Anonymous : |
אם כן לפי מה שהבנתי LDAP בעצם משמש קישור בין AD לבין מע' LINUX, בעוד שNIS משמש לדוגמא למשתמש X לעשות LOGIN על תחנה Y שאינה שלו.
האם נכון הדבר?
|
כן ולא. אתה לא חייב AD בשביל LDAP. אבל AD יודע לדבר LDAP ובכך אפשר להשתמש בו גם במערכות שהן לא של מיקרוסופט.
המטרה היא בסופו של דבר לאפשר ניהול משתמשים דרך שרת ולא בצורה מקומית, ואז תיאורטית לא משנה מאיפה אתה מתחבר, תמיד יהיה לך כל המידע שלך בארגון עם ההרשאות המתאימות.
ציטוט: |
אגב, במה התכוונת במע' טלפוניה? אני זוכר שקראתי פעם משהו על זה שאחד מהפרוטוקולים האלה משמש גם לספר טלפונים ארגוני או משהו כזה... אתה יכול לחדד לי את זה?
תודה! |
LDAP הוא ספרייה. אבל בנוסף הוא גם עובד בצורה של עץ. כלומר המבנה הוא כזה (לצורך הדגמה):
קוד: |
company -> department -> area -> manager -> employee
|
מה שאומר שאני יכול ליצור ספרייה פר משתמש שנמצא תחת מנהל מסויים שנמצא באיזור מסויים ותחת מחלקה מסויימת השייכת לחברה.
הרעיון של העץ קם בשביל לנהל משתמשים בטלפוניה. למשל מדינה, איזור חיוג, מרכזייה איזורית והמשתמש עצמו (אם ניקח טלפוניה של ספק טלפוניה).
על זה אני שם מספר טלפון, שם פרטי, שם משפחה, פרטי billing ובכלל כל שדה שאני רוצה.
זה היה הרעיון המקורי של זה. וככה משתמשים בזה בכלל בארגונים.
העניין הוא שיש לך מאה אחוז גמישות איך העץ בנוי ואילו פרמטרים יהיו שם.
מערכות טלפוניה כדוגמת אסטריסק, freeswitch ואפילו SER תומכים בזה למפות משתמש לטלפון למשל. ואפילו יש מערכות בילינג שלמות שאפשר לחבר להם את זה (אבל אלו מערכות צד שלישי).
אפשר למשל לעשות פר משתמש, מכשיר טלפון, מכשיר פקס, המידע של הדוא"ל שלו, פרטי התחברות לכל אחד מהם וכיד הצורך והדמיון שלך.