|
|
|
|
פורסם: 10/10/2009 - 22:15
נושא ההודעה: Re: ילדים שקופצים מעל הפופיק
|
Anonymous : | זה רק אני? או שבזמן האחרון, כל כמה שבועות מתפרסמת כאן בקשת עזרה לפרויקט קוד פתוח חדש,
שהולך לשנות את המצב הנוכחי בתחום שלו, ולהיות הכי יעיל, והכי שימושי...
רק שאף אחד לא באמת התחיל אותו, ומההתרשמות מההודעות של הכותב,
בד"כ הוא נראה לא מספיק מקצועי(בלשון המעטה) בשביל להרים פרויקט.
עכשיו אני לא מתנגד - let the kids play, גם אני הייתי כזה כשהייתי ילד.
סתם זה מצחיק אותי, ומצחיק אותי שההודעות האלו זוכות להתייחסות רצינית מאנשים רציניים כל פעם מחדש. |
אני ו־Ddorda מאד רציניים (עובדה שכבר יש עמוד TODO, הסבר משכנע וגם מאגר Bazzar המכיל כבר את הבסיס של חזו"ן למנהלי המערכת).
ההנאה היחידה שיש לי מהמיזם היא העובדה שהוא יוכיח אחת ולתמיד שאפשר לנצל את היתרונות של משו"ב בלי לשלם כסף על התוכנה ובצורה טובה יותר.
בנוסף, מתוכנן מנשק שיאפשר למורים לעדכן נתונים במערכת ללא צורך בחיבור אינטרנט פעיל באותו רגע (הנתונים יוזנו לשרת ברגע שיתחברו לאינטרנט וילחצו על הכפתור המתאים) וייכתב ב־Java.
התרשמות מההודעות? אמנם אין לי ניסיון בניהול מיזמים אבל אני נוטה להקשיב לעצות של אחרים וליישמן. בכל מקרה, אשמח לשמוע ביקורת בונה שנכתבה לאחר נסיון ולא מהתרשמות סובייקטיבית.
והאם העובדה שהעלתי כבר את היסודות לעמוד הניהול לא מסמלת על זה שהתחלתי אותו?
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 10/10/2009 - 22:17
נושא ההודעה: Re: ילדים שקופצים מעל הפופיק
|
Anonymous : | זה רק אני? או שבזמן האחרון, כל כמה שבועות מתפרסמת כאן בקשת עזרה לפרויקט קוד פתוח חדש,
שהולך לשנות את המצב הנוכחי בתחום שלו, ולהיות הכי יעיל, והכי שימושי...
רק שאף אחד לא באמת התחיל אותו, ומההתרשמות מההודעות של הכותב,
בד"כ הוא נראה לא מספיק מקצועי(בלשון המעטה) בשביל להרים פרויקט.
עכשיו אני לא מתנגד - let the kids play, גם אני הייתי כזה כשהייתי ילד.
סתם זה מצחיק אותי, ומצחיק אותי שההודעות האלו זוכות להתייחסות רצינית מאנשים רציניים כל פעם מחדש. |
בינתיים הרבה מאוד קוד כבר נכתב בתכל'ס, אני לא יודע כמה זה באמת משנה הגיל של הכותב, אם במקום לקבל תמיכה מקהילת קוד פתוח רק מסבירים כמה לא עושים את הדברים כמו שצריך, ומדברים הרבה באוויר, עובדה שאף אחד עוד לא התחיל דבר כזה, עובדה שהמיזם הזה כבר באוויר ונכתבו דברים, וכל העידוד שלכם מאוד עוזר.
אח"כ יודעים למי לא לפנות
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 10/10/2009 - 22:21
נושא ההודעה:
|
עשיתי את ההשוואה ל-moodle, בגלל שאני לא אוהב לראות מגוון על חשבון איכות.
לדוגמא: לפחות 15 תוכנות עריכת וידאו ללינוקס, אבל קשה (אם בכלל) למצוא משהו פשוט שמראה יכולות סבירות (אפילו בהשוואה ל-movie maker, שלא ממש התרשמתי ממנה)
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 10/10/2009 - 22:38
נושא ההודעה: חזו"ן אינו כמו MOODLE!
|
nvh : | עשיתי את ההשוואה ל-moodle, בגלל שאני לא אוהב לראות מגוון על חשבון איכות.
לדוגמא: לפחות 15 תוכנות עריכת וידאו ללינוקס, אבל קשה (אם בכלל) למצוא משהו פשוט שמראה יכולות סבירות (אפילו בהשוואה ל-movie maker, שלא ממש התרשמתי ממנה) |
יש הבדל פשוט מאד בין חזו"ן ל־moodle: חזו"ן נועד להצגת נתונים ולתקשורת ולמטרות שונות מ־moodle שנועדה לאפשר למידה מקוונת.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 10/10/2009 - 22:54
נושא ההודעה:
|
אני רוצה להצטרף ל־nvh, ולהתבדל מהאנונימי שענה אחרי.
ליאל ודור: אני מעריך שאתם אנשים טובים עם יכולות. אני רואה את החלק מהבלוג של דור שמגיע לפלאנט של המקור, ואין לי ספק שמדובר באדם רציני ומחוייב. בליאל, ככל הזכור לי, לא נתקלתי, אבל זו לא סיבה מבחינתי להניח רעות. יחד עם זאת, אני חושב שאתם עושים טעות גדולה -- טעות שתפגע קודם כל בהצלחתכם האפשרית.
מעבר לנקודות שהעליתי קודם, ישנה נקודה חשובה שהיא ספציפית לתכנה חופשית: היכולת שלכם לגייס אנשים רציניים נוספים לפרוייקט. לדעתי, אתם חייבים למועמדים תשובה על השאלה "למה לא הצטרפנו לפרוייקט קיים" -- moodle או אחר; והתשובה שנתתם קודם היא, במחילה, לא רצינית (למרות שאתם כנראה כן רציניים). תשובה רצינית היא רשימה של תכונות שאתם רוצים להשיג ושקשה להשיג אותן במסגרת moodle, או רשימת מגבלות אחרות שאתם רואים אותן כקריטיות.
אני בהחלט מדבר כאן מנסיון: רק השנה, התרגזתי על הצורה הדפוקה ש־highrise (שירות של 37Signals, החברה שפתחה את rails) מטפל בדואר, וכבר התחלתי לכתוב את המוצר שיחליף אותו; ואז גיליתי שהצורה הזו מחוייבת ממגבלות של Outlook ו־opera mail. כמו שאמר יואל: מוצר שעובד פותר את הבעיות האמיתיות בשטח. הוא מבטא הרבה ידע שלא כדאי לזרוק.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 11/10/2009 - 01:05
נושא ההודעה:
|
פיל-קטן : | אני רוצה להצטרף ל־nvh, ולהתבדל מהאנונימי שענה אחרי.
ליאל ודור: אני מעריך שאתם אנשים טובים עם יכולות. אני רואה את החלק מהבלוג של דור שמגיע לפלאנט של המקור, ואין לי ספק שמדובר באדם רציני ומחוייב. בליאל, ככל הזכור לי, לא נתקלתי, אבל זו לא סיבה מבחינתי להניח רעות. יחד עם זאת, אני חושב שאתם עושים טעות גדולה -- טעות שתפגע קודם כל בהצלחתכם האפשרית.
מעבר לנקודות שהעליתי קודם, ישנה נקודה חשובה שהיא ספציפית לתכנה חופשית: היכולת שלכם לגייס אנשים רציניים נוספים לפרוייקט. לדעתי, אתם חייבים למועמדים תשובה על השאלה "למה לא הצטרפנו לפרוייקט קיים" -- moodle או אחר; והתשובה שנתתם קודם היא, במחילה, לא רצינית (למרות שאתם כנראה כן רציניים). תשובה רצינית היא רשימה של תכונות שאתם רוצים להשיג ושקשה להשיג אותן במסגרת moodle, או רשימת מגבלות אחרות שאתם רואים אותן כקריטיות.
אני בהחלט מדבר כאן מנסיון: רק השנה, התרגזתי על הצורה הדפוקה ש־highrise (שירות של 37Signals, החברה שפתחה את rails) מטפל בדואר, וכבר התחלתי לכתוב את המוצר שיחליף אותו; ואז גיליתי שהצורה הזו מחוייבת ממגבלות של Outlook ו־opera mail. כמו שאמר יואל: מוצר שעובד פותר את הבעיות האמיתיות בשטח. הוא מבטא הרבה ידע שלא כדאי לזרוק. |
האם אתה יכול להעלות כאן שמות של מערכות שיוכלו לעשות את העבודה?
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 11/10/2009 - 01:51
נושא ההודעה:
|
יכול להיות שזה אני -- לא הצלחתי למצוא את עמוד ה־TODO, לא ראיתי אף blueprint באתר הפרוייקט ב־launchpad, ואני לא מכיר את מערכת משו"ב, כך שלא לגמרי ברור לי מהי "העבודה" שצריך לעשות.
לפי הרשימה שליאל נתן בפתיל הזה, מתוך היכרות אישית מינימלית לחלוטין, ומתוך הסתמכות על מגיבים אחרים שמכירים אותה (אני מניח) יותר טוב ממני, אני אפתיע ואגיד, moodle.
ראיתי שמלבד הטענה "היא גדולה", ליאל הוסיף טענה נוספת נגד moodle: היא מערכת ללמידה מקוונת, בעוד שחזון היא מערכת להצגת נתונים ולתקשורת. יכול להיות שיש משהו בטענה הזו, אבל, קצת בדומה לטענה הקודמת, היא כללית מדי; כדי לבחון אותה ברצינות, צריך לפרוט את העניין לפרטים ספציפיים. עד כמה שראיתי, moodle מסייעת ללמידה מקוונת ע"י...(drum roll)... הצגת נתונים ותקשורת. כך שאני חוזר שוב על השאלה מקודם: מה אתם רוצים לעשות, שקשה לעשות ב־moodle? לחילופין, האם יש לפרוייקט moodle מגבלה אחרת שמפריעה לכם -- למשל, הפרוייקט לא מוכן להתחייב ליציבות של API ל־plug-ins?
הרושם שנוצר עד עכשיו -- ותקנו אותי אם אני טועה -- הוא שאתם מוכנים להשקיע שבועות בכתיבת קוד, אבל לא להשקיע שעות בבדיקת ההתאמה של מערכת קיימת לצרכים.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 11/10/2009 - 10:35
נושא ההודעה: תשובה סופית: מדוע אנו לא מצטרפים ל־moodle
|
פיל-קטן : | יכול להיות שזה אני -- לא הצלחתי למצוא את עמוד ה־TODO, לא ראיתי אף blueprint באתר הפרוייקט ב־launchpad, ואני לא מכיר את מערכת משו"ב, כך שלא לגמרי ברור לי מהי "העבודה" שצריך לעשות.
לפי הרשימה שליאל נתן בפתיל הזה, מתוך היכרות אישית מינימלית לחלוטין, ומתוך הסתמכות על מגיבים אחרים שמכירים אותה (אני מניח) יותר טוב ממני, אני אפתיע ואגיד, moodle.
ראיתי שמלבד הטענה "היא גדולה", ליאל הוסיף טענה נוספת נגד moodle: היא מערכת ללמידה מקוונת, בעוד שחזון היא מערכת להצגת נתונים ולתקשורת. יכול להיות שיש משהו בטענה הזו, אבל, קצת בדומה לטענה הקודמת, היא כללית מדי; כדי לבחון אותה ברצינות, צריך לפרוט את העניין לפרטים ספציפיים. עד כמה שראיתי, moodle מסייעת ללמידה מקוונת ע"י...(drum roll)... הצגת נתונים ותקשורת. כך שאני חוזר שוב על השאלה מקודם: מה אתם רוצים לעשות, שקשה לעשות ב־moodle? לחילופין, האם יש לפרוייקט moodle מגבלה אחרת שמפריעה לכם -- למשל, הפרוייקט לא מוכן להתחייב ליציבות של API ל־plug-ins?
הרושם שנוצר עד עכשיו -- ותקנו אותי אם אני טועה -- הוא שאתם מוכנים להשקיע שבועות בכתיבת קוד, אבל לא להשקיע שעות בבדיקת ההתאמה של מערכת קיימת לצרכים. |
אנו לא מצטרפים למודל מהסיבות הבאות:
1.מהירות - Moodle נחשבת למערכת מעט מסורבלת ויהיה קשה מאד להסב אותה לעבודה עם AJAX.
2.פונקציונליות - Moodle נועדה לקורסים, חזו"ן נועדה לתקשורת בין מורים לתלמידים בלבד.
3.משקל - Moodle נחשבת כבדה יחסית למה שאנו מנסים לבנות. בנוסף, חזו"ן מתוכננת לעמוד בעומסים גדולים שקשה מאד לעמוד בו על־ידי הפעלת מערכת כבדה ומסורבלת.
4.Mashov Importer - בעתיד, מתוכנן נסיון לבנות אפשרות לייבא את כל הנתונים ממשו"ב לחזו"ן.
אלו סיבות מספיק טובות?
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 11/10/2009 - 11:15
נושא ההודעה:
|
1. מה הקשר בין "מהירות" לבין AJAX?
חיפוש זריז העלה תוצאות כגון http://docs.moodle.org/en/AJAX . לא טרחתי לבדוק אם זה רלוונטי. בכל מקרה תוצאת החיפוש הבסיסי
http://search.yahoo.com/search?p=moodle+ajax
מראה שנעשית (או נעשתה והושלמה? אין לי מושג) עבודה בתחום
2. מה ההבדל?
3. זה נשמע כמו הצהרה שאפתנית למדי. איפה אתם רוצים שהמערכת תותקן? בית־ספר בודד? כמה משתמשים רשומים? כמה משתמשים בו־זמנית?
4. לא סיבה לתמיכה במערכת מסויימת.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 11/10/2009 - 12:05
נושא ההודעה: Re: מיזם חזו"ן
|
Anonymous : | צחי_ : | ליאל פרידמן : | 3.עיצוב גרפי - עיצוב גרפיקה (רצוי SVG) עבור הפרוייקט. |
כלומר, את לא רוצה שזה יעבוד באקספלורר? |
המערכת תתוכנן לעבוד עם Google Chrome Frame כי המערכת תהיה תואמת לחלוטין לתקנים.
|
כל הרעיון של אפליקציית ווב הוא שלא צריך להתקין תוכנה בצד הלקוח. אם תצטרך להתקין משהו בכל התחנות של כל בית ספר שיצטרך להשתמש במערכת, אתה יכול לשכוח מזה שמישהו ישתמש בזה. בהרבה מקומות פשוט אין מי שידאג לעשות את זה, ובמקומות שיש, יכול להיות שהוא לא ירצה, כי הוא לא מכיר את זה, ולא יודע איך זה ישפיע על עלויות התחזוקה של הרשת שלו.
Anonymous : | ויש לך חלופה מוצלחת לגרפיקה וקטורית תקנית ופתוחה שתעבוד גם באקספלורר ? |
לא, אבל יש לי חלופה מוצלחת שהיא לא תקנית ופתוחה, ומותקנת כבר ב-97% מהמחשבים. בכלל, אני לא אוהב אתרים שמשתמשים בגרפיקה וקטורית מכל סוג כדי לחפות על חוסר ידע ב-html+javascript.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 12/10/2009 - 04:37
נושא ההודעה: Re: תשובה סופית: מדוע אנו לא מצטרפים ל־moodle
|
Anonymous : | פיל-קטן : | צריך לפרוט את העניין לפרטים ספציפיים. |
אנו לא מצטרפים למודל מהסיבות הבאות:
1.מהירות - Moodle נחשבת למערכת מעט מסורבלת ויהיה קשה מאד להסב אותה לעבודה עם AJAX.
2.פונקציונליות - Moodle נועדה לקורסים, חזו"ן נועדה לתקשורת בין מורים לתלמידים בלבד.
3.משקל - Moodle נחשבת כבדה יחסית למה שאנו מנסים לבנות. בנוסף, חזו"ן מתוכננת לעמוד בעומסים גדולים שקשה מאד לעמוד בו על־ידי הפעלת מערכת כבדה ומסורבלת.
4.Mashov Importer - בעתיד, מתוכנן נסיון לבנות אפשרות לייבא את כל הנתונים ממשו"ב לחזו"ן.
|
מעבר לתגובות של צפריר:
זו רשימה שנכתבה ממעוף הציפור. אני ממליץ לכם לחזור לקרקע.
אני, כאמור, לא מכיר את moodle, אבל מהניסוח ("...נחשבת...") נראה כאילו אתם שופטים אותה בעיקר לפי שמועות.
נניח לרגע ש־moodle אכן מסורבלת. כשאומרים על מערכת שהיא מסורבלת, יכולים להיות שני מובנים (לפחות): היא קשה להתאמה, או שהיא אטית בביצועים. הרבה פעמים דברים כאלה באים אחד על־חשבון השני. נראה כאילו הנחתם שהכוונה לשניהם; זה נדיר במערכות שמצליחות.
moodle כבר הוכיחה בשטח יכולת לתמוך באלפי משתמשים.
ואחרון חביב, צחי_ צודק למדי: עם כל הסימפטיה לרצון למחות כבר את האקספלודר מעל פני האדמה, צריך להבין את ההשלכות השיווקיות.
בהצלחה.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 12/10/2009 - 16:15
נושא ההודעה: Re: מיזם חזו"ן
|
צחי_ : | Anonymous : | צחי_ : | ליאל פרידמן : | 3.עיצוב גרפי - עיצוב גרפיקה (רצוי SVG) עבור הפרוייקט. |
כלומר, את לא רוצה שזה יעבוד באקספלורר? |
המערכת תתוכנן לעבוד עם Google Chrome Frame כי המערכת תהיה תואמת לחלוטין לתקנים.
|
כל הרעיון של אפליקציית ווב הוא שלא צריך להתקין תוכנה בצד הלקוח. אם תצטרך להתקין משהו בכל התחנות של כל בית ספר שיצטרך להשתמש במערכת, אתה יכול לשכוח מזה שמישהו ישתמש בזה. בהרבה מקומות פשוט אין מי שידאג לעשות את זה, ובמקומות שיש, יכול להיות שהוא לא ירצה, כי הוא לא מכיר את זה, ולא יודע איך זה ישפיע על עלויות התחזוקה של הרשת שלו.
Anonymous : | ויש לך חלופה מוצלחת לגרפיקה וקטורית תקנית ופתוחה שתעבוד גם באקספלורר ? |
לא, אבל יש לי חלופה מוצלחת שהיא לא תקנית ופתוחה, ומותקנת כבר ב-97% מהמחשבים. בכלל, אני לא אוהב אתרים שמשתמשים בגרפיקה וקטורית מכל סוג כדי לחפות על חוסר ידע ב-html+javascript. |
המערכת לא תעבוד עם Google Chrome Frame בסוף, כי אני מוותר על גרפיקה וקטורית מהסיבה הפשוטה שלמחשבים חלשים קשה לעבד אותה.
לא לדאוג, מקסימום אפשר לפתוח את קבצי ה־SVG ב־GIMP ולהמיר אותם לגודל הנחוץ.
תודה לכולם!
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 13/10/2009 - 17:19
נושא ההודעה: Re: מיזם חזו"ן
|
ליאל פרידמן : | צחי_ : | Anonymous : | צחי_ : | ליאל פרידמן : | 3.עיצוב גרפי - עיצוב גרפיקה (רצוי SVG) עבור הפרוייקט. |
כלומר, את לא רוצה שזה יעבוד באקספלורר? |
המערכת תתוכנן לעבוד עם Google Chrome Frame כי המערכת תהיה תואמת לחלוטין לתקנים.
|
כל הרעיון של אפליקציית ווב הוא שלא צריך להתקין תוכנה בצד הלקוח. אם תצטרך להתקין משהו בכל התחנות של כל בית ספר שיצטרך להשתמש במערכת, אתה יכול לשכוח מזה שמישהו ישתמש בזה. בהרבה מקומות פשוט אין מי שידאג לעשות את זה, ובמקומות שיש, יכול להיות שהוא לא ירצה, כי הוא לא מכיר את זה, ולא יודע איך זה ישפיע על עלויות התחזוקה של הרשת שלו.
Anonymous : | ויש לך חלופה מוצלחת לגרפיקה וקטורית תקנית ופתוחה שתעבוד גם באקספלורר ? |
לא, אבל יש לי חלופה מוצלחת שהיא לא תקנית ופתוחה, ומותקנת כבר ב-97% מהמחשבים. בכלל, אני לא אוהב אתרים שמשתמשים בגרפיקה וקטורית מכל סוג כדי לחפות על חוסר ידע ב-html+javascript. |
המערכת לא תעבוד עם Google Chrome Frame בסוף, כי אני מוותר על גרפיקה וקטורית מהסיבה הפשוטה שלמחשבים חלשים קשה לעבד אותה.
לא לדאוג, מקסימום אפשר לפתוח את קבצי ה־SVG ב־GIMP ולהמיר אותם לגודל הנחוץ.
תודה לכולם! |
עדכון: בסיוע של ירון (שהתנסה ב־Moodle) התברר שאמנם לא בטוח שהשימוש בה מסורבל, אבל היא לא מטפלת במסדי נתונים בצורה טובה כי היא לא נועדה לזה.[/b]
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 13/10/2009 - 23:30
נושא ההודעה: Re: מיזם חזו"ן
|
Anonymous : | (moodle) לא מטפלת במסדי נתונים בצורה טובה כי היא לא נועדה לזה. |
מה זה "לטפל במסדי נתונים", ולמה לעזאזל מערכת תקשורת בין מורים ותלמידים צריכה לעשות את זה? אם אתם רוצים לתת הסבר אמיתי -- לעצמכם לא פחות מלאחרים -- למה אתם מתנגדים למודל, ההסבר צריך לכלול, למשל, פונקציונליות דרושה, ותיאור המגבלה שמונעת לממש אותה:
"אני רוצה שמורה יוכל לשלוח הודעה, כך שכאשר כל תלמיד ייכנס למערכת, ההודעה תימסר לו בלווית מכה על הראש עם פטיש חמש. אי אפשר לעשות את זה עם מודל, כי הדרייבר של הפטישים מעודכן רק לפטיש שלוש".
או, למשל, בעית עיצוב שלא תמנע את מימוש הפונקציונליות, אבל תפריע:
"אני רוצה לרשום הודעות במסד הנתונים, והמסגרת של מודל מכריחה אותי לשייך כל הודעה לקורס; אני בכלל לא רוצה להגדיר קורסים, כך שבעצם נכפה עלי מודל נתונים שלא מתאים לתיאור הבעיה שלי".
בניגוד לטיעונים כאלה, שהם טכניים, הטיעונים שהבאתם עד עכשיו הם סיסמאות ריקות. ואני מתעקש, לא כדי לרפות את ידיכם, אלא כי אני באמת לא מצליח להבין.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 19/10/2009 - 23:03
נושא ההודעה: משו"ב ו moodle, מערכות קוד פתוח ומשרד החינוך
|
כמי שמכיר את שתיהן, כבר היום ניתן בקלות לייצא ממשו"ב למודל את כל קבוצות הלימוד המורים והתלמידים ולהקים מערכת קורסים בשעתיים עבודה בהגזמה.
אגב זה אפשרי גם ישירות מהמנב"ס - שהוא הסטנדרט של משרד החינוך וקיים חינם בכל בתי הספר, שבדרך אגב שכחתם שצריך להתממשק גם איתו.
ועם כל הכבוד וההערכה לקוד פתוח, אני לא רואה איך משרד החינוך מאשר למנהל בית ספר להעביר נתונים שמוגנים על ידי חוק הגנת הפרטיות למערכת קוד פתוח שלא ברור מה ההגנות שלה, אבל ברור שכל חורי האבטחה שלה מפורסמים לעיני כל האקר זב חוטם (קוד פתוח כבר אמרנו?).
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Manbas/AvtachatMeida/HaganatHapratyut/HokHgantAprtyot.htm
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 19/10/2009 - 23:15
נושא ההודעה:
|
מיקרוסופט ושאר חברות התוכנה האחרות כבר והיכחו לנו שאין כזה דבר security by obscurity .
כשיש לך פרצת אבטחה לא משנה אם הקוד של המוצר שלך זמין לכל דכפין או לא, עדיין כל דורש יכול לפגוע בך, כך שמי שלא מבין את זה, או שלא מבין את הנושא בכלל, או חי באשליות.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 19/10/2009 - 23:17
נושא ההודעה: Re: משו"ב ו moodle, מערכות קוד פתוח ומשרד החינוך
|
משתמש משו"ב : | כמי שמכיר את שתיהן, כבר היום ניתן בקלות לייצא ממשו"ב למודל את כל קבוצות הלימוד המורים והתלמידים ולהקים מערכת קורסים בשעתיים עבודה בהגזמה.
אגב זה אפשרי גם ישירות מהמנב"ס - שהוא הסטנדרט של משרד החינוך וקיים חינם בכל בתי הספר, שבדרך אגב שכחתם שצריך להתממשק גם איתו.
ועם כל הכבוד וההערכה לקוד פתוח, אני לא רואה איך משרד החינוך מאשר למנהל בית ספר להעביר נתונים שמוגנים על ידי חוק הגנת הפרטיות למערכת קוד פתוח שלא ברור מה ההגנות שלה, אבל ברור שכל חורי האבטחה שלה מפורסמים לעיני כל האקר זב חוטם (קוד פתוח כבר אמרנו?).
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Manbas/AvtachatMeida/HaganatHapratyut/HokHgantAprtyot.htm |
ויש גם את שני אלה:
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Manbas/AvtachatMeida/AvtachaBamanbas/AhavartNtnonim.htm
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Manbas/AvtachatMeida/AvtachaBamanbas/KishurMaracotMashlimot.htm
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 19/10/2009 - 23:22
נושא ההודעה:
|
מה הקשר בין זה לקוד פתוח ? או שאתה מנסה לטעון שמי שמחזיק מערכת קוד פתוח חושף את כל המידע שלו לעולם ללא שום פרטיות ?
חשבתי שלא אזכה לראות עוד טיעונים קלושים כאלה בימי חיי. תמיד יש הפתעות.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 20/10/2009 - 16:45
נושא ההודעה:
|
רעיון מעולה.
לכל הסקפטים והלא מבינים:
מערכת המשו"ב היא מערכת קוד סגור של חברה כלשהיא, שכתובה ב.net הזוועתי של מייקרוסופט.
לא רק שהמערכת לא עובדת על Wine, או על Mono, היא גם פרוצה לחלוטין (קוד הדוטנט שלה לא מוגן, מתדקמפל בקלות - לא מניסיון אישי).
מה זה בעצם עושה:
מראה לתלמיד מערכת שעות, מאפשר לו לשוחח עם המורים בדוא"ל פנימי של המערכת, מציג לוח מבחנים, אירועי משמעת, ציונים ועוד.
מערכת המשו"ב אינה מתמשקת עם המנב"ס למיטב ידיעתי.
בבתי ספר אחרים משתמשים ב"תיק תלמיד", שכן מתמשקת עם המנב"ס ומבוססת Web.
למערכת יש כמה שרתים שיושבים בחברה של משו"ב (או במקבילה שלה, תיק תלמיד) ולא בכל בית ספר. כאן באים מסדי הנתונים.
לא ניתן לבצע לימוד מרחוק עם המערכת או כל דבר מהסגנון הזה, היא אינה מערכת זמן אמת.
כדי להיכנס למערכת צריך ת.ז וסיסמה, במקרה של משו"ב גם שם בית ספר.
יש סיסמאות נפרדות להורים ולתלמידים.
עכשיו מגיע תורי ליהיות סקפטי, אחרי שהסברתי הכל:
בתי ספר לא ישקיעו בשרת משלהם בשביל המערכת, ובטח שלא בדומיין או IP קבוע, יש להם מספיק הוצאות מחשוב גם ככה, ולכל בית ספר יש מספר מוגבל כלשהו של מחשבים (בהתאם לתקציב ולגודל) ואני לא חושב שבתי ספר ישמחו לשים את המערכת על שרת שלהם.
אז אתם תצטרכו להחזיק שרתים בשביל המערכת... מה שאומר שאתם צריכים תקציב.
מכיוון שאין לכם אפילו PoC, יהיה קשה מאוד לגייס תקציב. אני גם לא חושב שמטרד החינוך ירשה לבתי ספר לאמץ מערכות קוד פתוח לשימוש הזה, מכיוון שהאבטחה מאוד חשובה (לא שאני חושב שקוד פתוח לא מאובטח, פשוט משרד החינוך לא מבין שקוד פתוח יותר מאובטח).
משו"ב באמת זקוקה למתחרה רציני. תיק תלמיד בעייתי, ומשו"ב איטי ומוריד עידכונים מושנים שלא ברור מה טיבם בכל הפעלה.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 20/10/2009 - 16:51
נושא ההודעה: אוף טופיק
|
Anonymous : | ... אני גם לא חושב שמטרד החינוך ירשה לבתי ספר ... |
מטרד החינוך! גדול!
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 20/10/2009 - 17:32
נושא ההודעה: תגובה
|
Anonymous : | רעיון מעולה.
לכל הסקפטים והלא מבינים:
מערכת המשו"ב היא מערכת קוד סגור של חברה כלשהיא, שכתובה ב.net הזוועתי של מייקרוסופט.
לא רק שהמערכת לא עובדת על Wine, או על Mono, היא גם פרוצה לחלוטין (קוד הדוטנט שלה לא מוגן, מתדקמפל בקלות - לא מניסיון אישי).
מה זה בעצם עושה:
מראה לתלמיד מערכת שעות, מאפשר לו לשוחח עם המורים בדוא"ל פנימי של המערכת, מציג לוח מבחנים, אירועי משמעת, ציונים ועוד.
מערכת המשו"ב אינה מתמשקת עם המנב"ס למיטב ידיעתי.
בבתי ספר אחרים משתמשים ב"תיק תלמיד", שכן מתמשקת עם המנב"ס ומבוססת Web.
למערכת יש כמה שרתים שיושבים בחברה של משו"ב (או במקבילה שלה, תיק תלמיד) ולא בכל בית ספר. כאן באים מסדי הנתונים.
לא ניתן לבצע לימוד מרחוק עם המערכת או כל דבר מהסגנון הזה, היא אינה מערכת זמן אמת.
כדי להיכנס למערכת צריך ת.ז וסיסמה, במקרה של משו"ב גם שם בית ספר.
יש סיסמאות נפרדות להורים ולתלמידים.
עכשיו מגיע תורי ליהיות סקפטי, אחרי שהסברתי הכל:
בתי ספר לא ישקיעו בשרת משלהם בשביל המערכת, ובטח שלא בדומיין או IP קבוע, יש להם מספיק הוצאות מחשוב גם ככה, ולכל בית ספר יש מספר מוגבל כלשהו של מחשבים (בהתאם לתקציב ולגודל) ואני לא חושב שבתי ספר ישמחו לשים את המערכת על שרת שלהם.
אז אתם תצטרכו להחזיק שרתים בשביל המערכת... מה שאומר שאתם צריכים תקציב.
מכיוון שאין לכם אפילו PoC, יהיה קשה מאוד לגייס תקציב. אני גם לא חושב שמטרד החינוך ירשה לבתי ספר לאמץ מערכות קוד פתוח לשימוש הזה, מכיוון שהאבטחה מאוד חשובה (לא שאני חושב שקוד פתוח לא מאובטח, פשוט משרד החינוך לא מבין שקוד פתוח יותר מאובטח).
משו"ב באמת זקוקה למתחרה רציני. תיק תלמיד בעייתי, ומשו"ב איטי ומוריד עידכונים מושנים שלא ברור מה טיבם בכל הפעלה. |
אנו מתכננים לספק את השירות על השרתים ב־Sourceforge, בנוסף לאפשרות התקנה על שרת חיצוני.
לא לדאוג, אנו נפתח מנשק שיקשר בין חזו"ן למנב"ס.
משרד החינוך (או "משרד החיוך" בלשון העם) אולי ייפתח לנושא.
איטי? זה בדוק! בדיוק בגלל הבעיות של משו"ב מיזם חזו"ן הוקם (אבל לא רק)
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 20/10/2009 - 19:24
נושא ההודעה: Re: אוף טופיק
|
פיל קטן ועצלן : | Anonymous : | ... אני גם לא חושב שמטרד החינוך ירשה לבתי ספר ... |
מטרד החינוך! גדול! |
פעם ראשונה שאני מקבל תגובה כזאת על הביטוי הזה, אני משתמש בו כבר 4 שנים בערך XD שימושי ביותר כשמתעצבנים על ההחלטות המטומטמות של המשרד (או שעלי לומר "מטרד") הזה.
מבחינה טכנולוגית המשרד הזה עדיין בשנות ה90 (או ה-80 המאוחרות, עדיין לא גיליתי את הפער המדוייק).
מסכי CRT בחדר מחשבים (המון קרינה), מזגנים מלפני שני עשורים שמקררים רק שולחן וחצי ועוד דוגמאות רבות.
דוגמה טובה:
עד שנה שעברה המורה היתה מקריאה את השאלות לתלמידים שזקוקים להקראה (שמעתי גם שלחלקם הביאו דף A3 עם אותיות ענק), והשנה משרד החינוך מצא פטנט!
עכשיו צורבים להם הקלטה של השאלון על דיסק, והילד צריך להביא דיסקמן איתו ולשלם 15 ש"ח על הדיסק.
המצאה גאונית לא?
מי היום משתמש בדיסקמנים? ועוד שהילד המסכן שגם ככה כנראה לא יודע לקרוא יצטרך לממן מכיסו גם דיסקמן (איפה בכלל מוצאים כאלו היום?) וגם דיסק. דיסק שעולה שקל אחד, ומשרד החינוך לוקח עליו 15.
ויש עוד מלא דוגמאות שמראות כמה הם באמת לא מבינים בטכנולוגיה שם: מבחן במדעי המחשב לדוגמה, שמלמדים על IDE עם השלמה אוטומטית וDebugging - נערך בכתב יד על דף. בלי Debgguing, בלי השלמה אוטומטית וכו'.
אז לפי הדוגמאות הנ"ל לא נראה לי שתצליחו לשכנע את מטרד החינוך לתמוך בתוכנית שלהם. נסו אולי לפנות למשרד האוצר, שם הם פתוחים יותר לקוד הפתוח (כמובן שאז תיתקלו בבעייה רצינית: הדיוטים שלא מבינים למה צריך להשקיע את הכסף של משלמי המיסים באיזו תוכנה איזוטורית {לדעתם} שהם בחיים לא ישתמשו בה)
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 20/10/2009 - 19:25
נושא ההודעה:
|
נ.ב
ואני מדבר על הציבור שיעשה רעש נגד זה, לא על משרד האוצר.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 20/10/2009 - 19:27
נושא ההודעה:
|
סליחה על התגובה המשולשת, פשוט מאז שהחלטתי להישאר אנונימי בפורום הזה (לא להשתמש בשם המשתמש שלי) אני לא יכול לערוך:
מה יקרה אם הפרוייקט יצליח? הרי לא תגבו כסף מבתי הספר ולא יהיה לכם כסף לשרתים - לא נראה לי שתוכלו לאכסן מסדי נתונים כל כך גדולים על SF. (מטרד החינוך גם לא ישמח שיש צד ג' בעיניין)
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 20/10/2009 - 21:41
נושא ההודעה:
|
השרתים של סורספורג' לא מיועדים ל-production. תנאי השימוש שלהם אומרים, למיטב זכרוני, שמותר להשתמש בהם כדי להציג את הפרוייקט שלך, ולכל היותר לעשות התקנת הדגמה. ובכל מקרה הם איטיים מדי.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 07/11/2009 - 08:29
נושא ההודעה: תגובתי לעניין
|
צחי_ : | השרתים של סורספורג' לא מיועדים ל-production. תנאי השימוש שלהם אומרים, למיטב זכרוני, שמותר להשתמש בהם כדי להציג את הפרוייקט שלך, ולכל היותר לעשות התקנת הדגמה. ובכל מקרה הם איטיים מדי. |
מקסימום נשתמש בשרת חינם (או אפילו נתחיל לגייס כסף לשרת בשביל זה, אבל זה לעתיד).
אורח : | ואני מדבר על הציבור שיעשה רעש נגד זה, לא על משרד האוצר. |
אולי , אבל אני צופה לה הצלחה די גדולה.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 07/11/2009 - 09:01
נושא ההודעה: עדכונים
|
כמה עדכונים:
א. נפתח עמוד Blueprints וכולם מוזמנים להציע ולהשתתף בפיתוח (כולל הקמת מאגרי Bzr עם שינויי קוד ובקשה למיזוגם עם המאגר העדכני (hazon_newest).
ב. הנה תשובות נוספות לשאלה "למה לא הצטרפתם ל־Moodle?":
1. אנחנו לא מעוניינים בתכונות נוספות שעלולות להכביד ונמצאות ב־Moodle (למשל: קורסים).
2. הצורך הוא במערכת קלה במיוחד, כדי שתוכל לשרת מספר רב של תלמידים ומורים באותו הזמן. חזו"ן מתוכננת להיות קלה במיוחד, כך שכל עניין העומס יהיה תלוי במסד הנתונים בלבד.
3. עבודה "מהקופסה" - חשוב בעיני שהמערכת תדרוש כמה שפחות קונפיגורציה (צריך בינתיים רק להגדיר את החיבור למסד הנתונים בקובץ אחד וליצור משתמש ניהול בעמוד setup.php).
יש למישהו הפרכות לטענות אלו? אודה לכם מאד אם תעלו אותן .
בברכה,
ליאל פרידמן.
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 07/11/2009 - 12:57
נושא ההודעה: Re: עדכונים
|
ליאל פרידמן : |
1. אנחנו לא מעוניינים בתכונות נוספות שעלולות להכביד ונמצאות ב־Moodle (למשל: קורסים).
2. הצורך הוא במערכת קלה במיוחד, כדי שתוכל לשרת מספר רב של תלמידים ומורים באותו הזמן. חזו"ן מתוכננת להיות קלה במיוחד, כך שכל עניין העומס יהיה תלוי במסד הנתונים בלבד.
|
אתם כל הזמן חוזרים על טענות מהסוג הזה, ומתעלמים מהטענה הנגדית שכבר הועלתה כאן: מנין לכם ש־Moodle לא עומדת בעומסים הדרושים? כדי להמנע מלענות על הטענה הזאת, אתם גם מסרבים להגדיר את העומסים הדרושים -- אלף תלמידים, מהם עד מאה מחוברים בו־זמנית (בית־ספר)? מיליון תלמידים, מהם מחוברים בו־זמנית תשע־מאות אלף (מדינה, יום לפני תחילת הלימודים, אולי)? כמה? מה זמני התגובה הנדרשים -- ולא, "כמה שיותר מהר" זו לא תשובה, כי בסה"כ מדובר במערכת מנהלית; חצי שניה זה בטוח בסדר, ואולי גם שניות שלמות.
בקיצור -- תשימו מספרים על השולחן, ותראו ש־Moodle לא עומדת בהם, או שתפסיקו עם הטענות הריקות על הביצועים.
ליאל פרידמן : |
3. עבודה "מהקופסה" - חשוב בעיני שהמערכת תדרוש כמה שפחות קונפיגורציה (צריך בינתיים רק להגדיר את החיבור למסד הנתונים בקובץ אחד וליצור משתמש ניהול בעמוד setup.php).
|
אכן, זו מטרה ראויה; אני מבין איך זו טענה נגד "Moodle היא הפתרון", אבל לא איך זו טענה נגד "מערכת מבוססת Moodle היא הפתרון".
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 07/11/2009 - 14:11
נושא ההודעה:
|
3. וגם ליצור את בסיס הנתונים מראש, כמובן (אלא אם כן אתם מניחים שלקוד שלכם תהיה הרשאה ליצור בסיס נתונים חדש, או שאתם עובדים עם משהו כמו sqlite)
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
פורסם: 07/11/2009 - 14:30
נושא ההודעה:
|
|
|
חזרה לתוכן הדיון |
|
|
|
|