ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin
תגובה לנושא
צפיה בנושא הבא Printable version התחבר כדי לבדוק הודעות פרטיות צפיה בנושא הקודם
כרמיתאורח · ·
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 12:49
נושא ההודעה: דעה אישית: צריך לפתח משחקים שעובדים רק בלינוקס

ולא בחלונות
והסיבה היא שהרבה לא עוברים להשתמש בלינוקס בגלל שאין תמיכה במשחקים
ובישביל להפעיל משחקים בלינוקס יש צורך בהורדה של כל מיני אימולטורים וכאלה...

היחס של חברות המשחקים זה פיתוח משחקים לחלונות והזנחה של משחקים ללינוקס
אז חשבתי שיהיה ראוי שקהילה שמכבדת את עצמה להחזיר באותו יחס ובאותו מטבע
וזה אומר לפתח משחקים שעובדים רק בלינוקס

ואז אם יהיו לכולם משחקים שעובדים רק בלינוקס אז הם יאלצו להשתמש בלינוקס...

אני גם חושבת שחברת הקוד הפתוח לא צריכה לתת תמיכה של הפעלת ישומים שעובדים בלינוקס כדי שיעבדו על חלונות...
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
ארתיום ת.הצטרפות: 15/07/2005 · הודעות: 4433 ·
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 13:00
נושא ההודעה:

זה ממש לא נכון,
כשמדברים על לינוקס מדברים על חופש הבחירה...
אז למה להכריח אנשים להשתמש בלינוקס על מנת להשתמש בתוכנה ספציפית?

כמו שאני לא אוהב להכנס לאתרים הניתנים לצפיה דרך IE בלבד כך אני גם לא הייתי רוצה שיהיו אתרים הניתנים לצפיה בFirefox בלבד.

יש חופש בחירה - מישהו אוהב Windows - שישתמש בו זאת מערכת לא רעה בכלל חלק נכבד מהאוכלוסיה... אני אומר את זה בכנות למרות שאני ממש לא מחבב אותה...

_________________
קזית 3 - קנופיקס עברי.
BiDiTeX - תמיכה בכיווניות ל-LaTeX.
CppCMS - פיתוח ל־web ב־++C.

גם לי יש בלוג Neutral
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
FiXiTלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 07/04/2005 · הודעות: 765 ·
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 13:01
נושא ההודעה:

יש בזה משהו אלא שאז אנחנו לא שונים בכלום מתומכי פיציסופט.

"המשחק הזה עובד רק בלינוקס" "אין לי לינוקס" "אל תשחק"
"המסמך הזה נפתח רק בוורד" "אין לי וורד" "אל תפתח"
"האתר הזה נפתח רק באקספלורר" . . .
"הוידאו הזה עובד רק במדיה פלייר" . . .
. . .

ואגב יש מספיק תוכנות ומשחקים שעובדים רק בלינוקס.
כל התוכנות בשם Keverything. לי למשל כמשתמש מקביל בחלונות ובלינוקס די עוזר שיש לי אותן תוכנות שניהם (OpenOffice וכו)

_________________
i486 + intermittence - perfectness = life
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
nadavvinלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 08/12/2003 · הודעות: 7066 ·
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 13:17
נושא ההודעה:

חבל שאין ללינוקס קהילת מעצבים גדולה כמו קהילת הההקרים שלה.
אז הרבה בעיות כאלה היו נפתרות.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם Yahoo Messenger מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
sijpלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 01/05/2004 · הודעות: 5544 · מיקום: ~
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 13:28
נושא ההודעה:

ציטוט:
כשמדברים על לינוקס מדברים על חופש הבחירה...


ציטוט:
שימו לב, לא חופש הבחירה, אין להתבלבל בין תוכנה חופשית לחופש בחירה למרות ששני הדברים קרובים.


http://www.helicontech.co.il/ori/index.php?action=show&blog=4&num=189
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
DimaILלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 01/12/2004 · הודעות: 171 · מיקום: כתוב למטה :)
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 13:44
נושא ההודעה:

אין אנשים בלינוקס = לא משתלם לפתח משחקים ללינוקס = אין משחקים = אין אנשים בלינוקס =....

דימה
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
wliadלא בפורום כעתSite Moderator ת.הצטרפות: 25/05/2003 · הודעות: 1285 · מיקום: צפון הארץ
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 13:55
נושא ההודעה:

כרמית, לעניות דעתי יש לך שגיאה בסיסית בהבנה לגבי נקודת ההשקפה של חברות המשחקים בכל הנוגע לפיתוח משחקים ללינוקס. אני אסביר:

מיקרוסופט הוציאה מנשק תכנות בשם DirectX, אשר איפשר בנייה של מנועי משחק בקלות יחסית, בדיוק בתקופה שבה שוק משחקי המחשב החל להתעורר. זה נתן להם ייתרון משמעותי, בגלל שדיירקט יקס מספק מנשק אחיד למספר תתי-מערכות, כגון קול, תמונה, רשת וכו'. לינוקס באופן עקרוני, ודאי לא נופלת מחלונות בכל הנוגע ליכולות המולטימדיה שלה, ולהתאמתה גם כפלטפורמה לפיתוח משחקים. עם זאת, חסר לה אותו מנשק אחיד לגישה ישירה (או חצי ישירה) לחומרה.

יש עוד אלמנט שכדאי מאד לבחון, והוא גודל אוכלוסיית היעד. כאן אנחנו נכנסים לשאלה בסגנון הביצה והתרנגולת. אין הצדקה כלכלית, בשום קנה מידה, לפתח משחק ללינוקס, ולמכור את המשחק פרופר (מה שלא נכון לגבי משחקים MMORPG למיניהם), שכן גודל קהל היעד הוא קטן באופן משמעותי, לעומת קהל היעד של משתמשי חלונות. מצד שני קהל היעד בלינוקס לא יגדל, אם לא יפותחו משחקים ללינוקס.

בסופו של דבר העניין הוא כדאיות כלכלית. אם אין מסה מספקת שתקנה את המשחקים ללינוקס, אין סיבה אמיתית להשקיע הון בפיתוח מנועי משחק מקצועיים ללינוקס, שיעשו שימוש ב OpenGL, OpenAL ומנשקי תכנות אחרים (ולא אחידים), וגם לא בהמרת מנועים קיימים. אי-לכך, חברות המשחקים, והצדק עימן, מעדיפות להמשיך עם הקו המנחה אותן ולעשות שימוש ב - DirectX של מיקרוסופט, אשר עובד רק על חלונות (או בחלקו עם Cedega על לינוקס).

עם זאת, ראוי לציין מספר פרוייקטים בקוד פתוח המפתחים מנועי משחק, חד או רב תכליתיים. ביניהם ניתן למצוא את CrystalSpace, שלצערי הרב אוחז בעקומת לימוד די תלולה, וכן עוד מספר דוגמאות שונות (מספיק לחפש ב - SF.net את צירוף המילים Game Engine).
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם Yahoo Messenger MSN Messenger מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
CooL_SPoTלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 18/10/2002 · הודעות: 5323 ·
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 14:15
נושא ההודעה:

דווקא יש ממשק אחיד לפיתוח משחקים בלינוקס, הוא נקרא SDL, והוא עובד לא רק בלינוקס.
http://www.libsdl.org

עוד ממשק לפיתוח משחקים הוא blender, למרות שאני לא בטוח לאיזה רמות היא יכולה להגיע, כבר יש משחקים שפותחו עליה שעובדים על כמה פלטפורמות, היא תומכת בסאונדר. אבל היא באמת לא ברמה מספקת כנראה כרגע. כיום יש מאמץ פיתוחי לקדם את הנושא שלה בשביל שבניית משחקים תהיה פשוטה יותר דרכה. ניתן למצוא ברשת משחקים שנבנו על גביה כבר, אפשר למצוא לינקים למשחקים כאלה בפורום elysiun.com
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית MSN Messenger  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
כרמיתאורח · ·
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 14:19
נושא ההודעה: תגובה כוללת

א. לא מכריחים אף אחד להשתמש בלינוקס בישביל תכנה ספציפית משום שהבחירה אם להשתמש בלינוקס בישביל תכנה שפותחה במיוחד ללינוקס ואם להשתמש או לא להשתמש נמצאת בידי המשתמש. אם הוא למשל רוצה משחק מסויים אז זה מותנה בלינוקס...
אם הוא לא רוצה את המשחק החופשי אז בחירתו אצלו...
חוץ מזה במילה הטיעון של קיום תוכנות אחרות שמאפשרות את המשחק כמו דירקט איכס וכאלה הן באותו רמת אילוץ כמו שאני מציעה
רק שאני אומרת שאם האילוץ הזה במילה קיים אז עדיף שהוא יהיה לטובת לינוקס ויעודד אנשים להשתמש בלינוקס ולא לטובת חברה מסחרית שמנצלת את החולשה של אנשים והצורך שלהם בכלים שלה שלא בצורה חופשית...

ב. נובע מהנ"ל אנחנו לעולם נהיה שונים ממיקרוסופט משום שמיקרוסופט ניצלה לדעתי יתר על המידה את הצורך של אנשים טכנאים ומתכנתים בתוכנות שלה...
כל זמן שהתוכנות של לינוקס יהיו קהילתיות חברתיות וחופשיות מבלי לנצל את הצורך של אנשים בתוכנות אז לעולם לינוקס עולה על וינדוס ותזכה לפיתוח מתמיד בצורת פלורליזם וכתוצאה מכך הכרה בצורך של יצירת תקן אחיד...
ואם יהיו כמה תקנים זה לא נורא זה תורם ללמידה...

ג. לדימה שתיאר רוטינה של אין אנשים בלינוקס אין משחקים בלינוקס שיצירת משחקים ללינוקס תשבור את רוטינה הזאת...

ד. בתגובה ל wliad אני אומרת שאפשר לקבוע את openGL כסטנדרט שכולם יסכימו עליו העיקרון הוא שאנחנו אמורים ליזום פיתוח משחקים ללינוקס ואפילו לפתח כלי מנוע משחקים אם יש צורך בכך בדיוק כמו שלא חיכו למשיח כשפיתחו שאר כלים שימושיים בלינוקס ושיש אותם גם בחלונות...
את הטענה שלך אפשר לאמר שבכלל למה המציאו את גימפ ואת בלנדר אם קיימות תוכנות כאלה בחלונות...
למה המציאו נגנים...
באותו אופן ככה צריך גם לפתח משחקים חופשיים תחת רשיון GPL כמו כל דבר אחר.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
צפריראורח · ·
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 14:20
נושא ההודעה:

את מוזמנת לפתח משחק ללינוקס בלבד אם זו דעתך.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
elcucoלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 14/10/2003 · הודעות: 6255 ·
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 14:30
נושא ההודעה:

כרמית,

כמו שצפריר כתב מעליי, רוצה תעשי. אל תציעי הצעות כאלו. לינוקס ו-gnu נולדו מתוך אנשים שכתבו, ולא אנשים שאמרו. (חוץ מסטאלמן שמדבר הרבה... בעצם גם ESR מדבר הרבה... ממ....).

בנוסף DirectX הוא גם ממשק לרשת, אותו OpenGL לא מספק.
בנוסף DirectX הוא גם ממשק לשמע, אותו OpenGL לא מספק.
בנוסף DirectX הוא שכבה יותר עליונה מאשר OpenGL, היכולות ה-low level של OpenGL יותר טובות, אבל ה-HighLevel (שזה מה שאנשים משתמשים בסופו של דבר) הן יותר נמוכות.

דרך אגב, יש פה אנשי BSD שאומרים לך "תודה", וגם החברה של ReactOS. חופש זה חופש, אי אפשר להגביל אותו, כי אז זה לא חופש (רישיון שמונע הרצה של תוכנית תחת חלונות, הוא לא חופשי, כי הוא סותר את העקרון הראשון של GPL)
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
כרמיתאורח · ·
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 15:09
נושא ההודעה: אני לא זוכרת את עצמי אומרת למנוע הרצה דרך וינדוס

אבל אני כן זוכרת את עצמי אומרת לא לבזבז זמן על פיתוח תמיכה לוינדוס...
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 16:28
נושא ההודעה:

elcuco :
כרמית,

כמו שצפריר כתב מעליי, רוצה תעשי. אל תציעי הצעות כאלו. לינוקס ו-gnu נולדו מתוך אנשים שכתבו, ולא אנשים שאמרו. (חוץ מסטאלמן שמדבר הרבה... בעצם גם ESR מדבר הרבה... ממ....).

בנוסף DirectX הוא גם ממשק לרשת, אותו OpenGL לא מספק.
בנוסף DirectX הוא גם ממשק לשמע, אותו OpenGL לא מספק.
בנוסף DirectX הוא שכבה יותר עליונה מאשר OpenGL, היכולות ה-low level של OpenGL יותר טובות, אבל ה-HighLevel (שזה מה שאנשים משתמשים בסופו של דבר) הן יותר נמוכות.

דרך אגב, יש פה אנשי BSD שאומרים לך "תודה", וגם החברה של ReactOS. חופש זה חופש, אי אפשר להגביל אותו, כי אז זה לא חופש (רישיון שמונע הרצה של תוכנית תחת חלונות, הוא לא חופשי, כי הוא סותר את העקרון הראשון של GPL)

בעבר סטאלמן היה פעיל יותר בתכנות, לדוגמה gcc הראשון.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
wliadלא בפורום כעתSite Moderator ת.הצטרפות: 25/05/2003 · הודעות: 1285 · מיקום: צפון הארץ
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 16:50
נושא ההודעה:

CooL_SPoT :
דווקא יש ממשק אחיד לפיתוח משחקים בלינוקס, הוא נקרא SDL, והוא עובד לא רק בלינוקס.
http://www.libsdl.org

עוד ממשק לפיתוח משחקים הוא blender, למרות שאני לא בטוח לאיזה רמות היא יכולה להגיע, כבר יש משחקים שפותחו עליה שעובדים על כמה פלטפורמות, היא תומכת בסאונדר. אבל היא באמת לא ברמה מספקת כנראה כרגע. כיום יש מאמץ פיתוחי לקדם את הנושא שלה בשביל שבניית משחקים תהיה פשוטה יותר דרכה. ניתן למצוא ברשת משחקים שנבנו על גביה כבר, אפשר למצוא לינקים למשחקים כאלה בפורום elysiun.com


אוקיי, SDL. הבעיה היא ש SDL אינה מציגה נוחות פיתוח כמו DirectX. כמו-כן, היא אינה מלאה כמו המתחרה הזו. חוצמזה, היא אינה תומכת בסאונד תלת-מימדי (למעט דרך OpenAL) וגם לא בהאצה תלת מימדית של תמונה (למעט דרך OpenGL). אתה מבין את הכיוון? SDL במקרה הזה היא לא יותר מאשר נקודת חיבור למנשקי תכנות אמיתיים. יתרה מכך, קוד DirectX וגם קוד OpenGL מתקשר ישירות עם הדרייבר של כרטיס המסך (במקרה של Direct3D). בניגוד ל SDL, שבשום אופן לא מתקשר ישירות עם הדרייבר. גם לא במסך מלא.

לגבי Blender, אותה אמת כמו מה שכתבתי לגבי SDL. מה גם שהתמיכה של הספריית משחקים של בלנדר בתקשורת ובריבוי Threads מוגבלת יותר מזו של ההרחבות ל - SDL. הרחבות, כי הספריה המקורית לא כוללת למשל את SDL_Net.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם Yahoo Messenger MSN Messenger מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
elcucoלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 14/10/2003 · הודעות: 6255 ·
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 16:56
נושא ההודעה:

אני די בטוח שההיפי עם השיער "התעסק" ב-emacs
אני זוכר שראיתי אותו גם ב-make

מצד שני, אפשר למצוא את ההיפי הקירח (היותר מצחיק לפי דעתי) בהרבה קבצים נמצאים ב-/etc/.

הם עדיין מדברים הרבה, והדבר הכי מצחיק שעשו זה הקומיקס.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
wliadלא בפורום כעתSite Moderator ת.הצטרפות: 25/05/2003 · הודעות: 1285 · מיקום: צפון הארץ
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 17:08
נושא ההודעה: Re: תגובה כוללת

כרמית :
ד. בתגובה ל wliad אני אומרת שאפשר לקבוע את openGL כסטנדרט שכולם יסכימו עליו העיקרון הוא שאנחנו אמורים ליזום פיתוח משחקים ללינוקס ואפילו לפתח כלי מנוע משחקים אם יש צורך בכך בדיוק כמו שלא חיכו למשיח כשפיתחו שאר כלים שימושיים בלינוקס ושיש אותם גם בחלונות...
את הטענה שלך אפשר לאמר שבכלל למה המציאו את גימפ ואת בלנדר אם קיימות תוכנות כאלה בחלונות...
למה המציאו נגנים...
באותו אופן ככה צריך גם לפתח משחקים חופשיים תחת רשיון GPL כמו כל דבר אחר.


את מפרשת את הדברים שלי לא נכון. אני לא אומר בכלל משהו בסגנון "למה המציאו כך וכך", התשובה לשאלה הספציפית על כלים כמו גימפ למשל, היא שהיה קיים בהם צורך ממשי למי שהקים את הפרוייקט. אחרים ראו כי טוב ותרמו. והנה לך למה הומצאו הכלים האלה. אני אמרתי שהמצב של חוסר משחקים (מקצועיים) בלינוקס נובע פשוט מאד משני פקטורים עיקריים: קהל יעד קטן (וקהל יעד משלם עוד יותר קטן), והסטוריית פיתוח. כלל לא הבעתי דעה על אם צריך או לא צריך לפתח משחקים ללינוקס. בסך-הכל אמרתי שאין הגיון כלכלי בלעשות את זה, למעט במקרים כמו MMORPG שבהם המנוי החודשי יכניס את הכסף, ולא מכירת המשחק עצמו.

לגבי האם לקבוע את OpenGL כתקן או לא, אין פה שאלה. OpenGL הוא תקן. האם להפוך אותו לנורמה לפיתוח משחקים? טוב זה כבר עניין אחר. אם מדובר במשחקים עם האצה תלת-מימדית, אין ספק שאין אפשרות אחרת. לגבי דו-מימד, ניתן לעשות שימוש ב - OpenGL אבל במקרה הזה, ספריות כמו SDL שCooL_SPoT הציע, יתאימו יותר.

ועדיין פיספסת את העיקר. OpenGL הוא תקן לספריה גרפית ותו לא. יש מאמץ להתקין את OpenAL, ולהביא למצב שהוא יציג מנשק תכנות (API) דומה לזה של OpenGL אבל זה עדיין מכסה רק את שני התחומים של גרפיקה וקול. פה נכנסות לתמונה ספריות מתווכות כמו SDL. ועם זאת, מנועים רציניים כמו CS שהזכרתי, וגם Nebula2 מעדיפים להתמנשק ישירות לתקנים ול - APIs של לינוקס, מאשר לספריה כמו SDL, בשביל ביצועים טובים יותר.

וכדי להבהיר את המצב: קיים מגוון לא קטן של משחקים ללינוקס, וגם כאלה שהם רק ללינוקס. את יכולה לבחון את האתר של CooL_SPoT כדי לעמוד על איכותם. את גם מוזמנת כפי שהציע לך צפריר, לפתח כזה משחק בעצמך.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם Yahoo Messenger MSN Messenger מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
MBDלא בפורום כעתSite Moderator ת.הצטרפות: 27/09/2004 · הודעות: 4161 ·
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 17:12
נושא ההודעה:

elcuco :
לינוקס ו-gnu נולדו מתוך אנשים שכתבו, ולא אנשים שאמרו. (חוץ מסטאלמן שמדבר הרבה... בעצם גם ESR מדבר הרבה... ממ....).



סטאלמן אולי מדבר הרבה, אבל הוא אחד האנשים שתרמו הכי הרבה בעולם לקוד פתוח - הבחור כתב לבדו את GCC (בהמשך עזרו לו כמובן, אבל את הבסיס הוא עשה), EMACS, ועוד הרבה כלים ללינוקס, תואמי יוניקס. יש לו את כל הזכות בעולם גם לדבר אחרי זה.

_________________
מערכת: GNU/Linux Ubuntu גרסה: 14.04
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
כרמיתאורח · ·
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 17:51
נושא ההודעה: יש עוד סיבה שמשחקים טובים וחופשיים בלינוקס מביאים אנשים...

והסיבה היא דור העתיד...
אני אישית משתמשת די חדשה בלינוקס... אני כמעט שנה בלינוקס מאז שהבן שלי היה בן שנה...
התקנתי את לינוקס גם מהסיבה שיש לי ילדים בבית ש"רוצים להרגיש גדולים" ולעשות בדיוק את מה ש"אמא עושה" אז הם לא יכולים להרוס לי את המחשב
אבל יחד עם זאת מבחינתי משחקים זה מה שמושך ילדים להשתמש במחשב...
ואני לא חושבת שהילדים צריכים לחכות עד גיל שש עשרה כדי שיהיה להם את הידע איך להפעיל משחק ואיך להתקין משחק...
אז התקנתי להם כמה משחקים והם משחקים בלינוקס...
אני עדיין בתהליך של למידת המערכת וזה לא קל
כפי שאתם יודעים יש הרבה חומר לקרוא
ויקח לי זמן רב ללמוד לתכנת משחקים
יש לי חשיבה מאוד יצירתית כך שמבחינת להמציא עלילה
ואפילו לצייר דמויות - כן יש לי כשרון טבעי לציור וגרפיקה ואומנות וכל מה שכרוך בזה...
אפילו כשרון במוזיקה יש לי כך שאם אפילו צריך להמציא מנגינה למשחק עם מקצב אין לי בעיה לעשות את זה כי יש לי את הכשרון הזה שלהפתעתי אין לכולם ועדיין קשה לי להבין לפעמים איך זה שיש אנשים שלא מסוגלים להביע את המנגינה במערכת צלילים סקלרית כמו אורגן או פסנטר ואיך זה שהם צריכים מורים בישביל זה...
ויש לי גם כשרון במציאת קודים מסובכים במיוחד
אבל
יקח לי המון זמן עד שאני אגיע למומחיות ושליטה בכל התחום ושל לימוד הקוד...
אני מעריכה לפחות שנתיים כדי להגיע לרמת מומחיות אבסולוטית...
אז מה שאני אעשה זה באמת אלמד לבד
ואולי אני גם אעשה משהו מקורי לבד בסופו של דבר...

אני חושבת שמשחקים זה מה שימשוך את דור העתיד ללינוקס...
לפחות ברמה של משתמש...


wliad :
כרמית :
ד. בתגובה ל wliad אני אומרת שאפשר לקבוע את openGL כסטנדרט שכולם יסכימו עליו העיקרון הוא שאנחנו אמורים ליזום פיתוח משחקים ללינוקס ואפילו לפתח כלי מנוע משחקים אם יש צורך בכך בדיוק כמו שלא חיכו למשיח כשפיתחו שאר כלים שימושיים בלינוקס ושיש אותם גם בחלונות...
את הטענה שלך אפשר לאמר שבכלל למה המציאו את גימפ ואת בלנדר אם קיימות תוכנות כאלה בחלונות...
למה המציאו נגנים...
באותו אופן ככה צריך גם לפתח משחקים חופשיים תחת רשיון GPL כמו כל דבר אחר.


את מפרשת את הדברים שלי לא נכון. אני לא אומר בכלל משהו בסגנון "למה המציאו כך וכך", התשובה לשאלה הספציפית על כלים כמו גימפ למשל, היא שהיה קיים בהם צורך ממשי למי שהקים את הפרוייקט. אחרים ראו כי טוב ותרמו. והנה לך למה הומצאו הכלים האלה. אני אמרתי שהמצב של חוסר משחקים (מקצועיים) בלינוקס נובע פשוט מאד משני פקטורים עיקריים: קהל יעד קטן (וקהל יעד משלם עוד יותר קטן), והסטוריית פיתוח. כלל לא הבעתי דעה על אם צריך או לא צריך לפתח משחקים ללינוקס. בסך-הכל אמרתי שאין הגיון כלכלי בלעשות את זה, למעט במקרים כמו MMORPG שבהם המנוי החודשי יכניס את הכסף, ולא מכירת המשחק עצמו.

לגבי האם לקבוע את OpenGL כתקן או לא, אין פה שאלה. OpenGL הוא תקן. האם להפוך אותו לנורמה לפיתוח משחקים? טוב זה כבר עניין אחר. אם מדובר במשחקים עם האצה תלת-מימדית, אין ספק שאין אפשרות אחרת. לגבי דו-מימד, ניתן לעשות שימוש ב - OpenGL אבל במקרה הזה, ספריות כמו SDL שCooL_SPoT הציע, יתאימו יותר.

ועדיין פיספסת את העיקר. OpenGL הוא תקן לספריה גרפית ותו לא. יש מאמץ להתקין את OpenAL, ולהביא למצב שהוא יציג מנשק תכנות (API) דומה לזה של OpenGL אבל זה עדיין מכסה רק את שני התחומים של גרפיקה וקול. פה נכנסות לתמונה ספריות מתווכות כמו SDL. ועם זאת, מנועים רציניים כמו CS שהזכרתי, וגם Nebula2 מעדיפים להתמנשק ישירות לתקנים ול - APIs של לינוקס, מאשר לספריה כמו SDL, בשביל ביצועים טובים יותר.

וכדי להבהיר את המצב: קיים מגוון לא קטן של משחקים ללינוקס, וגם כאלה שהם רק ללינוקס. את יכולה לבחון את האתר של CooL_SPoT כדי לעמוד על איכותם. את גם מוזמנת כפי שהציע לך צפריר, לפתח כזה משחק בעצמך.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
wliadלא בפורום כעתSite Moderator ת.הצטרפות: 25/05/2003 · הודעות: 1285 · מיקום: צפון הארץ
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 17:56
נושא ההודעה:

כהמשך ישיר למה שהעדת על עצמך (כשרונות שונים), אשמח אם תצרי איתי קשר ישיר באמצעות ה"פ (חייבת להיות חברת האתר) או דרך ICQ. ייתכן ואוכל לעניין אותך במשהו.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם Yahoo Messenger MSN Messenger מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
CooL_SPoTלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 18/10/2002 · הודעות: 5323 ·
 

הודעה פורסם: 08/01/2006 - 18:30
נושא ההודעה:

אני באופן אישי לא תכנתתי אף משחק עד היום
אך אני הרבה זמן יחסית התעסקתי בסביבת המשחקים בלינוקס ומשחקים באופן כללי
אני חושב שאני אוכל להועיל לך הרבה בתחום Smile
רוב הסיכויים שלא תצטרכי לתכנת משחק מאפס, אחד הדברים הטובים בקוד הפתוח זה שיש מנועים מוכנים כמעט לכל מטרה ואפשר להשתמש בהם.
תוכלי ליצור איתי קשר באייסיקיו 174576957
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית MSN Messenger  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
ברנשלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 25/02/2002 · הודעות: 724 ·
 

הודעה פורסם: 09/02/2007 - 09:53
נושא ההודעה: מה שחסר לילדים שלי

ומה שהכשיל אותי כשהתקנתי לינוקס לשכנים, זה לא סתם "משחקים", אלו משחקים זמינים.

הכוונה - המשחקים שמחלקים במבצעים שונים (חינם) בסופר מרקט - עובדים רק בחלונות.נכון שמפני שרבים מהם מבוססים על משחקים "פתוחים" - פרוזן בבלס לדוגמה, הם (או שיבוט סביר שלהם) זמינים ברשת גם ללינוקס, אבל אז צריך "לחפש" אותם.

בעיה נוספת שמצליחה להרגיז אותי - לומדות. הבן שלי כבר חרש את gcomris מכל הכוונים, ואשתי מכוונה טובה הלכה וקנתה לו מספר לומדות של מט"ח. התכנות הללו "לא עובדות" בלינוקס. (המרכאות - עם wine וקצת שיפצורים הן עבדו, אבל ההפעלה לא מספיק פשוטה - הילד כמעט בן 7, ולא ממש מתעסק עם שורת הפקודה).

אז אם מישהו כותב משהו טוב לילדים קטנים, אני מנדב את הזאטוטים שלי לבדיקות איכות Smile.
(המחשב שלהם מריץ מנדריבה 2007,
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 09/02/2007 - 10:54
נושא ההודעה: Re: מה שחסר לילדים שלי

ברנש :


בעיה נוספת שמצליחה להרגיז אותי - לומדות. הבן שלי כבר חרש את gcomris מכל הכוונים, ואשתי מכוונה טובה הלכה וקנתה לו מספר לומדות של מט"ח. התכנות הללו "לא עובדות" בלינוקס. (המרכאות - עם wine וקצת שיפצורים הן עבדו, אבל ההפעלה לא מספיק פשוטה - הילד כמעט בן 7, ולא ממש מתעסק עם שורת הפקודה).


אפשר לשים אייקון על שולחן העבודה שמריץ
סקריפט שעושה את העבודה.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
הצגת הודעות מלפני:     
מעבר אל:  
כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
תגובה לנושא
צפיה בנושא הבא Printable version התחבר כדי לבדוק הודעות פרטיות צפיה בנושא הקודם
PNphpBB2 © 2003-2004 

תוכן הדיון

  1. אורח [כרמית]
  2. ארתיום
  3. FiXiT
  4. nadavvin
  5. sijp
  6. DimaIL
  7. wliad
  8. CooL_SPoT
  9. אורח [כרמית]
  10. אורח [צפריר]
  11. elcuco
  12. אורח [כרמית]
  13. אורח
  14. wliad
  15. elcuco
  16. wliad
  17. MBD
  18. אורח [כרמית]
  19. wliad
  20. CooL_SPoT
  21. ברנש
  22. אורח