ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin
תגובה לנושא
צפיה בנושא הבא Printable version התחבר כדי לבדוק הודעות פרטיות צפיה בנושא הקודם
קורא קבועאורח · ·
 

הודעה פורסם: 23/07/2013 - 10:37
נושא ההודעה: קוד פתוח במערכת החינוך... והבחירות המתקרבות

שלום לכולם.
אני אדם שוחר תוכנה חופשית, משתמש פשוט + -, לא בעל מומחיות אך אוהב לעשות שימוש בכלים חופשיים.
לאחרונה מטרידה אות מאוד השאלה של השימוש בכלים קנייניים במערכת החינוך (ווינדוס, אופיס) שפשוט עולים המון הן למערכת החינוך והן להורים בבית, שנאלצים לשלם על הכלים האלה (או להפוך ל"עבריינים").
אני אישית את כל התואר האקדמי שלי עשיתי על גבי לינוקס ואופן אופיס בזמנו. אך במקרים רבים הייתי צריך להתחנן ולהסביר בפני מרצים ומתרגלים (שהתלוננו על שיבושים בקבצים שנגרמו על ידי המרות הפורמטים) שאיני רוצה לעבור על החוק ואיני יכול לקנות אופיס ב 1000 ש"ח (מחיר מבצע לסטודנטים, בזמנו).
הייתי מת לראות את היום שבו יתחילו בתי ספר להריץ לינוקס וליברה אופיס שעשו התקדמות נאה ומרשימה בשנים האחרונות.
כמו כן, הנני מקורב לגורמים פוליטיים המתמודדים בבחירות הקרובות בישוב מגוריי ואשר יכולים להעלות את כל הנושא הזה לדיון ציבורי רחב ורציני.

ושאלותיי אליכם:
1) האם אתם מכירים את הצרכים של מערכות החינוך (בתי ספר)? האם אתם חושבים שתוכנה חופשית יכולה לענות על כולם? רובם?
2) האם אתם חושבים שהכלים החופשיים בשלים כדי להחליף באופן מלא את התוכנה הקניינית? ואותה שאלה גם לגבי הפורמטים הפתוחים, האם הם בשלים כדי להחליף את הפורמטים הקנייניים?
3)יש לכם מושג מה עלויות תחזוקת מערכות מיחשוב של מיקרוסופט לעומת אלה שמבוססות על לינוקס? ומה לגבי עלויות רישיונות מבית מיקרוסופט? (רישיונות כאלה צריכים לחדש או שנרכשים פעם אחת? הרישיון צמוד ל"ברזל" או שניתן לעשות בו שימוש על מכשירים שונים?)
4) באופן כללי, מה אתם חושבים על העלאת הנושא לדיוןי ציבורי רציני, ובמיוחד בימים שבהם הטלפונים הסלולריים ריככו את הפוביה שאנשים חשו בעבר כלפי מעברים בין פלטפורמות שונות?

*לספקנים שביניכם, מה שמשנה לי בכל הסיפור הזה הוא הבאת התוכנה החופשית להצלחה שמגיעה לה, וההפחתה בנטל הכספי הרב המוטל על הורי הילדים ועל סטודנטים (ווינדוז, אופיס, אנטיווירוס.. לא צריך להסביר לכם על העלויות הכספיות הכרוכות בהחזקת מחשב שמריץ ווינדוס בבית). ייתכן שאצטרך להילחם חזק וללכת נגד זרמים רבים כדי להכניס נושא כזה לשיח הבחירות. לכן עזרתכם חשובה לי מאוד.

בברכה, ובתודה רבה מראש לכל העונים
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 23/07/2013 - 11:40
נושא ההודעה: נסיון עבר

בעבר ניסיתי לקדם את נושא קוד הפתוח בעיר מגורי.
מי שהכי הפריע לי היה האחראי על רשת המחשבים בעירייה שלצערי הוא היה בור בנושא מחשבים בכלל (רוב הידע שלו היה מספר הטלפון של איזה חברת תמיכה).
הבעיה שהוא היה במגע יום יומי עם מקבלי החלטות והם התייעצו אתו בכל מה שקשור למחשבים.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 23/07/2013 - 11:44
נושא ההודעה:

אם אתה מחפש משהו שיחליף אחד לאחד את אופיס של מיקרוסופט אז לא אין דבר כזה. אופיס של מיקרוסופט אומנם משתמש בפורמט פתוח (לאחר מאבקים קנסות וכד') אבל בעייתי מאוד ליישום. לכן יש בעיה של המרות מפורמט לפורמט וזה אף פעם לא יהיה "אחד לאחד". אבל לתשעים אחוז מהדברים אפשר להתשמש בתחליפים (גם על טבלטים וסמארטפונים לא רק על הדסקטופ).

בכל הקשור לעלויות זה אתה צריך לשאול את שר החינוך. הם עשו דיל עם מיקרוסופט ויכול להיות שבכלל מיקרוסופט נותנת להם את הרישיונות בחינם. הם יודעים שזה טוב להם לטווח הארוך.
בקיצור העולם קצת יותר מורכב מ"למה זה לא תואם ב 100%" או "כמה זה עולה".

למשתמש הביתי זה עולה הרבה הרבה פחות...
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אובונטו בבית הספראורח · ·
 

הודעה פורסם: 23/07/2013 - 14:14
נושא ההודעה:

יש בית ספר שאני מקורב אליו ששם יש dual boot של וינדוס ואובונטו.
אני חייב לומר שלאובונטו כמעט ואין שימוש כי אף אחד לא יודע משהו אחר מוינדוס.
וכשאני אומר אף אחד אני מתכוון גם למורים ,כמעט אף מורה לא יודע לעבוד עם אובונטו שזו אחת המערכות הקלות לשימוש.
אני לא מאשים אף אחד שלא יודע,פשוט אני חותר לכך שבשביל להשתמש במערכת שהיא לא וינדוס צריך ללמד את צוות בית הספר להשתמש במערכת וזה עולה כסף ו\או זמן.

למרות כל זה אני עדיין תומך ברעיון שלך ויכול להיות שהוא כן יתקדם.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 23/07/2013 - 19:25
נושא ההודעה:

הבעיה היא התאומות. כל עוד התאימות בין המערכות השונות לא מתקרבת ל 100% האימוץ יהיה חלקי מאוד וכנראה רק של "המשוגעים לדבר" כמו החברים פה.
יחד עם זאת הייתי שמח לראות אימוץ נרחב יותר של קוד פתוח.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
annonאורח · ·
 

הודעה פורסם: 23/07/2013 - 23:01
נושא ההודעה:

שימוש בכלים קנייניים במערכת החינוך זה כבר לא עניין של כסף, זה עניין של השקפה וחינוך.
יש לך בכלל מושג על המשמעות הכל כך לא חינוכית של שימוש בכלים שאינם קהילתיים במסגרת חינוכית שמיועדת לילדים קטנים?

זה כבר לא עניין של כסף. מי שחינוך חשוב לו ימצא את הדרך להשקיע בילדים שלו.
מבחינתי מי שמשקיע בילדים שלו את מיקרוסופט זה כמו לקנות להם גאנק פוד ברחוב...
אז אולי זה יהיה להם יותר כיפי ויותר טעים...
אבל חינוך לאוכל בריא וגישה טכנולוגית נכונה זה ממש לא.

בקשר לשאלה שלך על כסף ועלויות... אתה באמת שואל את זה?
כאילו
אם זה באמת היה חשוב לך והיה חשוב לכולם אז אנשים היו משקיעים
ולא שואלים שאלות של עלויות
כי היו רוצים להשפיע בצורה חיובית לכיוון הנכון...

אבל משהו במדינה הזאת בכלל נכון?

בכלל מה שיוצא ממערכת החינוך פה זה רק פועלי בניין סינים.

תבדוק סטטיסטיקות ומגמות
מי שיוצא ממנו משהו זה בכלל לא בזכות מערכת החינוך פה בארץ... הם אפילו לא שוים ניצול.

אם אתה רוצה להשפיע שיהיה לך בהצלחה
מבחינת השאלות שלך
אז כן
לינוקס בשלה לשימוש על ידי ילדים אני בדקתי ורק הפצות של מתחילים כמובן כמו אבונטו לקהל הרחב(זה גם כמו חלונות מתוכנת לא יעיל בשם הניהול התקין והציבור משתגע על זה). וגם זקנים עם טכנופוביה.... גם את זה בדקתי
וכל שאר העבודה עם הכלים האלה זה חינוך
הכשרות מתאימות ותווך זהו

אז במקום שישקיעו ברשיונות ישקיעו יותר במחקר ופיתוח ובאנשי סיסטם שיבצעו התקנות מותאמות צרכים כולל הגדרות והדרכות במקום שהעבודה שלהם תסתכם רק בהחלפת מכלולים של רכיבי חומרה שאין להם שמץ איך הם בנויים ואיך לתקן אותם או בהתקנות שהמוטו שלהם זה ללחוץ על NEXT

עכשיו תדע לך שאם יצליח לך עם זה מצד אחד יהיו הרבה אנשים מאושרים ותמימים שחלמו על עולם מושלם שבו כולם משתמשים בלינוקס עד שיהרסו להם את הערכים כמו שקרה באבונטו (בהתחלה התלוננו שאין הרבה אנשים ואחרי שבאו קצת יותר התעצבנו שזה יורד לרמה של שוק)
לפחות עם ילדים יש תקוה ויותר קל לסלוח להם כי הם ילדים
וגם יותר קל לסלוח להם על שאלות מפגרות... עדיין
זה החלק הלא מושלם של החזון...

טוב בכל מקרה בשעת לילה מאוחרת זו שיהיה בהצלחה. באופן עקרוני אני בעד עם קצת הסתייגויות שאני מקוה שילובנו עם הזמן.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
פיל-קטןלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 02/05/2004 · הודעות: 1089 ·
 

הודעה פורסם: 24/07/2013 - 05:38
נושא ההודעה:

את הבעיה הזו קשה מאוד לפתור ברמה המקומית. הבעיה, כמו שכבר ציינו כאן לפני, היא שבשביל להכניס מערכת חדשה ששונה מהסטנדרט־דה־פקטו, צריך להשקיע בהטמעות והדרכות. מבחינת בית הספר (או העיריה), ההשקעה הזו לא משתלמת, כי את הרישיונות הם מקבלים ממילא בחינם ממשרד החינוך, ביחד עם הדרכות ותוכניות לימוד מוכנות. במסגרת ההסכם של משרד החינוך עם מיקרוסופט, המורים גם מקבלים חלונות+אופיס במחיר סמלי (40 ש״ח בפעם האחרונה שנתקלתי בזה) למחשב הביתי שלהם.

על זה אמרנו בקהילה לפני כמה שנים, שמשרד החינוך זורק את התלמידים דרך החלונות.

לגבי שאלת ההתאמה – כלומר, האם תוכנה חופשית נותנת את הכלים הדרושים – יש לי ילדים שעולים לכתות ד׳ ו־ו׳; המחשבים השולחניים בבית מריצים רק דביאן. הילדים מסתדרים. פה ושם יש בעיות תאימות, אבל זה משתפר, ולאו דווקא מצד הלינוקס – למשל, יש אתרים של מט״ח, שלפני שנה וחצי התעקשו שהם רוצים רק אקספלורר 8, ועכשיו עוברים בשקט בכרומיום.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 24/07/2013 - 10:09
נושא ההודעה:

מה אם לקחת חוברות לימוד מחשבים והדרכה לכיתות שונות
וליצור גרסאות חלופיות של תוכנות קוד פתוח שמסבירות יותר לעומק תחת רשיון CC
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 24/07/2013 - 10:48
נושא ההודעה:

יש לדייק במספר נקודות:
* ראשית, "תוכנה חופשית אינה חינם". אם אתה רוצה מערכת שעובדת, ויעילה עבור הצרכים של ביה"ס, חייב להיות איש טכני צמוד שידע לזהות צרכים טלו, ולתת את הפתרונות המתאימים. אגב, דבר זה אינו שונה במערכות סגורות - מי שחושב שכשהוא רכש חלונות ואופיס הוא פתר לעצמו את כל בעיותיו, וזה מכסה את כל הצרכים שלו - אינו מבין ואינו יודע על מה הוא שח. כך שאם יש לתחום זה עלות מסוימת (ויש), היא עלות שצריך להוציא אותה בכל מקרה.
* בעניין התאימות, נאמרו (גם בפורום זה) הרבה דברים. יש לזכור שתאימות נדרשת רק במעבר בין פלטפורמות. אם משתמשים לכל אורך הדרך באותה פלטפורמה (לצורך העניין: ליברה אופיס לדוג'), לא יצטרכו תאימות. בכלל, העולם נע משימוש מסיבי בכלי כללי שמיועד למשימות רבות (כגון אופיס), לאפליקציות קטנות וממוקדות מטרה.
* אם כבר דיברנו על אפליקציות, קלף חזק נוסף שיש בידך הוא נושא הסמארטפונים והטאבלטים. מכשירים אלו אינם תואמים (מישהו דיבר על תאימות?) לחלונות ותוכנותיה. ישנם מאמצים מסויימים בנושא, אך לעולם חווית השימוש במכשיר קטן תהא שונה מהחוויה ב PC. כדי להכשיר דור שיודע להשתמש ולפתח גם עבור מכשירים שונים מ PC, ראוי שיתנו בידיו את הכלים המתאימים לכך...
*בכל מקרה, אני מסכים שמה שחשוב הוא השיקול החינוכי: קוד פתוח מחנך לשיתוף ידע, לסקרנות, ללמידה אישית. אלו ערכים חשובים מצד עצמם, אפילו מחוץ לעולם הטכנולוגי. בהקשר הטכנולוגי יש להם גם ערך מוסף: הטכנולוגיה לעולם אינה קופאת על שמריה. תמיד יהיו חידושים. כדי שלא נלמד את ילדינו את מה שרלוונטי לעבר (אולי נלמד אותם msdos?), והם יהיו "תקועים" עליו, לא יכירו אופציות אחרות, לא ידעו שהן קיימות בכלל, והכי חשוב: לא ידעו לחשוב "מחוץ לקופסא" - לא ידעו לזהות צורך חדש הדורש פיתוח, כדי שכל זה לא יתרחש - חייבים לחנך על ברכי הקוד הפתוח. קוד פתוח, מעצם טבעו, מחנך לכל זה, בעיקר כי מונחת בבסיסו ההנחה שכל אחד הוא מפתח בפוטנציה. אפילו מי שרק מעיר על קיומו של באג (וגם בכלים סגורים יש באגים - רק שאין מה לעשות איתם, אז לומדים להשלים עם זה...), שותף בפיתוח וקידום התוכנה והידע האנושי, אפילו אם הוא לא בעל גישה טכנית ויכולות פיתוח.

יצא ארוך, אני מצטער. בכל אופן - אני תומך במאבקך, אך כפי שהראיתי - יש הרבה מה להרויח בקוד פתוח. מה שלא דיברתי עליו בכלל, הוא מה מונע ממנו לפרוץ ואיך נלחמים מהצד השני בקיומו. עשיתי זאת מתוך הנחה ש"מעט מן האור מגרש הרבה חושך", וגם מפני שהיה לי חשוב לומר שהטמעת קוד פתוח איננה רק התקנת אובונטו במערכות... קוד פתוח היא תפיסה שלמה, סט כלים רחב ביותר, ואפילו שימוש חלקי בו יכול להביא ברכה גדולה, ואפשר להביא לכך דוגמאות.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 25/07/2013 - 23:16
נושא ההודעה: משרדי הממשלה מקבלים תוכנות בחצי חינם תמורת החופש למיקרוזיפט

לקרוע את משקי הבית והסקטור הפרטי - במחירים
כמו שעם ישראל משלם את המחיר בכל תחום אחר
אבל כל זמן שהחונטה השלטת מקבלת מתנות - "הכל בסדר"
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 25/07/2013 - 23:17
נושא ההודעה:

בתור מורה איך אני בונה תוכנית לימודים לתוכנה חופשית?
מה יהיה ההבדל בינו לבין תוכנית הלימודים הרגילה?
והאם זה לא יחשב ע"י משרד החינוך ניסיון לדחוף אידאולוגיה פוליטית בינהם?
והאם יש חומר בנושא שממנו אפשר להתחיל לבסס תוכנית לימודים?
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 25/07/2013 - 23:21
נושא ההודעה: המונופול של מיקרוסופט=תמצית של בעיית ההון-שלטון במדינה

אותו דבר - בכל תחומי החיים ישראל
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 25/07/2013 - 23:35
נושא ההודעה:

Anonymous :
בתור מורה איך אני בונה תוכנית לימודים לתוכנה חופשית?
מה יהיה ההבדל בינו לבין תוכנית הלימודים הרגילה?
והאם זה לא יחשב ע"י משרד החינוך ניסיון לדחוף אידאולוגיה פוליטית בינהם?
והאם יש חומר בנושא שממנו אפשר להתחיל לבסס תוכנית לימודים?

יש לך הרבה חומר בוויקיפדיה.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 25/07/2013 - 23:42
נושא ההודעה:

Anonymous :
בתור מורה איך אני בונה תוכנית לימודים לתוכנה חופשית?
מה יהיה ההבדל בינו לבין תוכנית הלימודים הרגילה?
והאם זה לא יחשב ע"י משרד החינוך ניסיון לדחוף אידאולוגיה פוליטית בינהם?
והאם יש חומר בנושא שממנו אפשר להתחיל לבסס תוכנית לימודים?


שום הבדל. מבחינתך כמורה (אני מניח למחשבים או לשימושי מחשב) אין שום מניעה להתשמש בכל כלי תוכנה שקיים בשוק בין אם הוא חופשי ובין אם הוא קנייני. אפשר להסביר בכללי את היתרונות של תוכנה חופשית אבל זה יותר דיון פילוסופי סוציולוגי וממש לא פוליטי.
אבל את אתה רוצה ללמד כלכלה אני בטוח שתמצא חומר על שוק מונופליסטי וחסרונותוי לצרכן.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 26/07/2013 - 04:29
נושא ההודעה:

Anonymous :
בתור מורה איך אני בונה תוכנית לימודים לתוכנה חופשית?
מה יהיה ההבדל בינו לבין תוכנית הלימודים הרגילה?
והאם זה לא יחשב ע"י משרד החינוך ניסיון לדחוף אידאולוגיה פוליטית בינהם?
והאם יש חומר בנושא שממנו אפשר להתחיל לבסס תוכנית לימודים?


לאיזה גיל?
מה זה השאלות האלה?

בכל מקרה גם אם עובדים בחלונות אפשר למשל ללמד שימוש בעורכי טקסט אחרים שהם לא וורד ושמתאימים לתיכנות.
פעם לפני הרבה שנים לימדו מערכת הפעלה DOS ופקודות דרך חזות שאינו גרפי.
בלינוקס זה בכלל לא בעיה ללמד את הפקודות האלה בדיוק באותה מידה

למעשה את יכולה לקחת כל תכנית לימודים קיימת ולעשות לה אנלוגיה לתכנה חופשית וזה יעבוד.

בנוסף בלינוקס יש יתרון שאפשר להתנסות בתבניות תיכנות אפילו בסקרפטינג דרך השל ולא רק בהגדרות פרופר.

יש לך בתור מורה שליטה הרבה יותר גדולה על החומרה ועל התאמת הסביבה לתלמידים לעבודה בצורה נכונה מאשר בחלונות ששם התאמת הסביבה דורשת עבודה מיוחדת במיוחד אפילו שיש הרשאות וגם זה מכניס את התלמידים להרבה יותר תסכול וחוסר עניין.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 26/07/2013 - 10:50
נושא ההודעה:

Anonymous :
Anonymous :
בתור מורה איך אני בונה תוכנית לימודים לתוכנה חופשית?
מה יהיה ההבדל בינו לבין תוכנית הלימודים הרגילה?
והאם זה לא יחשב ע"י משרד החינוך ניסיון לדחוף אידאולוגיה פוליטית בינהם?
והאם יש חומר בנושא שממנו אפשר להתחיל לבסס תוכנית לימודים?


לאיזה גיל?
מה זה השאלות האלה?

בכל מקרה גם אם עובדים בחלונות אפשר למשל ללמד שימוש בעורכי טקסט אחרים שהם לא וורד ושמתאימים לתיכנות.
פעם לפני הרבה שנים לימדו מערכת הפעלה DOS ופקודות דרך חזות שאינו גרפי.
בלינוקס זה בכלל לא בעיה ללמד את הפקודות האלה בדיוק באותה מידה

למעשה את יכולה לקחת כל תכנית לימודים קיימת ולעשות לה אנלוגיה לתכנה חופשית וזה יעבוד.

בנוסף בלינוקס יש יתרון שאפשר להתנסות בתבניות תיכנות אפילו בסקרפטינג דרך השל ולא רק בהגדרות פרופר.

יש לך בתור מורה שליטה הרבה יותר גדולה על החומרה ועל התאמת הסביבה לתלמידים לעבודה בצורה נכונה מאשר בחלונות ששם התאמת הסביבה דורשת עבודה מיוחדת במיוחד אפילו שיש הרשאות וגם זה מכניס את התלמידים להרבה יותר תסכול וחוסר עניין.


הגיל זה כיתה ז-ח
העניין הוא שלפי מה שנראה, אנשים כאן לא מעוניינים בשינוי סוג התוכנה כי אין הבדל רציני בלימוד תלמידים בשימוש באופן אופיס ומיקרוסופט.
ההבדל הוא האדיאלוגיה שאף פעם לא מתעסקים בה בחינוך.
וגם לך תוכיח להורים שתוכנה חופשית זה לא קומניזם
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 26/07/2013 - 11:14
נושא ההודעה:

ציטוט:

העניין הוא שלפי מה שנראה, אנשים כאן לא מעוניינים בשינוי סוג התוכנה כי אין הבדל רציני בלימוד תלמידים בשימוש באופן אופיס ומיקרוסופט.


קודם כל אל תגיד לי במה אני מעונין או מה דעותי הפוליטיות. יש לך חוצפה להגיד דברים כאלה על אמשים שאתה לא מכיר.
אין הדבל אמיתי אבל יש הבדל בעלות. אולי לך זה לא אכפת אבל יש כמה כאלה שהיו יכולים לעשות כמה דברים יותר טובים עם 500-600 שקל שהם צריכים לזרוק על אופיס. למשל לקנות טאבלט.
מה שאתם (ואני כותב ברבים כי פה כולם אורחים) לא מבינים זה שהעולם השתנה. אין יותר חברה אחת מונופוליסטית.
הילדים רוצים טאבלט וסמארטפון וה PC מענין להם ת...
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
משה-נחמיאסלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 01/09/2010 · הודעות: 300 ·
 

הודעה פורסם: 26/07/2013 - 12:18
נושא ההודעה:

אוקי, יש הרבה תגובות אבל אתה צריך תשובות Smile
1) למדתי קצת הוראה בעברי ומהמעט שלמדתי שם ראיתי שאין הבדל עבור המורה/תלמיד באיזה תכנה הוא משתמש מבחינת הצרכים, יתכן שאני טועה אבל אם אני מניח שהצרכים של סטודנט באוניברסיטה הם לא שונים מהותית מהצרכים של תלמיד בי"ס מבחינת היכולות של האופיס שלו אני לא רואה סיבה למה התלמידים והמורים לא יוכלו להשתמש בכלים פתוחים (לא משנה אם על חלונות או לינוקס).

2) מבחינת יכולות אני לא רואה סיבה שזה לא יקרה, כבר היום אנשים משתמשים יותר ויותר בגוגל דוקס ובאנדרואיד/אייפון כדי לייצר מסמכים וכדומה, לדעתי ההוכחה הפשוטה ביותר צריכה להיות לקחת קובץ קיים ולראות אם ניתן לייצר (מההתחלה בליברה אופיס ושות') את אותה התוצאה. לדעתי זה יהיה אפשרי. היתרון הגדול ייה היכולת לאפשר תאימות גם לפלטפורמות אחרות כמו אנדרואיד.

3) אני לא יודע מה העלויות של שימוש בתוכנות של מיקרוסופט, אבל אני מאמין שיש הבדל במחירים למרות הכל, כפי שנאמר פה קודם כל הדברים האחרים יהיו דומים פרט למחיר הרישיון, זה עדיין חיסכון של כמה שקלים גם אם מדובר על 5 ש"ח למחשב.
שווה לך לבדוק את הפרויקט שיש בחיפה (או באזור שם), מערכת החינוך עברה לקוד פתוח ברמה כזו או אחרת, אני מניח שניתן לבדוק מולם הבדלי עלויות ויתרונות/חסרונות בענין.

4) אני מאוד תומך להעלות את זה לדיון רציני, הבעיה היחידה שיש לי עם זה היא שבמדינה שלנו זה לא יהיה דיון ולא יהיה רציני (למרות כל הרצון הטוב שלך ושל אחרים שיצטרפו, כולל אותי), החלק הכי חשוב זה למנוע מזה להפוך לשוק כמו שהמחאה החברתית הפכה לכלי ניגוח ולא למחאה חברתית (ואני מאמין שזה התחיל ממקום אמיתי של מצוקה).

לדעתי כדאי שתתחיל לקדם את הענין בעיר מגוריך ובהתאם לבעיות שיעלו לפניך תשאל פה. בנוסף, כדאי שתפנה למורים ולאנשי חינוך בבתי הספר בעירך ותראה אם אתה מצליח לשכנע אותם לנסות לעבור, אם כי זה חינם ואם בגלל היתרונות החינוכיים של שימוש בקוד פתוח ותראה מה משפיע טוב יותר ועל מי.
עם קצת מזל זה יספק לך מידע שיכול לעזור בהמשך התהליך כדי לשפר את הטיעונים ולהבין מה הטיעוני נגד של המתנגדים.

אני חושב שאנסה את זה גם כן בעיר שלי, אין לי מה להפסיד ויש לי הרבה מה להרוויח Smile אז תודה על הרעיון איך להתחיל את זה
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 26/07/2013 - 12:55
נושא ההודעה:

האם אפשר להתחיל לעבוד על חוברת שמלמדת את הדברים הבאים בעזרת קוד פתוח
Image
(לפחות לפי אתר וואלה http://news.walla.co.il/?w=/90/1862869 )
כמובן שהחוברת תופץ תחת רישיון חופשי כלשהו ותערך בכלי כמו ויקי
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 26/07/2013 - 13:00
נושא ההודעה:

ושכחתי שגם יש תוכנית למתקדמים יותר בכתובת:
http://www.csit.org.il/Default.aspx?MenuShow=TOCHNITLIM
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 26/07/2013 - 15:10
נושא ההודעה:

מספיק עם השטויות שיקנו לכולם טאבלטים התוכנה כבר בפנים.
http://www.haaretz.co.il/captain/gadget/1.1726351
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 26/07/2013 - 15:25
נושא ההודעה:

Image
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
ברנשלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 25/02/2002 · הודעות: 724 ·
 

הודעה פורסם: 26/07/2013 - 17:31
נושא ההודעה:

כמה נקודות:
1. באיזה אזור בארץ?
2. הרשמ\י לאתר זה כך שניתן יהיה לשלוח לך הודעה פרטית, או הוסיפ\י דרך ליצור קשר, יש כמה אנשים שיוכלו לעזור בדברים ספציפיים, אבל הם צריכים דרך ליצור קשר. בכל אזור בארץ אחרים (אולי כמרצים אורחים, אולי כבעלי רעיונות). לא נראה לי שירצו להשאיר טלפון פרטי שלהם בהודעה שכולם יכולים לקרוא.
3. לבחור תחום ספציפי (נניח - מצגות, או סרטים או ...), לבחור תוכנה מתאימה, וללמד את השימוש בה.
4. לדרוש שעבודות הגשה תהינה בקבצים מפורמט מתאים (נניח - מצגת בפורמט libre office), לא כולן, אבל מספיק כדי שהילדים יוכלו להתנסות.

וכן, יהיו גורמים שיחשבו שזו אידיאולוגיה פוליטית. חלקם יחשבו כך כי מישהו ישלים להם כדי שיחשבו כך.

Anonymous :
בתור מורה איך אני בונה תוכנית לימודים לתוכנה חופשית?
מה יהיה ההבדל בינו לבין תוכנית הלימודים הרגילה?
והאם זה לא יחשב ע"י משרד החינוך ניסיון לדחוף אידאולוגיה פוליטית בינהם?
והאם יש חומר בנושא שממנו אפשר להתחיל לבסס תוכנית לימודים?
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 26/07/2013 - 18:52
נושא ההודעה:

[quote="Anonymous"][quote="Anonymous"]
Anonymous :
בתור מורה איך אני בונה

הגיל זה כיתה ז-ח
העניין הוא שלפי מה שנראה, אנשים כאן לא מעוניינים בשינוי סוג התוכנה כי אין הבדל רציני בלימוד תלמידים בשימוש באופן אופיס ומיקרוסופט.
ההבדל הוא האדיאלוגיה שאף פעם לא מתעסקים בה בחינוך.
וגם לך תוכיח להורים שתוכנה חופשית זה לא קומניזם


נחמד לראות שיש הכרה והבנה לכך שאין הבדל רציני בלימוד בין אופן אופיס למיקרוסופט למשל.

מעבר לכך יש הבדל רציני מבחינת ערכים ודוגמא אישית וזה בכלל לא עניין אידיאולוגי בלבד.
זה גם עניין של מה מצופה ממערכת חינוך.

לקחת תכנה מסחרית יקרה שאין אותה לכל אחד בבית ולדחוף אותה לילדים בבית ספר שאמור לדאוג לכולם בצורה שוויונית ויש בה אוכלוסיה מגוונת כולל אנשים עם קשיים כלכליים
ולהכניס אותם לסביבה תכנותית כזאת עם קוד סגור
זה לסגור להם דלתות.

מהסיבה שיש בבתי ספר תלבושת אחידה ככה גם צריך שיהיה שימוש בתכנה חופשית.

כשהצעתי את עניין המחשב לכל ילד כמו שיש פרוייקט דומה באפריקה
היה נחמד לחשוב שילדי ישראל שוים "יותר" ולכן ידאגו להם למחשבים טובים יותר עם תרומה של מערכת הפעלה "חלונות"...

כאילו הם צריכים לקבל את זה כ"תרומה" ולהרגיש נזקקים

כאן אין את זה ואנשים לא צריכים להרגיש מסכנים שמקבלים תרומות
וגם האפשרות שלהם לתרום מבחינת קוד לקהילה הרבה יותר פתוחה מאשר בחלונות
ויש מצב של קיום הרבה יותר ערכים מאשר בקוד סגור.

ישנה גם תמיכה הרבה יותר נרחבת לילד שבוחר ללמוד ולהתפתח בזה לבד כי הקוד הוא פתוח מאשר בחלונות ששם זה ממש סביבה עויינת למפתחים צעירים... בהתחשב בעובדה שצריך סביבה שוויונית מבחינת שוויון הזדמנויות לילדים ולא שרק מי שיש לו כסף יוכל לקנות כלי תכנות בקוד סגור.

תחשוב כמה ילדים שהם מפתחים בפוטנציה הלכו לאיבוד במערכת החינוך רק בגלל "החינם החינם הזה"
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
הצגת הודעות מלפני:     
מעבר אל:  
כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
תגובה לנושא
צפיה בנושא הבא Printable version התחבר כדי לבדוק הודעות פרטיות צפיה בנושא הקודם
PNphpBB2 © 2003-2004 

תוכן הדיון

  1. אורח [קורא קבוע]
  2. אורח
  3. אורח
  4. אורח [אובונטו בבית הספר]
  5. אורח
  6. אורח [annon]
  7. פיל-קטן
  8. אורח
  9. אורח
  10. אורח
  11. אורח
  12. אורח
  13. אורח
  14. אורח
  15. אורח
  16. אורח
  17. אורח
  18. משה-נחמיאס
  19. אורח
  20. אורח
  21. אורח
  22. אורח
  23. ברנש
  24. אורח