אלוהים אדירים, כולם אטומים?
בתור אחד שהיה בדבר כזה לפני 4 שנים אני חושב ("מחשבים וכיף"), בראש ובראשנה, אם המטרות שכתובות בYNET הן אותן מטרות, אז אתם צריכים להתבייש בהן.
בראש ובראשנה:
"אבל לרובם אין הרבה חברים, והם כמעט, לא יוצאים מהבית אחר הצהרים", הדבר פוגע, בין אם היית ובין אם לא.
הרי משפט לפני זה אמרתם שהם מתעניינים במחשבים,
אם כך מה הסיכוי שהם לא יראו את הכתבה? ואם הם יראו אותה אז מה בדיוק הקטע בלפגוע בהם?
תסלחו לי על הסטיגמה,
אבל אני יוצא מהבית, ותתפלאו, יש לי גם חברים, וגם חברות, אז קודם כל להפסיק לקשקש.
כי בתור חברה שאמורה להפעיל את זה ולעודד אנשים, אתם לא אמורים לפגוע בהם.
אני כותב פה מהזווית ראות שלי, מצד אחד מהיותי בעבר בפעילות ישנה, ומצד שני, בהיותי היום פעיל קוד פתוח, ומשתמש לינוקס.
ובכל מקרה, בתור אחד שהיה בעבר בעסקי המייקרוסופט , ובעבר תיכנתתי אף בASP, VB, וכל מיני דברים מגעילים אחרים,
אז יש לי מקום להשוואה.
למי שאגב לא יודע, חברת אינטרסקול היא די חדשה, בעבר היא הפעילה עיתון "מחשבים וכיף" שנמכר ל"אנשים ומחשבים", וכעת היא מפעילה את זה בלבד.
****
ולגבי שאר הסוגיות,
בראש ובראשנה מהאתר שלכם נראה כי אתם מתלהבים מכך שאתם מלמדים שלל נושאים, בין עם עריכת וידאו, תלת מימד, או תכנות, ופה נשאלת השאלה, מה עם לינוקס?
למה למשל אין קורס לינוקס?
ובתור אחד שהיה שם, זכור לי כמה עודדתם להוריד תוכנות לא חוקיות, ובכן, אני זוכר את השעורי תלת מימד שהיה שם, וזה רק אני או שמי שהביא דיסקים אתם צרבתם לו את העותק המלא, ואף סיפרתם כיצד ניתן להוריד את זה מהאינטרנט (את הגרסה המלאה כמובן).
mksoft : |
מה זאת אומרת "נראה את החכמים מנסים ללמד C ביוניקס" ? מה בדיוק הבעיה כאן ? מה שונה בזה מאשר לימוד C על חלונות ?
. |
הבעיה לדעתי די ברורה.
התלמידים צריכים ללמוד משהו שיעבוד אצלם בבית,
אם הם לומדים עם Borland Turbo C Lite בבית הם ישתמשו בזה גם כדי לתרגל.
השאלה היא האם אתה מלמד אותם C או מלמד אותם את כל התורה מחדש?
הרי בשביל ללמוד C על יוניקס, או לינוקס, קודם כל צריך לינוקס, וגם בבית, וגם צריך שהילדים ידעו לתפעל אותם, עכשיו רוב הסיכוים שהם לא מודעים אפילו ללינוקס,
אם כך,
אתה צריך ללמד אותם לא רק C, אלא לינוקס, גרפי, קונסול, ותחזוקה (הרי הם צריכים לתחזק כזה בבית שלהם), והאם אתה חושב שזה כזה פשוט לילדים בכיתות ד-ו' לתחזק לינוקס והכל, רק בשביל ללמוד C? אין לי ספק שזה לא אנושי.
עם זאת,
אין לי צל של כל ספק שצריך למצוא שפות לא כל כך מקוממות.
למשל לא יודע מה בדיוק ניתן לעשות עם VB שכן למשל גמבס היא רק ללינוקס, והיא לא יכולה להוות תחליף.
אבל לא הייתי טורח ללמד שפות מקוממות כל כך כמו ASP, שכן לא מספיק שהיא מייקרוסופטית, היא באמת נראית זוועה (וככה אני אומר בתור אחד שתיכנת בה פעם),
ולשם שינוי ונוחיות עדיף בהחלט ללמד PHP, כי אז שהילדים חוזרים הביתה ורוצים שרת אצלם, הם לא צריכים להשיג ווינדוס ענתיקה (9
או XP PRO לא חוקי, אלא הם יכולים להשתמש בWAMP (ערכת חבילה שמתקינה את אפאצ'י, עם PHP, וMYSQL) על כל מחשב ולתכנת בצורה נוחה.
אין לי ספק שניתן לרוץ ולנזוף לזה ולזה,
אבל גם אין לי ספק שאפשר גם אחרת.
מה זה בדיוק אחרת?
כפי שהזכרתי, פתיחת קורס לינוקס, ואולי לאלו שלמדו כבר קורס לינוקס (זכור לי שהיו לכם קורסים רק לכאלו שכבר היו במשהו אחר) אז קורס gambas שהיא שפה מאוד מאוד דומה לVB, רק הרבה יותר נוחה מהבחינה שניתן למשל לבנות בה דפדפן, או סנייק, ללא שימוש בפונקציות API מוזרות (אלוהים ישמור גם ידעתי פעם VB).
אפשר כמו שהזכרתי ואף רצוי ללמד PHP.
ונכון,
שבמובן מסוים, מעולם לא לימדתי תלמידים בקבוצות גדולות,
אבל אני בהחלט עושה שמח שאני מלמד חברים C לבגרות,
תאמינו לי, יש כאלו שC לא מתאים להם גם בכיתה יא', ויש כאלו שכן.
אבל אם הם היו מתחילים עם לוגו (ויש לי חבר אחד שתיכנת בזה פעם), ההרגלים שלו שונים לחלוטין, וC הולך אצלו בקלות למשל.
IP,
אחיעם היא שירותי יעוץ היום? לפני 4 שנים אני זכרתי שהיא הייתה חברה לשירותי ביטוח, נו מילא...
עם זאת, אני הולך עם הקהילה,
לימוד התלמידים C++ למשל, ואחרי זה ספריות חופשיות, למשל SDL (שהיא כל כך פשוטה, ואפשר אותה אפילו לעבוד בC, ליתר דיוק היא במקור בנויה לC) שמאפשרת יצירת משחקים ועבודה עם מולטימדיה בצורה כיפית, או ללמד QT או GTK, ובהמשך , לחנך אותם או אולי להציע פרויקטים קוד פתוח שיעשו .
זאת הזווית ראיה שלי,
ושלא תגידו שאני תלמיד ממורמר שלא הצליח או משהו וסתם תוקף,
דווקא באותו השבוע מחנה הזה שהייתי בו, זכיתי בפרויקט מצטיין.