לאחרונה פרסמתי הודעה שקראה לחברי הקהילה להצטרף למחאה נגד חוסר נגישותו של אתר תפוז למשתמשים בדפדפנים תקניים.
בקשתי באותה הודעה היתה שחברי הקהילה ישלחו לאתר תפוז ההערות בהמשך להודעה בנושא שפרסמתי שם.
מהתגובות בפתיל שבאתר זה הבנתי שלפחות חלק מהאנשים בקהילה מעדיפים להשפיע על ידי היותם חלק מסטטיסטיקה שתצביע על כניסה/המנעות מכניסה לאתרים מסויימים ולא באופן אקטיבי על ידי שליחת הודעות.
היות וברצוני שהשפעתם של הבוחרים בדרך זו תבוא לידי ביטוי באופן ברור בכוונתי לפנות ל- "איגוד המפרסמים בישראל" ו/או לגופים אחרים המאגדים את המפרסמים שהם מקור ההכנסה של רבים מהאתרים המסחריים ולהציג בפני גופים אלו את בעית הנגישות תוך הצבעה על אתרים נגישים יותר ונגישים פחות ושימת דגש על כך שפרסום באתרים שאינם נגישים מביא לחשיפה לקהל מצומצם יותר (נקודה שהיא טריויאלית בעיני חלק אך דורשת הבהרות בעיני אחרים).
נכון לשלב זה התחלתי באיסוף חומר הסברה למפרסמים שנועד לסייע להם לבחור את האופן בו הם מפרסמים באינטרנט (דוגמה לחומר כזה שכבר נמצא בידי הוא מאמר שבחלקו מסביר לפרסומאי כיצד לעשות בדיקות איכות לאתר בו הוא מפרסם וכמובן כולל את שאלת הנגישות לאתר בין הגורמים המשפיעים על איכותו של האתר)
כדי שהדברים יקבלו תוקף אני זקוק לסקרים שמצביעים על תפוצתן של מערכות הפעלה ודפדפנים בישראל, לדוגמה- ידוע לי כי בשנת 2002 היו בארץ 70000~ משתמשי מק ורובם משתמשים בדפדפנים תומכי תקנים כספארי ומוזילה אך לא ידוע לי על תפוצת לינוקס וחשוב מכך על תפוצת דפדפנים תומכי תקנים באוכלוסיה ככלל (ויש לזכור שגם משתמשי חלונות מצביעים אצבעותיהם ומכניסים דפדפנים של מוזילה לשולחן העבודה שלהם).
מעבר לכך אודה על כל תגובה שתעזור לגבש את דרך הפעולה ו/או שתציע דרך חלופית לשירות המטרה.
תודה מראש.
|