ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin
תגובה לנושא
צפיה בנושא הבא Printable version התחבר כדי לבדוק הודעות פרטיות צפיה בנושא הקודם
DanRRלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 27/08/2007 · הודעות: 115 ·
 

הודעה פורסם: 31/10/2015 - 13:54
נושא ההודעה: הכוונה (עבור מתחילים) בפרוייקט מבוסס אסטריקס

שלום,
אני מנסה להעריך זמן פיתוח ועלות חמרה של פרויקט של מוקד טלפוני. אני מניח לפי בדיקה ראשונית, שהטלפוניה תהיה מבוססת אסטריקס. אני מתכנן לכתוב את תכנת המוקד ב ++C או Python. אני לא מבין בטלפוניה ואין לי כרגע מושג איך לממש בתכנה את הנושאים הבאים:
1. קבלת SMS והפנייה שלו לתכנה (של המוקד) .
2. קבלת שיחה ממספר רב קווי, שליחת המספר המזוהה לתכנה, והפנייה לשלוחה פנויה, לפי חיווי התכנה.
3. הקלטת השיחות ונתוני השיחה, כמו זמן ומספר שלוחה.

אשמח לקבל מכם עזרה ב:
1. הפנייה לחומר לימוד רלוונטי ונושאים או מונחים מקצועיים שיש לעבור עליהם.
2. המלצה על חומרה מתאימה (עבור מספר קטן של שלוחות, בשלב הראשוני).
3. הערכה גסה, כמה זמן לדעתכם, יוכל מתכנת סביר ללמוד וליישם.

כמו כן, אם יש מי שמעוניין לעזור לי ביישום כפרילנס, הוא מוזמן לכתוב לי בפרטי.

תודה
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
פוץ (pots)אורח · ·
 

הודעה פורסם: 31/10/2015 - 18:28
נושא ההודעה:

אם לא בא לך ללמוד dialplans תתקין על ה* freepbx או משהו כזה.
אם מדובר על עשר שלוחות - פאי (בננה או אפילו פטל) יספיק.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
צפריראורח · ·
 

הודעה פורסם: 01/11/2015 - 07:18
נושא ההודעה:

טיפ ראשון (וגם לטובת החיפושים): Asterisk (כוכבית) בעברית זה אסטריסק. אסטריקס זה הגאלי.

יש מספר תוכנות קיימות למוקד. בדקת אותן כבר? אם בדקת והחלטת שהן לא מתאימות: אני מניח שיהיה יותר נוח לעבוד בפייתון, מכיוון שיש ספריות קיימות וסבירות.

2. דבר די בסיסי. זה נקרא DID במינוח המקצועי. לאסטריסק זה מגיע כמספר השלוחה. כמובן שאתה צריך לקבל שיחות מספק (אם דרך VoIP או אם דרך ציוד טלפוניה).

3. דבר די בסיסי. מאגר נתוני השיחה נקרא CDR ויש מגוון דרכים שניתן לשמור אותו. ישנן גם מערכות קיימות שמציגות את הנתונים הללו. אתה יכול לכתוב מערכת משלך.

לאסטריסק יש גם תמיכה טובה בהקלטת שיחות. כמובן שצריכים חומרה שתתמוך בזה וצריכים לוודא שכתיבת הקבצים בזמן השיחה (העומס הנוסף) לא תגרום לבעיית איכות. לכן נדרש דיסק סביר.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
ik לא מחובראורח · ·
 

הודעה פורסם: 01/11/2015 - 09:23
נושא ההודעה:

בנוסף לדברי צפריר, יש לך ACD שזה Automated Call Distribution שזה אומר בעצם תורים לנציגים.

אבל יש גם מספר סוגים של Call Center, כאשר הראשון הוא שיחות נכנסות, והשני יוצאות.
השאר הם הרכבים שונים בין השניים.
יש לך חייגנים, במידה ומדובר באנשים שרוצים להכניס לתורים, יש לך Progressive ו יש לך Predictive.
הראשון מנסה לגרום שבתור יהיה מספר מסוים של ממתינים, והשני מנסה לנחש (לרוב ללא הצלחה) תוך כמה זמן יהיה נציג פנוי ואז שיהיה לו עם מי לדבר.

בנוסף לכל זה, יש לך צורך בתמיכה ב SIP SIMPLE, אשר מאפשר לך ליצור הודעות כדוגמת שהטלפון לא זמין, הנציג בהפסקה מסויימת וכיוב'.
במידה ואתה עובד עם כלים כמו FreePBX, הם מסמנים את השלוחה בצורה כזו בלי שימוש ב SIMPLE.

לגבי SMS, אין קשר למרכזיה, אלא אפשרות לקלוט את זה ב API. במידה ותרצה אפשר להמליץ לך על מספק ספקים בנושא.

יש לך מספר חברות בארץ שמספקות כלים ל Call Center כולל בעברית, שעובדות כבר, ו"התגלחו" מספיק על לקוחות, ומומלץ ללכת עליהם במקום לבנות משהו מאפס.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
פוץ (pots)‏אורח · ·
 

הודעה פורסם: 01/11/2015 - 20:16
נושא ההודעה:

או שתנסה להתקבל להלפדסק של חברת הvoip הגדולה בישראל בשביל להבין איך זה עובד.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
DanRRלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 27/08/2007 · הודעות: 115 ·
 

הודעה פורסם: 01/11/2015 - 23:33
נושא ההודעה:

תודה רבה! עזרתם לי למצוא נקודת התחלה.

1. אם הבנתי נכון, אני יכול להכניס רב קווי ישירות מהאינטרנט למחשב, אם אני משתמש בספק SIP, או PRI, באמצעות כרטיס מתאים. יש אפשרויות אחרות שמתאימות למספר קוים?

2.
ציטוט:
לגבי SMS, אין קשר למרכזיה, אלא אפשרות לקלוט את זה ב API. במידה ותרצה אפשר להמליץ לך על מספק ספקים בנושא.

יש שרות SMS דרך האינטרנט? איזה פרוטוקול? איזה API? אשמח להמלצה על ספק.

3.
ציטוט:
יש לך מספר חברות בארץ שמספקות כלים ל Call Center כולל בעברית, שעובדות כבר, ו"התגלחו" מספיק על לקוחות, ומומלץ ללכת עליהם במקום לבנות משהו מאפס.

אפשר לתת לינק לדוגמא? העניין הוא שאני צריך תכונות די בסיסיות של Call Center, אבל צריך שילוב עם אפליקציה חיצונית ואני לא יודע איך זה יתבצע עם פתרון מדף.

4. ראיתי כמה ספריות Python לאסטריסק. איזו ספריה כדאי לבחור? (או אולי ספריית ++C ?)
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
ik לא מחובראורח · ·
 

הודעה פורסם: 02/11/2015 - 08:50
נושא ההודעה:

DanRR :
תודה רבה! עזרתם לי למצוא נקודת התחלה.

1. אם הבנתי נכון, אני יכול להכניס רב קווי ישירות מהאינטרנט למחשב, אם אני משתמש בספק SIP, או PRI, באמצעות כרטיס מתאים. יש אפשרויות אחרות שמתאימות למספר קוים?


זה לא "רב קווי", אלא מספר ערוצי תקשרת במקביל.
PRI הוא מערכת קווית מאוד יקרה, ואמינה, אך בגלל שהיא יקרה, כבר לא משתלמת.
כל ציר PRI מכיל בישראל 30 ערוצי תקשורת. במידה ואתה צריך 120 קווים בו זמנית, זה אומר שאתה צריך מספר צירים במקביל.

החברה של צפריר מספקת מערכת מאוד איכותית בנושא, ואני ממליץ עליה בחום.

יש לך ספקי SIP שמספקים לך SIP Trunk, שהוא על רשת האינטרנט, והוא גמיש יותר.
הבעיה היא שכל הבעיות של רשת האינטרנט ותקשורת TCP/IP מתקיימות שם, והבעיה העיקרית היא שהרבה לא מבינים בכלל איך UDP עובד, או איך SIP עובד, ואז ניהול רשת הופך לסיוט.

ציטוט:

2.
ציטוט:
לגבי SMS, אין קשר למרכזיה, אלא אפשרות לקלוט את זה ב API. במידה ותרצה אפשר להמליץ לך על מספק ספקים בנושא.

יש שרות SMS דרך האינטרנט? איזה פרוטוקול? איזה API? אשמח להמלצה על ספק.

יש לך מספר חברות בנושא כולל מערכת שאני בונה כרגע לחברה מאוד מוכרת וגדולה בישראל.
אעדיף דווקא לא לעשות כאן פרסומת בנושא, אפשר בפרטי.
יש מספק צורות של API, למשל HTTP REST עם XML שמרבית הספקיות מאפשרות.
ויש עוד צורות, למשל mail to sms ו sms to mail ומחוץ לישראל כרגע יש גם ספקיות שמאפשרות לך לקבל פרוטוקול בשם SMPP שהוא API הבנוי עבור שליחה וקבלה של SMS.
יש ספריות מאוד נחמדות בפיתון בשבילו (בין היתר).

ציטוט:

3.
ציטוט:
יש לך מספר חברות בארץ שמספקות כלים ל Call Center כולל בעברית, שעובדות כבר, ו"התגלחו" מספיק על לקוחות, ומומלץ ללכת עליהם במקום לבנות משהו מאפס.

אפשר לתת לינק לדוגמא? העניין הוא שאני צריך תכונות די בסיסיות של Call Center, אבל צריך שילוב עם אפליקציה חיצונית ואני לא יודע איך זה יתבצע עם פתרון מדף.


יש לי שותף עסקי שזה חלק גדול ממה שהוא מספק, אבל אני לא רוצה לעשות כאן פרסומת בנושא, אשמח לתת לך פרטים בפרטי.

ציטוט:

4. ראיתי כמה ספריות Python לאסטריסק. איזו ספריה כדאי לבחור? (או אולי ספריית ++C ?)

[quote/]

אסטריסק מורכב מ2 חלקים עיקריים:
1. Dialplan - שזה בעצם הגדרה איך השיחה תתבצע.
2. Manager - היא בעצם מאפשרת לשלוט על המרכזיה בצורות אחרות, וכיום יש גם תמיכה למשהו שנקרא AGI על גבי Manager.

הAGI מאפשר לצאת מה Dialplan לקוד חיצוני, והוא לא תלוי שפה, אלא דיבור בפרוטוקול מסוים, שמאוד קל לממש במידה ואין ספריה מוכנה בשפת התכנות שלך.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
הצגת הודעות מלפני:     
מעבר אל:  
כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
תגובה לנושא
צפיה בנושא הבא Printable version התחבר כדי לבדוק הודעות פרטיות צפיה בנושא הקודם
PNphpBB2 © 2003-2004 

תוכן הדיון

  1. DanRR
  2. אורח [פוץ (pots)]
  3. אורח [צפריר]
  4. אורח [ik לא מחובר]
  5. אורח [פוץ (pots)‏]
  6. DanRR
  7. אורח [ik לא מחובר]