Whatsup - לינוקס, תוכנה חופשית וקוד פתוח בעברית

לינוקס ושרתים - מחפש המלצות לשרת SIP או שירות SIP

Anonymous - 10/03/2016 - 01:54
נושא ההודעה: מחפש המלצות לשרת SIP או שירות SIP
בין 2008 ל- 2013 תחזקתי שרת אסטריסק לצורכי תקשורת, על VPS. עבד בסדר פחות או יותר, אבל מאוד לא נוח.

האם יש היום אלטרנטיבות ראויות לאסטריסק? לחילופין, מישהו יודע על שרות hosted SIP server בארץ שיקבל ממני רק dialplans בכל פורמט שהוא, וידאג שהשאר יעבוד?
Anonymous - 10/03/2016 - 10:06
נושא ההודעה:
יש כמה ספקיות virtual pbx ו hosted pbx, כולל לקוח שלי בנושא.

העניין הוא מה הצרכים שלך ומה המטרה הסופית שלך. למשל אם אתה רק רוצה לחבר טלפון (בין אם soft phone ובין אם hard phone) וזה יעבוד, או לקבל מערכת שעובדת שאתה משחק רק עם החוקים?
Anonymous - 11/03/2016 - 12:38
נושא ההודעה:
רקע קצר: זה לשימוש משרד קטן, שהעובדים שלו נמצאים חלק ניכר מהזמן בדרכים ואצל לקוחותן, כך שהמיקום הפיזי של השרת לא משנה (ולכן כנראה עדיף hosted - שמעתי הרבה דברים טובים על scaleway בהקשר של מקום מוצלח להרים בו שרתי sip). אני רוצה שאצל הלקוחות יהיה מספר מוביל אחד (או אחד בנפרד אצל כל לקוח, לטובת ניתוב אוטומטי בתוך הארגון) - ושיוכלו בקלות להגיע למי שהם רוצים. מצד שני, אני רוצה שכעובד חוזר ללקוח מטלפון נייד, יופיע אותו מספר מוביל ולא מספר הטלפון של העובד (או שלוחה של העובד אחרי המספר המוביל, או משהו כזה)

החלום שלי הוא מרכזיית טלפון עם DID (או שניים או עשרה - יש גם לקוחות בחו"ל) כך שניתן להתקשר אליה מכל טלפון, ועם טרמינציה סבירה כך שהיא יכולה לחייג החוצה לכל מקום - ובעלת התכונות הבאות:

1. השלוחות הן לא שלוחות אמיתיות אלא מספרים מקונפגים מתחלפים ועם hunt/ringdown. (לדוגמא, כשבוחרים שלוחה 3, יחייג קודם ל- user1@sipserver1.com, אם לא זמין ל- user2@sipserver2.com, אם לא זמין, ל- 057-1234567, אם לא זמין או תפוס, ל- user3@sipserver.com, ואם לא זמין יקליט הודעת תא קולי ובכל מקרה ישלח מייל/סמס על זה שמענה לא התקבל לרשימת תפוצה מוגדרת מראש.

2. אופציה להקלטת כל שיחה נכנסת באופן אוטומטי ("לשיפור השירות", אבל בעיקר מסיבות משפטיות).

3. שאותן שלוחות ממקודם (גם user1@sipserver1.com וגם 057-1234567) יוכלו בקלות לחייג החוצה דרך טרמינציה עם זיהוי של המרכזיה - אני רוצה שמצד אחד יהיה קל לעובד לחייג ללקוח בחזרה, אבל שהמספר הפרטי שלו לא יופיע על הצג של הלקוח.

4. עדיף אם כל זה יכול לקרות על גבי הטלפון הקיים של העובד; רוב העובדים לא רוצים מכשיר מהעבודה (לא במקום המכשיר הקיים, ולא מכשיר נוסף שצריכים להסתובב איתו). כל הטלפונים הם Android or IPhone, כך שלדוגמא אפשר לדרוש אפליקציה - יש לי ניסיון מצוין עם Linphone אבל ב- 2008 חלק מהספקים בארץ (לא זוכר בדיוק איזה) ורוב הספקים שפגשתי בחו"ל (Verizon ו- AT&T במיוחד) חסמו או פגעו ב- SIP, כך שחייבת להיות דרך לבצע את רוב הפעולות דרך חיוג POTS.

בקיצור, אני רוצה שכלפי חוץ המרכזייה תהיה כמו של חברה גדולה ומסודרת עם call center, למרות שהמשרד הוא קטן והאנשים בדרך כלל עם טלפון סלולרי פרטי בלבד.

אם זכרוני אינו מטעני, אסטריסק, אפילו בגרסה 1.4 שבה השתמשתי ב- 2008, יכל לבצע את כמעט כל זה ללא קושי (השימוש שלי אז היה פשוט בהרבה, אבל כל הפיצ'רים האלו זכורים לי), עם VPS שהיה לו 64MB ובלבד שהקודקים היו מתואמים כך שלאחר התיאום ב- SIP, שני הצדדים היו מדברים אחד עם השני ישירות. הדבר היחיד שלא עבד מושלם (עם VPS 64MB) היה הקלטת שיחות ותרגום קודקים - אם אני זוכר נכון, ברגע שהשרת עצמו מעורב בשיחה, הוא צריך תזמון interrupts מדויק, ואת זה קשה לקבל על VPS (אבל קל לקבל על חומרה אמיתית אפילו אם היא חלשה - ע"ע Scaleway).

בקיצור, אני מאוד רוצה לעשות outsourcing של כל הניהול, ורק לכתוב dialplan ל- asterisk או freeswitch, והייתי הרבה יותר שמח אם היה gui נורמלי לשינויים פשוטים ב- dialplan, כדי שגם את כתיבת ה- dialplan אוכל להעביר למנהל/ת המשרד.
ik_5 - 11/03/2016 - 12:58
נושא ההודעה:
אם אתה רוצה שאקשר אותך עם ספק, אשמח אם תשלח אלי דוא"ל בנושא

idok at@at linesip.com

ואעביר את הפרטים שלך שספקיות שיתנו לך הצעת מחיר.
Anonymous - 16/05/2016 - 17:05
נושא ההודעה: מרכזיה
IKֹ_5 שלום

אם מעוניין בהצעה למרכזיית PURE SIP מבוססת אסטריקס ומותאמת לדרישות שצויינו,אנה צור קשר ohad@voicespin.com
כל הזמנים הם GMT + 2 שעות