop אבל אני מסכים אתך באופן כללי.

אבל בעקרון עשו משהו חכם בג'אווה.

הם הורידו דברים לא הכי קריאים כמו למשל פויינטרים שזה דבר טוב.

כמובן שאי אפשר לעשות תכנות טוב בלי ולכן כל משתנה הוא פוינטר ואז לא צריך להציג כוכביות בכלל.
למשל
int a בג'אווה שקול לint *a בc.

ייתרון נוסף שהם כל הקלאסיים שיוצרים הם באופן אוטומטי יורשים מקלאס אחר שנקרא אובג'קט ואז בקלות אפשר ליצור אינסטנסים שיכולים לקבל כל דבר.

רק למה לא עושים שפה שמתקמפלת לקוד מכונה אמיתית עם השיפורים האלו.

אם אני לא טועה, בגאווה יש רפרנסים, שזה כמו פוינטרים אבל בלי החלק של הזיכרון הדינאמי, כמו כן זה קיים גם בC# וכמעט בכל שפות סקריפטים וכאלו שמתקמפלות לשפת ביניים.
עמיחי_נ - 12/07/2006 - 08:41
נושא ההודעה:
nadavvin :
צודק
http://www.openu.ac.il/courses/20427.htm
ציטוט:

השפה הנלמדת בקורס היא השפה C++. אף ששפת C++ היא שפה מונחית עצמים, היא תילמד כמעט ללא החלק מונחה העצמים, תוך התבססות על החלק הפרוצדורלי שבה.



אבל יש בזה הגיון בהורדה של הקורס הזה.

ג'אווה הרבה יותר קלה ללמידה ולכן אפשר להכניס יותר נושאים במבוא למדעי המחשב.
הרי זה לא קורס ג'אווה, ג'אווה היא רק אמצעי להעביר את הקורס.

וגם האוניברסיטה לא זנחה את סי סי++ כי רוב הקורסים המתקדמים כן מתבססים עליהם.


זאת בעיה אחרי זה..נגיד עכשיו בקורס שלי,ביקשו מאיתנו לכתוב תוכנית בC++ בתור פרוייקט להגשה. והיו איזה 2-3 תלמידים שבכו וכעסו כי הם עשו את הקורס מבוא למדעי המחשב ושפת פסקל ושהם נדפקו.
כנ"ל לגבי ג'אווה..C++ היא שפה שנדרשת להרבה קורסים במדעי המחשב שבהם יש מטלות הרצה,וגם היא חשובה אחרי זה בתעשייה עצמה, אם לא מלמדים אותה בשלב מוקדם בתואר כשיש אפשרות להרבה תרגול מעשי פשוט ללא התעסקות באלגוריתמיקה (איכסה פיכסה) אז זה ייצור סרבולים בעתיד.. כי אז הסטודנטים יצטרכו ללמוד תוך כדי קורס במדעי המחשב , את השפה ומכייוון שהקורס הזה לא מתיימר ללמד את השפה אז הלימוד שלהם יהיה בסיסי ולוקה בחסר.
כל הזמנים הם GMT + 2 שעות