פורסם: 20/12/2010 - 16:56
נושא ההודעה: יצירת משחק
|
היי לחברים, בכמה שבועות האחרונים פיתחתי רצון לפתח משחק מרובה-משתתפים למחשב.
כרגע הכל הוא בסביבת לינוקס, אבל התכנון הוא לעשות למשחק porting לסביבת windows בעתיד.
המשחק יהיה דו מימדי, והתכנון הוא שילוב של soldat וunreal tournament ז"ל.
כרגע הכל כתוב ב c, ה source control זה git והbuild system זה cmake, ועיקר הספריות בשימוש הן sdl, chipmunk physics engine ו opengl.
למרות שיש באמתחתי הרבה ימים ולילות בפיתוח פרוייקטים (חופשיים ולא חופשיים), אני מחפש אנשים שישתתפו איתי בפיתוח הפרוייקט, בכל התחומים, זה כולל עזרה בקוד ובציורים, אנימציות, וכיוון הפיתוח בכלליות.
קצת על עצמי: סטודנט למתמטיקה ומדעי המחשב בטכניון, ועובד בזמן שנותר לי בתור מתכנת בחברת תוכנה בכפר סבא.
נערך לאחרונה על-ידי orentet בתאריך 21/12/2010 - 13:42, סך-הכל נערך פעם אחת
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 20/12/2010 - 20:36
נושא ההודעה:
|
מעוניין להצטרף.
_________________ מערכת: GNU/Linux debian
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 20/12/2010 - 22:19
נושא ההודעה:
|
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 20/12/2010 - 23:17
נושא ההודעה:
|
אני לא יודע אם אני יכול לעזור הרבה (מפאת חוסר זמן), אבל אם אתה מעוניין בעזרה מבחינה גרפית (אולי לוגו או קונספט ארט וכו'), אני מוכן לנסות לעזור
שלומי
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 20/12/2010 - 23:21
נושא ההודעה:
|
סקרן, מה היתרון בלפתח משחק ב-C?
_________________ קוד: | Gentoo.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity and I'm not sure about the former - Albert Einstein
help save the world, join us. |
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 21/12/2010 - 00:33
נושא ההודעה:
|
WobnI : | סקרן, מה היתרון בלפתח משחק ב-C? |
לעומת איזה שפה?
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 21/12/2010 - 03:03
נושא ההודעה:
|
סתם שאלה סקרנית למה לפתח משהו חדש ולא ללכת על משהו קיים כמו זה שכבר קרוב לגרסה יציבה ויש ו גרפיקה ממש יפה?
http://www.whatsup.co.il/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=51110
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 21/12/2010 - 03:49
נושא ההודעה:
|
מה הקשר בכלל? זה משחק אסטרטגיה וזה פעולה-מרובה-משתתפים.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 21/12/2010 - 08:14
נושא ההודעה:
|
orentet : | WobnI : | סקרן, מה היתרון בלפתח משחק ב-C? |
לעומת איזה שפה? |
במקרה הזה מכיוון שהן קרובות, ++C היתה מתאימה יותר
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 21/12/2010 - 09:18
נושא ההודעה:
|
כל הכבוד ובהצלחה
אם רשיון המשחק יהיה הולם ,אני גם אשמח לעזור (לא בתכנות)
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 21/12/2010 - 09:27
נושא ההודעה:
|
WobnI - work : | orentet : | WobnI : | סקרן, מה היתרון בלפתח משחק ב-C? |
לעומת איזה שפה? |
במקרה הזה מכיוון שהן קרובות, ++C היתה מתאימה יותר |
אישית אם כבר הייתי הולך על Object Pascal. הוא מאוד פשוט לפיתוח, הרבה באגים לוגיים של שפת C/++ פשוט לא יתקיימו לך, הרבה בעיות אבטחה מעצבנות בגלל שאתה עובד עם איזה משתנה דינאמי יעלמו לך כי לרוב אתה לא צריך לעבוד עם משתנים דינאמיים.
זה תכנות מונחה עצמים, ויחסית ל ++C שלוקח הרבה מאוד שנים ללמוד, כאן פשוט מאוד ללמוד אותו ועדיין הוא מספק המון כוח, שחלקו קיים רק בשפות דינאמיות אבל כאן הוא בשפה מהודרת.
וכבר שהדגמתי כאן בעבר, אני יכול לרדת לרמה של תכנות באסמבלר בו (שזה תמיד היה), כלומר אפשר להנות מהרמה הנמוכה ביותר והרמה הגבוהה ביותר.
על כל 4-6 שורות קוד של ++C למחלקה, בד"כ תוכל לקצר את זה לשורה אחת, כמו שהדגמתי כאן בפורומים כבר בעבר שימוש ב property מול לבנות getter ו setter כשרק רוצים לאחסן משהו בשדה כלשהו.
כך שלבנות תוכנית מבוססת Object Pascal פשוטה יותר מאשר תוכנות מבוססות C או ++C. אין צורך בMakefile עצבני ולא ברור לתחזוקה. ואין צורך לחשוב על שפות כמו m4 וליצור קבצי configure מעצבנים ולא באמת נחוצים. בנוסף יש גם fpMake שזה ליצור חבילות בנייה (כמו ברובי, ופיתון ופרל) שהוא יודע בצורה מאוד פשוטה איך לבנות אתהמערכת שלך (למרות שרוב ההוראות גם ככה בקוד המקור שלך ולא מבחוץ), ולהתאים תלויות וכו'.
ולמרות שזה, למרות ש ++C תאורטית שולט בשוק, כל כלי שבא לשלוט ב ++C בוחר בשיטה של Object Pascal בשביל לפשט את העבודה. כלומר כלים כדוגמת Qt וכו' בעצם נותנים ל ++C להראות כמו תוכנת פסקל מונחת עצמים, אז למה לעבוד עם חיקוי כשאפשר לעבוד עם המקור ?
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 21/12/2010 - 09:37
נושא ההודעה:
|
ik_5 : | WobnI - work : | orentet : | WobnI : | סקרן, מה היתרון בלפתח משחק ב-C? |
לעומת איזה שפה? |
במקרה הזה מכיוון שהן קרובות, ++C היתה מתאימה יותר |
אישית אם כבר הייתי הולך על Object Pascal. הוא מאוד פשוט לפיתוח, הרבה באגים לוגיים של שפת C/++ פשוט לא יתקיימו לך, הרבה בעיות אבטחה מעצבנות בגלל שאתה עובד עם איזה משתנה דינאמי יעלמו לך כי לרוב אתה לא צריך לעבוד עם משתנים דינאמיים.
זה תכנות מונחה עצמים, ויחסית ל ++C שלוקח הרבה מאוד שנים ללמוד, כאן פשוט מאוד ללמוד אותו ועדיין הוא מספק המון כוח, שחלקו קיים רק בשפות דינאמיות אבל כאן הוא בשפה מהודרת.
וכבר שהדגמתי כאן בעבר, אני יכול לרדת לרמה של תכנות באסמבלר בו (שזה תמיד היה), כלומר אפשר להנות מהרמה הנמוכה ביותר והרמה הגבוהה ביותר.
על כל 4-6 שורות קוד של ++C למחלקה, בד"כ תוכל לקצר את זה לשורה אחת, כמו שהדגמתי כאן בפורומים כבר בעבר שימוש ב property מול לבנות getter ו setter כשרק רוצים לאחסן משהו בשדה כלשהו.
כך שלבנות תוכנית מבוססת Object Pascal פשוטה יותר מאשר תוכנות מבוססות C או ++C. אין צורך בMakefile עצבני ולא ברור לתחזוקה. ואין צורך לחשוב על שפות כמו m4 וליצור קבצי configure מעצבנים ולא באמת נחוצים. בנוסף יש גם fpMake שזה ליצור חבילות בנייה (כמו ברובי, ופיתון ופרל) שהוא יודע בצורה מאוד פשוטה איך לבנות אתהמערכת שלך (למרות שרוב ההוראות גם ככה בקוד המקור שלך ולא מבחוץ), ולהתאים תלויות וכו'.
ולמרות שזה, למרות ש ++C תאורטית שולט בשוק, כל כלי שבא לשלוט ב ++C בוחר בשיטה של Object Pascal בשביל לפשט את העבודה. כלומר כלים כדוגמת Qt וכו' בעצם נותנים ל ++C להראות כמו תוכנת פסקל מונחת עצמים, אז למה לעבוד עם חיקוי כשאפשר לעבוד עם המקור ? |
לא ברור לי איך בדיוק מתקשר החיקוי והמקור, זה לא ויכוח של על מה לעבוד, אם כן זה היה אז במקרה הזה ג'אווה מתאימה יותר.
המלצתי על ++C כי מכל שאר השפות שיש, המעבר אליה מ-C קל יותר מאשר מ-C לאחרות.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 21/12/2010 - 11:37
נושא ההודעה:
|
WobnI - work : |
לא ברור לי איך בדיוק מתקשר החיקוי והמקור, זה לא ויכוח של על מה לעבוד, אם כן זה היה אז במקרה הזה ג'אווה מתאימה יותר.
המלצתי על ++C כי מכל שאר השפות שיש, המעבר אליה מ-C קל יותר מאשר מ-C לאחרות. |
הכלים הרבים בשביל לשלוט ב ++C כדוגמת Qt לפעמים נראים כאילו נלקחו אחד לאחד מהכלים שיש לObject Pascal (אשר קיימת לך מתחילת שנות ה80 ועדיין מתפתחת).
אתה המלצת לו לעבור משפת תכנות בשם C לשפת תכנות חדשה שהקשר שלה לשפה המקורית היא רק בשם, ובכך שאם תגיד להמדר מספיק יפה, הוא יהיה תואם לשפת C, אבל זו שפה לגמרי חדשה, עם גישה לגמרי חדשה, ודורשת הרבה עבודה להמיר כמו שצריך ונכון את העבודה.
אז אם כבר לשכתב קוד, אז למה במקום ללכת תמיד בגישה המוזרה של C++ כי זה היה C למשהו טיפה יותר הגיוני כמו Object Pascal. הרי מבחינת יכולות וכוח היא זהה, זה רק מתבצע בצורה שונה. אבל יש לה הרבה יתרונות שאין ל ++C שלא משנה כמה היא נמצאת בשימוש עדיין היא מסובכת מאוד לעבודה, ודורשת ממך המון אנרגיה, ואם אתה לא משתמש בה נכון, אז אתה גם לא יכול לתחזק אח"כ את הקוד שכתבת, ואתה הופך אותך ל write only language. והיא גם נמצאת במחסור עצום של כלי עזר למפתחים כדוגמת הכלים שאני המלצתי עליהם.
גם ג'אווה לא פשוטה לבנייה ד"א. אני לא יודע כמה יצא לך לשחק עם תסריטי ANT אבל זה פשוט לא נוח בעליל. כיום יש לך גישות שונות לגמרי לבניה שקיימות גם בObject Pascal וגם שפות כדוגמת רובי, פיתון ופרל. בהם הבנייה היא לא חלק מהתוכנה שלך, אלא זו רק דרך הפצה לסביבה, וזה מה שאני הצעתי. משהו שייעל עבודה אם כבר הולכים לכיוון של להחליף שפה לגמרי כפי שאתה הצעת.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 21/12/2010 - 12:08
נושא ההודעה:
|
WobnI : | סקרן, מה היתרון בלפתח משחק ב-C? |
כדי להתאמן בכתיבת קוד ב־C
זה מה שהוא רוצה. אז מה אם אתם מעדיפים C++, פייתון או פסקל.
אגב, http://ccan.ozlabs.org/
יש כבר קוד שמתחיל להזיז דברים על המסך?
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 21/12/2010 - 12:29
נושא ההודעה:
|
האורח הזה הוא אני.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 21/12/2010 - 13:02
נושא ההודעה:
|
"משחק מרובה-משחקים" ?
לא עדיף לעשות משחק אחד כמו שצריך ?
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 21/12/2010 - 13:33
נושא ההודעה:
|
AsafO : | "משחק מרובה-משחקים" ?
לא עדיף לעשות משחק אחד כמו שצריך ? |
אני חושב שהוא התכוון למשחק מרובה שחקנים, יעני multiplayer.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 21/12/2010 - 13:44
נושא ההודעה:
|
etal : | AsafO : | "משחק מרובה-משחקים" ?
לא עדיף לעשות משחק אחד כמו שצריך ? |
אני חושב שהוא התכוון למשחק מרובה שחקנים, יעני multiplayer. |
אכן כן, ותודה על תיקון הטעות
Anonymous : | WobnI : | סקרן, מה היתרון בלפתח משחק ב-C? |
כדי להתאמן בכתיבת קוד ב־C
זה מה שהוא רוצה. אז מה אם אתם מעדיפים C++, פייתון או פסקל.
אגב, http://ccan.ozlabs.org/
יש כבר קוד שמתחיל להזיז דברים על המסך? |
לא, עוד לא. אני עדיין בשלב הניסויים.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 21/12/2010 - 13:56
נושא ההודעה:
|
ik_5 : | WobnI - work : |
לא ברור לי איך בדיוק מתקשר החיקוי והמקור, זה לא ויכוח של על מה לעבוד, אם כן זה היה אז במקרה הזה ג'אווה מתאימה יותר.
המלצתי על ++C כי מכל שאר השפות שיש, המעבר אליה מ-C קל יותר מאשר מ-C לאחרות. |
הכלים הרבים בשביל לשלוט ב ++C כדוגמת Qt לפעמים נראים כאילו נלקחו אחד לאחד מהכלים שיש לObject Pascal (אשר קיימת לך מתחילת שנות ה80 ועדיין מתפתחת).
אתה המלצת לו לעבור משפת תכנות בשם C לשפת תכנות חדשה שהקשר שלה לשפה המקורית היא רק בשם, ובכך שאם תגיד להמדר מספיק יפה, הוא יהיה תואם לשפת C, אבל זו שפה לגמרי חדשה, עם גישה לגמרי חדשה, ודורשת הרבה עבודה להמיר כמו שצריך ונכון את העבודה.
אז אם כבר לשכתב קוד, אז למה במקום ללכת תמיד בגישה המוזרה של C++ כי זה היה C למשהו טיפה יותר הגיוני כמו Object Pascal. הרי מבחינת יכולות וכוח היא זהה, זה רק מתבצע בצורה שונה. אבל יש לה הרבה יתרונות שאין ל ++C שלא משנה כמה היא נמצאת בשימוש עדיין היא מסובכת מאוד לעבודה, ודורשת ממך המון אנרגיה, ואם אתה לא משתמש בה נכון, אז אתה גם לא יכול לתחזק אח"כ את הקוד שכתבת, ואתה הופך אותך ל write only language. והיא גם נמצאת במחסור עצום של כלי עזר למפתחים כדוגמת הכלים שאני המלצתי עליהם.
גם ג'אווה לא פשוטה לבנייה ד"א. אני לא יודע כמה יצא לך לשחק עם תסריטי ANT אבל זה פשוט לא נוח בעליל. כיום יש לך גישות שונות לגמרי לבניה שקיימות גם בObject Pascal וגם שפות כדוגמת רובי, פיתון ופרל. בהם הבנייה היא לא חלק מהתוכנה שלך, אלא זו רק דרך הפצה לסביבה, וזה מה שאני הצעתי. משהו שייעל עבודה אם כבר הולכים לכיוון של להחליף שפה לגמרי כפי שאתה הצעת. |
ממש לא, מעבר מ-C ל-++C יהיה קל יותר מאשר מ-C לפסקל.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 21/12/2010 - 14:19
נושא ההודעה: c++ vs free pascal
|
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 21/12/2010 - 14:26
נושא ההודעה: Re: c++ vs free pascal
|
benchmark בין שפות? מה זה הליצנות הזו?
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 21/12/2010 - 14:40
נושא ההודעה:
|
ע"ע מלחמת שפות.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 21/12/2010 - 15:28
נושא ההודעה: מלחמת שפות
|
זה עידו התחיל
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 22/12/2010 - 17:09
נושא ההודעה:
|
עזוב אותך C, תתכנת את זה עם JS, WebGL, HTML5
לא סתם, תעשה מה שבא לך.
אבל אני הייתי הולך על מנוע הפיזיקה bullet. למה sdl אם יש opengl?
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 06/01/2011 - 17:36
נושא ההודעה:
|
^ אני מנחש שהוא הלך על chipmunk כי הוא כתווב ב C . חןץ מזה chipmunk פשוט וקטן יותר.
לגבי SDL VS OpenGL, תזכור ש SDL מספקת לך עוד דברים כמו סאונד וקלט.
יש משחקים שמשתמשים לדוגמה ב SDL לקלט ו OpenGL לגרפיקה.
אורן (orentet זה אורן, נכון?), שלח לי מייל ל: vitali_pe@yahoo.com
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
|