פורסם: 27/10/2015 - 22:45
נושא ההודעה:
|
ldco: עד עכשיו ניסיתי להבין מה זה סטים ולא הצלחתי. אודה לך עם תעזור לי...
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 00:17
נושא ההודעה:
|
קח בחשבון שכדי שדף פייסובוק יהיה מעניין תצטרך למלא אותו בדברים מעניינים
אחרי הדחיפה הראשונה זה כבר יגלגל את עצמו.
אז כך אני לינוקסאי / גימפר
ולמי שמשווה את גימפ לPS ואומר שגימפ נוחה פשוט לא יודע מה PS מציעה.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 01:53
נושא ההודעה:
|
yaron_ : | ldco: עד עכשיו ניסיתי להבין מה זה סטים ולא הצלחתי. אודה לך עם תעזור לי... | https://he.wikipedia.org/wiki/Steam
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 02:21
נושא ההודעה:
|
גימפר : |
אז כך אני לינוקסאי / גימפר
ולמי שמשווה את גימפ לPS ואומר שגימפ נוחה פשוט לא יודע מה PS מציעה. |
יכול להיות, אבל זה בדיוק הפואנטה, לא? למצוא את הכלי הכי נוח לביצוע המשימה שעל הפרק... בלי לשנות את רמת הידע שלך.
_________________ מערכת: GNU/Linux Ubuntu גרסה: 14.04
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 08:12
נושא ההודעה:
|
סוף סוף מישהו מעודד שימוש בכלים פתוחים בגרפיקה.
בתור מתכנת שעושה הרבה עיבוד תמונה (openCV) אני אשמח לעזור בכל מה שצריך.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 08:31
נושא ההודעה:
|
בגדול זו חנות דיגיטלית בה אתה יכול לקנות משחקים (גם) ללינוקס, וכבר, ממש לפני לא הרבה זמן זו גם מערכת הפעלה - הפצה של לינוקס הממוקדת על משחקים. המערכת הזאת גם מותקנת על "steam machines" -
http://store.steampowered.com/universe/machines/
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 08:35
נושא ההודעה:
|
ציטוט: | קח בחשבון שכדי שדף פייסובוק יהיה מעניין תצטרך למלא אותו בדברים מעניינים
אחרי הדחיפה הראשונה זה כבר יגלגל את עצמו. |
זהו שזה עמוד הפייסבוק הראשון שפתחתי בחיים שלי, לא יודע את איך לתת לו דחיפות, בעיתות ומה עוד צריך לתת לו. אפשר אולי להעביר פשוט את הפורום הזה לשם?
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 08:39
נושא ההודעה:
|
ציטוט: | אז כך אני לינוקסאי / גימפר
ולמי שמשווה את גימפ לPS ואומר שגימפ נוחה פשוט לא יודע מה PS מציעה.
|
לא כל כך הבנתי אותך - אתה אומר שאתה עובד בגימפ אבל בפוטושופ יותר נוח לך?
או שאתה עובד בגימפ מחוסר ברירה כי אתה לינוקסאי?
(האמת שאם הייתי עובד יותר עם מפת סיביות בעבודתי, הייתי מחפש איזה תוכנה קניינית ללינוקס - גימפ קצת מוציא לי את העצבים יותר מדי. האינטרפייס בו פשוט לא הגיוני. כמה שקריטה יותר טובה מהבחינה הזו.)
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 09:47
נושא ההודעה:
|
ציטוט: | סוף סוף מישהו מעודד שימוש בכלים פתוחים בגרפיקה.
בתור מתכנת שעושה הרבה עיבוד תמונה (openCV) אני אשמח לעזור בכל מה שצריך. |
לפי מה שהבנתי - אופן סי.בי. זן ראייה ממוחשבת. אתה יכול לתת כמה דוגמאות במה בפועל זה יכול לעזור בעתיד בגרפיקה ומולטימדיה דיגיטלית? זה תחום מעניין ו"עתידני".
תודה על הצעת העזרה - אני חושב שהעזרה שכל אחד מאיתנו יכול לתת לבינתיים זה לדבר עם העמיתים לעבודה, אם נגיד אתם עובדים בתיכנות, מכרים וחברים (גם אקסיות) גרפיקאים, וכו' - כל מי שיכול להתעניין בנושא. וגם כמובן לכתוב בדף הפייסבוק - שאני מקווה במהרה יעבור להיות אתר נורמלי עם פורום והכל, וכמובן - בשביל זה הרי כל העניין והטרחה - לשאול שאלות אם אתם נתקלים בבעיה בעבודתכם כגרפיקאים חופשיים!
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 10:01
נושא ההודעה:
|
גימפר : | אז כך אני לינוקסאי / גימפר
ולמי שמשווה את גימפ לPS ואומר שגימפ נוחה פשוט לא יודע מה PS מציעה. |
פוטושופ היא מאסטרפיס בפני עצמו, גימפ נותנת חלק (אולי אפילו חלק גדול) מהיכולות שלה וזה סבבה בפני עצמו, אבל מבחינת נוחות, דיוק וליטוש, פוטושופ לא רואה אותה ממטר.
חבל באמת שבצוות של גימפ לא אספו כמה פליטי אדובי על מנת לסדר קצת את גימפ, היום אפילו אפשר להציע משכורות לתוכניתני קוד חופשי על ידי גיוס "מימון המונים", רק קצת סדר וליטוש של הממשק ושל התוכנות וגימפ תהפוך לתוכנה ראויה.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 10:02
נושא ההודעה:
|
ועוד פעם על גימפ -
האמת שחצי מהעבודה על עריכת תמונות - שכשור יותר בהגדלה\הקטנה, מיקום - אני עושה בכלל באינקסקייפ. בגימפ אי אפשר לעשות את הדברים ההכי בסייים באופן נורמלי - לקחת אלמנט ולשים על אלמנט אחר תוך כדי שיונוי הגודל והזוית. זה פשוט משגע!
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 10:20
נושא ההודעה:
|
ldco: אוקיי אז החנות עצמה סטים עובדת על לינוקס, אבל אם אני מבין נכון זה נותן להפעיל על לינוקס רק משחקים שמראש עובדים על לינוקס נכון? זה לא איזה קסם להפעיל משחקים על לינוקס?
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 10:26
נושא ההודעה:
|
ציטוט: | חבל באמת שבצוות של גימפ לא אספו כמה פליטי אדובי על מנת לסדר קצת את גימפ, היום אפילו אפשר להציע משכורות לתוכניתני קוד חופשי על ידי גיוס "מימון המונים", רק קצת סדר וליטוש של הממשק ושל התוכנות וגימפ תהפוך לתוכנה ראויה. |
זהו שרק צריך ללטש אותה ולהפוך אותה לתוכנה טובה ונוחה, כי בבסיסה היא תוכנה מצויינת וחזקה, והעניין הוא שזה משהו שהוא באמת ניתן לביצוע. יותר מזה - חייבים לעשות את זה - כשגרפקיאי מגיע לסביבה אחרת - במקרה שלנו לאופן סורס ולינוקס - הדבר הראשון שהוא יבדוק זה את עורך הביטמאפס - הכלי ההכי בסיסי. ואחרי שהוא יבדוק את גימפ הוא יצחקק, יסגור אותו ויחזור למאק שלו. והציחקוק הזה יעלה על שפתיו כל פעם שהוא ישמע על אופן סורס. גימפ זה הדבר בראשון שהקהילה צריכה לעבוד עליו. הבעיה שהקהילה של גימפ עושים כאילו הכל דווקה לא כמו בפוטושופ, אין היגיון אחר באיטנטרפייס - רק שלא יהיה כמו בפוטושופ...
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 10:33
נושא ההודעה:
|
ציטוט: | אוקיי אז החנות עצמה סטים עובדת על לינוקס, אבל אם אני מבין נכון זה נותן להפעיל על לינוקס רק משחקים שמראש עובדים על לינוקס נכון? זה לא איזה קסם להפעיל משחקים על לינוקס? |
כמובן, אין קסמים בעולמנו היפה והעצוב. אבל עצם העובדה שזה קיים, משתווק ומקבל תאוצה, זה מעודד (יעודד בעתיד עוד יותר, בתקווה) את היצרנים ליצור את המשחקים שלהם גם בשביל לינוקס. זו היא רק תחילת הדרך אבל בעזרת סטים לינוקס כבר נכנס לשוק המשחקים.
כמו שאמרתי יש כבר הרבה (יחסית) משחקים מצוינים ברמה גבוה ללינוקס. אתה יכול להתקין את סטים בתוך ההפצה שלך (או שאולי זה עובד רק עם אובונטו, לא בטוח) ולראות איזה משחקים אפשר לקנות. יש גם המון משחקים חינמים ללינוקס. הרמה שלהם בהתאם אבל...
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 11:11
נושא ההודעה:
|
היה שלב שעברה מחשבה בראשי לעזור לפיתוח של גימפ, אבל מרגע שגיליתי שהיא כתובה ב- C המחשבה חלפה במהרה...
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 13:58
נושא ההודעה:
|
ציטוט: | היה שלב שעברה מחשבה בראשי לעזור לפיתוח של גימפ, אבל מרגע שגיליתי שהיא כתובה ב- C המחשבה חלפה במהרה... |
אני חושב שכל הכח של גימפ הוא בפייטון ופלגינים הכתובים בו. אם הייתי מתכנת כבר מזמן הייתי הופך את גימפ לתוכנה שאני יכול ורוצה לעבוד בה. אולי אני לא מבין עד הסוף אבל אני בטוח יש דברים שאפשר לשנות בעזרת פלגינים ולא צריך לשנות את הקוד הבסיסי.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 14:34
נושא ההודעה:
|
אולי הגיע הזמן להתחיל באמת לדבר על הבעיות ההכי רציניות שיש בתוכנות גרפיקה אופן סורס.
דיברנו על האינטרפייס של גימפ - זה אולי נשמע לא כל-כך חשוב אבל זה כן - כפי שנאמר הגרפיקאים לרוב מסתכלים קודם על עורך מפת סיביות ככלי הבסיסי ביותר.
מבחינתי הדבר ההכי בעייתי בכל המערכת זה הCMYK.
אחרי הרבה חיפושים וכאב ראש אני למדתי להכין קובץ מקצועי לדפוס. ופה דווקה קריטה באה לעזרתי. למה הדוולופרס של קריטה לוקחים בחשבון שעבודה יכולה להיות מודפסת והמפתחים של אינקסקייפ (ווקטור!!) לא - אלוהים יודע...
עכשיו נכנסתי לפרוייקט ובו יש דפוס מיוחד שאני אצטרך להכין קבצי PDF ווקטור (זה חשוב להם) ןCMYK! - הכאב ראש ההכי גדול שיכול להיות בגרפיקה על לינוקס. יותר מזה - אני אצטרך לעבוד עם גרפיקאים אחרים שיעבדו באדובי וקורל כמובן, שאת עבודתם אני גם אצטרך להכין לדפוס ספציפי זה. גם את הבעיה הזאת פחות או יותר פטרתי אחרי כמה לילות ללא שינה. ועדיין - לא עד הסוף ועם קביים ועם הגבלות. אבל זה אתגר מעניין בשבילי, האתגר הגדול הוא להוכיח שבלינוקס גרפיקאי יכול לעבוד בהכל.
את כל הפטרונות לכל הבעיות שמצאתי בעצמי, לינקים לפטרונות שמצאתי ברשת - כל זה אני אפרסם בדף הפייסבוק של הקהילה, מקווה שגם כולם.
ממשיכים עם הבעיות -
ווידאו. במיוחד קומפוזיטינג ומושן גראפיקס. חסר כלי חזק כאפטר אפקטס. לעריכה אני משתמש בKDENLIVE, ולא צריך יותר. תכלס לערוך אפשר עם מספריים.
זה נכון שאפשר לעשות את הכל בבלנדר. ז"א אין משהו שם שאפשר לעשות באפטר אפקטס ובבלנדר לא. השאלה הגדולה זה זמן התהליך שאתה מגיע לתוצאה. עכשיו ראיתי למשל פלגין אדיר לבלנדר שכתב אותו בחור צרפתי בן 16 - ANIMATION NODES. אני רק פתחתי את הNODES האלה כבר נשרף לי המח - אני אצטרך חמש שנות לימוד כדי לשלוט מספיק טוב בפלגין הזה כדי ליצור מושן גראפיקס בקצב עבודה מסחרי. זאת הבעיה ההכי גדולה של בלנדר - כמעט הכל אפשרי אבל עקומת הלימוד גבוה מדי!
CAD - פה אין לי נסיון אישי בכלל, אבל אני מבין שזה רחוק מלהיות תוכנות שאפשר להשתמש בהם במשרד ארכיטקטורים.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 15:27
נושא ההודעה:
|
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 18:24
נושא ההודעה:
|
yaron_ : | היה שלב שעברה מחשבה בראשי לעזור לפיתוח של גימפ, אבל מרגע שגיליתי שהיא כתובה ב- C המחשבה חלפה במהרה... |
אני לא מכיר את הקוד או צוות הפיתוח של גימפ, אבל בגדול זו תוכנה מאוד מאוד עוצמתית מבחינת יכולת. לא שמעתי אגב אף פעם על גרפיקאי מקצועי שניסה את גימפ ומצא חוסרים ביכולות (פרט ל-CMYK שהוזכר קודם או דברים ממש מינוריים). הטענות שעולות הן תמיד לגבי ידידותיות וממשק. ובדברים כאלו דווקא לא מתכנתים יכולים מאוד לעזור. בתור מי שעובד כל יום כל היום בכתיבת קוד, הדברים שלוקחים לי הכי הרבה זמן הם אלו שקשורים בתכנון ממשק משתמש מורכב, הרבה פחות מהביצוע שלהם.
אז...
אני לא אומר את זה בשם הצוות של גימפ, אבל שווה לבדוק איתם, ייתכן שאם הם יקבלו מוקאפים מסודרים וברורים, אולי אפילו הדמיות של רכיבי ממשק, הם יהיו מוכנים לממש אותם ולשלב במערכת. הרי הפיתוח של הממשק יהיה בד"כ החלק הפשוט יותר בהשוואה לאלגורתים עצמו, שבמקרה שלהם כבר קיים.
_________________ מערכת: GNU/Linux Ubuntu גרסה: 14.04
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 18:42
נושא ההודעה:
|
הבעיה עם גימפ היא קצת ספציפית, וזה לדעתי מה שקורה -
לגימם יש קהילה די רחבה של יוזרים ודוולפורס, שכמעט ומאה אחוז מהם לא מתעסקים בגראפיקה למחיים, אלה בתור הובי. הם אוהבים את התוכנה ומבחינתם הכל בסדר. אבל לדעתם הצנועה של אנשים שמרוויחים את לחמם בעזרת הכלים האלה - ממש לא הכל בסדר, אלה שקולם לא נשמעים כלל, הרי - הכל טוב ויפה גם כך. ופה מתחיל המעגל הסגור שאף גרפיקאי מקצועי לא רוצה לשמוע על גימפ וזה נשאר תוכנה לילדים והוביסטים. יש לה גם את התדמית הזאת - מה זה הלוגו הדפוק הזה קיבינימט?! גרפיקאי שמכבד את עצמו לא ישים על המחשב היקר שלו תוכנה עם סמל כזה. יתקין על המחשב של הבן הקטן שלו - לצד ווינדואוז פיינט...
נראה לי פשוט הגיע הזמן לעשות פורק של גימפ - גימפ פרו או משהו - וכנראה שזאת הדרך היחידה להוציא סוף סוף לאור את כל הכח והיכולת של התכנה הזאת.
אגב היו כבר נסיונות והם כשלו, לא הצליחוו לצאת מהמעגל הסגור הזה. אני מדבר על גימפשופ.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 18:47
נושא ההודעה:
|
ldco: הסיבה היחידה למזלג, כמו שאני רואה את זה, היא אם אתה מממש שינוי משמעותי וראוי בתוכנה, ודוחים את ההצעה שלך לשינוי ללא סיבה מוצדקת. כל עוד לא ברור שזה המצב, אני לא רואה טעם למזלג, זה רק יוצר הרבה בעיות אחרות.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 19:09
נושא ההודעה:
|
אני חושב שאיפוס תדמית, בנייתה מחדש ושינוי גלובלי של הממשק זה שינוי די משמעותי.
אני בערך רואה איך יגיבו אנשי גימפ על פנייה כזאת ישירה לפרצוף - יאלה חברה, אתם יודעים מה - בןאן נעיף ת'כלבלב, נשנה ת'שם ונעשה ממשק כמה שיותר דומה לפוטושופ, מסיבה הכי פשוטה שיש - כל העולם כבר התרגל לממשק הזה וזה כבר מאוחר מדי לשבור הרגלים.
העניין הוא שגימפ-פוטושופ זה ממש לא בלנדר-3DSMAX/MAYA/WHATEVER
בלנדר יכול להרשות לעצמו כמה גחמות, כמו כל בחורה יפה, גימפ ממש עוד לא הגיע לרמה הזאת.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 19:32
נושא ההודעה:
|
ldco: אם הנושא כ"כ חשוב לך, אני חושב שהכי קונסטרוקטיבי כצעד ראשון יהיה לנסות לנהל דיאלוג ישירות עם צוות גימפ, לא מתוך מקום ביקורתי, אלא בגישה חיובית. אני חושב שכמו ש- MBD הציע אתה יכול באמת לבוא עם הצעה קונקרטית לשינוי בממשק. תתחיל במשהו אחד, ותראה אם יש היענות כלשהי.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 19:54
נושא ההודעה:
|
חשוב או לא, עוד פעם - זה יחסי. אני בעבודתי פחות משתמש במפת סיביות, פשוט באופן די ישיר התדמית של גימפ משפיעה על התדמית של כל האופן סורס, אפילו לא רק על התוכנות הגרפיות. אני לא חושב שקולי יכול להזיז משהו עד כדי כך שמפתחי גימפ יעזבו את הכל ויתחילו לשנות את גימפ כמו שנראה לי לנכון. ובכלל, למשל עם הבחור שעשה את גימפשופ עוד ב2006 - הקהילה של מפתחי הגימפ נכנסה פשוט לכסאח.
לא, הכל ישאר פה, במסגרת הפורום המסכן הזה שיש בו שלושה אנשים. מה שכן אני יכול לנסות לשנות זה לשאול קודם כל את דעתם של כל המתכנתים שנמצאים פה בפורום -
עד כמה אפשר לשנות את הממשק של גימפ רק בעזרת פלגינים, עד כמה בכלל אפשר לשנות לטובה את התוכנה בלי לשנות את הקוד עצמו אלה דרך הפעלת פלגינים ובכמה שעות אנוש בכלל יכול להיות מדובר פה?
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 20:06
נושא ההודעה:
|
אגב, אני כבר לפני הרבה זמן התקנתי את זה, והאמת שזה עוזר! לפחות עכשיו לא צורב בעיניים כשאני עובד בגימפ.
http://gnome-look.org/content/show.php/Gimp+GTK2+Photoshop+CS6+Theme?content=160952
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 20:24
נושא ההודעה:
|
ציטוט: | עד כמה אפשר לשנות את הממשק של גימפ רק בעזרת פלגינים, עד כמה בכלל אפשר לשנות לטובה את התוכנה בלי לשנות את הקוד עצמו אלה דרך הפעלת פלגינים ובכמה שעות אנוש בכלל יכול להיות מדובר פה? |
גם פלגינים זה עדיין קוד, אבל בכל מקרה שינוי מהיסוד לדעתי יחייב עבודה יסודית על קוד הבסיס, שכאמור כתוב ב- C (איכס!).
כמה שעות אנוש? כנראה שהרבה. מאחר שאתה לא מתכנת, הייתי אומר קח כמה שנראה לך ותכפיל ב- 32.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 20:32
נושא ההודעה:
|
וזה לא כולל החלפת הכלבלב, כמובן.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 20:32
נושא ההודעה:
|
????
באמת שלא הבנתי. 32? זה הומור של מתכנתים? אם כבר אז 42!
ציטוט: | שינוי מהיסוד לדעתי יחייב עבודה יסודית על קוד הבסיס |
,
בגלל זה אני מדבר אך ורק על פלגינים.
בגלל זה אני גם לא מתיימר לעשות את זה בעצמי. פשוט להבין סדר גודל של עבודה.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 21:58
נושא ההודעה:
|
MBD : | בתור מי שעובד כל יום כל היום בכתיבת קוד, הדברים שלוקחים לי הכי הרבה זמן הם אלו שקשורים בתכנון ממשק משתמש מורכב, הרבה פחות מהביצוע שלהם. |
MBD, נגעת בנקודה רגישה. קוד פתוח מצטיין בפתרונות אלגוריתמיים (ע"ע לינוקס...). בכל הקשור לUI או UX - המצב שונה. עד שלא באה אובונטו, לא היה פשוט למשתמש רגיל לעבור ללינוקס. הסיבה לכך פשוטה ועצובה, כמו שכתבת. ממשק משתמש הוא דבר שדורש המון זמן, ואם אין גוף מסודר שעוסק בכך - זה לא יצליח להתרומם. הגישה של "אלפי עיניים" שיבדקו דבר מסוים, טובה לניפוי באגים, אך לא ליצירת ממשק מלוטש.
אם כבר, שווה להשקיע מחשבה בדרך בה ניתן להרוויח מממשק משתמש פתוח, דהיינו מודל עסקי. אם יש מודל עסקי טוב, ניתן לגייס כספים ולהעמיד מתכנתים שיעבדו על כך. על שאר הדברים (לוגו, תדמית וכו') ניתן יהיה לעבוד אחר כך.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 28/10/2015 - 22:01
נושא ההודעה:
|
אני לא ממש מבין בזה אבל מה עם תוכנות online?
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
|