ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin
תגובה לנושא
צפיה בנושא הבא Printable version התחבר כדי לבדוק הודעות פרטיות צפיה בנושא הקודם
יוסי - אורחאורח · ·
 

הודעה פורסם: 24/07/2006 - 11:22
נושא ההודעה: ניסיון של בתי ספר בעבודה עם לינוקס במעבדות

שלום לכולם

אני שוקל להתקין לינוקס במעבדה בבית ספר (במקום windows כעת). הייתי רוצה להבין לעומק את המשמעויות של המרת מעבדת בית ספר ללינוקס - בעיקר מבחינת יכולת ההטמעה של המערכת החדשה בקרב המורים שצריכים ללמד בכיתה ובקרב התלמידים הלומדים בה. לדוגמא: האם מורה או תלמיד שמכיר word מצליח להגר בקלות ל-writer ב-OO? האם יש שביעות רצון מ-OO? האם כמות האתרים שאינם עולים יפה ב-firefox (ויש הרבה אתרים ישראלים שמותאמים רק ל-IE) גורמים לתיסכול אצל הגולשים?

אודה לכם גם על הפניות לבתי ספר מתאימים

בתודה ובברכה
יוסי
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 24/07/2006 - 11:32
נושא ההודעה:

אני יכול להגיב בקשר לפיירפוקס - דפדפן מצוין, אין לו את כל בעיות האבטחה של אקספלורר ורב האתרים עולים עליו ויותר מהר
בקשר לOO - תכנה חזקה, המרה טובה מאד מוורד וההפך, יש את כל התכונות שצריך מוורד והעיקר תמיכה מעולה בעברית
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
nadavvinלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 08/12/2003 · הודעות: 7066 ·
 

הודעה פורסם: 24/07/2006 - 11:53
נושא ההודעה:

תוודא שאתר בית הספר עולה בפיירפוקס.

זה עלול לתסכל.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם Yahoo Messenger מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
meitalלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 18/06/2006 · הודעות: 1040 ·
 

הודעה פורסם: 24/07/2006 - 11:56
נושא ההודעה:

זה לא כזה בעייה לעבור לפיירפוקס ואופןאופיס. השאלה היא האם באים עם כוח רצון לעשות את זה...תזכור שיש המון אנשים עצלנים שלא רוצים לנסות דברים חדשים ועלולים להתעצבן עלייך אם תחליף להם את מה שהם רגילים אליו במשהו חדש. אולי כדאי שתשקול להשאיר את החלונות ולהתקין בנוסף לינוקס ולא במקום. למרות שגם לזה יש חיסרון-יהיו אנשים שאם יהיה רק לינוקס ישתמשו בו בלי בעייה אבל אם יהיה גם חלונות הם בכלל לא יסתכלו על לינוקס...

עריכה: אתה תלמיד או מורה?
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 24/07/2006 - 12:50
נושא ההודעה:

meital :
זה לא כזה בעייה לעבור לפיירפוקס ואופןאופיס. השאלה היא האם באים עם כוח רצון לעשות את זה...תזכור שיש המון אנשים עצלנים שלא רוצים לנסות דברים חדשים ועלולים להתעצבן עלייך אם תחליף להם את מה שהם רגילים אליו במשהו חדש. אולי כדאי שתשקול להשאיר את החלונות ולהתקין בנוסף לינוקס ולא במקום. למרות שגם לזה יש חיסרון-יהיו אנשים שאם יהיה רק לינוקס ישתמשו בו בלי בעייה אבל אם יהיה גם חלונות הם בכלל לא יסתכלו על לינוקס...

עריכה: אתה תלמיד או מורה?


אני מורה, אבל לא המורה למחשבים. אני רוצה לתת למנהל פתרון אמין ונוח מבחינה תחזוקתית, ואת זה לינוקס יכול לתת. אני גם לא רוצה לתת למשתמשים (מורים, תלמידים) יותר מדי אפשרויות בחירה. אני רוצה לספק במעבדה את הפונקציונליות הנדרשת לפי תוכנית הלימודים, ושטכנית - המערכת תעבוד עם כמה שפחות בעיות.

הבעיות שאני רואה הן בתחום ההטמעה:
(1) להרבה מורים קשה לשנות. אני רוצה להעריך את התגובה של המורים לכזה שינוי. האם נצטרך לערוך השתלמות למורים במערכת החדשה? כמה שעות השתלמות צריך בשביל כזה דבר?
(2) האם אובייקטיבית מערכת ה-OO תאפשר מעבר נוח? אני אישית משתמש ב-OO ומרגיש עם זה מצויין, אבל מנסיון שלי ייבוא ויצוא ל-word לא תמיד עובד כמו שצריך (ככל שהמסמך מורכב יותר - ההצלחה פחותה). אז כשאני עובד מול המנהל והמזכירה אני מייצא ל-pdf, אבל אני לא יודע מה יקרה בסביבה מעורבת כאשר חצי בית הספר עדיין עובד עם word, והתלמידים במעבדות עובדים עם OO
3) הפיירפוקס הוא מצויין, אני מסכים עם מי שאמר זאת למעלה. אבל יש אתרים (כמו בנק, לדוגמא, אבל גם אתרים הקשורים במערכת החינוך) שלא עובדים עם פיירפוקס (במט"ח יש לא מעט דפים כאלו). עד כמה זה ישבש את העבודה או סתם יגרום תיסכול ותחושה של מערכת נחותה?

נראה לי שצריך נסיון מה בהרצת מערכת מסוג זו כדי לתת תשובות משמעותיות לשאלות הללו
בתודה ובברכה
יוסי
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
nadavvinלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 08/12/2003 · הודעות: 7066 ·
 

הודעה פורסם: 24/07/2006 - 13:24
נושא ההודעה:

אני מציע שתפנה לרשימת התפוצה של המקור של בתי הספר
ציטוט:

תכנה חופשית בבתי ספר
hatzorATprojects.hamakor.org.il
זוהי רשימת תפוצה שמטרתה ארגון פעילויות הקשורות בהטמעת תכנה חופשית בבתי ספר. ניתן להרשם לרשימת התפוצה על-ידי משלוח אימייל לכתובת hatzor-subscribeATprojects.hamakor.org.il. קיים ארכיון לרשימה.


מתוך
http://hamakor.org.il/contact.html

כמו כן אם תרצה יש פנל בנושא זה באוגוסט פנגווין אז אם תרצה להשתתף:
http://www.iglu.org.il/wiki/index.php/August_Penguin_5/FOSS_in_education_panel

נדמה לי שאתה צריך להודע להם מראש שאתה בה.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם Yahoo Messenger מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 24/07/2006 - 13:28
נושא ההודעה: וידאו: "כיתה חופשיה בבית ספר דמוקרטי"

זה יכול לעניין:

וידאו: "כיתה חופשיה בבית ספר דמוקרטי"
"כיתה חופשיה בבית ספר דמוקרטי" הוא סרטון קצר, שהפיק רם-און אגמון, על ביקור במעבדת מחשבים מבוססת לינוקס בבית הספר הדמוקרטי בהוד השרון.

http://linmagazine.co.il/edu/democraty-hod-hasharon-25504
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
definexלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 28/01/2006 · הודעות: 740 · מיקום: תל אביב
 

הודעה פורסם: 24/07/2006 - 13:56
נושא ההודעה:

לOO יש יתרונות רבים על וורד בעיקר למוסדות חינוך. יתרון אחד משמעותי הוא העורך נוסחאות שלו. העורך נוסחאות שלו הרבה יותר חזק וקל יותר לעבוד מולו, זה מאפשר כתיבה של מסמכים עם נוסחאות (כמו למשל במתמטיקה, פיזיקה, כימיה) הרבה יותר מהיר ובנוחות.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
meitalלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 18/06/2006 · הודעות: 1040 ·
 

הודעה פורסם: 24/07/2006 - 14:13
נושא ההודעה:

Anonymous :

הבעיות שאני רואה הן בתחום ההטמעה:
(1) להרבה מורים קשה לשנות. אני רוצה להעריך את התגובה של המורים לכזה שינוי. האם נצטרך לערוך השתלמות למורים במערכת החדשה? כמה שעות השתלמות צריך בשביל כזה דבר?
(2) האם אובייקטיבית מערכת ה-OO תאפשר מעבר נוח? אני אישית משתמש ב-OO ומרגיש עם זה מצויין, אבל מנסיון שלי ייבוא ויצוא ל-word לא תמיד עובד כמו שצריך (ככל שהמסמך מורכב יותר - ההצלחה פחותה). אז כשאני עובד מול המנהל והמזכירה אני מייצא ל-pdf, אבל אני לא יודע מה יקרה בסביבה מעורבת כאשר חצי בית הספר עדיין עובד עם word, והתלמידים במעבדות עובדים עם OO
3) הפיירפוקס הוא מצויין, אני מסכים עם מי שאמר זאת למעלה. אבל יש אתרים (כמו בנק, לדוגמא, אבל גם אתרים הקשורים במערכת החינוך) שלא עובדים עם פיירפוקס (במט"ח יש לא מעט דפים כאלו). עד כמה זה ישבש את העבודה או סתם יגרום תיסכול ותחושה של מערכת נחותה?
יוסי


1.לדעתי תהיה חייב לעשות השתלמות כלשהי למורים. קח בחשבון שבטוח שיהיו כמה מורים אנטי לכל הרעיון הזה של משהו שהם מכירים...
2. אם תצליח להעביר את כולם או את הרוב לאופןאופיס אז לא אמורה להיות בעייה של יבוא מוורד. גם יצוא לא יהיה כ"כ הכרחי. שווה לנסות.
3. עם האתר של משרד החינוך באמת יש בעייה...אבל יכול להיות שבדפדפנים אחרים אין את הבעייה הזאת. תבדוק...
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 24/07/2006 - 14:43
נושא ההודעה:

definex :
לOO יש יתרונות רבים על וורד בעיקר למוסדות חינוך. יתרון אחד משמעותי הוא העורך נוסחאות שלו. העורך נוסחאות שלו הרבה יותר חזק וקל יותר לעבוד מולו, זה מאפשר כתיבה של מסמכים עם נוסחאות (כמו למשל במתמטיקה, פיזיקה, כימיה) הרבה יותר מהיר ובנוחות.


לא"א יש בעיות הרבה יותר רציניות שיצטרכו לפתור לפני שהיא תכנס לשימוש באיזשהו מוסד -חינוכי או אחר. יש פה דוגמה אחת מהזמן האחרון:

http://linmagazine.co.il/enterprise/french-dod-and-open-office-25503
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
sijpלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 01/05/2004 · הודעות: 5544 · מיקום: ~
 

הודעה פורסם: 24/07/2006 - 14:56
נושא ההודעה:

Anonymous :
definex :
לOO יש יתרונות רבים על וורד בעיקר למוסדות חינוך. יתרון אחד משמעותי הוא העורך נוסחאות שלו. העורך נוסחאות שלו הרבה יותר חזק וקל יותר לעבוד מולו, זה מאפשר כתיבה של מסמכים עם נוסחאות (כמו למשל במתמטיקה, פיזיקה, כימיה) הרבה יותר מהיר ובנוחות.


לא"א יש בעיות הרבה יותר רציניות שיצטרכו לפתור לפני שהיא תכנס לשימוש באיזשהו מוסד -חינוכי או אחר. יש פה דוגמה אחת מהזמן האחרון:

http://linmagazine.co.il/enterprise/french-dod-and-open-office-25503


ממתי בעיית וירוסים ותולעים יכולה למנוע מתוכנה להיות נפוצה במוסדות כלשהם (ציבוריים, פרטיים, ממשלתיים...).
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
definexלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 28/01/2006 · הודעות: 740 · מיקום: תל אביב
 

הודעה פורסם: 24/07/2006 - 15:03
נושא ההודעה:

אני לא קורא צרפתית אבל לפי מה שהבנתי מהתגובה האחרונה מדובר בבעיה בגרסאות של 1x בלבד. וחוץ מזה גם בMSOFFICE אם מישהו שולח לך קובץ עם מאקרו זדוני ואתה פותח אותו ומריץ זה ייפגע לך במחשב. שום תוכנה לא יכולה לפצות על שימוש לא זהיר.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
meitalלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 18/06/2006 · הודעות: 1040 ·
 

הודעה פורסם: 24/07/2006 - 15:42
נושא ההודעה:

definex :
לOO יש יתרונות רבים על וורד בעיקר למוסדות חינוך. יתרון אחד משמעותי הוא העורך נוסחאות שלו. העורך נוסחאות שלו הרבה יותר חזק וקל יותר לעבוד מולו, זה מאפשר כתיבה של מסמכים עם נוסחאות (כמו למשל במתמטיקה, פיזיקה, כימיה) הרבה יותר מהיר ובנוחות.


אבל אם מדובר בתיכון זה יכול להוות קצת בעייה. לדוגמה בבגרות מעבדה בפיזיקה צריך להשתמש באקסל. אני לא בטוחה שמשרד החינוך מוכן לקבל משהו שלא נעשה באקסל.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 24/07/2006 - 16:00
נושא ההודעה:

sijp :
Anonymous :
definex :
לOO יש יתרונות רבים על וורד בעיקר למוסדות חינוך. יתרון אחד משמעותי הוא העורך נוסחאות שלו. העורך נוסחאות שלו הרבה יותר חזק וקל יותר לעבוד מולו, זה מאפשר כתיבה של מסמכים עם נוסחאות (כמו למשל במתמטיקה, פיזיקה, כימיה) הרבה יותר מהיר ובנוחות.


לא"א יש בעיות הרבה יותר רציניות שיצטרכו לפתור לפני שהיא תכנס לשימוש באיזשהו מוסד -חינוכי או אחר. יש פה דוגמה אחת מהזמן האחרון:

http://linmagazine.co.il/enterprise/french-dod-and-open-office-25503


ממתי בעיית וירוסים ותולעים יכולה למנוע מתוכנה להיות נפוצה במוסדות כלשהם (ציבוריים, פרטיים, ממשלתיים...).


אם אתה לוקח את חלונות כדוגמה, אז אתה צודק. מערכת הפעלה פרוצה לחלוטין. אבל היא כבר מותקנת. אופן אופיס, עדיין לא. אבל לא מפתיע אותי שאתה שואל, רוב התגובות כאן הן של אנשים ללא ניסיון בעולם האמיתי. מה אתה חושב שארגונים בודקים כשהם בוחרים תוכנה? את סכימת הצבעים של Metacity?
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 24/07/2006 - 18:26
נושא ההודעה:

א. תבדוק עם המורים למחשבים מהי תוכנית הלימודים בביה"ס. יכול להיות שמלמדים דוט נט ואז אין על מה לדבר (יתכן שמונו יתאים, אבל לא הייתי סומך על זה)
ב. קח בחשבון שהוצאות בית הספר על תוכנות של מייקרוסופט לא צריכות להיות כל-כך גדולות עם הדיל של משרד החינוך. יכול להיות שיותר שווה להשאר במצב הנוכחי.
ג. עולה גם השאלה האם התלמידים צריכים מערכת תואמת בבית בשביל לעבוד בצורה טובה. אם יוצא שהם צריכים, לא תוכל להכריח את כל התלמידים (או הכיתה שצריכה) לעבור ללינוקס. גם פתרונות ביניים כמו cygwin לא יהיו טובים (הרוב לא ידעו מה לעשות עם זה)
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 25/07/2006 - 10:22
נושא ההודעה:

Anonymous :
definex :
לOO יש יתרונות רבים על וורד בעיקר למוסדות חינוך. יתרון אחד משמעותי הוא העורך נוסחאות שלו. העורך נוסחאות שלו הרבה יותר חזק וקל יותר לעבוד מולו, זה מאפשר כתיבה של מסמכים עם נוסחאות (כמו למשל במתמטיקה, פיזיקה, כימיה) הרבה יותר מהיר ובנוחות.


לא"א יש בעיות הרבה יותר רציניות שיצטרכו לפתור לפני שהיא תכנס לשימוש באיזשהו מוסד -חינוכי או אחר. יש פה דוגמה אחת מהזמן האחרון:

http://linmagazine.co.il/enterprise/french-dod-and-open-office-25503


Laughing Laughing Laughing

הרסת אותי!!!
לפי הלוגיקה הזאת כל המוצרים של מקרוסופט לא יכלו להתקבל למוסדות חינוך מכיוון שהם ידועים בוירוסים ובתולעים רבים.
חבל שזה לא נכון
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
sijpלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 01/05/2004 · הודעות: 5544 · מיקום: ~
 

הודעה פורסם: 25/07/2006 - 11:11
נושא ההודעה:

עקרונית אני מעריך שלאורח יש איזושהי כוונה נכונה. לדעתי בעיית אבטחה היא לא קריטריון ראשון נגד הבחירה של הפתרון, אבל ליטוש, יציבות ותגובתיות כן. בכל אופן, בעיות אבטחה ובאגים קיימים בכל תוכנה, ואין שום סיבה שבעולם שזה יהווה קריטריון נגדי (כי אז יהיה אפשר להגיד שאף תוכנה לא מתאימה). צריך להסתכל על מהירות התגובה של הארגון בנוגע לתיקון וטיפול המצב.

כרגע הבעיה העיקרית עם אופן אופיס היא חוסר ליטוש. אני לא אוהב ממשקים שמתיימרים לעבוד על כל ארכיטקטורה. אופן אופיס לא נראה ומתנהג כמו שאר ישומי GTK על גנום, למרות שהאינטגרציה מאוד גבוהה. אבל זה לא כזה חשוב.

הבעיה העיקרית היא יציבות. אופן אופיס, לפחות אצלי עדיין לא יציב ב־100%. אני חייב לציין שה־writer כמעט ולא קורס לי, אבל למשל impress כן (אולי אני אצרף את הקובץ מתישהו שגורם לקריסות).

המערכת עדיין כבדה מדי, דרושים לא מעט שיפורים בשביל שתהיה מהירה יותר, יעילה יותר, וקטנה יותר. זה נשמע לי מוזר למדי, שאופן אופיס היא בין החבילות הגדולות ביותר הקיימות במאגרים.

למרות כל זאת, ניתן לראות שיפור ניכר ביותר מגרסה 2.0 לעומת גרסה 2.0.3.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
שגיבלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 18/07/2003 · הודעות: 138 ·
 

הודעה פורסם: 25/07/2006 - 12:21
נושא ההודעה:

שלום יוסי
לידיעתך ב11 באוגוסט מתקיים כנס אוגוסט פינגווין 5 שבין השאר יהיה בו פאנל בנוגע לקוד פתוח במערכת החינוך וסביר להניח שחלק מאנשי הקהילה שתרמו לכמה פרוייקטים מוצלחים בתחום יגיעו לשם.
http://august.penguin.whatsup.org.il/


גילוי נאות - אני מעורב בארגון הכנס.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם MSN Messenger  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
ארתיום ת.הצטרפות: 15/07/2005 · הודעות: 4433 ·
 

הודעה פורסם: 25/07/2006 - 12:49
נושא ההודעה:

meital :
definex :
לOO יש יתרונות רבים על וורד בעיקר למוסדות חינוך. יתרון אחד משמעותי הוא העורך נוסחאות שלו. העורך נוסחאות שלו הרבה יותר חזק וקל יותר לעבוד מולו, זה מאפשר כתיבה של מסמכים עם נוסחאות (כמו למשל במתמטיקה, פיזיקה, כימיה) הרבה יותר מהיר ובנוחות.


אבל אם מדובר בתיכון זה יכול להוות קצת בעייה. לדוגמה בבגרות מעבדה בפיזיקה צריך להשתמש באקסל. אני לא בטוחה שמשרד החינוך מוכן לקבל משהו שלא נעשה באקסל.


מיטל,

לצרוך העברת קו ישר בין 10 נקודות בעזרת LMS אני לא חושב שיש צורך ב-excel ואני די בטוח שגם OO יסתדר הרי המטרה להעביר קו נכון ולא להשתמש ב-excel לצורך העברת הקו (לפחות זאת הסיבה היחידה שפתחו excel לפחות בתקופה שאני למדתי פיזיקה בתיכון).

בנוסף... לפי דעתי שימוש ב-excel לצורך הפעולה הפשוט הזו רק מסתיר את המשמעות האמיתית של קירוב ריבויים מינימליים (למרות שלא בטוח שכך קוראים לזה בבית ספר). הרבה יותר טוב לקחת דף ונייר ולצייר את הקו פעם אחת בעזרת נייר מילימטרי (כן אני שפוי) לפחות כך תלמידים יבינו מה הם עושים! אפילו להסתכל על הנקודות ולהעביר את הקו האופטימלי באופו ידני ילמד אותם יותר... (אבל זה כבר נושא אחר).

_________________
קזית 3 - קנופיקס עברי.
BiDiTeX - תמיכה בכיווניות ל-LaTeX.
CppCMS - פיתוח ל־web ב־++C.

גם לי יש בלוג Neutral
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
meitalלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 18/06/2006 · הודעות: 1040 ·
 

הודעה פורסם: 25/07/2006 - 13:15
נושא ההודעה:

ארתיום :

מיטל,

לצרוך העברת קו ישר בין 10 נקודות בעזרת LMS אני לא חושב שיש צורך ב-excel ואני די בטוח שגם OO יסתדר הרי המטרה להעביר קו נכון ולא להשתמש ב-excel לצורך העברת הקו (לפחות זאת הסיבה היחידה שפתחו excel לפחות בתקופה שאני למדתי פיזיקה בתיכון).

בנוסף... לפי דעתי שימוש ב-excel לצורך הפעולה הפשוט הזו רק מסתיר את המשמעות האמיתית של קירוב ריבויים מינימליים (למרות שלא בטוח שכך קוראים לזה בבית ספר). הרבה יותר טוב לקחת דף ונייר ולצייר את הקו פעם אחת בעזרת נייר מילימטרי (כן אני שפוי) לפחות כך תלמידים יבינו מה הם עושים! אפילו להסתכל על הנקודות ולהעביר את הקו האופטימלי באופו ידני ילמד אותם יותר... (אבל זה כבר נושא אחר).


ארתיום,
אני ממש בעד OO ותוכנות חופשיות(אחרת לא הייתי בפורום הזה). הבעייה היא שיצא לי לריב כמה פעמים עם המורים בבית הספר שלי על זה שיש דברים שמשרד החינוך פשוט לא מקבל. אני אתן לך שתי דוגמאות:
1. את האתר לאחת מהחמש יחידות מחשבים שעשיתי רציתי לעשות על לינוקס כי לא היה בראש שלי לקנות אקסס. משרד החינוך לא אהב את הרעיון של זה וטען שאין לו בוחנים שיבחנו אותי. נאלצתי לקנות אקסס בשביל יחידת מחשבים. אגב גם המורה הייתה בעד לעבור ללינוקס אבל משרד החינוך לא אישר לה כי יש איזה הסכם שם עם מייקרוסופט...
2. שנה הבאה אני עושה פרוייקט 5 יחידות מחשבים נוספות(סה"כ 10 יחידות מחשבים). בכל מקרה רציתי לעשות אותו על לינוקס ולהשתמש מלבד בג'אווה(שזה חובה) גם בBASH ועוד דברים שאני יודעת ליישם רק בלינוקס ולא בחלונות. כרגע גם אין לי חלונות בכלל במחשב ואני לא רוצה חלונות במחשב גם בעתיד. משרד החינוך טרם נתן תשובה מדוייקת האם אני יכולה לעשות את הפרוייקט על לינוקס, מה שעוצר בעדי מלהתחיל לעבוד על הפרוייקט. מה שכן ניתן לעשות זה לבנות את הפרוייקט באקליפס וכשהבוחן יגיע להעתיק את זה לחלונות שזה רחוק מפתרון אידיאלי.

לכן אני מזהירה את פותח הדיון מהקיבעון של משרד החינוך למוצרים של מייקרוסופט. יהיה עצוב עם התלמידים ילמדו להשתמש בOO וכשיגיעו לבגרות מעבדה לדוגמה אז לא יהיה בוחן מתאים שיבחן אותם והם יכשלו. חבל. רצוי לברר לפני ולא להתאכזב אחרי...

אגב בגרות מעבדה בפיזיקה כוללת שימוש באקסל לניתוח הנתונים.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 25/07/2006 - 14:35
נושא ההודעה:

ציטוט:

את האתר לאחת מהחמש יחידות מחשבים שעשיתי רציתי לעשות על לינוקס כי לא היה בראש שלי לקנות אקסס. משרד החינוך לא אהב את הרעיון של זה וטען שאין לו בוחנים שיבחנו אותי. נאלצתי לקנות אקסס בשביל יחידת מחשבים. אגב גם המורה הייתה בעד לעבור ללינוקס אבל משרד החינוך לא אישר לה כי יש איזה הסכם שם עם מייקרוסופט...


מה שתארת הוא פשוט שערוריה
משרד החינוך משמש כסוכן מכירות של מיקרוסופט שהיא חברה עסקית
האם הוא מקבל אחוזים מהמכירות של מיקרוסופט?
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
רם-אוןאורח · ·
 

הודעה פורסם: 25/07/2006 - 15:01
נושא ההודעה: מעבר לשימוש בלינוקס

לדעתי בית הספר יכול רק להרוויח ממעבר לשימוש בלינוקס.
כמובן שיש הבדלים בין המערכות. לדעתי, רובם ככולם לטובת לינוקס. אבל, לאנשים קשה להתרגל.
אנשים רגילים שמה שהם כבר למדו לעשות, עובד. גם אם זה משהו שאפשר לעשות אחרת.
מה שאני חושב שכדאי לעשות, זהלהדגים את היתרונות של לינוקס ובכך להסביר לאנשים מדוע המעבר טוב.


יתרונות שמצאתי:
כל אחד יכול לעבוד על כל מחשב. כל החומר שלו נשמר. יש לו ספריה משלו, עם הקבצים משלו ועם ההגדרות של הדפדפן.


אמינות מערכת ההפעלה לא תלויה בתוכנה. אתה יכול לקחת כמעט כל מחשב ולחבר אותו מיידית ולהתחיל לעבוד. זה יתרון ענק כי המשמעות היא שאתה יכול לארגן עוד כיתה במחיר הרבה יותר נמוך.


עיקר ההתנדות צפויה מצד אנשים שהתרגלו לתקלות של חלונות. המורה למחשבים ואחראי התזוקה, בעיקר. אפשר להראות להם את התמיכה שהם יכולים לקבל כאן.

לדעתי, יש גם יתרונות לאופן אופיס. עוצמת השירטוט באופן אופיס היא הרבה יותר גדולה. וגם היוכלת שלו לבצע אינדקסים.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
meitalלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 18/06/2006 · הודעות: 1040 ·
 

הודעה פורסם: 25/07/2006 - 15:54
נושא ההודעה:

Anonymous :


מה שתארת הוא פשוט שערוריה
משרד החינוך משמש כסוכן מכירות של מיקרוסופט שהיא חברה עסקית
האם הוא מקבל אחוזים מהמכירות של מיקרוסופט?


לפי מה שהבנתי יש ביניהם איזה הסכם שהם משלמים פחות על תוכנות של מייקרוסופט כל עוד הם משתמשים רק במייקרוסופט...אני לא בטוחה עד כמה זה מדוייק אבל זה מה שהבנתי.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
ארתיום ת.הצטרפות: 15/07/2005 · הודעות: 4433 ·
 

הודעה פורסם: 25/07/2006 - 16:17
נושא ההודעה:

מיטל,

הטיעון שלי היה בקשר לכך שניתוח נתונים ניתן לעשות בכל תוכנה בייחוד גם ב-OO. מה כשמדברים על פיזיקה אף אחד (לפחות בעל הגיון סביר) לא מעניין באיזו תוכנה לעשות ניתוח נתונים כל עוד הפיזיקה מאחורי זה נכונה, ברור שתמיד יש כאלה שיפחדו להכניס דברים חדשים, אבל זה כבר סיפור אחר.

מצד שני אם יש כיתה שלמה שעובדת על לינוקס והתלמידים יעבדו עליה וכשזה כבר לא יהיה מקרה בודד (של תלמידה אחת שהחליטה ללכת נגד העדר ולפתח תחת לינוקס Wink ) אלא כיתה שלמה אז המצב ישתנה.

דרך אגב - הפרוייקט שלך ב-Java בלבד? אז אין צורך לשאול אותם בכלל על מה את מפתחת - java אמור לעבוד בכל מערכת (אם כי כדאי יהיה לבדוק אותו ב-Windows על אחד המחשבים במעבדה)

וכן, המצב עם משרד החינוך די עצוב, נקווה לטוב.


למזלי לפחות באוניברסיטה הדרישות דווקא לפתח תחת לינוקס.

_________________
קזית 3 - קנופיקס עברי.
BiDiTeX - תמיכה בכיווניות ל-LaTeX.
CppCMS - פיתוח ל־web ב־++C.

גם לי יש בלוג Neutral
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
meitalלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 18/06/2006 · הודעות: 1040 ·
 

הודעה פורסם: 25/07/2006 - 16:45
נושא ההודעה:

ארתיום :
מיטל,

הטיעון שלי היה בקשר לכך שניתוח נתונים ניתן לעשות בכל תוכנה בייחוד גם ב-OO. מה כשמדברים על פיזיקה אף אחד (לפחות בעל הגיון סביר) לא מעניין באיזו תוכנה לעשות ניתוח נתונים כל עוד הפיזיקה מאחורי זה נכונה, ברור שתמיד יש כאלה שיפחדו להכניס דברים חדשים, אבל זה כבר סיפור אחר.

מצד שני אם יש כיתה שלמה שעובדת על לינוקס והתלמידים יעבדו עליה וכשזה כבר לא יהיה מקרה בודד (של תלמידה אחת שהחליטה ללכת נגד העדר ולפתח תחת לינוקס Wink ) אלא כיתה שלמה אז המצב ישתנה.

דרך אגב - הפרוייקט שלך ב-Java בלבד? אז אין צורך לשאול אותם בכלל על מה את מפתחת - java אמור לעבוד בכל מערכת (אם כי כדאי יהיה לבדוק אותו ב-Windows על אחד המחשבים במעבדה)

וכן, המצב עם משרד החינוך די עצוב, נקווה לטוב.


למזלי לפחות באוניברסיטה הדרישות דווקא לפתח תחת לינוקס.


גם אני חושבת שאין שום בעייה עם פיזיקה בOO וזה אפילו יותר נוח. הבעייה היא שצריך להגיש את הקובץ ולא מודפס. ככה הם יכולים לראות אם עשית בדיוק לפי השלבים שהם רוצים ולא "רימית". לדוגמה שאמרת לו לעגל עד שתי ספרות אחרי הנקודה אוטומטית לאורך טור שלם או ש"רימית" ועיגלת בעצמך...הבעייה היא שכנראה שאין בוחנים שיודעים להשתמש בOO ויכולים לבדוק את הקובץ של התלמיד.

בקשר לכיתה שלמה שמפתחת בלינוקס אז יש לנו כיתה עם ג'נטו אבל ממשיכים לפתח בחלונות כדי שהבוחנים ממשרד החינוך יוכלו לבדוק את העבודה כי הם מסתבר לא יודעים לבדוק דברים שנעשו בלינוקס...

בקשר לפרוייקט שלי, אני לא רוצה לעשות אותו רק בג'אווה אלא לשלב גם BASH ובכלל לעשות דברים שאני יודעת איך לעשות אותם רק בלינוקס. גם לרעיון של לכתוב אותו באקליפס כשאני עובדת על לינוקס ואז לפני הבחינה להעביר אותו לחלונות נשמע לי רעיון עקום לגמרי למרות שזה בטח מה שאני אעשה...

לדעתי המצב במשרד החינוך לא ישתנה לבד. צריך ללכת ולדבר איתם. אם אני אלך לדבר איתם לבד-לא נראה לי שיקשיבו לי. צריך לארגן קבוצה שתיפגש איתם ואז באמת נקווה לטוב Smile
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אריאל12אורח · ·
 

הודעה פורסם: 25/07/2006 - 18:48
נושא ההודעה: תשימו קץ לכפייה

בקשר לבעיה של האופיס בבתי הספר. הסיבה לבעיה היא שמייקרוסופט מנסה לכפות את הסטנדרטים הקניינים שלה על כולם בעזרת הסכמים כמו ההסכם עם משרד החינוך שהוזכר בהודעות הקודמות. תבינו, זאת מלחמה על תקנים פתוחים ובמלחמה כל הכלים כשרים.
אל תקנו מוצרים של מייקרוסופט! אל תתמכו אפילו כספית בחברה ששוללת מכם את חופש הבחירה.
אם אתם זקוקים למוצריה בגלל הכפייה שלה ולא כי אתם פשוט לא רוצים לשלם, אז תשתמשו בגרסא פיראטית שמופצת ברשת. אל תבינו אותי לא נכון, אני נגד פיראטיות אבל זו מלחמה ויש לכם את כל הסימוכין לפעול בדרך זו.
אם אתם לא רוצים להשתמש בוינדוס אז תתקינו בלינוקס בעזרת wine או crossover office
רק ע"י החרמת מייקרוסופט על ידי הצרכנים נוכל להביא לשינוי כלשהו.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
definexלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 28/01/2006 · הודעות: 740 · מיקום: תל אביב
 

הודעה פורסם: 25/07/2006 - 20:42
נושא ההודעה: Re: תשימו קץ לכפייה

אריאל12 :
בקשר לבעיה של האופיס בבתי הספר. הסיבה לבעיה היא שמייקרוסופט מנסה לכפות את הסטנדרטים הקניינים שלה על כולם בעזרת הסכמים כמו ההסכם עם משרד החינוך שהוזכר בהודעות הקודמות. תבינו, זאת מלחמה על תקנים פתוחים ובמלחמה כל הכלים כשרים.
אל תקנו מוצרים של מייקרוסופט! אל תתמכו אפילו כספית בחברה ששוללת מכם את חופש הבחירה.
אם אתם זקוקים למוצריה בגלל הכפייה שלה ולא כי אתם פשוט לא רוצים לשלם, אז תשתמשו בגרסא פיראטית שמופצת ברשת. אל תבינו אותי לא נכון, אני נגד פיראטיות אבל זו מלחמה ויש לכם את כל הסימוכין לפעול בדרך זו.
אם אתם לא רוצים להשתמש בוינדוס אז תתקינו בלינוקס בעזרת wine או crossover office
רק ע"י החרמת מייקרוסופט על ידי הצרכנים נוכל להביא לשינוי כלשהו.


זאת ממש לא מלחמה ואין לאף אחד את הזכות להתקין עותקים פיראטיים (בייחוד לא בבתי הספר שאמורים להוות דוגמא). החרמות למינהם יכולות לעבוד אבל לדעתי זה פשוט קיצוני, השינוי חייב להיות הדרגתי אחרת הוא פשוט יידחה.

ההסתכלות על החדרת לינוקס לבתי ספר כמו אל מלחמה וקריאה לחרם ולשימוש בעותקים פיראטיים רק פוגעים במאמצים של קהילת הקוד הפתוח לשווק אותו למערכת החינוך.

ההתלהמויות השונות רק פוגעות. מספיק רק להסכל כמה נזק תדמיתי מתלהם אחד (אני מדבר על מישהו שמכנה את עצמו GNU/LINUX בטוקבקים של ynet באופן די סדיר) גורם לקהילה שלמה. ההתלהמות המיותרת גורמת תחושת אנטי אצל אחרים.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אריאל12אורח · ·
 

הודעה פורסם: 25/07/2006 - 20:56
נושא ההודעה: לא הבנת אותי נכון

לא הבנת אותי נכון. התכוונתי למקרה שמישהו צריך לקנות מוצר של MS רק בגלל הכפייה כמו meital
ציטוט:
את האתר לאחת מהחמש יחידות מחשבים שעשיתי רציתי לעשות על לינוקס כי לא היה בראש שלי לקנות אקסס. משרד החינוך לא אהב את הרעיון של זה וטען שאין לו בוחנים שיבחנו אותי. נאלצתי לקנות אקסס בשביל יחידת מחשבים. אגב גם המורה הייתה בעד לעבור ללינוקס אבל משרד החינוך לא אישר לה כי יש איזה הסכם שם עם מייקרוסופט...

לא דיברתי על בתי ספר.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
meitalלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 18/06/2006 · הודעות: 1040 ·
 

הודעה פורסם: 25/07/2006 - 21:13
נושא ההודעה:

אריאל12, אני חושבת שלמרות הכעס כלפי משרד החינוך, לא צריך לעודד עבירה על החוק. אם אתה באמת רוצה לעזור אז תארגן כמה אנשים שילכו לדבר עם משרד החינוך על זה. אני מוכנה להיות אחד מהם.
עבירה על החוק היא לא פתרון בשום צורה.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
הצגת הודעות מלפני:     
מעבר אל:  
כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
תגובה לנושא
צפיה בנושא הבא Printable version התחבר כדי לבדוק הודעות פרטיות צפיה בנושא הקודם
PNphpBB2 © 2003-2004 

תוכן הדיון

  1. אורח [יוסי - אורח]
  2. אורח
  3. nadavvin
  4. meital
  5. אורח
  6. nadavvin
  7. אורח
  8. definex
  9. meital
  10. אורח
  11. sijp
  12. definex
  13. meital
  14. אורח
  15. אורח
  16. אורח
  17. sijp
  18. שגיב
  19. ארתיום
  20. meital
  21. אורח
  22. אורח [רם-און]
  23. meital
  24. ארתיום
  25. meital
  26. אורח [אריאל12]
  27. definex
  28. אורח [אריאל12]
  29. meital