meital : |
זה לא כזה בעייה לעבור לפיירפוקס ואופןאופיס. השאלה היא האם באים עם כוח רצון לעשות את זה...תזכור שיש המון אנשים עצלנים שלא רוצים לנסות דברים חדשים ועלולים להתעצבן עלייך אם תחליף להם את מה שהם רגילים אליו במשהו חדש. אולי כדאי שתשקול להשאיר את החלונות ולהתקין בנוסף לינוקס ולא במקום. למרות שגם לזה יש חיסרון-יהיו אנשים שאם יהיה רק לינוקס ישתמשו בו בלי בעייה אבל אם יהיה גם חלונות הם בכלל לא יסתכלו על לינוקס...
עריכה: אתה תלמיד או מורה? |
ציטוט: |
תכנה חופשית בבתי ספר hatzorATprojects.hamakor.org.il זוהי רשימת תפוצה שמטרתה ארגון פעילויות הקשורות בהטמעת תכנה חופשית בבתי ספר. ניתן להרשם לרשימת התפוצה על-ידי משלוח אימייל לכתובת hatzor-subscribeATprojects.hamakor.org.il. קיים ארכיון לרשימה. |
Anonymous : |
הבעיות שאני רואה הן בתחום ההטמעה: (1) להרבה מורים קשה לשנות. אני רוצה להעריך את התגובה של המורים לכזה שינוי. האם נצטרך לערוך השתלמות למורים במערכת החדשה? כמה שעות השתלמות צריך בשביל כזה דבר? (2) האם אובייקטיבית מערכת ה-OO תאפשר מעבר נוח? אני אישית משתמש ב-OO ומרגיש עם זה מצויין, אבל מנסיון שלי ייבוא ויצוא ל-word לא תמיד עובד כמו שצריך (ככל שהמסמך מורכב יותר - ההצלחה פחותה). אז כשאני עובד מול המנהל והמזכירה אני מייצא ל-pdf, אבל אני לא יודע מה יקרה בסביבה מעורבת כאשר חצי בית הספר עדיין עובד עם word, והתלמידים במעבדות עובדים עם OO 3) הפיירפוקס הוא מצויין, אני מסכים עם מי שאמר זאת למעלה. אבל יש אתרים (כמו בנק, לדוגמא, אבל גם אתרים הקשורים במערכת החינוך) שלא עובדים עם פיירפוקס (במט"ח יש לא מעט דפים כאלו). עד כמה זה ישבש את העבודה או סתם יגרום תיסכול ותחושה של מערכת נחותה? יוסי |
definex : |
לOO יש יתרונות רבים על וורד בעיקר למוסדות חינוך. יתרון אחד משמעותי הוא העורך נוסחאות שלו. העורך נוסחאות שלו הרבה יותר חזק וקל יותר לעבוד מולו, זה מאפשר כתיבה של מסמכים עם נוסחאות (כמו למשל במתמטיקה, פיזיקה, כימיה) הרבה יותר מהיר ובנוחות. |
Anonymous : | ||
לא"א יש בעיות הרבה יותר רציניות שיצטרכו לפתור לפני שהיא תכנס לשימוש באיזשהו מוסד -חינוכי או אחר. יש פה דוגמה אחת מהזמן האחרון: http://linmagazine.co.il/enterprise/french-dod-and-open-office-25503 |
definex : |
לOO יש יתרונות רבים על וורד בעיקר למוסדות חינוך. יתרון אחד משמעותי הוא העורך נוסחאות שלו. העורך נוסחאות שלו הרבה יותר חזק וקל יותר לעבוד מולו, זה מאפשר כתיבה של מסמכים עם נוסחאות (כמו למשל במתמטיקה, פיזיקה, כימיה) הרבה יותר מהיר ובנוחות. |
sijp : | ||||
ממתי בעיית וירוסים ותולעים יכולה למנוע מתוכנה להיות נפוצה במוסדות כלשהם (ציבוריים, פרטיים, ממשלתיים...). |
Anonymous : | ||
לא"א יש בעיות הרבה יותר רציניות שיצטרכו לפתור לפני שהיא תכנס לשימוש באיזשהו מוסד -חינוכי או אחר. יש פה דוגמה אחת מהזמן האחרון: http://linmagazine.co.il/enterprise/french-dod-and-open-office-25503 |
meital : | ||
אבל אם מדובר בתיכון זה יכול להוות קצת בעייה. לדוגמה בבגרות מעבדה בפיזיקה צריך להשתמש באקסל. אני לא בטוחה שמשרד החינוך מוכן לקבל משהו שלא נעשה באקסל. |
ארתיום : |
מיטל, לצרוך העברת קו ישר בין 10 נקודות בעזרת LMS אני לא חושב שיש צורך ב-excel ואני די בטוח שגם OO יסתדר הרי המטרה להעביר קו נכון ולא להשתמש ב-excel לצורך העברת הקו (לפחות זאת הסיבה היחידה שפתחו excel לפחות בתקופה שאני למדתי פיזיקה בתיכון). בנוסף... לפי דעתי שימוש ב-excel לצורך הפעולה הפשוט הזו רק מסתיר את המשמעות האמיתית של קירוב ריבויים מינימליים (למרות שלא בטוח שכך קוראים לזה בבית ספר). הרבה יותר טוב לקחת דף ונייר ולצייר את הקו פעם אחת בעזרת נייר מילימטרי (כן אני שפוי) לפחות כך תלמידים יבינו מה הם עושים! אפילו להסתכל על הנקודות ולהעביר את הקו האופטימלי באופו ידני ילמד אותם יותר... (אבל זה כבר נושא אחר). |
ציטוט: |
את האתר לאחת מהחמש יחידות מחשבים שעשיתי רציתי לעשות על לינוקס כי לא היה בראש שלי לקנות אקסס. משרד החינוך לא אהב את הרעיון של זה וטען שאין לו בוחנים שיבחנו אותי. נאלצתי לקנות אקסס בשביל יחידת מחשבים. אגב גם המורה הייתה בעד לעבור ללינוקס אבל משרד החינוך לא אישר לה כי יש איזה הסכם שם עם מייקרוסופט... |
Anonymous : |
מה שתארת הוא פשוט שערוריה משרד החינוך משמש כסוכן מכירות של מיקרוסופט שהיא חברה עסקית האם הוא מקבל אחוזים מהמכירות של מיקרוסופט? |
ארתיום : |
מיטל,
הטיעון שלי היה בקשר לכך שניתוח נתונים ניתן לעשות בכל תוכנה בייחוד גם ב-OO. מה כשמדברים על פיזיקה אף אחד (לפחות בעל הגיון סביר) לא מעניין באיזו תוכנה לעשות ניתוח נתונים כל עוד הפיזיקה מאחורי זה נכונה, ברור שתמיד יש כאלה שיפחדו להכניס דברים חדשים, אבל זה כבר סיפור אחר. מצד שני אם יש כיתה שלמה שעובדת על לינוקס והתלמידים יעבדו עליה וכשזה כבר לא יהיה מקרה בודד (של תלמידה אחת שהחליטה ללכת נגד העדר ולפתח תחת לינוקס ) אלא כיתה שלמה אז המצב ישתנה. דרך אגב - הפרוייקט שלך ב-Java בלבד? אז אין צורך לשאול אותם בכלל על מה את מפתחת - java אמור לעבוד בכל מערכת (אם כי כדאי יהיה לבדוק אותו ב-Windows על אחד המחשבים במעבדה) וכן, המצב עם משרד החינוך די עצוב, נקווה לטוב. למזלי לפחות באוניברסיטה הדרישות דווקא לפתח תחת לינוקס. |
אריאל12 : |
בקשר לבעיה של האופיס בבתי הספר. הסיבה לבעיה היא שמייקרוסופט מנסה לכפות את הסטנדרטים הקניינים שלה על כולם בעזרת הסכמים כמו ההסכם עם משרד החינוך שהוזכר בהודעות הקודמות. תבינו, זאת מלחמה על תקנים פתוחים ובמלחמה כל הכלים כשרים.
אל תקנו מוצרים של מייקרוסופט! אל תתמכו אפילו כספית בחברה ששוללת מכם את חופש הבחירה. אם אתם זקוקים למוצריה בגלל הכפייה שלה ולא כי אתם פשוט לא רוצים לשלם, אז תשתמשו בגרסא פיראטית שמופצת ברשת. אל תבינו אותי לא נכון, אני נגד פיראטיות אבל זו מלחמה ויש לכם את כל הסימוכין לפעול בדרך זו. אם אתם לא רוצים להשתמש בוינדוס אז תתקינו בלינוקס בעזרת wine או crossover office רק ע"י החרמת מייקרוסופט על ידי הצרכנים נוכל להביא לשינוי כלשהו. |
ציטוט: |
את האתר לאחת מהחמש יחידות מחשבים שעשיתי רציתי לעשות על לינוקס כי לא היה בראש שלי לקנות אקסס. משרד החינוך לא אהב את הרעיון של זה וטען שאין לו בוחנים שיבחנו אותי. נאלצתי לקנות אקסס בשביל יחידת מחשבים. אגב גם המורה הייתה בעד לעבור ללינוקס אבל משרד החינוך לא אישר לה כי יש איזה הסכם שם עם מייקרוסופט... |