Whatsup - לינוקס, תוכנה חופשית וקוד פתוח בעברית

תיכנות בלינוקס - צד שרת

Anonymous - 21/01/2024 - 21:08
נושא ההודעה: צד שרת
מה הטכנולוגיה המועדפת עליך בפיתוח צד שרת ?
ואם היתה לך בחירה מה היית מעדיף את nodejs או php ?
Anonymous - 21/01/2024 - 22:15
נושא ההודעה:
בלי לפתוח מלחמות - זו דעתי בלבד:

PHP זו שפה מתה, וגם אם NODEJS נראה כמו OVERHEAD מטורף, ובצדק, זה היום הכלי המועדף - יש הרבה תוכניתנים שיכולים לכתוב בשפה הזו, ועושר של ספריות שרק ממשיך לגדול, מה שאי אפשר לומר על PHP.
Anonymous - 22/01/2024 - 17:03
נושא ההודעה: Re: צד שרת
אורח :
מה הטכנולוגיה המועדפת עליך בפיתוח צד שרת ?
ואם היתה לך בחירה מה היית מעדיף את nodejs או php ?


לרוב זה מלווה אצלי גם בשאלה "מי הולך לתחזק, מה הם יודעים" וכו'.

בברירת מחדל מעדיף golang לצד שרת.
אם אין ברירה אז פיתון.

אם מכריחים אותי אז nodejs או PHP, אבל לא אבחר בהם מרצון.

פעם הייתי בוחר רובי, אבל לא רואה טעם לבחור בריילז כיום.
Anonymous - 23/01/2024 - 13:16
נושא ההודעה:
תודה על התגובת יש אמת בדבריכם די משקף את החברה והתחום בישראל
לגבי רק PHP נראה שבעולם הרבה עדיין מעדיפים לעבוד איתה
mksoft - 23/01/2024 - 14:05
נושא ההודעה:
אצלי ההעדפות הן ראסט, גו ופייתון.
Anonymous - 01/02/2024 - 22:00
נושא ההודעה:
ציטוט:
'אצלי ההעדפות הן ראסט, גו ופייתון'


נראה שיש להם פופולאריות גבוהה בקרב המתכנתים ,
אולי בהמשך גם ראסט וגו יעלו ברמת אחוזי השימוש בעולם .
Anonymous - 10/02/2024 - 17:16
נושא ההודעה: מה לגבי c++ מודרני, למה זה לא מועדף?
mksoft :
אצלי ההעדפות הן ראסט, גו ופייתון.


אני מתכןן מ 2017 צפונה ואולי גם cpp20 עם מודולים (עכשיו כשיש cmake 3.2Cool
Anonymous - 10/02/2024 - 17:23
נושא ההודעה:
התכוונתי לשאול - למרות שאני לא מכיר golang ואני מבין את העוצמה שיש ל Go routines

אבל האם c++ מודרני עם ספריות של thread pool, ו queue לזמן אמת - יכול להיות פיתרון מנציח ויותר סטנדרטי?
Anonymous - 11/02/2024 - 14:08
נושא ההודעה:
Anonymous :
התכוונתי לשאול - למרות שאני לא מכיר golang ואני מבין את העוצמה שיש ל Go routines

אבל האם c++ מודרני עם ספריות של thread pool, ו queue לזמן אמת - יכול להיות פיתרון מנציח ויותר סטנדרטי?

אחת הבעיות שעדיין נותרו, גם בגרסאות המתקדמות ביותר של C++, היא העובדה שלמתכנת יש עדיין שליטה בדברים שהיום נחשבים כלא רצויים למעט מקרים חריגים.
למשל, ההחלטה אם להעביר פרמטר by-value או by-reference ניתנת היום לפתרון על ידי המהדר שיכול להבחין שפנקציה מסויימת לא משנה ערכים באובייקט שהתקבל כפרמטר, ולבד ליצור העברה דרך מצביע. או להיפך. ב-99% מהמקרים המתכנת לא צריך להיות מעורב בהחלטה, ובאחוז שכן - יש דרכים לכפות על המהדר כיוצא מהכלל.
ב-C++ עדיין נותנים יותר ויותר כח למתכנת בגרסאות החדשות כדי ליצור אין ספור אפשרויות העברת פרמטרים אבל לא חוסכים ממנו שום החלטה, לטוב ולרע.
Anonymous - 12/02/2024 - 17:49
נושא ההודעה:
Anonymous :
התכוונתי לשאול - למרות שאני לא מכיר golang ואני מבין את העוצמה שיש ל Go routines

אבל האם c++ מודרני עם ספריות של thread pool, ו queue לזמן אמת - יכול להיות פיתרון מנציח ויותר סטנדרטי?


הם לא זהים לרעיון של co-routines.

אבל זה לא כל מה שיש לGo להציע. זו שפה מאוד "פשוטה", אבל היא משקרת בזה.
כי למעשה התחביר מאוד פשוט וקל (יחסית ל ++C), אבל שימוש נכון בו דורש הבנה עמוקה בדברים.

אפשר לחשוב על Go כשפה חצי דינאמית שעובדת מהר (תלוי במימוש כמובן), וניתנת לשליטה גבוהה יותר בדברים שבשפות דינאמיות אמיתיות יותר קשה יותר לקבל שליטה אם בכלל.

++C לא כזו, והיא כמעט מתאימה לתכנות מערכת. הבעיה היא שהיא מאוד מסובכת לתחזוקה ולכתיבה, וקל ליפול בה על דברים "מטומטמים" כמו שחרור כפול של זכרון, שיבוש מידע לthreads כי מעבירים לא נכון את המידע, גישה לאינדקס לא קיים שמספק גישה לזיכרון ה"חופשי" וזו רשימה מאוד קטנה וחלקית של בעיות ואפילו לא מדוייקת עד הסוף, אלא ניסיון להציג את הבעיתיות של ההשוואה.
כל הזמנים הם GMT + 2 שעות