ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin
תגובה לנושא
צפיה בנושא הבא Printable version התחבר כדי לבדוק הודעות פרטיות צפיה בנושא הקודם
The-QSite Moderator ת.הצטרפות: 29/12/2002 · הודעות: 1693 · מיקום: ISR
 

הודעה פורסם: 24/08/2004 - 18:25
נושא ההודעה: פוליטיקה וואטסאפ

שלום לכולכם.
הנושא הזה עלה בראשי לאחר הסוגייה של היום (המאמר: "עשו לינוקס, לא מלחמה").
דבר ראשון, אני רוצה להבהיר. הנושא הזה, לא קשור למקרה הפרטי של היום. הנושא הזה אמנם עלה בעקבותו, אך הוא מדבר בצורה כללית.
לפי דעתי, הדבר האחרון שקהילת הקוד הפתוח צריכה עכשיו, זה להפוך לבימה פוליטית.
אני חושב שמה שהיה היום, הוא תקדים.
לדיונים פוליטים יש הרבה מקומות אחרים; פורומים פוליטים, תקשורת בין-אישית, בימות ציבוריות ומקומות אחרים שמיועדים לכך. בניגוד לאלו, וואטסאפ נועד כדי לדון על קוד פתוח ותוכנה חופשית.
כדי להמנע מניצול הקהילה ככלל, ווואטסאפ כפרט כבימה פוליטית, אני חושב שעל מנהלי וואטסאפ להחליט על מדיניות שהחומר שמפורסם באתר לא יכלול מסרים פוליטים.

אני מבקש, שכן אני לא רוצה לראות את קהילת הקוד הפתוח או וואטסאפ הופכים למשהו שאליו נלוות תמיד פוליטיקה.

תודה רבה,
יובל קיו.

עריכה - תיקון typo


נערך לאחרונה על-ידי The-Q בתאריך 24/08/2004 - 18:38, סך-הכל נערך פעם אחת
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
DecayCellלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 28/04/2004 · הודעות: 400 · מיקום: נס-ציונה, ישראל
 

הודעה פורסם: 24/08/2004 - 18:37
נושא ההודעה:

מסכים בהחלט.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
yehudaלא בפורום כעתSite Admin ת.הצטרפות: 23/02/2002 · הודעות: 798 ·
 

הודעה פורסם: 24/08/2004 - 18:49
נושא ההודעה:

הדברים הם לכאורה פשוטים וברורים לכולם ( תלוי בנקודת המבט ועל כך אפרט בהמשך..).

אתר קהילתי במיוחד אתר כמו whatsup הינו מבחינות רבות א-פוליטי בתפיסתו ומהותו, ולכן אין מקום להערות/אימרות/וכתבות עלי אופי פוליטי.

לצערי אין קווים או גבולות מוגדרים וחדים אשר יהיו נהירים וברורים לכולם ויגדרו באופן מוחלט את כל מה שקשור בפוליטיקה כמחוץ לתחום.

עד כמה שנעשה מאמצים להמנע מנקיטת עמדות בעלי אופי פוליטי מובהק, תמיד יהיה מישהו שמבחינתו חצינו את הקו וברגל גסה מחצנו את אמונותיו, דעותיו והזדהותו הפוליטית.

יש לזכור שכאשר מדובר בקהילה מדובר בערב רב של דעות ותפיסות עולם אשר לפחות כאן הקשר בינהן מתבטא ביחס לקוד פתוח ( בעד או נגד ). גם האיך ולמה ומתי בנושאים רבים הוא טעון במחלוקות קשות ואין בכך כל דבר פסול. היופי שבכך מאפשר לקהילה להתגבש מאחורי רעיונות שונים הן כפריטים והן בקבוצות אשר להן מכנה משותף.

כאשר מדי פעם מושמעים פה דברים אשר לדעת מאן-דהו זה או אחר נשמעים כקריאת תיגר על תפיסותיו וזהותו באפשרותו לנקוט בשני אופנים:
1. לצאת מלחמת חורמה כנגד זה שהעיז להכניס.להשחיל פנימה עמדה או דעה פוליטית
2. להתעלם מה"רמיזות" ולהתייחס לנושאים הרלוונטיים שלשמם כולנו כאן.

מבלי להכנס לדוגמאות ולנקיטת עמדות אני מבקש מכל אלו אשר "טעונים" בדיעות שעל פי שיקולם האישי ( וזה לדעתי המפתח ), לשמור את מה שבראיתם איננו קשור לנושא. כמוגם מאלו שמגיבים ומעלים כאן דברים, להשתדל ולהתעלם מהדברים שאינם בעלי "אופי" מתאים.

במידה ועדיין מישהו חש שהדברים גולשים אל מעבר לגבול הטעם הטוב הוא מוזמן לפנות אליי ולהאיר את עיניי על מנת שהדברים יתוקנו.

אינני מבטיח שאכן אתערב ואשנה אבל אני מבטיח שאבדוק את הנושא ( במגבלות הזמן לצערי ).

בתיקווה שמה שמוגדר בלשון הרוב "פוליטי" ישאר מחוץ לדפי אתר זה.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ ביקור באתר המפרסם מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
The-QSite Moderator ת.הצטרפות: 29/12/2002 · הודעות: 1693 · מיקום: ISR
 

הודעה פורסם: 24/08/2004 - 19:05
נושא ההודעה:

ובכן, אתה צודק בהחלט.
מה קורה אם ישנו מישהו אשר אכן רוצה לצאת מלחמת חורמה כנגד הדעה הפוליטית שהועלתה ובוחר את וואטסאפ, שבו החל הדיון הפוליטי, כחממה של הדיון הפוליטי? הדיון הפוליטי יגדל ויגדל, עד שיגיע (כמו כל דיון פוליטי) למימדים לא נעימים, העלבות אישיות, ויותר מכל - הפיכת האתר לבימה פוליטית ברורה, בצורה כזאת שדיונים שכאלו רק ירבו להעלות.

אני מבין שחלק מהמאמרים לא נכתבים על ידי מערכת וואטסאפ, אלא על ידי כותבים עצמאיים, אשר רוצים מפעם לפעם להעלות את מחשבותיהם (שוב, אני מדבר למקרה כללי, לא למקרה הספציפי שקרה היום) ואני מבין את הרצון של מערכת וואטסאפ לא לצנזר ולערוך ידיעות שנשלחו, אך בכל זאת, אני חושב שאם ידיעות הכוללות מסר פוליטי נסתר או גלוי יפורסמו, הגל ימשך, ולבסוף, יהיה צורך לעצור אותו (אלא אם כן כמובן, וואטסאפ נועד להיות במה פוליטית, ואני יוצא מנקודת הנחה שלא).

אני מבקש, לשם שלמות הקהילה, אנא מכם, היפכו את הדבר לרשמי.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
biznaלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 10/08/2003 · הודעות: 641 · מיקום: פרדס חנה
 

הודעה פורסם: 24/08/2004 - 20:04
19 נושא ההודעה: בשביל זה יש מנהלים

מנהלי ווטסאפ עושים עבודה די טובה בסגירת דיונים חסרי תכלית.

אפשר לסמוך עליהם שישתמשו בשיקול הדעת שלהם. בסך הכל, זה מה שהם עושים ממילא, לא?

דותן
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם Yahoo Messenger MSN Messenger מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
ronpeלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 03/12/2003 · הודעות: 54 · מיקום: תל אביב
 

הודעה פורסם: 24/08/2004 - 20:12
נושא ההודעה:

The-Q

לפי הבנתי בעצם זה חרצת דין על כל תיאור ערכי שכל אדם באשר הוא יציג בין אם זה בפורומים ובין אם זה במאמרים. כל תיאור ערכי מביא עמדה לחיוב, שלילה ואף לפעמים אמביוולנטיות כלפי הנושא הנדון.
הכתבה שעליה אתה מדבר העלתה את דעתך שלא להציג אף דעה פוליטית כזאת או אחרת באף מקום וזה לגיטימי, אבל אתה לא יכול להעיד על הבעיה תוך התעלמות מהגורם כאילו אין קשר לדברים, ובמקרה הזה יש קשר.

בעצם אם מקצינים, כל נסיון שלנו להעיד על פיתוח תוכנה בהתאם לדרך שבא מתווה תנועת הקוד הפתוח כטובה ויעילה יותר, בעצם וכל תיאור ערכי כזה או אחר מציג עמדה שעשויה או עלולה להתפרש כפוליטית, וזאת מכיוון שהמציג עמדה זאת טוען שיש לו אמת יחודית בכיס ועדיף ללכת בדרך שלו. לעניות דעתי, מעשה שכזה אינו שונה מכל דרך פעולה שבא נוקטים פוליטקאים. לכן, אם נקבל את הגישה הנחרצת שלך נאלץ לוותר על עולם ומלאו ולהתמקד בפרטים הטכניים בלבד.

האתר הנוכחי בוודאי שלא מעלה לדיון נשאים הנחשבים פולטיים ושאינם קשורים בקוד פתוח, אך אם יש קשר כגון - פטנטים, משפטים המתנהלים, קוד פתוח בממשל הישראלי - זה בסדר?
איפה יעבור הגבול ולמה נוכל לקרא פוליטי או א-פוליטי?
בכלל השאלה מה זה נושא פוליטי היא בעייתית מיסודה עקב ריבוי דעות, עולמות, הגדרות ותיחומים של הגדרה זאת.

השאלה היותר רלוונטית לנושא - האם יש מקום באתר שהוא בעל אופי טכני לרוב למאמרים שהם בעלי אופי המרחיב את תיחום הקוד הפתוח אל מעבר למקור הטכנולוגי גרידה.
רון
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
דוביקסSite Moderator ת.הצטרפות: 20/12/2002 · הודעות: 8369 ·
 

הודעה פורסם: 26/08/2004 - 18:54
נושא ההודעה:

לא הייתה שום כוונה להעביר מסרים פוליטיים בסיפור הנ"ל, וכל ה"מוטרדים" למיניהם הופכים זבוב לפיל, אבל מאחר והנושא עלה, ראוי להתייחס אליו, בהקשר של השאלה בתגובה האחרונה.
---------------------------------------------------------------------------------

http://www.linuxworld.com/story/34189.htm

ריצ'ארד סטולמן: תנועת התוכנה החופשית *היא* פוליטית

ציטוט:
כש Dee-Ann LeBlanc הרהרה מעל דפי LinuxWorld.com בשאלה החבוטה האם קהילת הלינוקס נותנת לפוליטיקה דריסת רגל גדולה מאשר לטכנולוגיה, ריצ'ארד סטאלמן ענה לה במכתב פומבי. לא רק שהוא לא היה שותף לדעה שלה, הוא הביע דאגה שהתמקדות צרה בהיבטים הטכנולוגיים בלבד "עלולים להפריע לפעילים הטובים שלנו מלעשות את העבודה הטובה ביותר שלהם..."


"עורכי LinuxWorld היקרים,

כשקראתי את תגובתה המופתעת של גב' LeBlanc למחשבה ש"לינוקס היא אודות פוליטיקה" - תגובה שלילית, מלווה בתהיה האם דבר זה כבר קרה - לא יכולתי שלא להרגיש אירוניה. מערכת ההפעלה הזו נולדה להיות פוליטית, החל מהכרזתה לפני 20 שנה:

החל מחג ההודיה הקרוב אני מתכוון לכתוב מערכת הפעלה תואמת יוניקס שתיקרא גנו (מלשון Gnu is Not Unix)... עקרון הזהב שמנחה אותי קובע שאם אני אוהב תוכנה מסויימת עלי לשתף אותה עם אנשים אחרים שאוהבים אותה... זה יאפשר לי להשתמש במחשבים מבלי להפר את עקרונותי, ולפיכך החלטתי לבנות תשתית מספיקה לתוכנה חופשית שתאפשר לי להשתמש במחשב תוך המנעות מתוכנה קניינית.

אם הידיעה שמערכת ההפעלה גנו/לינוקס מהווה הפתעה לחלק מהמשתמשים שלה היום, הדבר נובע מכך שהם שכחו את מקורותיה. הנטיה לקרוא לכל המערכת "לינוקס" גרמה לרבים לחשוב שמערכת ההפעלה התחילה את דרכה בידי לינוס טורבלדס ב 1991 . (טורבלדס פיתח קרנל, שמרגע שחרורו ב 1992, השלים את החור הכמעט אחרון במערכת ההפעלה של גנו.) רבים טוענים שפרוייקט גנו בסה"כ פיתח כלים, תוך התעלמות ממטרתו העיקרית.

הידיעה היחידה שלהם בדבר מטרותיה של גנו/לינוקס נובעת מהחזון ה"לא-פוליטי" של טורבלדס, שהיא חזונה של תנועת הקוד הפתוח, ולכן רבים רואים בחזון זה את מקור השראתם. חלק מהם אפילו מרחיקים לכת וטוענים שאין "ללכלך" את הטכנולוגיה ברעיונות שאינן טכניות - תוך תמיכה ברעיון של "טכנולוגיה בלבד", שדוחה את הרעיון, שאת לקחו המר ראינו במלחמת העולם השנייה, שמוטלת על מהנדסים החובה להעריך כיצד מעשי ידיהם עלולים להשפיע על החברה.

אבל, אי אפשר לשמר את החופש ע"י הפיכת ההתקדמות הטכנולוגית מטרתך היחידה. ב 1983, אנו, משתמשי המחשבים איבדנו את החופש שלנו: הדרך היחידה שעמדה לפנינו לרכוש ולהשתמש במחשב הייתה ע"י לחתום על חוזה סודיות, המונע מאיתנו לשתף את התוכנה עם חברינו, והדרך היחידה לשנות את התוכנה הייתה ע"י הטלאת התוצרים הבינאריים. השגת החופש הזה מחדש לקחה 20 שנים של מאמצים בלתי נלאים, אבל אנחנו עלולים לאבד אותו שוב הרבה יותר מהר אם לא נצליח להגן עליו.

תנועת התוכנה החופשית מלמדת משתמשים להעריך את החופש, כדי שהם יגנו עליו. הבנת הערך שבתוכנה חופשית בעצמך הוא הצעד הראשון לעזרתך בקידום הרעיון.

שלך,

ריצ'ארד סטולמן,
הגנו-טרדן הראשי של פרוייקט גנו.

_________________
גוגל+
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
The-QSite Moderator ת.הצטרפות: 29/12/2002 · הודעות: 1693 · מיקום: ISR
 

הודעה פורסם: 26/08/2004 - 19:27
נושא ההודעה:

דבר ראשון, ואני יחזור על זה עוד ועוד, ההודעה לא נכתבה מול המקרה הפרטי שקרה לפני כמה ימים. נקודה.

דוביקס, אני מבין את מה שחברנו סטאלמן אומר. תשמע, סביר שלכל אדם ישנה דיעה פוליטית, וסביר שהוא ירצה לשתף עוד אנשים בה. אני שואל, האם כדאי לקשר את הקהילה לדיעה פוליטית מסויימת? האם כדאי שבמקום להתעסק בתוכנה, מחשבים, ועקרונות הקוד-הפתוח נתעסק בפוליטיקה? ואם כן, האם כדאי לערב את כל הקהילה בזה? האם אנחנו רוצים שיתפתח דיון ארוך ועצבני?
בדיוק כמו שאתה מגיע להרצאות עם מרצים מכל העולם, ומדבר על נושאי ההרצאה, את הפוליטיקה, אתה שומר לצד, ולא לדיון המרכזי.
אני חושב שמה שיפה בקהילה, הוא שיש אנשים שונים, עם דיעות שונות, וכולם מורידים אותן בכניסה, בדיוק כמו נעליים במסגד, נכנסים, ומבלים קצת זמן בלעדיהן. בדיוק כמו בהרצאות שעליהן דיברת במאמר.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
דוביקסSite Moderator ת.הצטרפות: 20/12/2002 · הודעות: 8369 ·
 

הודעה פורסם: 26/08/2004 - 19:54
נושא ההודעה:

הבחירה להעלות את הנושא לדיון פומבי היא שלך, ולכן מי שהפך את הנושא ל "issue" הוא אתה, לא אני, וההתממות ש"אין קשר למאמר הנוכחי" נשמעת לי קצת צבועה. מאחר והתגובות לדיון נחסמו (מסיבות אחרות לגמרי, מאחר ולא התייחסתי בכלל לנושא הפוליטי), הרי שפתיחת דיון נפרד היא כמנהג פיל להתחיל בדהרה קלה בחנות חרסינה.

אף אחד לא מנע ממך לקרוא ולעבור הלאה לעניינים אחרים, כפי שyehuda הציע באלגנטיות רבה. בפתיחת הדיון הפומבי, אתה בעצם תוקף כאן את זכותי להביע דעה ערכית ומנסה "לטהר" את האתר מכל דיעה שאינה טכנית, או במילים אחרות, סתימת פיות, שהיא ההפך הגמור מחופש, ולכן גם ראיתי לנכון לתרגם את דבריו של סטאלמן, כדי שתבין שתוכנה חופשית היא לא א-פוליטית.

כמו שyehuda רמז, עובר קו דק מאוד בין משהו שהוא בגדר לגיטימי ומשהו שאינו לגיטימי, ויש בינינו חילוקי דעות האם המאמר עבר את הקו הזה או לא. אם המאמר כל כך הפריע לך, יכולת ליצור קשר עם הכותב (איתי) או עם אחד מבעלי האתר ולהעלות את השגותיך. ה"פחד" הזה מהידרדרות לדיון פוליטי, הוא פחד מיותר לחלוטין. מאחר ולא הייתה שום כוונה להעמיד לדיון עמדה פוליטית הקשורה לנושא הישראלי (אלא אם מה שהטריד אותך הוא נושא יפן/קוריאה/סין?) אז גם עודף הרגשנות שצפה בעקבות כך היא מיותרת, והוא זה שהביא את הדיון למרכז הבמה, במקום לפתור את הבעיה הספציפית שהפריעה לך.

_________________
גוגל+
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
The-QSite Moderator ת.הצטרפות: 29/12/2002 · הודעות: 1693 · מיקום: ISR
 

הודעה פורסם: 26/08/2004 - 20:20
נושא ההודעה:

אתה צודק, ואני חושב שעשיתי נכון בכך שהעליתי את הנושא.
האם כל אדם היה הולך לפי עצתו של יהודה? האם כל אדם היה מתעלם? לפעמים יש לחשוב כמה צעדים קדימה.

בקשר לקשר למאמר האחרון - אני כבר הדגשתי, המאמר רק גרם לי לחשוב על כך, למה שאני מנסה לומר אין קשר לדיעה הפוליטית שהועלתה שם, או לדיעה פוליטית ספציפית אחרת.

מה שאני מנסה לעשות, הוא לא סתימת פיות, ולא את זכותך להביע דיעה פוליטית כזאת או אחרת. בדיוק כמו שמותר לעשן, אבל אי אפשר לעשות זאת במקומות ציבוריים, אלא רק במקומות שמיועדים לכך. אני חושב שפירסום מאמרים פוליטיים מטעם וואטסאפ פוגעים בקהילה, ובוואטסאפ עצמה, ולכן, בדומה לעישון, יש לפנות לפוליטיקה מקום משלה, כדי שלא תפגע בשאר הסביבה.

בנוסף, אני חושב שדיונים פוליטים עושים את ההפך ממה שאתה רוצה - במקום תקווה משותפת לעתיד טוב יותר - ויכוחים אכזריים (מניסיון בקהילות אחרות) שרק גורמים לפיצול ופילוג.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
דוביקסSite Moderator ת.הצטרפות: 20/12/2002 · הודעות: 8369 ·
 

הודעה פורסם: 26/08/2004 - 20:44
נושא ההודעה:

The-Q :
אני חושב שפירסום מאמרים פוליטיים מטעם וואטסאפ פוגעים בקהילה, ובוואטסאפ עצמה


הפרסום לא היה מטעם ווטסאפ. כנראה פספסת את ההערה בסיום:

ציטוט:
הקטע נכתב במסגרת יום התוכנה החופשית, אך אינו משתתף בתחרות ולפיכך מתפרסם גם כאן.

הקטע מייצג אך ורק את דעת כותבו ואינו פרסום מטעם אתר ווטסאפ.


Rolling Eyes

ככלל, כל דבר שאני כותב גם אם מדובר בסתם ידיעה לא מייצג בהכרח את דעת ווטסאפ כי אין לי שום סמכות ו/או הרשאה רשמית לדבר בשם אתר ווטסאפ.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
CooL_SPoTלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 18/10/2002 · הודעות: 5323 ·
 

הודעה פורסם: 26/08/2004 - 20:44
נושא ההודעה:

אפשר לדעת לגבי מה השאלה מתייחסת? איזה סוג של ביטוי פוליטי נאמר?
אם מדובר בפוליטיקה שאינה קשורה לקוד פתוח, כגון יחס לפלסטינאים, צמחוניים נגד בשרניים, וכו' אז באמת אין מקום באתר לאמירות שאפילו רומזות (במודע) שאתה משייך את עצמך לצד מסויים מכיוון שלי לא אכפת אם אתה תומך בפלסטינאים או לא, זאת לא הסיבה שאני מדבר איתך, הסיבה שאני מדבר איתך זה העניין שמקשר בינינו והוא הקוד הפתוח והתוכנה החופשית אז זה יעליב אותי אם תתקע לי אמירות או רמזים שאני לא רוצה להתעסק בהם בכלל, אם הייתי רוצה להתעסק בפוליטיקה הייתי הולך לפוליטיקה.
אז הצעה שלי: שכל אחד ישמור את הדעות הפוליטיות שלו לעצמו ולא נבזבז את הכוחות שלנו על ויכוחים טפשיים, בואו ניקח את מה שמשותף לנו ונהפוך אותו לדבר המרכזי. באותו זמן של הויכוח על שמאל\ימין כל מי שמתווכח יכל לדבג באגים, לתרום בצורה זו או אחרת לקוד ולא לבזבז את האנרגיות שלו לויכוחים במקום.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית MSN Messenger  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
The-QSite Moderator ת.הצטרפות: 29/12/2002 · הודעות: 1693 · מיקום: ISR
 

הודעה פורסם: 26/08/2004 - 20:48
נושא ההודעה:

ובכן, שאמרתי מטעם וואטסאפ, התכוונתי לפירסום מאמר בדף הראשי של וואטסאפ - כלומר, שליחת החדשות אושרה לפירסום.
בנוסף, לא התייחסת לשאר הנקודות שהעלתי בהודעה האחרונה.

קול ספוט - אני מסכים, רק שניסיתי לא להעלות דעות פוליטיות ספציפיות במהלך הדיון, מכיוון שאני מדבר במקרה הכללי, ולא במקרה פרטי כלשהו.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
קול ספוטאורח · ·
 

הודעה פורסם: 26/08/2004 - 20:56
נושא ההודעה:

גם אני מדבר על מקרה כללי, מכיוון שאין לי שמץ של מושג מה המקרה הפרטי
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
דוביקסSite Moderator ת.הצטרפות: 20/12/2002 · הודעות: 8369 ·
 

הודעה פורסם: 26/08/2004 - 21:05
נושא ההודעה:

רק בשביל שתבינו עד כמה הדיון הזה אבסורדי, שאלתי את Q לאיזה צד של המפה הפוליטית אני שייך מקריאת המאמר, והתברר שהוא שייך אותי בטעות לצד הלא-נכון Laughing

מה שמוכיח שסטיגמות ורגישויות לפעמים הופכות זבוב לפיל, כמו שטענתי קודם Cool

_________________
גוגל+

נערך לאחרונה על-ידי דוביקס בתאריך 26/08/2004 - 21:07, סך-הכל נערך פעם אחת
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
The-QSite Moderator ת.הצטרפות: 29/12/2002 · הודעות: 1693 · מיקום: ISR
 

הודעה פורסם: 26/08/2004 - 21:07
נושא ההודעה:

זה עדיין לא משנה את דעתי, כפי שנכתבה בהודעה האחרונה.
אני שמח שהנושא עלה, כדי למנוע אי נעימויות גדולות יותר בעתיד.

עדיין לתשומת לב בעלי ומנהלי האתר.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
דוביקסSite Moderator ת.הצטרפות: 20/12/2002 · הודעות: 8369 ·
 

הודעה פורסם: 26/08/2004 - 21:14
נושא ההודעה:

The-Q :
בנוסף, אני חושב שדיונים פוליטים עושים את ההפך ממה שאתה רוצה - במקום תקווה משותפת לעתיד טוב יותר - ויכוחים אכזריים (מניסיון בקהילות אחרות) שרק גורמים לפיצול ופילוג.


אז אני שמח לבשר שקהילת ווטסאפ הוכיחה את בגרותה וגיבושה ולא התפתח ויכוח אכזרי ומפלג. אולי זה מצביע יותר מכל דבר אחר על הבשלות ועל החוזק של הקהילה בכלל, שלאחרונה גם לא נגררת לכל מיני flamewars אחרים כמו מלחמת הפצות או מלחמת סביבות עבודה, כפי שאנו עדים לכך בפורומים. Very Happy

_________________
גוגל+
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
ronpeלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 03/12/2003 · הודעות: 54 · מיקום: תל אביב
 

הודעה פורסם: 02/09/2004 - 20:15
נושא ההודעה:

לצורך העניין, כל ידיעה שמוזכרים בא, ארגונים מדינות יחסים בין חברתיים או אישיים כאלו ואחרים עלולים, או עשויים - תלוי על איזה צד של המטבע בא לכם להסתכל, להתפרש כאמירה פוליטית.

מאוד בתימצות-
אנחנו חיים "בעידן האדם המשחק" האדם שממציא את עצמו כל פעם מחדש. הקוד הפתוח, בעייני, הוא שיטת משחק חדשה, עם כללים ברורים וחדים המוסכמים ע"י מי שלוקח חלק בכך. שיטת משחק שהאופי המשחקי שלה אינו שונה ביחס לתחומים מקבילים כגון קפיטליזם מאוחר, תוכנות קנייניות וכדומה. במילים אחרות אנחנו עושים את אותו הדבר רק קצת אחרת.

לבינתיים אסתפק בכך.
רון
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
הצגת הודעות מלפני:     
מעבר אל:  
כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
תגובה לנושא
צפיה בנושא הבא Printable version התחבר כדי לבדוק הודעות פרטיות צפיה בנושא הקודם
PNphpBB2 © 2003-2004 

תוכן הדיון

  1. The-Q
  2. DecayCell
  3. yehuda
  4. The-Q
  5. bizna
  6. ronpe
  7. דוביקס
  8. The-Q
  9. דוביקס
  10. The-Q
  11. דוביקס
  12. CooL_SPoT
  13. The-Q
  14. אורח [קול ספוט]
  15. דוביקס
  16. The-Q
  17. דוביקס
  18. ronpe