Anonymous : |
אני מתכנת שעבר לאחרונה מווינדוס ללינוקס
אני רוצה לתכנת משחק שיהיה קרוס-פלטפורם בעל איכות מאוד גבוהה (בניגוד להמון משחקים שיש בלינוקס) אני צריך עזרה של אנשים בשביל לפתח את המשחק לכן חשבתי שאפתח אותו כמשחק קוד פתוח אבל אני צריך איכשהוא להרוויח כסף אם אני ישקיע בזה את הזמן שלי יש דרך ליצור פריוקט קוד פתוח שאני ירוויח ממנו כסף בצורה טובה? |
Anonymous : |
אם תעבור על הרשימה, תראה שיש שם רק 46 אלמנטים, ולא 101. ברובה מוזכרות חברות מתות.
אפשר לסכם את הרשימה כך: 1. לנעול את המוצר ולמכור אותו. 2. להיקנות ע"י חברה שתנעל את המוצר ותמכור אותו. 3. למכור דברים שהם לא המוצר, אבל קשורים אליו. זהו, פחות או יותר. למי שכותב את הקוד, אין כסף בקוד פתוח. |
Anonymous : |
א. לבקש תרומות זו בדיחה. אין שום פרוייקט קוד פתוח שגייס מספיק תרומות כדי לממן ולו מפתח בודד.
|
Anonymous : |
אם תעבור על הרשימה, תראה שיש שם רק 46 אלמנטים, ולא 101. ברובה מוזכרות חברות מתות.
אפשר לסכם את הרשימה כך: 1. לנעול את המוצר ולמכור אותו. 2. להיקנות ע"י חברה שתנעל את המוצר ותמכור אותו. 3. למכור דברים שהם לא המוצר, אבל קשורים אליו. זהו, פחות או יותר. למי שכותב את הקוד, אין כסף בקוד פתוח. |
Anonymous : |
א. לבקש תרומות זו בדיחה. אין שום פרוייקט קוד פתוח שגייס מספיק תרומות כדי לממן ולו מפתח בודד.
ב. חומרה זה סעיף 1 - ר' tivo ו tivoization. ספרות זה די בדיחה. לא מחזיר את השווי של ההשקעה בשום דרך (לא עבור המפתחים, בכל מקרה). לגבי תמיכה: רד האט פועלים לפי סעיף 1 - רק עם copyright. התוצאה הסופית היא מחירת רשיונות כמו כל תוכנה קניינית. לגבי סיבות לכתוב בקוד פתוח, כפי שמנית: א. אם אתה שכיר, הרשיון ותנאי ההפצה לא מעניינים אותך. יש לך משכורת, זהו. ב. לא רוונטי. אפשר לתרגל יופי גם בלי לשחרר קוד החוצה. קוד בד"כ לא ממש מעניין, ואלגוריתמים נמצאים בספרות. ג. אולי, אבל יש כאן עניין של ביצה ותרנגולת. זה נכון באופן עקרוני, באופן מעשי, בודדים עושים את זה ללא תשלום (יש, אבל הם רחוקים מלהיות הכלל, הרוב סתם מקטרים). בנוסף: ד. כשנתח שוק יותר חשוב מהכנסות מהמוצר באופן ישיר. לדוגמא: אנדרואיד שנוצר ע"מ לפתוח את שוק הטלפונים החכמים ולאפשר לגוגל למכור פרסומות (וכמובן, בשנייה שאנדרואיד יצא החוצה נעשה הכל כדי לנעול אותו). ה. כשהידע והמומחיות הנדרשים כדי להרים את המוצר הם commodity, ורוצים להוזיל עלויות פיתוח, למשל, בשוק הenterprise, כשרוב הידע הוא טריוואלי, שימוש בספריות משותפות מאפשר להוריד את עלות המהנדסים. ו. כשרוצים למחוק מהשוק חברות קטנות ולרכז את השליטה בידי כמה חברות גדולות, הן יכולות להתאחד ולייצר מוצרי קוד פתוח באופן משותף. קרה באופן מעשי. בשנים האחרונות רוב חברות האנטרפרייז הקטנות וחלק גדול מהבינוניות נמחקו. קוד פתוח זה נשק, אמצעי לדחוק מתחרים מהשוק. לא אמצעי לייצר ערך. |
Anonymous : |
אני לא מדבר על ערך למי שמשתמש בתוכנה. ברור שמוצרים בחינם מביאים ערך למי שמשתמש בהם. |
Anonymous : |
אתה שוב מבלבל בין מי שמשתמש בקוד הפתוח למי שכותב אותו. |
Anonymous : |
אני מתכנת שעבר לאחרונה מווינדוס ללינוקס
אני רוצה לתכנת משחק שיהיה קרוס-פלטפורם בעל איכות מאוד גבוהה (בניגוד להמון משחקים שיש בלינוקס) אני צריך עזרה של אנשים בשביל לפתח את המשחק לכן חשבתי שאפתח אותו כמשחק קוד פתוח אבל אני צריך איכשהוא להרוויח כסף אם אני ישקיע בזה את הזמן שלי יש דרך ליצור פריוקט קוד פתוח שאני ירוויח ממנו כסף בצורה טובה? |
Anonymous : |
לגבי הכתבות: לא מדובר על תרומה ע"מ לפתח מוצר, אלא קנייה של מוצר קיים, שהוא סגור עד הרגע שבו הוא נקנה. מדובר במשחקים בני כמה שנים, בענף שבו מוצרים מאבדים כמעט את כל העלות שלהם תוך פחות משנה. לכן אין בעייה מיוחדת לפתוח את הקוד - אין לו יותר חשיבות. לצורך העניין, המשחק היחיד שהיה מוכר מתוך הרשימה הוא world of goo, והוא נשאר סגור. שאר המשחקים הם או בלתי מוכרים לחלוטין (ודי מחורבנים, אם לומר את האמת), או בני למעלה מחמש שנים (כמו gish). |
ציטוט: |
10,000$ לארבע אנשים? מדובר על 2500$ לאדם, במדינה שבה מהנדס מתחיל מרוויח 80,000$ לשנה. זה מימון לשבועיים בערך, לא כולל עלויות שוטפות. הוכחת את הנקודה שלי, תודה רבה. |