ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin
תגובה לנושא
צפיה בנושא הבא Printable version התחבר כדי לבדוק הודעות פרטיות צפיה בנושא הקודם
orentetלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 20/12/2010 · הודעות: 5 ·
 

הודעה פורסם: 20/12/2010 - 16:56
נושא ההודעה: יצירת משחק

היי לחברים, בכמה שבועות האחרונים פיתחתי רצון לפתח משחק מרובה-משתתפים למחשב.
כרגע הכל הוא בסביבת לינוקס, אבל התכנון הוא לעשות למשחק porting לסביבת windows בעתיד.
המשחק יהיה דו מימדי, והתכנון הוא שילוב של soldat וunreal tournament ז"ל.
כרגע הכל כתוב ב c, ה source control זה git והbuild system זה cmake, ועיקר הספריות בשימוש הן sdl, chipmunk physics engine ו opengl.
למרות שיש באמתחתי הרבה ימים ולילות בפיתוח פרוייקטים (חופשיים ולא חופשיים), אני מחפש אנשים שישתתפו איתי בפיתוח הפרוייקט, בכל התחומים, זה כולל עזרה בקוד ובציורים, אנימציות, וכיוון הפיתוח בכלליות.

קצת על עצמי: סטודנט למתמטיקה ומדעי המחשב בטכניון, ועובד בזמן שנותר לי בתור מתכנת בחברת תוכנה בכפר סבא.


נערך לאחרונה על-ידי orentet בתאריך 21/12/2010 - 13:42, סך-הכל נערך פעם אחת
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
queencyלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 13/11/2008 · הודעות: 2139 ·
 

הודעה פורסם: 20/12/2010 - 20:36
נושא ההודעה:

מעוניין להצטרף.

_________________
מערכת: GNU/Linux debian
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
CooL_SPoTלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 18/10/2002 · הודעות: 5323 ·
 

הודעה פורסם: 20/12/2010 - 22:19
נושא ההודעה:

להלן מדריכים ליצירת משחק:
http://www.linuxfun.co.il/index.php?content=read&id=177
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית MSN Messenger  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
sijpלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 01/05/2004 · הודעות: 5544 · מיקום: ~
 

הודעה פורסם: 20/12/2010 - 23:17
נושא ההודעה:

אני לא יודע אם אני יכול לעזור הרבה (מפאת חוסר זמן), אבל אם אתה מעוניין בעזרה מבחינה גרפית (אולי לוגו או קונספט ארט וכו'), אני מוכן לנסות לעזור Smile

שלומי
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
WobnIלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 11/09/2004 · הודעות: 2977 · מיקום: beer sheva
 

הודעה פורסם: 20/12/2010 - 23:21
נושא ההודעה:

סקרן, מה היתרון בלפתח משחק ב-C?

_________________
קוד:
Gentoo.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity and I'm not sure about the former - Albert Einstein

help save the world, join us.

Image
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם Yahoo Messenger  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
orentetלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 20/12/2010 · הודעות: 5 ·
 

הודעה פורסם: 21/12/2010 - 00:33
נושא ההודעה:

WobnI :
סקרן, מה היתרון בלפתח משחק ב-C?

לעומת איזה שפה?
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
רייסטליןלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 09/03/2010 · הודעות: 207 ·
 

הודעה פורסם: 21/12/2010 - 03:03
נושא ההודעה:

סתם שאלה סקרנית למה לפתח משהו חדש ולא ללכת על משהו קיים כמו זה שכבר קרוב לגרסה יציבה ויש ו גרפיקה ממש יפה?
http://www.whatsup.co.il/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=51110
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם Yahoo Messenger מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
orentetלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 20/12/2010 · הודעות: 5 ·
 

הודעה פורסם: 21/12/2010 - 03:49
נושא ההודעה:

רייסטלין :
סתם שאלה סקרנית למה לפתח משהו חדש ולא ללכת על משהו קיים כמו זה שכבר קרוב לגרסה יציבה ויש ו גרפיקה ממש יפה?
http://www.whatsup.co.il/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=51110

מה הקשר בכלל? זה משחק אסטרטגיה וזה פעולה-מרובה-משתתפים.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
WobnI - workאורח · ·
 

הודעה פורסם: 21/12/2010 - 08:14
נושא ההודעה:

orentet :
WobnI :
סקרן, מה היתרון בלפתח משחק ב-C?

לעומת איזה שפה?


במקרה הזה מכיוון שהן קרובות, ++C היתה מתאימה יותר
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
ypלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 21/08/2007 · הודעות: 826 · מיקום: ירושלים
 

הודעה פורסם: 21/12/2010 - 09:18
נושא ההודעה:

כל הכבוד ובהצלחה
אם רשיון המשחק יהיה הולם ,אני גם אשמח לעזור (לא בתכנות)
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
ik_5לא בפורום כעת ת.הצטרפות: 16/04/2002 · הודעות: 3027 · מיקום: ישראל
 

הודעה פורסם: 21/12/2010 - 09:27
נושא ההודעה:

WobnI - work :
orentet :
WobnI :
סקרן, מה היתרון בלפתח משחק ב-C?

לעומת איזה שפה?


במקרה הזה מכיוון שהן קרובות, ++C היתה מתאימה יותר


אישית אם כבר הייתי הולך על Object Pascal. הוא מאוד פשוט לפיתוח, הרבה באגים לוגיים של שפת C/++ פשוט לא יתקיימו לך, הרבה בעיות אבטחה מעצבנות בגלל שאתה עובד עם איזה משתנה דינאמי יעלמו לך כי לרוב אתה לא צריך לעבוד עם משתנים דינאמיים.
זה תכנות מונחה עצמים, ויחסית ל ++C שלוקח הרבה מאוד שנים ללמוד, כאן פשוט מאוד ללמוד אותו ועדיין הוא מספק המון כוח, שחלקו קיים רק בשפות דינאמיות אבל כאן הוא בשפה מהודרת.
וכבר שהדגמתי כאן בעבר, אני יכול לרדת לרמה של תכנות באסמבלר בו (שזה תמיד היה), כלומר אפשר להנות מהרמה הנמוכה ביותר והרמה הגבוהה ביותר.

על כל 4-6 שורות קוד של ++C למחלקה, בד"כ תוכל לקצר את זה לשורה אחת, כמו שהדגמתי כאן בפורומים כבר בעבר שימוש ב property מול לבנות getter ו setter כשרק רוצים לאחסן משהו בשדה כלשהו.

כך שלבנות תוכנית מבוססת Object Pascal פשוטה יותר מאשר תוכנות מבוססות C או ++C. אין צורך בMakefile עצבני ולא ברור לתחזוקה. ואין צורך לחשוב על שפות כמו m4 וליצור קבצי configure מעצבנים ולא באמת נחוצים. בנוסף יש גם fpMake שזה ליצור חבילות בנייה (כמו ברובי, ופיתון ופרל) שהוא יודע בצורה מאוד פשוטה איך לבנות אתהמערכת שלך (למרות שרוב ההוראות גם ככה בקוד המקור שלך ולא מבחוץ), ולהתאים תלויות וכו'.

ולמרות שזה, למרות ש ++C תאורטית שולט בשוק, כל כלי שבא לשלוט ב ++C בוחר בשיטה של Object Pascal בשביל לפשט את העבודה. כלומר כלים כדוגמת Qt וכו' בעצם נותנים ל ++C להראות כמו תוכנת פסקל מונחת עצמים, אז למה לעבוד עם חיקוי כשאפשר לעבוד עם המקור ?
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
WobnI - workאורח · ·
 

הודעה פורסם: 21/12/2010 - 09:37
נושא ההודעה:

ik_5 :
WobnI - work :
orentet :
WobnI :
סקרן, מה היתרון בלפתח משחק ב-C?

לעומת איזה שפה?


במקרה הזה מכיוון שהן קרובות, ++C היתה מתאימה יותר


אישית אם כבר הייתי הולך על Object Pascal. הוא מאוד פשוט לפיתוח, הרבה באגים לוגיים של שפת C/++ פשוט לא יתקיימו לך, הרבה בעיות אבטחה מעצבנות בגלל שאתה עובד עם איזה משתנה דינאמי יעלמו לך כי לרוב אתה לא צריך לעבוד עם משתנים דינאמיים.
זה תכנות מונחה עצמים, ויחסית ל ++C שלוקח הרבה מאוד שנים ללמוד, כאן פשוט מאוד ללמוד אותו ועדיין הוא מספק המון כוח, שחלקו קיים רק בשפות דינאמיות אבל כאן הוא בשפה מהודרת.
וכבר שהדגמתי כאן בעבר, אני יכול לרדת לרמה של תכנות באסמבלר בו (שזה תמיד היה), כלומר אפשר להנות מהרמה הנמוכה ביותר והרמה הגבוהה ביותר.

על כל 4-6 שורות קוד של ++C למחלקה, בד"כ תוכל לקצר את זה לשורה אחת, כמו שהדגמתי כאן בפורומים כבר בעבר שימוש ב property מול לבנות getter ו setter כשרק רוצים לאחסן משהו בשדה כלשהו.

כך שלבנות תוכנית מבוססת Object Pascal פשוטה יותר מאשר תוכנות מבוססות C או ++C. אין צורך בMakefile עצבני ולא ברור לתחזוקה. ואין צורך לחשוב על שפות כמו m4 וליצור קבצי configure מעצבנים ולא באמת נחוצים. בנוסף יש גם fpMake שזה ליצור חבילות בנייה (כמו ברובי, ופיתון ופרל) שהוא יודע בצורה מאוד פשוטה איך לבנות אתהמערכת שלך (למרות שרוב ההוראות גם ככה בקוד המקור שלך ולא מבחוץ), ולהתאים תלויות וכו'.

ולמרות שזה, למרות ש ++C תאורטית שולט בשוק, כל כלי שבא לשלוט ב ++C בוחר בשיטה של Object Pascal בשביל לפשט את העבודה. כלומר כלים כדוגמת Qt וכו' בעצם נותנים ל ++C להראות כמו תוכנת פסקל מונחת עצמים, אז למה לעבוד עם חיקוי כשאפשר לעבוד עם המקור ?


לא ברור לי איך בדיוק מתקשר החיקוי והמקור, זה לא ויכוח של על מה לעבוד, אם כן זה היה אז במקרה הזה ג'אווה מתאימה יותר.
המלצתי על ++C כי מכל שאר השפות שיש, המעבר אליה מ-C קל יותר מאשר מ-C לאחרות.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
ik_5לא בפורום כעת ת.הצטרפות: 16/04/2002 · הודעות: 3027 · מיקום: ישראל
 

הודעה פורסם: 21/12/2010 - 11:37
נושא ההודעה:

WobnI - work :

לא ברור לי איך בדיוק מתקשר החיקוי והמקור, זה לא ויכוח של על מה לעבוד, אם כן זה היה אז במקרה הזה ג'אווה מתאימה יותר.
המלצתי על ++C כי מכל שאר השפות שיש, המעבר אליה מ-C קל יותר מאשר מ-C לאחרות.


הכלים הרבים בשביל לשלוט ב ++C כדוגמת Qt לפעמים נראים כאילו נלקחו אחד לאחד מהכלים שיש לObject Pascal (אשר קיימת לך מתחילת שנות ה80 ועדיין מתפתחת).

אתה המלצת לו לעבור משפת תכנות בשם C לשפת תכנות חדשה שהקשר שלה לשפה המקורית היא רק בשם, ובכך שאם תגיד להמדר מספיק יפה, הוא יהיה תואם לשפת C, אבל זו שפה לגמרי חדשה, עם גישה לגמרי חדשה, ודורשת הרבה עבודה להמיר כמו שצריך ונכון את העבודה.

אז אם כבר לשכתב קוד, אז למה במקום ללכת תמיד בגישה המוזרה של C++ כי זה היה C למשהו טיפה יותר הגיוני כמו Object Pascal. הרי מבחינת יכולות וכוח היא זהה, זה רק מתבצע בצורה שונה. אבל יש לה הרבה יתרונות שאין ל ++C שלא משנה כמה היא נמצאת בשימוש עדיין היא מסובכת מאוד לעבודה, ודורשת ממך המון אנרגיה, ואם אתה לא משתמש בה נכון, אז אתה גם לא יכול לתחזק אח"כ את הקוד שכתבת, ואתה הופך אותך ל write only language. והיא גם נמצאת במחסור עצום של כלי עזר למפתחים כדוגמת הכלים שאני המלצתי עליהם.

גם ג'אווה לא פשוטה לבנייה ד"א. אני לא יודע כמה יצא לך לשחק עם תסריטי ANT אבל זה פשוט לא נוח בעליל. כיום יש לך גישות שונות לגמרי לבניה שקיימות גם בObject Pascal וגם שפות כדוגמת רובי, פיתון ופרל. בהם הבנייה היא לא חלק מהתוכנה שלך, אלא זו רק דרך הפצה לסביבה, וזה מה שאני הצעתי. משהו שייעל עבודה אם כבר הולכים לכיוון של להחליף שפה לגמרי כפי שאתה הצעת.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 21/12/2010 - 12:08
נושא ההודעה:

WobnI :
סקרן, מה היתרון בלפתח משחק ב-C?


כדי להתאמן בכתיבת קוד ב־C Smile

זה מה שהוא רוצה. אז מה אם אתם מעדיפים C++‎, פייתון או פסקל.

אגב, http://ccan.ozlabs.org/

יש כבר קוד שמתחיל להזיז דברים על המסך?
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
צפריראורח · ·
 

הודעה פורסם: 21/12/2010 - 12:29
נושא ההודעה:

האורח הזה הוא אני.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
AsafOאורח · ·
 

הודעה פורסם: 21/12/2010 - 13:02
נושא ההודעה:

"משחק מרובה-משחקים" ?
לא עדיף לעשות משחק אחד כמו שצריך ?
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
etalלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 26/05/2008 · הודעות: 200 ·
 

הודעה פורסם: 21/12/2010 - 13:33
נושא ההודעה:

AsafO :
"משחק מרובה-משחקים" ?
לא עדיף לעשות משחק אחד כמו שצריך ?


אני חושב שהוא התכוון למשחק מרובה שחקנים, יעני multiplayer.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
orentetלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 20/12/2010 · הודעות: 5 ·
 

הודעה פורסם: 21/12/2010 - 13:44
נושא ההודעה:

etal :
AsafO :
"משחק מרובה-משחקים" ?
לא עדיף לעשות משחק אחד כמו שצריך ?


אני חושב שהוא התכוון למשחק מרובה שחקנים, יעני multiplayer.


אכן כן, ותודה על תיקון הטעות

Anonymous :
WobnI :
סקרן, מה היתרון בלפתח משחק ב-C?


כדי להתאמן בכתיבת קוד ב־C Smile

זה מה שהוא רוצה. אז מה אם אתם מעדיפים C++‎, פייתון או פסקל.

אגב, http://ccan.ozlabs.org/

יש כבר קוד שמתחיל להזיז דברים על המסך?


לא, עוד לא. אני עדיין בשלב הניסויים.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
WobnI - workאורח · ·
 

הודעה פורסם: 21/12/2010 - 13:56
נושא ההודעה:

ik_5 :
WobnI - work :

לא ברור לי איך בדיוק מתקשר החיקוי והמקור, זה לא ויכוח של על מה לעבוד, אם כן זה היה אז במקרה הזה ג'אווה מתאימה יותר.
המלצתי על ++C כי מכל שאר השפות שיש, המעבר אליה מ-C קל יותר מאשר מ-C לאחרות.


הכלים הרבים בשביל לשלוט ב ++C כדוגמת Qt לפעמים נראים כאילו נלקחו אחד לאחד מהכלים שיש לObject Pascal (אשר קיימת לך מתחילת שנות ה80 ועדיין מתפתחת).

אתה המלצת לו לעבור משפת תכנות בשם C לשפת תכנות חדשה שהקשר שלה לשפה המקורית היא רק בשם, ובכך שאם תגיד להמדר מספיק יפה, הוא יהיה תואם לשפת C, אבל זו שפה לגמרי חדשה, עם גישה לגמרי חדשה, ודורשת הרבה עבודה להמיר כמו שצריך ונכון את העבודה.

אז אם כבר לשכתב קוד, אז למה במקום ללכת תמיד בגישה המוזרה של C++ כי זה היה C למשהו טיפה יותר הגיוני כמו Object Pascal. הרי מבחינת יכולות וכוח היא זהה, זה רק מתבצע בצורה שונה. אבל יש לה הרבה יתרונות שאין ל ++C שלא משנה כמה היא נמצאת בשימוש עדיין היא מסובכת מאוד לעבודה, ודורשת ממך המון אנרגיה, ואם אתה לא משתמש בה נכון, אז אתה גם לא יכול לתחזק אח"כ את הקוד שכתבת, ואתה הופך אותך ל write only language. והיא גם נמצאת במחסור עצום של כלי עזר למפתחים כדוגמת הכלים שאני המלצתי עליהם.

גם ג'אווה לא פשוטה לבנייה ד"א. אני לא יודע כמה יצא לך לשחק עם תסריטי ANT אבל זה פשוט לא נוח בעליל. כיום יש לך גישות שונות לגמרי לבניה שקיימות גם בObject Pascal וגם שפות כדוגמת רובי, פיתון ופרל. בהם הבנייה היא לא חלק מהתוכנה שלך, אלא זו רק דרך הפצה לסביבה, וזה מה שאני הצעתי. משהו שייעל עבודה אם כבר הולכים לכיוון של להחליף שפה לגמרי כפי שאתה הצעת.


ממש לא, מעבר מ-C ל-++C יהיה קל יותר מאשר מ-C לפסקל.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורחאורח · ·
 

הודעה פורסם: 21/12/2010 - 14:19
נושא ההודעה: c++ vs free pascal

http://shootout.alioth.debian.org/u64q/pascal.php -
c++ vs free pascal benchmark
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
orentetלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 20/12/2010 · הודעות: 5 ·
 

הודעה פורסם: 21/12/2010 - 14:26
נושא ההודעה: Re: c++ vs free pascal

אורח :
http://shootout.alioth.debian.org/u64q/pascal.php -
c++ vs free pascal benchmark

benchmark בין שפות? מה זה הליצנות הזו?
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
צפריראורח · ·
 

הודעה פורסם: 21/12/2010 - 14:40
נושא ההודעה:

ע"ע מלחמת שפות.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורחאורח · ·
 

הודעה פורסם: 21/12/2010 - 15:28
נושא ההודעה: מלחמת שפות

זה עידו התחיל Smile
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 22/12/2010 - 17:09
נושא ההודעה:

עזוב אותך C, תתכנת את זה עם JS, WebGL, HTML5

לא סתם, תעשה מה שבא לך.

אבל אני הייתי הולך על מנוע הפיזיקה bullet. למה sdl אם יש opengl?
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 06/01/2011 - 17:36
נושא ההודעה:

^ אני מנחש שהוא הלך על chipmunk כי הוא כתווב ב C . חןץ מזה chipmunk פשוט וקטן יותר.
לגבי SDL VS OpenGL, תזכור ש SDL מספקת לך עוד דברים כמו סאונד וקלט.
יש משחקים שמשתמשים לדוגמה ב SDL לקלט ו OpenGL לגרפיקה.


אורן (orentet‏ זה אורן, נכון?), שלח לי מייל ל: vitali_pe@yahoo.com
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
הצגת הודעות מלפני:     
מעבר אל:  
כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
תגובה לנושא
צפיה בנושא הבא Printable version התחבר כדי לבדוק הודעות פרטיות צפיה בנושא הקודם
PNphpBB2 © 2003-2004 

תוכן הדיון

  1. orentet
  2. queency
  3. CooL_SPoT
  4. sijp
  5. WobnI
  6. orentet
  7. רייסטלין
  8. orentet
  9. אורח [WobnI - work]
  10. yp
  11. ik_5
  12. אורח [WobnI - work]
  13. ik_5
  14. אורח
  15. אורח [צפריר]
  16. אורח [AsafO]
  17. etal
  18. orentet
  19. אורח [WobnI - work]
  20. אורח [אורח]
  21. orentet
  22. אורח [צפריר]
  23. אורח [אורח]
  24. אורח
  25. אורח