Anonymous : |
הרכב החשמלי הגיע לבשלות וכיום נמכרים בארץ רכבים שונים (רנו זואי, MG ZS EV, יונדאי איוניק, GAC GE3, ניסאן ליף ועוד) שאיתם ניתן לנסוע מאות ק"מ על סוללה, שאותה ניתן לטעון בעזרת עמדות טעינה. העמדות נמצאת בביתו של בעל הרכב או במקום העבודה. בשנה האחרונה נפרסה רשת של עמדות טעינה ציבוריות במקומות רבים בארץ, חלקן עמדות מהירות המאפשרות לטעון את הסוללה בתוך 30 דקות.
זה לא רק העוצמה הממכרת של הרכב החשמלי, זו תגובת הדוושה המיידית ששום מנוע שריפה פנימית לא יכול להתקרב אליה. בנוסף, העדר הילוכים אומר שברגע שתלחץ על הדוושה המכונית תזנק קדימה כי אין צורך להוריד הילוך. זה הופך השתלבות בתנועה מנתיב האצה ועקיפות בכביש חד מסלולי למשחק ילדים. המנוע החשמלי הרבה יותר פשוט. תשכחו מפלאגים, חומרי סיכה, בוכנות, שסתומים, משאבות, מסננים וחלקים רבים אחרים שנמצאים במנוע הבעירה הפנימית. כתוצאה מכך אתם תשלמו הרבה פחות על טיפולים במוסך. זיהום האוויר בארץ גורם לאלפי מתים מידי שנה ופוגע בבריאות של כולנו. הגיע הזמן לנטוש את הרכבים המזהמים ולעבור לרכב חשמלי נטול פליטות. |
WobnI - offline : |
נהדר! אתה מתנדב לממן לי את העלות של שני רכבים? |
Anonymous : | ||
הטענה של רכב חשמלי באמצעות חשמל ביתי זולה בהרבה ממחיר הדלק, ככה שאתה למעשה מחזיר לעצמך את מחיר הקניה של הרכב תוך מספר שנים. כמובן שככל שאתה נוהג יותר הרווח שלך גדל. בנוסף צריך לזכור שהטיפולים התקופתיים ורישיון הרכב גם הם זולים משמעותית לעומת רכבי בנזין ודיזל. |
WobnI - offline : |
יש לי 2 רכבי בנזין, נראה לך שיש לי יכולת כספית להחליף אחד? אידיאליזם זה טוב ויפה על הנייר, לצערי בעולם האמיתי זה לא תמיד עובר. את התודה על זה ניתן לשלוח לשי אגסי. |
Anonymous : | ||
ברור שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו לרכוש רכב חדש, אבל מתחיל להתפתח שוק של חשמליות יד שניה שכמובן זולות יותר ונגישות ליותר אנשים. למרבה המזל כיום אתה יכול לטעון רכב חשמלי אפילו באמצעות שקע ביתי 10A ומטען לרכב (בניגוד לתוכנית של בטר פלייס שרצתה לתפוס מונופול על טעינת הרכבים). בכל מקרה הרכב החשמלי תופס תאוצה אדירה בעולם וזה מגיע גם אלינו אומנם באיטיות לצערי, אבל זה העתיד ותוך מספר שנים נראה הרבה יותר חשמליות בכבישי ארצנו. |
WobnI - offline : |
אז נדבר עוד מס' שנים. ד"א, הטעות של בטר פלייס לא היתה הרצון להיות מונפול, אלא חמדנות יתר. |
ציטוט: |
אנחנו לא מדברים על כמה שנים אלא על המצב כיום. יצרניות הרכב מפסיקות ליצר רכבים מזהמים בגלל תקנות שכופות אליהן להוריד את זיהום האוויר. מחירי הסוללות צונחים והטווח שלהן גדל. כבר כיום יש מכוניות חשמליות שניתן ליסוע איתן מעל 600 ק"מ נקיים מזיהום!
|
Anonymous : | ||
כן, אבל מה ש WobnI מנסה לאמר לך שאם היצרנים רוצים לדחוף את הנושא *היום*, אז המחירים חייבים לצנוח עכשיו. אם לא כן, החדירה תהיה הרבה יותר איטית ובעייתית. וכמובן שמשבר הקורונה רק הופך את המחיר למרכיב קריטי לצרכנים.. |
Anonymous : |
כן, אבל מה ש WobnI מנסה לאמר לך שאם היצרנים רוצים לדחוף את הנושא *היום*, אז המחירים חייבים לצנוח עכשיו. אם לא כן, החדירה תהיה הרבה יותר איטית ובעייתית. וכמובן שמשבר הקורונה רק הופך את המחיר למרכיב קריטי לצרכנים.. |
WobnI - offline : |
משהו ששווה לזכור, גם למכוניות חשמליות יש עלות סביבתית לא קטנה. לדוגמה, יש כבר פיתרון יותר טוב מלקבור סוללות ישנות? |
ציטוט: |
כפי שכתבתי, ההפרש במחיר שקיים היום בין החשמליות לרכבים המזהמים מתקזז בתוך מספר שנים בזכות ההטענה הזולה עם החשמל הביתי |
Anonymous : |
תראה.. אתה מנסה ללכת על הקוו הרציונלי ועושה זאת באופן עקבי ראוי להערכה. אבל.. המרכיב הרציונלי ברכישת מוצר, כבר קיבל התיחסות במחקרם של חתני הנובל כהנמן וטברסקי.. בנוסף כאמור הקורונה מעיקה לא מעט. המטרה היא ליצור מסה קריטית שתעבור לרכב חשמלי ותחולל את השינוי. לצורך כך חייבת לבוא החלטה שבעיקרה שיווקית, של הורדת מחיר דרמטית, וכך הצרכן יקבל מחיר אטרקטיבי והחזר עקב החשמל הזול, עם השנים. שני הפרמרטים הנל - גם וגם או WIN_WIN - עשוים להביא ל game changer. בהיזון חוזר, השינוי עצמו יאיץ את גידול נתח השוק על ידי הורדת מחיר נוספת. ההחלטה היא שיווקית מכיוון שהטכנולוגיה כבר לא חדשה/חדישה שצריך להחזיר הוצאות פיתוח ועוד. מדובר על מוצרים שכבר קיימים לא מעט שנים, והרווחים יגיעו ממחזור המכירות הגבוה ולא ממיצוב מחירים גבוהים עם טענה לקיזוז עתידי, שימנעו חדירת שוק. |
Anonymous : | ||
כפי שכתבתי, ההפרש במחיר שקיים היום בין החשמליות לרכבים המזהמים מתקזז בתוך מספר שנים בזכות ההטענה הזולה עם החשמל הביתי (אם אתה יכול להטעין בעבודה אז בכלל אתה מסודר ). המחיר של הדלק ממשיך לטפס (רק מחר הוא עולה בעוד 23 אגורות לליטר). ככה שכבר כיום מי שלא רוכש רכב חשמלי מפסיד כסף! |
WobnI - offline : |
משהו ששווה לזכור, גם למכוניות חשמליות יש עלות סביבתית לא קטנה. לדוגמה, יש כבר פיתרון יותר טוב מלקבור סוללות ישנות? |
Anonymous : |
זה נושא חם מבחינה טכנולוגית יש לזה מספר פתרונות, אני אציין שניים. אפשרות אחת זה למחזר את הסוללה הישנה למרכיביה, אפשרות שנייה היא להשתמש בסוללות הישנות שעדיין פעילות בחלקן כרשת אגירה של חשמל סולארי. |
WobnI - offline : |
ההפרש רלוונטי למי שיש לו יכולת לקנות רכב חדש, רוב האנשים יש להם רכב הדבר המתבקש הוא לעשות טרייד אין. הבעיה שההפרש שנשאר לשלם הוא עדיין גבוה. במצב היום, לא להרבה אנשים יש יכולת לשלם את ההפרש. ומה עושים עם המרכיבים? אני לא יודע כמה המש שמישים. לי לא ידוע על רשת אגירה סולארי בארץ, לך יודע? כמוכן, לכל סוללה יש מס' מוגבל של מחזורי טעינה, כמה סוללה ישנה שווה אם היא מחזיקה רגע שעה? |
ציטוט: |
תתפלא אבל יש בארץ המון אנשים שקונים רכבים חדשים גם במצב הנוכחי בלי שום בעיה כלכלית.
יש מגוון של פתרונות גם למי שאין את הכסף זמין כמו ליסינג, הלוואות וכולי. |
Anonymous : |
זה אולי היה נכון לתקופת טרום קורונה.. אם היבואנים יטעו לחשוב שהצרכן הישראלי ימשיך להיות פרייאר ולשלם הרבה יותר משאר העולם, הם יגלו במהרה שלא רק שטעו בגדול אלא שהסינים יכנסו לשוק וישברו אותו, והם יפספסו את ההזדמנות לבלי שוב. כמובן שגם המדינה צריכה לסייע בהורדת המס לחשמליות. בקשר להלוואות: במשבר הנוכחי כשרבים איבדו את מקום העבודה וחלק נמצאים באי וודאות, לא מאפשר לקיחת הלוואות בהיקפים שהיו, והפיקוח על מתן אשראי בבנקים מתהדק.. חייבים להפנים שמה שהיה חלף ולהסתגל למצב החדש. אם רוצים לחולל שינוי בשוק החשמליות, קודם יש לחולל שינוי בתפיסת המציאות. |
ציטוט: |
המס על החשמליות הוא כבר נמוך רק 10% המדינה עד שנת 2022 (כולל).
ברור שאני בעד הורדת המחירים, אבל לא הבנתי מה אתה מציע. לא לקנות חשמליות? זה רק יגרום שיקנו יותר רכבים מזהמים. איך תחולל את השינוי? |
Anonymous : | ||
המס על החשמליות הוא כבר נמוך רק 10% המדינה עד שנת 2022 (כולל). ברור שאני בעד הורדת המחירים, אבל לא הבנתי מה אתה מציע. לא לקנות חשמליות? זה רק יגרום שיקנו יותר רכבים מזהמים. איך תחולל את השינוי? |
WobnI - offline : |
כמה עולה הרכב אחרי הנחה ולפני המחיר לצרכן? במקרה של בטרפלייס, זה היה 60-70 אלף אחרי הנחה ולפני מחיאר לצרכן, אחרי המחיר זה היה 12 אלף שסה 2000 ש"ח מעל המקביל המזהם ולפני תוכנית טיפולים מראש ועלות החשמל |
Anonymous : | ||
על איזה רכב אתה מדבר? תסתכל במה שכתבתי בהתחלה, יש היום מגוון של רכבים חשמליים החל מסופר מיני ועד רכבי יוקרה. זה לא רק רנו פלואנס כמו בתקופת בטר פלייס אלא רכבים מתקדמים בהרבה עם נפח סוללה גדול משמעותית. |
WobnI - offline : | ||||
אני לא יודע איזה רכבים יש בנמצא, אם אתה רוצה לקדם את האג'נדה שלך, אתה צריך לקחת בחשבון שהרוב לא יעשו את המחקר שאתה מצפה הם יעשו. תביא דוגמאות לרכבים שאתה ממליץ (אם תביא יוקרה, אז אתה ממש לא מבין את המצב הכלכלי בארץ) שבאים להחליף רכבים ממוצעים, לי לדוגמה יש טויוטה וסקודה. |
Anonymous : | ||||||
הרכבים שנמכרים בארץ: רנו זואי, MG ZS EV, יונדאי איוניק, GAC GE3, ניסאן ליף ועוד. כל הרכבים האלה הם לא רכבי יוקרה. לכל רכב שהזכרתי יש את היתרונות והחסרונות שלו. מי שרוצה לרכוש רכב חשמלי יכול לקרוא על הרכבים האלה, יש את מפרטי הרכב וסקירות רבות. מומלץ להזמין נסיעת מבחן. בכל מקרה כל רכב חשמלי מהרשימה שציינתי עדיף על להמשיך לזהם את הסביבה ולשלם ביוקר על דלק. |
WobnI - offline : |
159,900 לפחות ליונדאי איונק, אותו מחיר לניסאן ליף ה-GAC (שבחיים לא שמעתי עליה) מתחילה ב-139,541. רנו זואי (שנראת כמו קטגורית מיני) גם מתחילה ב-130 אלף... את MG לא טרחתי לבדוק. רק לסבר את האוזניים, את הטויוטה קניתי יש שנייה ב-53 אלף ואת הסקודה מהיצרן ב-120 אלף. נכון, שני הרכבים מזהמים, והדלק עולה יותר מהחשמל, אבל הן עדיין יקרות טילים במיוחד במצב הכלכלי נכון להיום. יתרה מזאת, אם אני נוסע להורים שלי בצפון, יש לי איפה לטעון אותן בכלל? מה עם טיפול? כמה מוסכים מורשים יש? שוב, לצערי הרב (ולדעתי), היום במחירים האלה, זה לא מצדיק את הרכישה. |
Anonymous : |
כל נושא הרכבים החשמליים קצת יותר מסובך, קשה לקבוע מה פחות מזהם כי צריך להסתכל על כל שרשרת הייצור ולא רק על המוצר הסופי. יש סיבה למה זה עדיין בחיתולים וכל הפרופגנדה של "תקנו רכבים חשמליים" לא עובדת מכל מיני סיבות, בין היתר מחיר. דווקא הדבר היותר משתלם זה פשוט להשאר עם האוטו שיש כל עוד הוא מתפקד בצורה סבירה. לא לקנות אוטו אם אין צורך, וככל האפשר להסתמך על תחבורה ציבורית. רוצה לעודד תחבורה חשמלית? תשלח מכתב לאגד דן וכל שאר חברות האוטובוסים, כל עוד הם לא הפכו את 90% מצי האוטובוסים שלהם לחשמלי אין לך מה לבוא בטענות לאנשים פרטיים שקונים את המכונית שלהם מהכסף הפרטי שלהם (בתקווה) ולא מכסף ממונף ששייך לחברה. |
Anonymous : |
עם מחירים מטורפים כאלו אין סיכוי שרבים ירכשו.. ואין לכך סיבה כלכלית, למעט רצון לעשות קופה תוך מינוף הטרנד הירוק לכאורה והצרכן הישראלי ה"מוטרנד" בקלות לכאורה..
מי שחושב לשכנע באמצעות שיווק ירוק והבטחה לקיזוז עתידי בדמי אחזקה, יגלה שטעות בידו. ישנם עוד עלויות אחזקה עלומות שצריך לקחת בחשבון , מעבר למחיר והקורונה.. אין כל סיבה למחיר המופקע למעט ציפיית שווא לביקוש קשיח. עלות מכונית חשמלית אמור להיות הרבה יותר זול בהשוואה לבנזין.. זוהי טכנולוגיה קיימת שכבר נמצאת ביצור המוני. אם היבואנים יגמגמו, הסינים יגיעו עם רכבים זולים ויכבשו את השוק כפי שהם יודעים לעשות |
ציטוט: |
על איזה עלויות אחזקה עלומות אתה מדבר? מעבר למה שפירטתי אין שום עלויות נוספות. |
Anonymous : |
לא יודע.. משהו כמו: אורך חיים של סוללה.. אולי איזו יחידה שצריך להחליף כל כמה זמן.. אתה יודע איך זה: פתאום מגלים חורים שחורים שיוצרים הבדל משמעותי בין הבטחות איש המכירות לבין החיים.. גם אני חושב שזה הכיוון אבל משהו עקרוני צריך להשתנות כדי שתהיה מהפכה כוללת. והמדינה צריכה להוביל את זה כפרויקט אסטרטגי מועדף, יחד עם היבואנים. דבר שלצערינו לא נראה בראש מעייני מקבלי ההחלטות.. הלוואי שיפתיעו לטובה! |
Anonymous : |
אתה כותב שכדאי להישאר עם הרכב הישן כמה שיותר. אתה יודע שרכבים ישנים הם הרכבים המזהמים ביותר? מה אתה מציע שתמשיך לנהוג ברכב הישן והמזהם שלך בעוד כולנו נושמים את אדי הדלק הרעילים שלך? זאת גישה אגואיסטית לחלוטין, אני אמשיך לנהוג ברכב מזהם ושאנשים אחרים יחלו בסרטן ושאר מחלות נחמדות שנגרמות מזיהום אוויר. |
אש (לא מחובר) : |
נתונים ? האם ההבדל הוא 5% או 200% ? על אילו רכבים "ישנים" (בני כמה) מדובר ? - בלי זה ניתן לטעון הרבה טענות, שאין דבר וחצי דבר בינן לבין רצון אמיתי להגן על הסביבה |
Anonymous : |
אתה כותב שכדאי להישאר עם הרכב הישן כמה שיותר. אתה יודע שרכבים ישנים הם הרכבים המזהמים ביותר? מה אתה מציע שתמשיך לנהוג ברכב הישן והמזהם שלך בעוד כולנו נושמים את אדי הדלק הרעילים שלך? זאת גישה אגואיסטית לחלוטין, אני אמשיך לנהוג ברכב מזהם ושאנשים אחרים יחלו בסרטן ושאר מחלות נחמדות שנגרמות מזיהום אוויר. |
Anonymous : |
ומה תגיד על המוני האזרחים שלא הולכים עם מסיכה בחוץ היום? האזרחים שמעשנים ברחוב? לפי הטענה למעלה, רוב האזרחים אגואיסטים. אז למה נראה לך שבגלל אידאליזם הם יעברו לרכב חשמלי? MG זה לא בריטי? |
Anonymous : | ||
זה נכון הרוב אגואיסטים. ברור לי שרוב האנשים לא יקנו חשמליות ממניעים אידיאולוגיים של לשפר את איכות האוויר ולמנוע מוות של אלפי אזרחים, זה בכלל לא מעניין אותם. רוב האנשים יסתכלו רק על השיקול הכלכלי. עדיין יש מספיק אנשים שאכפת להם מהסביבה ומאנשים אחרים. MG היה בריטי הרבה שנים, הוא נרכש ע"י קונצרן SAIC הסיני. |
ציטוט: |
שוב, חוזרים למה שנאמר בהתחלה, אתה באמת מצפה שבמצב הנוכחי, השיקול האידיאולוגי יגבר על השיקול הכלכלי ברוב המקרים?
בכללית אידיאולוגיה לא מנצחת לרוב (אחרת היינו חיים בכולם הרבה יותר טוב מזה שאנחנו חיים בו היום) תמצא יבואן שחי ע"פ אידיאולוגיה והוא ימכור המון מכוניות חשמליות. |
WobnI - offline : |
שוב, חוזרים למה שנאמר בהתחלה, אתה באמת מצפה שבמצב הנוכחי, השיקול האידיאולוגי יגבר על השיקול הכלכלי ברוב המקרים? בכללית אידיאולוגיה לא מנצחת לרוב (אחרת היינו חיים בכולם הרבה יותר טוב מזה שאנחנו חיים בו היום) תמצא יבואן שחי ע"פ אידיאולוגיה והוא ימכור המון מכוניות חשמליות. |
Anonymous : |
המצב דומה בקטע הטבעוני: יש לי קרובת משפחה חמודה חזק בקטע הטבעוני (שולחת סרטי אימה..), פעילה עם אג'נדה.. אמרתי לה שהתמריץ הטוב ביותר הוא שינוי תדמית (לעשירים בלבד..) והורדת מחיר של המוצרים הטבעוניים, שהיצור של רובם זול מהמזון הרגיל. היא טענה שזה לא נכון בדיוק, וניתן לרכוש בכל מיני מקומות במחירים סבירים. אני לא צריך לכתת רגלי לכל מיני פינות רחוקות - המוצרים צריכים להיות בהישג יד וכיס כדי לחולל מהפכה. היצרנים/יבואנים רוצים לגזור קופון ותופסים טרמפ על אידאולוגיה.. ככה לא בונים מהפכה! |
WobnI - offline : |
חווית נהיגה אפשר לקבל גם עם רכב יוקרה...
החוק הוא פשוט, צריך לוודא שהחבילה אטרקטיבית לאדם הרגיל ולא לאידיאליסט. ככול שיותר יקנו את החבילה, ככה המחיר שלה ירד. איך שאני רואה את זה, יקח כמה שנים טובות. זה מזכיר לי שפעם היה משחק בשם סים סיטי 2000, תמיד הייתי בונה עיר ירוקה (הטפלת מים, אנרגיה מרוח ומרכז מחזור. כל פעם שעשיתי ככה, העיר קרסה. היא הצרילה רק שהשתמשתי בשירותים מזהמים... |
Anonymous : | ||
כן זה יקח עוד כמה שנים אבל כבר השנה יש כפול מכירות של חשמליות לעומת שנה שעברה. ברגע שיגיעו לארץ עוד דגמים והמחירים ירדו קצת אז המכירות יתחילו לגדול במהירות. שאנשים יראו את השכנים שלהם טוענים בחניה המשותפת רכבים חשמליים ולא מתדלקים בבנזין יקר, זה יהיה מקדם המכירות הכי טוב. הישראלים לא אוהבים להרגיש פראיירים. מכיר את המשחק טוב, אני זוכר שהוא היה ממכר. צריך להוציא גרסה חדשה של המשחק עם אג'נדה ירוקה |
WobnI - offline : |
יש לך מספרים? |
Anonymous : | ||
אני יודע שברבעון הראשון של 2020 (שלושה חודשים ראשונים) נמכרו יותר מ-600 רכבים חשמליים (לא כולל יבוא אישי שברובו הוא יבוא של רכבי פלאג-אין וחשמליים ולא מפרסמים לזה נתונים). זה קצב יפה מאוד שאם ישמר אומר בערך 2,500 רכבים חשמליים ב-2020. מקווה שהקצב ישמר. |
Anonymous : |
יבוא אישי.. חשבתי על זה במהלך הדיון. בחלק גדול מהמוצרים אנחנו מצליחים היום לחתוך מחירים בזכות היבוא דרך הרשת. מעניין מה קורה בענף הרכב החשמלי. בתאוריה אמור להיות הבדל משמעותי. אך העבר מלמד שליבואני הרכב יש לובי הון-שלטון, די חזק והמרחק בין תאוריה למעשה רחוק למדי.. |
WobnI - offline : |
וכמה רכבים נמכרים בשנה? לדעתי זה פרומיל |
Anonymous : | ||||
יבוא אישי לרכבים אפשרי אבל כרוך בבירוקרטיה לא פשוטה, רוב האנשים לא יעשו את זה.
ב-2019 נמסרו 250,000 רכבים, ככה ש-2,500 רכבים זה 1% הרבה יותר מפרומיל. זה עדין נמוך למרות שזאת התחלה לא רעה. |
WobnI - offline : |
ההנחה שתגיע ל-2500 שגוייה. 250,000 זה רק חדש מהשקית? |
צפריר : |
„בכך מגיע נתח השוק של כלי הרכב החשמליים ל-0.7% מסך המכוניות החדשות שנמכרו בארץ עד סוף חודש יוני, לעומת 0.2% בלבד בשנה שעברה.״ |
Anonymous : |
כולכם מתברברים פה על עלויות וזיהום של הרכב עצמו תחת אידאולוגיה ירוקה, מה שבאמת יתרום לכדור הארץ זו תחבורה ציבורית נורמלית וירוקה שתייתר לרוב את הרכב האישי.
גם לרכב חשמלי יש בעיות זיהום, כגון יצור החשמל, החשמל שמיוצר גם מגז מזהם מאוד, יצור חשמל גרעיני מסוכן מאוד ויצור חשמל סולרי/טורבינות כרגע לא מספק, פלסטיק שלא מתכלה, צבע מזהם ועוד, ככה שרכב חשמלי בעקיפין מזהם מאוד גם כן. לטבעוני, אכן המוצרים הטבעוניים יקרים מאוד אלא אם כן אתה מסתפק בטחינה וירקות, למרות זאת אני בטוח שבעתיד, אפילו לא כזה רחוק, יסתכלו על אכילת מוצרים מהחי כמו שמסתכלים היום על עבדות וקולוניאליזם, או על היחס ללהט״ב עד לפני כמה שנים. |
Anonymous : |
התשתיות עבורו עולות בהרבה שטח. והן גם יקרות: חניונים תת קרקעיים, הרבה נתיבים, מחלפים. וכל עבודה שנדרשת בהן מיצרת בלי סוף אילוצים. |
ציטוט: |
זה אולי היה נכון לתקופת טרום קורונה.. אם היבואנים יטעו לחשוב שהצרכן הישראלי ימשיך להיות פרייאר ולשלם הרבה יותר משאר העולם, הם יגלו במהרה שלא רק שטעו בגדול אלא שהסינים יכנסו לשוק וישברו אותו, והם יפספסו את ההזדמנות לבלי שוב. כמובן שגם המדינה צריכה לסייע בהורדת המס לחשמליות. |