Whatsup - לינוקס, תוכנה חופשית וקוד פתוח בעברית

טענות - זה כבר מתחיל להמאס - ההודעות שטוטיות וחוזרות על עצמן

אייל - 04/01/2004 - 21:56
נושא ההודעה: זה כבר מתחיל להמאס - ההודעות שטוטיות וחוזרות על עצמן
אוקיי,
אני לא יודע מה איתכם אבל לי אישית זה כבר נמאס!
אני בעד להדגיש בצורה ענקית ענקית מאוד את חוקי הפורומים, ושיפסיקו כבר להציק!

אני נותן פה קישורים לשאלות שנשאלו לאחרונה וענו עליהן בפורומים המון המון פעמים:
http://www.whatsup.org.il/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8878
על גוגל כנראה לא שמעו, וגם לא על חיפוש בפורומים
וגם על דיון עם תשובות, בחיפוש פשוט בפורום:
http://www.whatsup.org.il/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=3705&highlight=wallpaper

MP3 בפדורה, למה לשאול שוב?
תשובה:
http://www.whatsup.org.il/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=7349&highlight=mp3+%F4%E3%E5%F8%E4

מדריך טוב לMOUNT
http://www.whatsup.org.il/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8883
הרי ידוע, לנו לפחות שבפנגווין יש מדריכים,
ואם אותו משתמש שרוצה ללמוד לינוקס לא דאג אפילו להסתכל על האתרים שמופיעים לו למעלה בקישורים, ולנסות לקרוא מדריכים כי הרי שם יש מדריך מעולה!

וזה רק דוגמה ממש קטנה לשאלות אחנוות שראיתי שנשאלו.
לאנשים אין כוח לרשום את אותם התשובות שוב ושוב,
כל היום שאלות איך מתקינים פדורה, איך מתקינים מנדרייק, איך מתקינים פדורה, איך מתקינים רד האט, דיי, חאלאס, יש את זה במדריך ווטסאפ,
יש גם את השאלה הנפוצה, מה זה RPM! וזה באמת מעצבן שמחפשים כיוון שאני זוכר שפעם הייתי נתוצתן קישור להסבר על RPM ומאז שרשמתי את הסיקור בפורום של מדריך ווטסאפ אני תמיד מקשר לשם, וקישרתי לשם בערך 10 פעמים, ומתוך על ה10 פעמים האלה, מה הסיכוים שהתשובה תיפול בגורל בעת חיפוש? מאוד גבוהים!
חיפוש קל יציג מליון תוצאות שכולם מדברות על מה שצריך.

דוגמה נוספת היא הודות עם כותרות כמו:
"בעית קמפול במנדרייק"
"התקנתי גיפט ויש לי בעיה" (לא רק שהואלא פירט מה הבעיה אלא הוא לא התקין אפילו, הוא לא סיים את הconfigure )


עוד דוגמה היא ה"טרול השבועי" שמגיע לפה,
http://www.whatsup.org.il/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8812
http://www.whatsup.org.il/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=5830&highlight=%E8%F8%E5%EC
http://www.whatsup.org.il/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8604&highlight=%E5%E5%E9%F0%E3%E5%F1

אמנם כמעט ואין הודעות "הצילוו תעזרו לייי" אבל עדיין ההודעות "יש לי בעיה",
או ההודעה שראיתי לא מזמן: "איך מתחברים לאינטרנט?" בלי לפרט כלום זה הכותרת וזאת ההדועה, ומה אנחנו אמורים לנחש מזה?
וזה נמשך עוד ועוד ועוד ואין לזה סוף,
אמנם צריך בלנות אבל הסבלנות שלי כבר נגמרת.
צריך לשים תרופה למכה, ולהוסיף לכל מקום שבו רושמים הודעה, או תגובה בכותרת קישור לחוקי הפורום ולרשום "הודעה שאינה עומדת בחוקי הפורום תנעל", וככה אנשים ידאגו לקרוא אותם.

תסלחו לי אם אני כועס או מעיר הערות ואני יודע שגם הדבר שאני אומר נידון מליון פעמים אבל הבעיה לא נפתרה.
וכשהיא תפתר יהיה פה קצת יותר אוטופיה..

טכדאי דחוף לפתוח פורום של OT למה יש פה בכל שבוע לפחות 2הודעות OT כל הזמן..
Koala - 04/01/2004 - 22:05
נושא ההודעה:
מסכים
ועוד משהו קטן...
הפורום לא יכול להיות בית ספר ללינוקס. כדי לעבוד בלינוקס צריך לקרוא והרבה.
במקום זה באים לכאן אנשים ומתחיל השירשור:
-איפה מורידים XXX ?
-כאן

-הורדתי משם קובץ XXX. מה עושים איתו ?
-תפתח, תקמפל

-איך פותחים ? מה זה קימפול ? אני די חדש...
-ככה, ככה וככה

-אבל אני עושה ככה ויש לי error
איזה ?

וככה זה מתגלגל... אנשים לא רוצים לקרוא ומסתמכים רק על הפורום, ואם לא עוזרים - מתחילים במסע של הקפצות.

באמת נמאס...
משה - 04/01/2004 - 22:07
נושא ההודעה:
כבר דיברו על זה הרבה, ושום דבר לא ממש עזר.
לדעתי הפתרון הכי טוב הוא חסימת אנונימים, ואפילו אם זה ירתיע משתמשים בודדים מלשאול שאלות כי הם לא רוצים להרשם, זה הכרחי.

מקווה שהפעם סוף סוף יעשו משהו בעניין,
משה
אייל - 04/01/2004 - 22:15
נושא ההודעה:
הפורום לא צריך להיות מגביל, אין לי בעיה שיהיו אנונימיים,
כיוון שהדבר מאוד שמימושי שגולשים ממקומות אחרים (כיוון שאי אפשר לרשום הודעות בלי להתחבר בפורום הזה).

אבל צריך פשוט לפרסם את החוקים בצורה יותר בולטת.

אגב תוסיפו לחגיגה גם את השרשור: "דפקתי את המסך Smile עזרה בבקשה"
http://www.whatsup.org.il/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8887
משה - 04/01/2004 - 22:19
נושא ההודעה:
אמנם נכון, אבל 99% אחוז מהטרולים הם אנונימים! אם נבטל אנונימיות (אפשר גם לעשות שבשליחת ההודעה יהיה מקום להרשם "רק לרגע" למי שכבר רשום ומשתמש במחשב אחר), אז לא יהיו טרולים, וגם המון מההודעות המוטומטמות הם של אנונימים. עובדה.

אבל בין אם יבטלו אנונימים ובין אם לא, אני מסכים מאוד שצריך להבליט את חוקי הפורום. וגם את השאלות הנפוצות.

משה
אייל - 04/01/2004 - 22:43
נושא ההודעה:
משה :
אמנם נכון, אבל 99% אחוז מהטרולים הם אנונימים! אם נבטל אנונימיות (אפשר גם לעשות שבשליחת ההודעה יהיה מקום להרשם "רק לרגע" למי שכבר רשום ומשתמש במחשב אחר), אז לא יהיו טרולים, וגם המון מההודעות המוטומטמות הם של אנונימים. עובדה.

אבל בין אם יבטלו אנונימים ובין אם לא, אני מסכים מאוד שצריך להבליט את חוקי הפורום. וגם את השאלות הנפוצות.

משה

פשוט לא נכון!
אמנם גם אני חשבתי ככה אבל אמרו לי שאני טועה והתחלתי לשים יותר טוב לב..
קודם כל אכן יש הרבה הודעות מאנונימיים אבל תמיד יש את אלו האנונימיים , שרושמים הודעות נפלאות כי אין להם זמן להכנס, כמו רונן, נדב מבור, גיל, מוליקס.. ועוד.. שלא תמיד מתחברים ..
מה שכן יש לא מעט רשומים ששואלים שאלות דביליות ואני לא יזכיר את שמם, אבל מה שכן אלו משתמשים חדשםי שתמיד מעירים להם על זה אבל הם פשוט לא מפנימים.
אלו המשתמשים שצריך לחסום להם הודעת עד שהם יבינו.
Nirro - 04/01/2004 - 22:50
נושא ההודעה:
אייל להזכירך גם אתה היית פעם noob .
תמיד היו ותמיד יהיו ניובים, ו- the more the better כמו שאומרים.
וניוביז אף פעם לא יידעו את הכללים, והם גם לא יודעים להבחין אם הבעיה שלהם היא בעיה דבילית או לא.
אם אתה לא רוצה להכנס להודעה, אל תיכנס. לדעתי הכעס שלך לא מוצדק.

יש לי 3 פתרונות אפשריים :
1. wiki בוואטסאפ, וזו לא פעם ראשונה שאני מציע.
2. פורום "שאלות נפוצות" ששם ירוכזו כל השאלות שחוזרות על עצמם, ולכתוב איפשהו בדף הראשי שאין לשאול לשאלות שנמצאות כבר בפורום ה-FAQ
3. פורום ניוביז לכל השאלות הדביליות, מי שלא רוצה להכנס אליו לא חייב.
corwin - 05/01/2004 - 02:15
נושא ההודעה:
כולנו היינו (וחלקנו עדיין) ניוביז. ואכן כמה שיותר יותר טוב, הרי בסך הכל אנחנו רוצים להעביר את הרעיון הלאה, מה לעשות, בדרך יש לא מעט מכשולים Razz לכל הצדדים.

אני מאוד בעד פורום OT, כמו שציינתי בעבר.

ונירו -
1. איך זה יעזור?
2. בשביל זה יש את המדריך, לא?
3. רעיון חביב, ראיתי את זה גם במקומות אחרים.
yehuda - 05/01/2004 - 03:46
נושא ההודעה:
קודם כל קצת להרגע, לנשום אוויר ( רצוי צח ונקי )....
נתחיל

אתר whatsup הוקם במטרה לקדם את נושא הקוד הפתוח ולינוקס בארץ הקודש לקוראי השפה העיברית מתוך כוונה לאפשר גם לאלו אשר מגבלות השפה מונעות מהם להתוודע לעולם זה.

עם הגידול במודעות של הציבור ל"תופעת" הקוד הפתוח לעובדה שיש גם צורות חיים אחרות בעולם המחשבים אשר פועלים ברוח ה GPL ו GNU הרי טבעי הדבר שיגדל גם מספר המתעניינים והסקרנים.

לשימחתי, היום לינוקס כבר איננה מילה שאם היא עולה בשיחה, אנשים פותחים מילון למצוא את הפירוש ( לדעתי עדיין אין מילון שמכיל אותה. אשמח לקבל תיקון ). אולם עדיין לא הגיע היום שבו יכולה רוב האוכלוסיה לומר ראיתי/ניסיתי/עברתי. יתכן היום זה יגיע בשבוע/חודש/שנה הבאים ואולי מאוחר יותר. עדיין אין להתעלם מהעובדה שאנשים רבים מחפשים להכיר ולהתוודע לתחום.

היות וזה המצב לא כולם נמצאים באותה "כיתה". כלומר יש כאלו שרק עושים את צעדיהם הראשונים בהיסוס לעומת אלו אשר מדלגים מעל משימות מורכבות של התאמת קרנל יחודי לניהול המשאבים של מכונת הכביסה, המקרר והמיקרו בבית( לא יצא לי לחשוב על משהו מתוחכם יותר בשעה זו ).
מה שבטוח הוא שכולם נמצאים בין שתי הנקודות הנ"ל.
לכן תמיד יצטרפו אנשים חדשים למעגל אשר זו להם הפעם הראשונה להפגש עם קהילה בעלת ערכים שונים אשר מאמינה ביתרונות הגלומים בקוד פתוח בכל מיני אספקטים וישאלו שאלות אשר הועלו כאן מספר רב של פעמים בעבר.

לצורך זה קיימים מדריכים אשר ייעודם הוא ריכוז החומר והידע בצורה נוחה ללימוד עצמי ( עד כמה שניתן ) אבל עדיין נדרשת יד מכוונת. יד אשר תנחה את השואל כיצד להתמצא והיכן לחפש את המידע הדרוש לו מתוך הבנה שלעיתים הוא זקוק לפתרון עצמו ולא להסבר המפורט של התהליך ( בערך ההבדל בין howto ל guide ).

ציפיה שמבקר חדש באתר ילמד באחת את "קודי - ההתנהגות" וידע מייד כיצד להתמצא איננה ראלית ולעולם כנראה לא תתגשם ועל כן על מנת לא לגרום ל"ניוביז" הרגשה שהם נכנסו לעולם מתנשא ויהיר אשר לא מחשיב את זכותם להתקיים בו, יש לספק להם את הכלים המתאימים על מנת להתמודד עם הידע והדרך להשגתו.

נושא הרישום ומניעת כניסת משתמשים אנונימים כבר הועלה כאן בעבר מספר רב של פעמים וההחלטה וההסבר לה עדיין עומדים בשלהם. לא תהיה כאן הגבלת גישה לאנונימים גם אם לכאורה ישנם טרולים מנצלים זאת.

נושא הטרולים מנוהל יחסית די טוב על ידי המבקרים עצמם אשר מכירים את המשפט " ל א ל ה א כי ל א ת ה ט ר ו ל ". ובמקרים קיצוניים ההנהלה מתערבת.

הפתרונות שהועלו כאן נשקלים בצורות שונות עלידינו במטרה לשפר את האתר. כרגע אחד הפרוייקטים שכבר פעיל והתחיל ביוזמתם של דוביקס ודיטיגס הוא "מדריך וואטסאפ" שמטרתו ריכוז ידע על פי נושאים בצורה היררכית ומסודרת. עדיין רבה הדרך ויש צורך בעזרת הקהילה בהעשרת המדריך והפיכתו ליותר ממה שהוא כיום.
כלים נוספים שנבדקים הינם שיכלול מנגנוני החיפוש באתר ובפורומים אשר יניבו תוצאות טובות יותר.

למרות זאת עדיין אין מענה ידידותי ואישי לבעיה של משתמש אפילו אם היא הוסברה כבר בעבר ( אני לא סופר את מספר התשובות שנתתי לשאלות דומות )....

אז אנא איזרו סבלנות ואפשרו גם לחדשים למצוא דרך להשתלב בקהילה כיוון שזהו המשאב החשוב ביותר להצלחתו של הקוד הפתוח....

אני מקווה שדברי הובנו, אשמח להרחיב אם משהו לא ברור...
Anonymous - 05/01/2004 - 07:00
נושא ההודעה:
התגובה שלי...
http://www.whatsup.co.il/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=4428
----- ----- -----
CooL_SPoT
----- ----- -----
bizna - 05/01/2004 - 09:53
נושא ההודעה:
אם יש איזשהו משקל ל"קול" שלי, אז אני עומד מאחורי התגובות של CooL_SPoT ויהודה.
1. יש משתמשים חדשים שלא מכירים את הכללים הנכונים של הפורומים
2. מי שזה מפריע לו, שלא יענה
3. מי זה היה שהפנה משתמש מנדרייק שרצה להתקדם - לסלאקוור?!
דותן
נ.ב.
"שטותיות" ולא "שטוטיות"
דוביקס - 05/01/2004 - 09:55
נושא ההודעה:
yehuda :
לשימחתי, היום לינוקס כבר איננה מילה שאם היא עולה בשיחה, אנשים פותחים מילון למצוא את הפירוש ( לדעתי עדיין אין מילון שמכיל אותה. אשמח לקבל תיקון )


http://dictionary.reference.com/search?q=linux

למרות שההגדרה שם תעלה בך צמרמורת...
דוביקס - 05/01/2004 - 10:10
נושא ההודעה:
Nirro :
יש לי 3 פתרונות אפשריים :
1. wiki בוואטסאפ, וזו לא פעם ראשונה שאני מציע.
2. פורום "שאלות נפוצות" ששם ירוכזו כל השאלות שחוזרות על עצמם, ולכתוב איפשהו בדף הראשי שאין לשאול לשאלות שנמצאות כבר בפורום ה-FAQ
3. פורום ניוביז לכל השאלות הדביליות, מי שלא רוצה להכנס אליו לא חייב.


1. מדריך ווטסאפ אמור לתת פיתרון לבעיה זו, גם אם הוא אינו wiki שפתוח לכלל, אבל זה מה שיש כרגע.

אם מישהו רוצה לתרום ערכים למדריך, ניתן לכתוב אותם ב"פורום ווטסאפ" בסגנון שאלה/תשובה ואני אעביר אותם למדריך לאחר בדיקת התאמה ועריכה במידת הצורך.

אגב, אם מישהו שואל שאלה מסובכת בפורום, אתם יכולים לכתוב את התשובה בפורום מדריך ווטסאפ וכך להרוג שתי ציפורים במכה אחת - גם לתת תשובה (לתת קישור להודעה שכתבתם בפורום מדריך ווטסאפ) וגם התשובה תיכנס למדריך.

2. יש דיון כזה כאן:

http://www.whatsup.org.il/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=6468

הבעיה היא שהוא לא זכה ליותר מדי עניין ציבורי (וגם הקישורים התיישנו) ולכן הוא גווע.

עם זאת, אני לא בטוח שיש בכך צורך. מדריך ווטסאפ אמור לענות גם על צורך זה, ויש לו תפריט שמשתדל להישאר מסודר ולפיכך לאפשר חיפוש נוח של ערכים.

אם מישהו חדש מפספס את הקישור למדריך, אפשר להפנות אותו לשם אם ידוע לכם שיש שם תשובה. ראיתי בימים האחרונים לא מעט חברים באתר שהפנו משתמשים חדשים לשם.

המדריך לא יהיה כלי עזר אלא אם משתמשי האתר יפנו אליו ויתרמו לבנייתו - אחרי ככלות הכל זוהי הרוח של קהילה חופשית, לא?

3. כמו ששמתם לב, למרות שיש פורומים לנושאים שונים, רוב המבקרים פותחים את הדיון שלהם דווקא בפורום "לינוקס כללי", כך שפורום ייעודי לנושא לא בהכרח יפתור את הבעיה.

אני מציע שתקפידו על כותרות טובות - מעבר לאפשרות לאחזר בעתיד מידע, כותרת טובה + שם הפורום המופיע בעמוד הראשי יכולים לעזור למי שלא רוצה לקרוא את כל ההודעות אלא רק את הרלונטיות. אבל גם זה תלוי בכלל המבקרים - אם אתם רואים דיונים עם כותרות לא ברורות או חסרות משמעות (כמו SQL, KDE3.2 וכו') - אל תתנו תשובה, אלא תפנו את מי שפתח את הדיון בצורה מנומסת לנהלי האתר ותבקשו שיעדכן קודם את הכותרת (אם הוא משתמש רשום) או שיפתח דיון חדש (אם הוא משתמש לא רשום).

במידה ואחד המנהלים זמין אנו עושים ונעשה זאת, אבל לפעמים ניתנות תשובות לפני שאנחנו תופסים את הדיון ואז קצת בעייתי לסגור את הדיון באיבו.

אגב, אם נראה לכם שמדובר במשתמש ממש חדש ובמצוקה, אפשר לת תשובה קצרה ומנומסת שתפתור את המצוקה המיידית + להסביר שהכותרת (ו/או התוכן) לא טובים + להפנות לנהלי האתר + לבקש ששאלות המשך יישאלו בדיון חדש שייפתח (או אם מדובר במשתמש רשום - שישנה קודם את הכותרת).
WolfSign - 05/01/2004 - 11:23
נושא ההודעה: קצת כבוד ואהבת הזולת לא הרגה אף אחד...
צריך לזכור שלמטבע יש שני צדדים.
והצד השני והלא פחות מכוער זה תגובות גסות של משתמשים הן ניובים והן וותיקים.
יש מקרים בהם חוצפתו של השואל אכן מצדיקה מתן תשובה מעליבה לא פחות.
אבל ברוב המקרים אין שום הצדקה להעליב בן אדם רק בגלל שהוא קצת עצלן והוא לא חיפש תשובה בעצמו.
אל תשכחו את הפעמים שאתם נעזרתם בפורום הנ"ל בשביל לקבל תשובה בשליף...

ולסיכום. לינוקס לפי דעתי במצבה הנוכחי לא מתאימה לכל אחד. אין מה לעשות.
לא כל אחד מוכן להשקיע זמן בללמוד על מערכת חדשה ועל איך לבצע דברים בצורה שונה ממה שהתרגלת אליהם במשך שנים רבות(קשה להיפטר מהרגל רע... Laughing ).

השאלות של חלק גדול מהניובים ובעיקר התגובות הן נובעות מתיסכול שלהם ממשהו שזר וחדש להם ולכן לא צריך לפעמים לקחת ללב תגובות מעליבות ועוקצניות שבאות מייאוש ותיסכול.

כולנו היינו חדשים פעם , אני הייתי עד לא מזמן על תקן ניובי. למי שעוד זוכר את התסכולים שפרקתי פה כשהייתי חדש... Wink
redbaron - 05/01/2004 - 11:24
נושא ההודעה:
נראה כאילו "ההצפה" של הודעות שחוזרות על עצמן מספקת את בעלי האתר (אין לי בעיה עם זה, הם צריכים ריטטנינג וזה מספק להם את זה...), אולם דעו לכם אתם מרחיקים את המישתמשים היותר מנוסים, אילו שיכולים להעשיר את הפורומים ולא לנפח לכם את הדיסק בהודעות שדומות אחת לשניה!!!

אותו מישתמש מנוסה (אני לא מכליל את עצמי שם, למרות הניסיון הרב שיש לי עם שרתי UNIX ן LINUX) ילך לרשימה יותר מיקצועית (IGLU), אחת ש"מנפנפת" חוליגנים, עצלנים (אילו שלא שמעו על GOOGLE) אנשים שמחפשים במה להיתנכל למישהו אחר...
דבר נוסף, קשה לעבור על ההודעות הרבות, ולכן, הודעות רבות מפוספסות... ואילו דווקא ההודעות היותר "קשות", אולי מפני שאדם מסיום אומר "הינה 2 הודעות... טוב נתחיל בפשוטה",
איזה לינוקס יותר טוב?, מוריד את כל חוכמת חייו על אותו שואל, מרגיש מסופק עד השמיים וסוגר את הפורום כדי ללכת לאכול איזו ארוחת מנצחים Laughing...

אל תבינו אותי לא נכון אני ממש אוהב את whatsup, אבל!!! לא ירחק היום ואני ישאל את השאלות שלי ב IGLU (ואני מרגיש שעוד מיספר לא מבוטל של אנשים יעשה את אותו הדבר!!!).

***למנהלי whatsu: אל תתנו לאתר לרדת מרמתו, או להגיע לאפיקים שליליים...***

כולי תקווה שמישהו יקח את כל מה שנאמר בענף הזה לתשומת ליבו וירים את הכפפה, לפני שיהיה מאוחר מידי!

שיהיה בכיף,
גילי

yehuda - 05/01/2004 - 12:37
נושא ההודעה:
redbaron :
נראה כאילו "ההצפה" של הודעות שחוזרות על עצמן מספקת את בעלי האתר (אין לי בעיה עם זה, הם צריכים ריטטנינג וזה מספק להם את זה...), אולם דעו לכם אתם מרחיקים את המישתמשים היותר מנוסים, אילו שיכולים להעשיר את הפורומים ולא לנפח לכם את הדיסק בהודעות שדומות אחת לשניה!!!

אותו מישתמש מנוסה (אני לא מכליל את עצמי שם, למרות הניסיון הרב שיש לי עם שרתי UNIX ן LINUX) ילך לרשימה יותר מיקצועית (IGLU), אחת ש"מנפנפת" חוליגנים, עצלנים (אילו שלא שמעו על GOOGLE) אנשים שמחפשים במה להיתנכל למישהו אחר...
דבר נוסף, קשה לעבור על ההודעות הרבות, ולכן, הודעות רבות מפוספסות... ואילו דווקא ההודעות היותר "קשות", אולי מפני שאדם מסיום אומר "הינה 2 הודעות... טוב נתחיל בפשוטה",
איזה לינוקס יותר טוב?, מוריד את כל חוכמת חייו על אותו שואל, מרגיש מסופק עד השמיים וסוגר את הפורום כדי ללכת לאכול איזו ארוחת מנצחים Laughing...

אל תבינו אותי לא נכון אני ממש אוהב את whatsup, אבל!!! לא ירחק היום ואני ישאל את השאלות שלי ב IGLU (ואני מרגיש שעוד מיספר לא מבוטל של אנשים יעשה את אותו הדבר!!!).

***למנהלי whatsu: אל תתנו לאתר לרדת מרמתו, או להגיע לאפיקים שליליים...***

כולי תקווה שמישהו יקח את כל מה שנאמר בענף הזה לתשומת ליבו וירים את הכפפה, לפני שיהיה מאוחר מידי!

שיהיה בכיף,
גילי



מספר נקודות שהעלית ראויות להתיחסות והבהרה.
נושא "הריטינג" של האתר הוא נושא מרתק בפני עצמו...
המטרה של האתר היא להרחיב את קהילת משתמשי הקוד הפתוח ולכן "ריטינג" של משתמשים חדשים הוא די חשוב לנו כיוון שמדובר בחשיפה של אוכלוסיה חדשה לדבר שלא היה קיים קודם לכן על סדר היום. מעבר למטרה זו "הרייטינג" לא מהווה משקל.

לגבי המשתמשים "המנוסים" יותר..
ככול שירבו כן ייטב והדבר איננו עומד בסתירה עם מטרת האתר. נכון שלעיתים קרובות השאלות בפורומים אכן חוזרות על עצמן אבל זהו טבע הדברים ואנו עובדים על רעיונות ( שטרם הגיעה השעה לחשוף עדיין בשל השלבים הראשוניים של התהליך ) לספק מענה גם לנושא זה.

אנשים "שלמדו להסתדר" ולמצוא מקורות מידע מורכבים יותר וטכניים יותר וודאי שימשכו לאותם אתרים/רשימות דיוור בהם יוכלו למצוא רמה מקצועית גבוהה אולם שם כפי שציינת כללי המשחק יותר נוקשים והדרישות מינימום להשתתפות ממוקמות גבוה יותר והדבר לגיטימי לחלוטין. כאן המטרה הינה לאפשר למבקרים לרכוש את הכלים הבסיסיים על מנת להשתלב בקהילה ולכן רמת הסף הנדרשת היא יכולת כתיבה בלבד ( כמובן רצוי שתהא על פי הכללים ). רוב המתחילים את דרכם באתרים מסוג זה מוצאים בדרך זו או אחרת את המקומות המועדפים עליהם למצוא מזור לבעיות בהם נתקלו ולאו דווקא במסגרת whatsup. קיימים מקומות רבים של ידע לכל דורש וטוב שכך.

חשוב מאוד מבחינתנו הינה הגישה שתאפשר לאנשים להכנס לקהילה ולהכיר ולהוקיר את יתרונותיה וזה יכול להעשות רק על ידי אלו אשר מטים אוזן גם לבעיות "טריוויאליות" ומספקים מענה המוביל למציאת הפתרון. הרי לחיות בקהילה שבה כל אחד שומר מידע לעצמו ומונע עזרה מאחרים פוגע ברעיון שיתוף הידע שהינו אחד העקרונות הבסיסיים לכל נושא הקוד הפתוח.

על כן אוסיף ואומר...
מעבר של אנשים ל"שלב" הבא איננו דבר פסול ( נהפוך הוא ) אבל בקשה לי לכל אלו ש"התבגרו" אל תישכחו לחנוך גם את הדור הבא כיוון שבלעדיו אנו מפספסים את אחד האושיות של הקהילה.

אני ציטטתי את דבריך כיוון שהם מגדירים תחושות של רבים אשר העלו נושאים אלו ולכן התמקדתי בהם בתשובתי.

אין בדברי אלו להציג אף אחד מאלו אשר רואים את עולם מזוית שונה משלי באור פוסל או ביקורתי אלא לספק מעט מה"אני מאמין" שלי.
דוביקס - 05/01/2004 - 13:03
נושא ההודעה:
yehuda :

חשוב מאוד מבחינתנו הינה הגישה שתאפשר לאנשים להכנס לקהילה ולהכיר ולהוקיר את יתרונותיה וזה יכול להעשות רק על ידי אלו אשר מטים אוזן גם לבעיות "טריוויאליות" ומספקים מענה המוביל למציאת הפתרון. הרי לחיות בקהילה שבה כל אחד שומר מידע לעצמו ומונע עזרה מאחרים פוגע ברעיון שיתוף הידע שהינו אחד העקרונות הבסיסיים לכל נושא הקוד הפתוח.

על כן אוסיף ואומר...
מעבר של אנשים ל"שלב" הבא איננו דבר פסול ( נהפוך הוא ) אבל בקשה לי לכל אלו ש"התבגרו" אל תישכחו לחנוך גם את הדור הבא כיוון שבלעדיו אנו מפספסים את אחד האושיות של הקהילה.


להדפיס ולהדביק על המוניטור Wink
redbaron - 05/01/2004 - 13:57
נושא ההודעה:
אכן חינוך הוא הבסיס להכל... אבל, באילו שיטות אתם נוקטים בכדי לחנך את הדור הבא?!
לא מגבילים את ה"מזהמים" אין פילטרים, אין מעצורים, ולעיתים אין שום הגבלה לתגובות משולחות רסן...
1) אם אתם רואים את עצמיכם כ"מחנכים של הדור הבא" אז תעשו משהו בנידון , לא רק לתת להם ידע!
2) על שיטות כגון "הפרד ומשול" "מקל וגזר" שמעתם?!
3) החינוך מתחיל מהבית, ככה אותי לימדו, וזה עובד!

אין מה לעשות, גם לכם צריכה להיות הרגישות לגבי מה מישתמשים חושבים ( ולא רק אילו החדשים).
לפעמים נראה כי מיתחסים אל אותם חדשים בסלחנות יתרה (לא שיש לי בעיה עם זה, אבל לא כולנו אותו הדבר וחלק מהאנשים נוטים להיתפרץ לדלת הפתוחה ולצעוק את מה שיש להם להגיד)
ולפעמים נוטים להוריד את ה"גרזן" מהר מידי ולא תמיד במקומות שצריך (זה לא המקום להיכנס להתכתשיות האילו עם המנהלים - וסליחה מראש...), זו היא דעתי...

קשה לחנך אדם בכמה דקות, אם ההורים שלו לא עשו את העבודה טוב במשך 18 השנים שקדמו לכך (18 שנים במיקרה הטוב!!) רוב הסיכויים שגם אתם לא תצליחו...
אז תנו לאילו שכן רוצים, תנו לנו את "פיסת הארץ" הזו... היות ואתם הם "ראשי המדינה" (הרשות המחוקקת והרשות המבצעת) הזו תדאגו למדינה שבה החוק הוא ערך עליון, לפני החוליגניזם והברבאריות...
וכאן ההיזדמנות שלכם ליצור "דור חדש טוב יותר" לעתיד טוב יותר...

לתשומת ליבכם...
גילי
אייל - 05/01/2004 - 16:52
נושא ההודעה:
להפך, לא תהכוונתי שהפורום יהי יה לממתקדמים בכלל שכן אני נהנה לענות על שאלה שעדיין לא נענתה,
אבל לרוב ה"ניובים" פשוט חוזרים על שאלות שנשאלו הרבה יותר מדיי פעמים בעבר, עכשיו יכול להיות שהם לא ידעו את החוקים (ועל כן אני אומר להדגיש אותם!), ויתכן והם באמת לא התכוונו לכל רע,
אבל אני בעיקר מדבר על כל אותן שאלות של "התנתי תוכנה, יש לי בעיה" או "איך מתקינים מנדרייק" שהרי ששאלות כאלו נשאלו מליון ואחת פעם בפורום וגם במדריך ווטסאפ, אז למה סתם לבזבז תעבורה מיותרת, וסתם לרשום הודעה, כאשר היא קיימת בכל מקום,
במידה ותוסיפו בכל הודעה את הטקסט שאומר שכדאי לבדוק שאלות במדריך ווטסאפ והכל אז לא תהיה בעיה.
בסופו של דבר אין לי בעיה שיהיו עוד משתמשי לינוקס ואני גם מפנה הרבה משתמשים מתחילים לפה, אבל כאשר משתמשים רוצים להשתמש בלינוקס, ולא לומדים לבד את "אומנות" החיפוש, אז למה לטרוח?
גם בווינדוס זה ככה, כאשר יש תקלה תמיד מחפשים במקומות שיודעים שיש מידע או בפורומים (חיפוש בפורומים) או בגוגל וכו...


לדעתי אפשר לפתור את הבעיה בכתיבת "המדריך למתחיל", ולא מדריך ווטסאפ,
כלומר במדריך למתחיל יהיה שם הסבר גם קצת על החוקים בפורום,
גם קצת על טיפים בחיפוש, המלצות לאתרים בעברית עם מידע, וכו..
וככה אפשר יהיה לסגור ענין.
WolfSign - 05/01/2004 - 17:45
נושא ההודעה:
אייל כתב:
ציטוט:
לדעתי אפשר לפתור את הבעיה בכתיבת "המדריך למתחיל", ולא מדריך ווטסאפ,
כלומר במדריך למתחיל יהיה שם הסבר גם קצת על החוקים בפורום,
גם קצת על טיפים בחיפוש, המלצות לאתרים בעברית עם מידע, וכו..
וככה אפשר יהיה לסגור ענין.



רעיון מצויין
דוביקס - 05/01/2004 - 18:04
נושא ההודעה:
מישהו מכם מתנדב לכתוב את המדריך הזה? הנוהג הקהילתי הוא "זה מפריע לי, אני אפעל לשינוי המצב" ולא לצפות שהדברים ייעשו מעצמם...

-------------------------

ל redbaron:

פורום תמיכה בהגדרתו הוא מקום שאליו באים לשאול שאלות. נכון שחלק גדול מהשאלות טריוויאליות, ונכון עוד יותר שרבים מהמבקרים לא טורחים לקרוא קודם את חוקי הפורום, אבל זה חלק מהמשחק. שוופס-תותית פעם כתבה פה ש"תן לבן אדם דג הוא ישבע היום, תן לו חכה והוא ישבע לנצח" (וסליחה אם הציטוט לא מדוייק). הדרך להפעיל את הכלל הזה הוא להנחות את המבקרים החדשים - בין אם ע"י הפנייה לנהלי האתר, למדריך ווטסאפ, לפינגווין או לכל מקום ומדריך אחר בו ניתן למצוא פיתרון, בתקווה שאותו מבקר ילמד להכיר את כל המקומות האלו ואולי בפעם הבאה יידע לחפש את המידע בעצמו.

זהו תהליך של למידה, והוא קורה בסוף אחרי כמה זמן. ותיקי האתר זוכרים בוודאי את מצב הכותרות ואת מצב הדיונים שירדו לרמה של השתלחויות אישיות כאן באתר לפני כמה חודשים - המסקנה היא שאפשר לשנות דפוסי התנהגות, זה לוקח רק זמן וסבלנות והקפדה על הנהלים ותזכורות מדי פעם... אכיפת החוקים על ידי מנהלי פורומים מנסה לגשר בין שמירה על רמה מינימלית של הפורום לבין יד קשה שתבריח מפה כל משתמש חדש. בסופו של דבר, אין רצוננו (של הקהילה, לא של האתר) להבריח כל מי שנחשף לראשונה ללינוקס. אבל תפקיד יותר חשוב באכיפת הנהלים היא של משתמשי האתר- בין אם להעיר (בנימוס) למבקרים חדשים על חריגה מהנהלים ובין אם ליידע את אחד מהמנהלים על מקרים חריגים שדורשים טיפול (למשל השתלחויות אישיות).

אפרופו "חינוך הדור הבא"- זוהי אחת ממטרות הקהילה (כן, גם שלך) ולאו דווקא של האתר. אם הותיקים לא יתרמו מהניסיון שלהם לחינוך החדשים - אז המשתמשים החדשים לעולם לא ילמדו ו/או יעזבו את הקהילה בכעס ומרירות. אם המשתמשים החדשים רק ישתמשו בשירותי הקהילה ולא יתרמו כלום לקהילה, אז הקהילה כולה תצא נפסדת. ואם חברי הקהילה לא יתרמו, כל אחד ואחת בדרך שהם יכולים, אולי זו כבר לא תהיה "קהילה" במובן שהוא היום.
Anonymous - 05/01/2004 - 18:17
נושא ההודעה:
לדעתי הדיון מסתכם בזה שרצוי :

- לשים במקום מובלט בעמוד הראשי קישור לשאלות נפוצות (עם 3-5 "דוגמיות" נפוצות במיוחד) ולמדריכים (כנ"ל)

- ליצור "מדריכון" על "איך שואלים שאלה בצורה טובה" (כי ניובייז ממש לא יודעים את זה, וזה בעיקר מה שמעצבן)

- לעדכן את תקנון הפורומים בנ"ל (!) ולהוסיף הפניות דו-כיווניות אליו וממנו.

- להפנות (בנימוס...) ניובייז ששואלים שאלה גרועה ו/או חסרת פרטים ל"מדריכון" הנ"ל ו/או לתקנון הפורומים ו/או למדריך הראוי.

בתקווה שסיכמתי את הנושא המורכב בהצלחה Smile
Anonymous - 05/01/2004 - 18:21
נושא ההודעה:
קיים מדריך בעברית לאיך שואלים שאלות נכון!!! אני לא מבין למה הפסיקו להפנות אליו
Anonymous - 05/01/2004 - 18:21
נושא ההודעה:
נ.ב. :

בקשר לאגפים מיוחדים לניובייז ול"לא קשורים לנושא" ([OT]) : לדעתי, הראשון פונה לרעת הניובייז (כי לא הרבה אחרים יכנסו לשם) גם אם לטובת נקיון הפורומים... והשני פשוט יוציא את כל הכיף מהתבטאות חופשית !
wliad - 05/01/2004 - 21:43
נושא ההודעה:
דוביקס :
yehuda :
לשימחתי, היום לינוקס כבר איננה מילה שאם היא עולה בשיחה, אנשים פותחים מילון למצוא את הפירוש ( לדעתי עדיין אין מילון שמכיל אותה. אשמח לקבל תיקון )


http://dictionary.reference.com/search?q=linux

למרות שההגדרה שם תעלה בך צמרמורת...


למה רק בו? גם בי היא מעלה צמרמורת, או יותר נכון תחושה עמוקה של חלחלה... אולי היה יותר טוב לא להציג קישור להגדרה שכזו... Confused

אגב, אייל, בנוגע לשירשורים שנמאס מהם, וזה באמת לא משהו אישי נגדך, אתה לא היחיד שדוגל בזה: לי באופן אישי נמאס כבר משירשורים שמתלוננים או מנסים לפתור את בעית השרשורים החוזרים והלא "ממושמעים" (אם תרצה). פורום הוא מערכת שנועדה לתחלופת רשמים, שאילת שאלות, והתעניינות הדדית. כך גם הפורום הזה. נכון, יש אנשים שלא מחפשים במקומות אחרים, כי נוח להם לשאול שאלה בפורום ולקבל תשובה. אתה לא חייב לספק אותה, אם לא מוצא חן בעיניך לדון מספר פעמים באותו נושא. מצד שני, אתה כמובן יכול להפנות פשוט לדיון קודם באותו נושא וזהו, אבל זה רק אם אתה נחמד ובאמת איכפת לך ואתה רוצה לעזור.

תחשוב על זה.
WolfSign - 05/01/2004 - 21:55
נושא ההודעה:
ציטוט:
מישהו מכם מתנדב לכתוב את המדריך הזה? הנוהג הקהילתי הוא "זה מפריע לי, אני אפעל לשינוי המצב" ולא לצפות שהדברים ייעשו מעצמם...


המדריך הזה כבר נכתב. שמו: מדריך וואטסאפ. רצוי לשנות אותו ל"מדריך לינוקס למתחילים".
חשבתם שאולי חלק גדול מהחדשים פה בכלל לא מודעים לקיומו?
דוביקס - 05/01/2004 - 22:08
נושא ההודעה:
מדריך ווטסאפ לא נועד להיות מדריך למתחילים. הוא נועד להיות מדריך שמרכז ידע שנצבר בפורומים של ווטסאפ ובשאר אזורי התוכן של ווטסאפ כמו גם מידע משלים נוסף. קהל היעד שלו אינו בהכרח מתחילים אלא משתמשי לינוקס - יש בו מידע שיכול לעזור למתחילים ובתקווה גם למתקדמים יותר. לפיכך נראה ששמו הנוכחי בהחלט מייצג את תוכנו ואת הנושאים שבו.
WolfSign - 06/01/2004 - 07:04
נושא ההודעה:
חלק מנושאי מדריך ווטסאפ:
ציטוט:
מה זה shell ?
· מה זה טרמינל ( Terminal ) ?
· מה זה LILO ?
· מה זה GPL ?
· מה זה ה"קרנל"?
· מה זה GUI ?
· מה זה הפצה?


אם זה לא מדריך לסופר מתחילים אז מה כן... Laughing
yehuda - 06/01/2004 - 08:45
נושא ההודעה:
דוביקס :
מדריך ווטסאפ לא נועד להיות מדריך למתחילים. הוא נועד להיות מדריך שמרכז ידע שנצבר בפורומים של ווטסאפ ובשאר אזורי התוכן של ווטסאפ כמו גם מידע משלים נוסף. קהל היעד שלו אינו בהכרח מתחילים אלא משתמשי לינוקס - יש בו מידע שיכול לעזור למתחילים ובתקווה גם למתקדמים יותר. לפיכך נראה ששמו הנוכחי בהחלט מייצג את תוכנו ואת הנושאים שבו.


על אף הקף הנושאים שמדריך whatsup מטפל ומדריכים אחרים הקיימים ברשת עדיין אינני מכיר מדריך כלשהוא אשר יכול להקרא באופן "אבסולוטי" מדריך-למתחיל.

כל מדריך באשר הוא מטרתו להנחיל ידע כלשהו למשמתמש בו אשר מעבירו לנקודה x לנקודה y. היות ולא כולם מתחילים מאותה נקודה, או מעוננינים להגיע לאותה נקודה. אי אפשר לצפות שמדריך יחיד יעשה זאת.

על מנת להמחיש את דברי אשתמש בדוגמאות שונות מהפורום אן לגבי שאלות שנשאלו בסיגנון:
<a href="http://whatsup.org.il/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8806" target="_blank">מה הדרך הכי טובה להתחיל ללמוד תכנות?</a>
דיונים בנוגע עם איזו הפצה כדאי להתחיל.
הרי אלו רק דוגמאות המיצגות דעות שונות של אנשים שונים אשר ממליצים נקודות פתיחה שונות ללימוד.

אותו כלל תופס גם במקרה זה.
מגוון האפשרויות להתוודע לעולם הקוד הפתוח הוא רחב ומגוון ולכן אין דרך אחת ויחידה להכירו.

אז לה כן צריך מדריכים????
מדריך מטבעו נועד להסביר נושא כלשהו תוך ירידה לפרטים ברמה כלשהי.
כאשר שואל מישהו שאלה כלשהי ניתן תמיד להכווינו למדריך המתאים על פי רמת הידע שלה נזקק השואל. "איבחון" רמת ידע זו יכולה להתבצע רק על ידי מישהו בעל נסיון וידע בתחום הנשאל אשר יכול להעאית את מידת התאמת המדריך לשואל.

מדריך whatsup איננו שונה בזאת מיתר המדריכים והוא נועד לרכז חומר בצורה מסודרת ולכן יכול לשמש כמקור יחוס לשאלות ספציפיות.

כאשר "גולש חדש" מגיע לכאן עליו ללמוד כללים הקשורים בהשתתפות בפורומים ומושגי וכללי בסיס על מנת להשיג את מבוקשו בצורה הפשוטה והיעילה. שלבים אלו תמיד ידרשו ולעולם יהיה צורך להסבירם לחדשים ומטלה זו הינה נחלתם של "הותיקים" אשר.

בעבר במערכת הקודמת התנוססה הודעת הנחיה כיצד יש לפעול במסגרת הפורומים ומהם כללי ההתנהגות המקובלים. אנו נבחן כיצד ניתן להוסיפם שוב דבר שיכול להועיל במידה רבה. עדיין התערבותם של "וותיקי" הקהילה חיונית ואין אפשרות לקיים מערכות פורומים ללא השתתפותם.
unicom - 06/01/2004 - 09:26
נושא ההודעה:
אולי תפסיקו להתבכיין. מי שישמע אותכם עוד יחשוב שזה עולה לכם כסף. מה קרה? אז שואלים שאלות, וחלקן יכול להיות, שטותיות עבורכם אבל לא עבור אותו משתמש שרק נחת בלינוקס. כל חייו הרגילו אותו לקלי הקלות של Windows ופתאום הוא צריך לבצע יותר מפעולה אחת רק כדי לקרוא את ה - floppy שלו....כל חייו הבין וידע שיש לו במחשב את Drive C ופתאום אין......מוזר לא?! אולי ההתקנה לא היתה בסדר? והיה ואותו משתמש מחפש באינטרנט אחר תשובה, ובהנחה שהאנגלית שלו לא מי יודע מה אם בכלל, הוא מגיע לגוגל ישראל. אבל רגע, מה קרה לעברית? או והיה ויש עברית, מה זה הגועל הזה. ב - XP הכל עבד חלק מההתחלה. להמשיך לבעיות מתקדמות יותר??? הגיע הזמן שחלק מכם יבין שלא לכולם יש את הזמן לבצע מחקרים רק על מנת שהם יוכלו לעבוד עם לינוקס. לא לכולם יש את הפתיחות, הידע והסבלנות על מנת לעבור את שבעת מדורי הגיהנום שמשתמש Windows צריך לעבור על מנת שחווית השימוש שלו בלינוקס תהיה מוצלחת. לא כל אחד מודע לעוצמה של גוגל, או לעזרה שמציע מדריך Whatsup . וגם אם כן, לא לכל אחד יש את הזמן או הרצון להשקיע 6 חודשים רק כדי להגיע לרמת התיפעול שהיתה להם ב - Windows . תבינו נקודת מפתח כאן: Windows מהווה ברירת מחדל עבור רוב משתמשי המחשבים - לינוקס לא! וזה דבר שמחייב אותנו, משתמשי לינוקס, לקבל באהבה כל פניה, שאלה או תלונה בנוגע למערכת ההפעלה אותה אנחנו כל-כך אוהבים. מי שלא מתאים לו, או מי שחושב שהשאלות מציקות, או בסיסיות מידי וכו', פשוט שלא יענה. ישנם מספיק חבר'ה מקצוענים פה שיעזרו. אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני!!! ברגע שמשתמשים חדשים יקבלו כתף קרה, הם יעשו את מה שהכי קל.....יחזרו לברירת המחדל - Windows . ובשורה התחתונה, זה לא מה שאנחנו רוצים. אז תחשבו טוב לפני שנכנסים במשתמש חדש שעדיין בהלם ובשבילו למצוא את ה - C זה עולם ומלואו!!!
Whatsup הוא אתר מדהים - אל תהרסו אותו בשחצנות!!!!!

דרור.
דוביקס - 06/01/2004 - 09:31
נושא ההודעה:
WolfSign :
אם זה לא מדריך לסופר מתחילים אז מה כן... Laughing


תקרא שוב את מה שכתבתי:

ציטוט:
קהל היעד שלו אינו בהכרח מתחילים אלא משתמשי לינוקס - יש בו מידע שיכול לעזור למתחילים ובתקווה גם למתקדמים יותר.


באותה מידה שאתה מצטט פרק למתחילים, יש שם גם פרקים למתקדמים יותר (עניין יחסי, כמובן):

- הידור קרנל (ליבה)
- מדריך לינוקס לכתיבת תסריטי מעטפת

וכו' - עדיין יש מקום להוסיף ערכים גם בפרקים הבסיסיים יותר וגם המתקדמים יותר, אבל בהחלט אי אפשר לקרוא למדריך ווטסאפ "מדריך למתחילים".
unicom - 06/01/2004 - 09:39
נושא ההודעה:
שוב, לא כל מי שמשתמש בלינוקס יכול להשקיע זמן במחקרים. מה שכן, ניתן להשקיע יותר בקליטת משתמשים באתר, ואני מתכוון להכוונה נכונה: מה האופציות הקיימות לחיפוש, הדרך לשאול שאלות וכו'. אני יודע שקיים חומר רב בנושא אבל משתמש חדש באתר לא תמיד נחשף אליו מיידית.

דרור.
Anonymous - 06/01/2004 - 10:01
נושא ההודעה:
unicom :
אולי תפסיקו להתבכיין. מי שישמע אותכם עוד יחשוב שזה עולה לכם כסף. מה קרה? אז שואלים שאלות, וחלקן יכול להיות, שטותיות עבורכם אבל לא עבור אותו משתמש שרק נחת בלינוקס. כל חייו הרגילו אותו לקלי הקלות של Windows ופתאום הוא צריך לבצע יותר מפעולה אחת רק כדי לקרוא את ה - floppy שלו....כל חייו הבין וידע שיש לו במחשב את Drive C ופתאום אין......מוזר לא?! אולי ההתקנה לא היתה בסדר? והיה ואותו משתמש מחפש באינטרנט אחר תשובה, ובהנחה שהאנגלית שלו לא מי יודע מה אם בכלל, הוא מגיע לגוגל ישראל. אבל רגע, מה קרה לעברית? או והיה ויש עברית, מה זה הגועל הזה. ב - XP הכל עבד חלק מההתחלה. להמשיך לבעיות מתקדמות יותר??? הגיע הזמן שחלק מכם יבין שלא לכולם יש את הזמן לבצע מחקרים רק על מנת שהם יוכלו לעבוד עם לינוקס. לא לכולם יש את הפתיחות, הידע והסבלנות על מנת לעבור את שבעת מדורי הגיהנום שמשתמש Windows צריך לעבור על מנת שחווית השימוש שלו בלינוקס תהיה מוצלחת. לא כל אחד מודע לעוצמה של גוגל, או לעזרה שמציע מדריך Whatsup . וגם אם כן, לא לכל אחד יש את הזמן או הרצון להשקיע 6 חודשים רק כדי להגיע לרמת התיפעול שהיתה להם ב - Windows . תבינו נקודת מפתח כאן: Windows מהווה ברירת מחדל עבור רוב משתמשי המחשבים - לינוקס לא! וזה דבר שמחייב אותנו, משתמשי לינוקס, לקבל באהבה כל פניה, שאלה או תלונה בנוגע למערכת ההפעלה אותה אנחנו כל-כך אוהבים. מי שלא מתאים לו, או מי שחושב שהשאלות מציקות, או בסיסיות מידי וכו', פשוט שלא יענה. ישנם מספיק חבר'ה מקצוענים פה שיעזרו. אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני!!! ברגע שמשתמשים חדשים יקבלו כתף קרה, הם יעשו את מה שהכי קל.....יחזרו לברירת המחדל - Windows . ובשורה התחתונה, זה לא מה שאנחנו רוצים. אז תחשבו טוב לפני שנכנסים במשתמש חדש שעדיין בהלם ובשבילו למצוא את ה - C זה עולם ומלואו!!!
Whatsup הוא אתר מדהים - אל תהרסו אותו בשחצנות!!!!!

דרור.


אני מסכים יתך 100%
pacman
אייל - 06/01/2004 - 13:43
נושא ההודעה:
לwliad אני בהחלט נוהג לרוב להפנות לקישורי ישנים או לענות, אבל כעבור כמה זמן זה מתחיל להמאס כאשר אתה מפנה במשך כל שבוע לאותו קישור..

מדריך ווטסאפ אינו למתחילים.
וגם לא המדריך לשאילת שאלות,
שן יש אנשים שמעדיפים לקרוא תמציתי וקצר.

אני מתנדב להכין מדריך קצר, שמסביר כיצד להתמצא בתשובות ושאלות בעולם הלינוקס ומה הם השלבים שנהוג לעשות לפני שאילת שאלה בפורום.
אייל - 06/01/2004 - 13:45
נושא ההודעה:
unicom :
אולי תפסיקו להתבכיין. מי שישמע אותכם עוד יחשוב שזה עולה לכם כסף. מה קרה? אז שואלים שאלות, וחלקן יכול להיות, שטותיות עבורכם אבל לא עבור אותו משתמש שרק נחת בלינוקס. כל חייו הרגילו אותו לקלי הקלות של Windows ופתאום הוא צריך לבצע יותר מפעולה אחת רק כדי לקרוא את ה - floppy שלו....כל חייו הבין וידע שיש לו במחשב את Drive C ופתאום אין......מוזר לא?! אולי ההתקנה לא היתה בסדר? והיה ואותו משתמש מחפש באינטרנט אחר תשובה, ובהנחה שהאנגלית שלו לא מי יודע מה אם בכלל, הוא מגיע לגוגל ישראל. אבל רגע, מה קרה לעברית? או והיה ויש עברית, מה זה הגועל הזה. ב - XP הכל עבד חלק מההתחלה. להמשיך לבעיות מתקדמות יותר??? הגיע הזמן שחלק מכם יבין שלא לכולם יש את הזמן לבצע מחקרים רק על מנת שהם יוכלו לעבוד עם לינוקס. לא לכולם יש את הפתיחות, הידע והסבלנות על מנת לעבור את שבעת מדורי הגיהנום שמשתמש Windows צריך לעבור על מנת שחווית השימוש שלו בלינוקס תהיה מוצלחת. לא כל אחד מודע לעוצמה של גוגל, או לעזרה שמציע מדריך Whatsup . וגם אם כן, לא לכל אחד יש את הזמן או הרצון להשקיע 6 חודשים רק כדי להגיע לרמת התיפעול שהיתה להם ב - Windows . תבינו נקודת מפתח כאן: Windows מהווה ברירת מחדל עבור רוב משתמשי המחשבים - לינוקס לא! וזה דבר שמחייב אותנו, משתמשי לינוקס, לקבל באהבה כל פניה, שאלה או תלונה בנוגע למערכת ההפעלה אותה אנחנו כל-כך אוהבים. מי שלא מתאים לו, או מי שחושב שהשאלות מציקות, או בסיסיות מידי וכו', פשוט שלא יענה. ישנם מספיק חבר'ה מקצוענים פה שיעזרו. אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני!!! ברגע שמשתמשים חדשים יקבלו כתף קרה, הם יעשו את מה שהכי קל.....יחזרו לברירת המחדל - Windows . ובשורה התחתונה, זה לא מה שאנחנו רוצים. אז תחשבו טוב לפני שנכנסים במשתמש חדש שעדיין בהלם ובשבילו למצוא את ה - C זה עולם ומלואו!!!
Whatsup הוא אתר מדהים - אל תהרסו אותו בשחצנות!!!!!

דרור.


נכון, בהחלט לא צריך להרוס אותו בשחצנות ונגעת בדיוק בנקודה בה אני מדבר,
לא כולם מודעים לכוח של גוגל
וגם לכוח ולמידע שיש פה בפורומים.
זאת הסיבה שצריך לתת קישור למדריכון קצר שמסביר קצת ומיידע את הקורא לכוח של גוגל וכו..
Anonymous - 06/01/2004 - 13:50
נושא ההודעה:
לדעתי זה תוצאה ישירה לזה שמנהלי האתר החליטו שהאתר מכונס בתוך עצמו ולא משתף פעולה עם "האוייב" (או "האוייבים"), משמע כל אתר לינוקס ישראלי אחר, ולמה זה? כי הם רוצים שיהיה בהם הכל, אבל הכל! פעם היה נחמד להפנות לאתרי שמתעסקים במיוחד במדריכים או למדריך שנוגע לנקודה הספציפית, היום אם זה לא נמצא במדריך וואטסאפ ה"מלא" זה לא איכותי מספיק, או איכותי פחות, הרי יש כבר מדריך שתורגם ל"איך לשאול שאלות בצורה הנבונה והחכמה!", למה צריך לשכתב אותו אני לא מבין? בגלל שלא נעים לוואטסאפ להשתמש בחומר של אחרים? או שאולי זה לא לרמה של האתר שמנסה להביא הכל בעצמו כבר? זה לא רוח של שיתוף! זה רוח של סגירות ולדעתי האתר הזה הולך בדרך לא טובה
mksoft - 06/01/2004 - 14:00
נושא ההודעה:
Anonymous :
לדעתי זה תוצאה ישירה לזה שמנהלי האתר החליטו שהאתר מכונס בתוך עצמו ולא משתף פעולה עם "האוייב" (או "האוייבים"), משמע כל אתר לינוקס ישראלי אחר, ולמה זה? כי הם רוצים שיהיה בהם הכל, אבל הכל! פעם היה נחמד להפנות לאתרי שמתעסקים במיוחד במדריכים או למדריך שנוגע לנקודה הספציפית, היום אם זה לא נמצא במדריך וואטסאפ ה"מלא" זה לא איכותי מספיק, או איכותי פחות, הרי יש כבר מדריך שתורגם ל"איך לשאול שאלות בצורה הנבונה והחכמה!", למה צריך לשכתב אותו אני לא מבין? בגלל שלא נעים לוואטסאפ להשתמש בחומר של אחרים? או שאולי זה לא לרמה של האתר שמנסה להביא הכל בעצמו כבר? זה לא רוח של שיתוף! זה רוח של סגירות ולדעתי האתר הזה הולך בדרך לא טובה


אז איך את מסביר את התשובה שניתנה כאן Question


קישורים ושינויים תוכננו ויופיעו בהתאם לזמן הפנוי הקיים כדי ליישמם.
דוביקס - 06/01/2004 - 14:08
נושא ההודעה:
unicom :
שוב, לא כל מי שמשתמש בלינוקס יכול להשקיע זמן במחקרים. מה שכן, ניתן להשקיע יותר בקליטת משתמשים באתר, ואני מתכוון להכוונה נכונה: מה האופציות הקיימות לחיפוש, הדרך לשאול שאלות וכו'. אני יודע שקיים חומר רב בנושא אבל משתמש חדש באתר לא תמיד נחשף אליו מיידית.

דרור.


אפשר לכתוב מדריכים מפה ועד הודעה חדשה. הבעיה היא שאנשים לא טורחים להשקיע דקה אחת בלקרוא אותם. באתר הישן, עד לפני מספר שבועות, היה קישור למדריך "איך לשאול שאלות". בין השאר, הוסבר שם איזה מידע לתת, איך לנסח שאלות וכו - נראה לך שמישהו קרא את זה לפני פתיחת שאלה ראשונה? יוק.

מצד ימין מופיע נושא "תמיכה ומידע" שהקישור הראשון בו הוא "פורומים" והשני "מדריך ווטסאפ". משום מה, תמיד מגיעים לקישור הראשון ואפילו לא משקיעים שניה עודפת בקריאת המדריך השני שכן מכיל לא מעט מידע (גם אם עדיין לא מספיק). אותם שני קישורים מופיעים גם בראש הדף, כשמדריך ווטסאפ אפילו מופיע לפני הפורומים. כמה טרחו להיכנס למדריך?

בראש פורום כללי (הפופולרי ביותר) יש הודעה דביקה שכותרתה "מידע חשוב - איך לשאול שאלות". מי שנכנס אליה, ראה בוודאי את תקציר כללי השימוש שבראשם "יש לבחור כותרת עניינית". האם זה מונע לחלוטין כותרות לא ענייניות ? בודאי שלא. יש שם גם קישור ל"שאלות נפוצות" כמו התחברות לאינטרנט, הגדרת עברית, אבטחת מידע, התקנת חבילות, האם החומרה תתאים ללינוקס ועוד. כמה משתמשים חדשים (או ותיקים) מכירים את זה?

באופן דומה גם כל מדריך אחר. אנשים התרגלו שלא לקרוא כלום, וזו בהחלט בעיה בחלק מההפצות. אז תפסיקו לבלבל את המוח אודות "תכתבו מדריך כזה או אחר" (וסליחה על הבוטות). אם מישהו חושב שהמידע שקיים היום לא מספיק, ו/או שהמדריכים הקיימים לא מספקים, הוא מוזמן לכתוב מדריך ו/או פרקים למדריך ווטסאפ, או בפראפרזה על קנדי "אל תשאלו מה המדינה עשתה בשבילכם - פשוט תעשו". (ותודה לאייל שמוכן להרים את הכפפה)

לגבי הנושא השני, והוא שלא לכל אחד יש זמן להתעסק עם לינוקס - אתה צודק. אבל מישהו כזה צריך לחשוב פעמיים ושלוש אם בכלל הוא רוצה להשתמש בלינוקס. אתה מופנה למאמר שתרגמתי לא מזמן (ראה בפורום קוד פתוח): "האם לינוקס מתאימה לך?". ארבעת הסעיפים האחרונים הם: "האם יש לי את הכח והעוצמה ללמוד מערכת חדשה?", "האם אני נחוש להשתמש בה בכל מחיר?", "האם אני מוכן להשקיע זמן אם משהו לא עובד כשורה?"

מי שמתקין מנדרייק, למשל, בהחלט נדרש לפחות מאמץ מחשבתי ועבודת מקלדת מאשר מי שמתקין פדורה למשל, למרות שהן הפצות דומות מאוד, ולו בגלל שבראשונה יותר דברים מתבצעים עבורך באופן אוטומטי (למשל הגדרת עברית, עיגון מחיצות, MP3). והמצב מחמיר עוד יותר אם תלך להפצות שדורשות תחכום גבוה יותר, כמו דביאן למשל. אבל אפילו במנדרייק,יש כמה דברים שבטוח לא יעבדו לך ישר מהקופסה, שלא לדבר על עצם המינוחים השונים, הסביבה השונה והמערכת השונה, ותצטרך להשקיע זמן מסויים בהסתגלות.

בסופו של דבר, אתה צודק שכל מי שמבקר באתר זכאי ליחס מנומס וסבלני. אבל מטבעם של דברים, אי אפשר להאכיל את כולם עם כפית פשוט כי אין אפשרות כזו. אנשים לא מקבלים שכר בעבור התמיכה, וגם כמות האנשים שיכולה לתמוך והזמן שפנוי להם מוגבלת. ולכן לכתוב תשובה של שלושה עמודים על כל שאלה שתתאים למשתמש הכי עצלן והכי אידיוט אי אפשר. אז הפיתרון בעולם הלינוקס הוא לכתוב מדריכים, או להפנות לחיפוש בגוגל וכו'. פה ושם כן יש דיונים מורכבים שמתפתחים בצורה יפה, אבל זה תלוי במידת שיתוף הפעולה של השואל, נכונות הקהילה לעזור וקיום היידע הרלונטי.

התהליך הזה לא אידיאלי, והוא גורם לכך שיש ברירה טבעית בין אלו שמוכנים להאבק ולהצליח לבין אלו שנכנעים מייד ו/או לא מוכנים להסתגל וללמוד ו/או לא יכולים להשקיע ו/או חסרי סבלנות. האחרונים, אולי מוטב עבורם ועבור הקהילה שיחזרו לחלונות או שיחכו ליום שמישהו אחר יתקין עבורם לינוקס. אבל לצערנו זה מה יש.
Anonymous - 06/01/2004 - 14:09
נושא ההודעה:
אמרתי שזו הדרך שאליה האתר מתקדם, לא אמרתי שהוא עדיין סגור עם עצמו לגמרי
mksoft - 06/01/2004 - 14:22
נושא ההודעה:
Anonymous :
אמרתי שזו הדרך שאליה האתר מתקדם, לא אמרתי שהוא עדיין סגור עם עצמו לגמרי

טוב לפחות שמישהו יודע לאן האתר מתקדם Confused אנו עוד עובדים כדי להחזיר פונקציונליות (כן, גם קישורים) ולתקן בעיות אחרי השדרוג, ואת/ה מחליט/ה על בסיס עבודה לא גמורה Question
אייל - 06/01/2004 - 14:22
נושא ההודעה:
Anonymous :
אמרתי שזו הדרך שאליה האתר מתקדם, לא אמרתי שהוא עדיין סגור עם עצמו לגמרי

הערה: מנהלי האתר לא שונאים שיתוף עם אתרים אחרים והם לא מתנגדים לזה, שים לב למעלה בצד שמאל של האתר, האם שם אלו קישורים לאתרים אחרים?
דבר נוסף, הסיבה שאין את ההסבר לכתיבה שאלות נכונות בכתיבת הודעה זה בגלל שהחליפו מערכת ושכחו נדמה לי לשים אותו.
וכמו שmksoft אמר, הם צריכים לסיים את האתר, הגלרית תמונות גם עדיין לא חזרה..

ודוביקס אני מסכים איתך, אנשים לא דואגים לקרוא, אבל כמו שאתה אמרת, "מי מהותיקים מכיר אותו?" אני לדוגמה לא ידעתי שיש דבר כזה... אני לא גולש בפורומים עצמם, אני נכנס לעמוד הראשי שם יש את הכל, חדשות, ואת ה20 הודעות אחרונות של הפורומים, ובגלל שאני נכנס לעיתים קרובות אז אין לי בעיה להתסכל על ההודעות שאני זוכר שקראתי ואני בודק לפי מספר התגובות וכמובן מי המגיב האחרון.

הדברים האלו צריכים קישורים מהעמוד הראשי של האתר או מתוך מסך כתיבת ההודעות שכן אנשים פשוט לא מגיעים לפורומין עצלמם אלא רק בעמוד הראשי, זאת לפחות אני יודע מנסיוני ואני משער שאני לא היחידי..
mksoft - 06/01/2004 - 14:27
נושא ההודעה:
אייל, זה ייושם, תנו לנו זמן לתכנן שזה לא יהיה פולשני מדי וליישם, סבלנות
אייל - 06/01/2004 - 14:34
נושא ההודעה:
mksoft :
אייל, זה ייושם, תנו לנו זמן לתכנן שזה לא יהיה פולשני מדי וליישם, סבלנות

OK Smile

אני חושב שניתן לנעול את הדיון?
דוביקס - 06/01/2004 - 14:39
נושא ההודעה:
Anonymous :
לדעתי זה תוצאה ישירה לזה שמנהלי האתר החליטו שהאתר מכונס בתוך עצמו ולא משתף פעולה עם "האוייב" (או "האוייבים"), משמע כל אתר לינוקס ישראלי אחר, ולמה זה? כי הם רוצים שיהיה בהם הכל, אבל הכל! פעם היה נחמד להפנות לאתרי שמתעסקים במיוחד במדריכים או למדריך שנוגע לנקודה הספציפית, היום אם זה לא נמצא במדריך וואטסאפ ה"מלא" זה לא איכותי מספיק, או איכותי פחות, הרי יש כבר מדריך שתורגם ל"איך לשאול שאלות בצורה הנבונה והחכמה!", למה צריך לשכתב אותו אני לא מבין? בגלל שלא נעים לוואטסאפ להשתמש בחומר של אחרים? או שאולי זה לא לרמה של האתר שמנסה להביא הכל בעצמו כבר? זה לא רוח של שיתוף! זה רוח של סגירות ולדעתי האתר הזה הולך בדרך לא טובה


סליחה על הבוטות, אבל אתה מדבר שטויות. מדריך ווטסאפ לא מכיל רק חומר מקורי אלא גם קישורים רבים לאתרים אחרים.

למשל:

למעלה בצד שמאל - רואה קישור לאיגלו ולפינגוין?

מי ששואל על אפשרויות תמיכה, מקבל מגוון קישורים למשל לפינגווין, תפוז וכו'.
http://whatsup.co.il/modules.php?op=modload&name=FAQ&file=index&myfaq=yes&id_cat=62

מי ששואל על משחקים מקבל קישור ללינוקס פאן:
http://whatsup.co.il/modules.php?op=modload&name=FAQ&file=index&myfaq=yes&id_cat=32

אף אחד לא מושלם ואם חסרים קישורים (וחסרים) או שהם לא מדוייקים (וכנראה יש) - אז תדווח בצינורות המקובלים ונשתדל להוסיף במסגרת מגבלות הזמן והאפשרות הטכנית ובמידה והקישור אכן מכיל מידע רלונטי.

לגבי המדריך לאיך לשאול שאלות - הוא התפספס והקישור (שכן מופיע) בנהלי האתר המופיעים במדריך ווטסאפ לא עובד. מישהו טרח להודיע לנו על זה כדי שהקישור יתוקן?

ומי בכלל "שיכתב" את המדריך, במטוטא ממך? מה הקשר בין מדריך שמדבר על איך לשאול שאלות לבין מדריך שמגדיר את נהלי השימוש באתר?

אני לא יודע אם אתה באמת מאמין למה שאתה כותב או שהדברים נעשית מתוך שנאה/כעס/עצבים/תסכול או השד יודע מה, אבל אולי כדאי שתעשה שיעורי בית לפני שאתה כותב שטויות.
דוביקס - 06/01/2004 - 14:41
נושא ההודעה:
אייל :

OK Smile

אני חושב שניתן לנעול את הדיון?


אכן, אכן הדיון כאן מתחיל לגלוש לבילבולי מוח, ובתור פותח הדיון אני חושב שיש לך את הזכות לבקש זאת Wink
כל הזמנים הם GMT + 2 שעות