ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkפרס עמותת המקור על השגים בתחום התוכנה החופשית

published at 02/05/2004 - 16:52 · ‏פורסם hary_i · ‏tags אירועים · שלח לחברידידותי למדפסת
אירועים עמותת המקור גאה להכריז על פרס עמותת המקור:

פרס על השגים בתחום התוכנה החופשית

רבים מאיתנו תורמים רבות לקידום התוכנה החופשית בישראל ובכלל, פרס זה בא להביע את הערכתה של עמותת המקור לזוכים.
בשנה הראשונה (שנה זו) יוענק פרס אחד להשג המרשים ביותר בתחום של כתיבת קוד, כתיבת תיעוד ומדריכים, או אבטחת איכות תוכנה.
הזוכה יוכרז בכנס אוגוסט פינגווין השנה.
חמשת המועמדים הראשונים יקבלו פטור מדמי חבר בעמותת המקור למשך שנה.

כולכם מוזמנים להציע מועמדים לפרס.


הצעת מועמדות לפרס תעשה בדואר אלקטרוני לועד המנהל של עמותת המקור בכתובת:
prize@hamakor.org.il
את ההצעות יש להגיש עד סוף חודש מאי.
הצגת מועמדות חייבת לכלול בפירוט רב ככל האפשר את תרומת המועמד לקידום התוכנה החופשית.
הועד המנהל של העמותה יבחר את חמשת המועמדים לפרס.
לאחר מכן יוצגו המועמדים לבחירה של כל חברי וידידי העמותה.

מועמד לפרס יכול להיות כל אזרח ישראלי שתרם לקידום התוכנה החופשית
באחד או יותר מהתחומים הבאים:
1. כתיבת תוכנה חדשה
2. פעילות בכתיבת קוד בתוכנה קיימת
3. כתיבת תיעוד לתוכנה
4. כתיבת מדריכים לתוכנה
5. בדיקות תוכנה, שליחת באגים, תיקון באגים וכד'
6. כל תרומה אחרת כגון גרפיקה, ערכות נושא וכד'
שימו לב שלא חייבים להיות מתכנתים על מנת לתרום לקידום התוכנה החופשית.

הזוכה יבחר על ידי חברי וידידי עמותת המקור מבין חמשת המועמדים שיבחרו על ידי עמותת המקור.

זכייה בפרס זה מביעה את הערכת הקהילה להשגיו של הזוכה בתחום התוכנה החופשית.

הפרס עצמו יוכרז במהלך החודש הבא.

פרס זה יהפוך למסורת שנתית, בשנים הבאות יורחבו הפרסים ויחולקו לקטגוריות שונות כך שאם לא זכיתם השנה
יש עוד סיכוי בשנה הבאה.
אבל גם אם לא זכיתם בפרס, אנו בטוחים שזכיתם בהערכת המשתמשים בתוכנה לה תרמתם.

לוח זמנים:
1. סיום הצעת מועמדים: 24 ביוני 2004
2. הצגת חמשת המועמדים על ידי הוועד המנהל של עמותת המקור: 30 ביוני 2004
3. מועד אחרון להצבעה (על ידי חברי וידידי העמותה: 31 ביולי 2004
4. הכרזת הזוכה בפרס: 6 באוגוסט 2004 - אירוע אוגוסט פינגווין

 

קישורים רלוונטיים

פרס עמותת המקור על השגים בתחום התוכנה החופשית | כניסה / יצירת מנוי חדש | 19 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
שאלות (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 02/05/2004 - 17:06
- האם ההצעות מוגבלות לתרומות שנעשו ללא שכר או גם לתרומה בהיבט התוצאתי שנעשתה בשכר?
- האם למועמדים תנתן אפשרות לוותר על מועמדותם במידה ולא יהיו מעוניינים להשתתף בתחרות?
- מה לגבי תרומה בתרגומים?
-

[ השב לזאת ]

Re: שאלות(ניקוד: 1)
ע"י nyh ב 02/05/2004 - 17:28
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
1. לא. אנו מניחים שרבים ממפתחי התכנה החופשית עובדים בתעשיית המחשבים, ולפעמים קשה להפריד האם האדם פעל בשביל שכר או ממניע אלטרואיסטי לחלוטין. כמו כן, לפעמים התרומה התחילה מסיבה שצצה בעבודה בשכר ומאוחר יותר הפכה לתחביב, ולפעמים להפך - תחביב הפך לעבודה. לכן אני לא חושב שצריך חוקים בנושא זה. בסופו של דבר חברי וידידי העמותה יקבעו מה לדעתם התרומה החשובה ביותר, וכל אחד יחליט איך הוא משקלל את "מוטיבציית" התרומה בין שאר המשתנים.

2. אם מישהו יתעקש לוותר על מועמדותו, ודאי שנוריד אותה, אך אנחנו לא רואים כל סיבה שזה יקרה. מועמדות לפרס זה (כלומר, להגיע להיות אחד מ 5 המועמדים הסופיים) היא כבר כבוד, כפי שזה קורה בפרסי האוסקר למשל. כל המועמדים יזכו בשנת חברות ב"המקור", למשל. כמו בן, בסופו של דבר יוכרז רק המנצח, ולא הדירוג הכולל, כך שאין לארבעת המועמדים הנותרים סיבה לחשוש מ"פאדיחות" של לצאת מקום אחרון.

3. תרומה בתרגומים היא בוודאי חשובה, ומועמדים כאלו יתקבלו בברכה. אולם, יש לזכור שאנו מתכוונים לתת פרס לאדם עם התרומה החשובה והמשמעותית ביותר לתכנה חופשית. כלומר, ארגון תרגום של מערכת גדולה לעברית היא בוודאי ראויה למועמדות, אבל תרגום של מסמך או שניים או תכנה קטנה אחת היא כנראה קטנה מדי בשביל לנצח בתחרות (אבל, האמת שאין מה להפסיד, ואפשר לשלוח מועמדות).

[ השב לזאת ]

Re: שאלות(ניקוד: 1)
ע"י nyh ב 02/05/2004 - 17:37
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
שכחתי לציין, בתשובה לשאלה הראשונה, היא שפרס המקור (השנה) הוא פרס על תרומה אישית, ולא פרס לפרויקט. כך שאם מדובר בפרויקט מסחרי שנעשה בשכר על-ידי מספר אנשים וקשה להצביע על אדם מסוים בעל תרומה מיוחדת הראויה ביותר לפרס, הרי תהיה כאן בעיה. בפרויקטים לא-מסחריים המצב פשוט יותר, מכיוון שבדרך כלל אפשר להצביע על הדמות המובילה, הרוח החיה מאחורי הפרויקט ומי שיזם אותו. (לפעמים אפשר למצוא דמות כזו גם בפרויקט מסחרי).

[ השב לזאת ]

Re: שאלות (ניקוד: 1)
ע"י hary_i (ori@helicontech.co.il)
ב 02/05/2004 - 22:22
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://esc.sail.co.il/~ori
נדב ענה יפה לכל השאלות.
רק תוספת קטנה שלי וזו דעתי האישית בלבד.
קוד פתוח לא חייב להיות עניין אלטרואיסטי כפי שרבים מציגים אותו, להרבה מאד אנשים שאני מכיר קוד פתוח הוא עניין כלכלי לחלוטין.
קוד פתוח הוא אחרי הכל מודל כלכלי (תוכנה חופשית היא יותר רעיון חברתי).
זה בסדר גמור אם אדם תרם לקוד פתוח במסגרת עבודתו או קיבל שכר מלא על התרומה שלו.

[ השב לזאת ]

Re: פרס עמותת המקור על השגים בתחום התוכנה החופשית (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 02/05/2004 - 20:15
האם הקהילה יכולה להציע על מישהו במקרה שהוא לא מציע את עצמו?

[ השב לזאת ]

Re: פרס עמותת המקור על השגים בתחום התוכנה החופשית(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 02/05/2004 - 21:11
כן, בהחלט. יש לכתוב ל- prize@hamakor.org.il ולציין את שם המועמד או המועמדת, ואת ההצדקה למועמדותם (תאור מה שעשו, לינקים רלוונטים, וכד').

[ השב לזאת ]

Re: פרס עמותת המקור על השגים בתחום התוכנה החופשית (ניקוד: 1)
ע"י אייל (bens1a012netil)
ב 02/05/2004 - 22:26
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://sourceforge.net/people/viewprofile.php?user_id563677
יש טעם שאני אשלח את mksoft' dovix' dittigas או שהם כבר כלולים ברשימה ומישהו שלח אותם? (WINK)

[ השב לזאת ]

Re: פרס עמותת המקור על השגים בתחום התוכנה החופשית(ניקוד: 1)
ע"י nyh ב 03/05/2004 - 08:36
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
כן, יש טעם שתציע את כל מי שנראה לך ראוי. לא יקרה כלום אם מישהו יוצע פעמיים או יותר - להפך - זה יתן לנו יותר חומר רקע ומידע על כל אחד מהמועמדים.

[ השב לזאת ]

Re: פרס עמותת המקור על השגים בתחום התוכנה החופשית (ניקוד: 1)
ע"י צחי ב 02/05/2004 - 23:01

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://faster.co.il/01il
הפרס זה דבר טוב, למרות שיש לי הרגשה שניתן לספור על יד אחת את המועמדים הרציניים ודי צפוי מיהם.
מה שנשמע מגוחך זה הפתור מדמי חבר. הרי מה כבר חבר מקבל מבחינת הטבות - תמיכה? ל5 המועמדים המעורבים ביותר בקהילה? כמו שיעורי קליעה למכבי תל אביב(לא לחלוטין בטוח שהם צריכים את זה).
להיפך למעורבים ביותר צריך אולי לחפש מימון חיצוני עבור הפרס אשר יממן את דמי החבר ואף יעניק "מילגה" לזוכים.
יותר הגיוני, לא תסכימו?

[ השב לזאת ]

Re: פרס עמותת המקור על השגים בתחום התוכנה החופשית(ניקוד: 1)
ע"י elcuco ב 02/05/2004 - 23:05
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://
מהפה שלך לאלוהים...

[ השב לזאת ]

Re: פרס עמותת המקור על השגים בתחום התוכנה החופשית(ניקוד: 1)
ע"י nyh ב 03/05/2004 - 08:44
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
כאמור, הזוכה אכן יקבל פרס יותר "משמעותי", ואנו אכן מחפשים לכך מימון חיצוני. הפטור מדמי חבר הוא כמובן מעשה סמלי - לא פרס כספי כאם מחווה של "אנו כה מעריכים אותך, שהיינו רוצים שתהיה חלק מהעמותה - אתה לא צריך לעשות כלום או לשלם" (כמובן שמה שכתבתי בלשון זכר תקף גם בנקבה).

5 המועמדים הסופיים אכן לא יזכו בפרס יקר-ערך, אבל אנו ננסה להעניק להם כבוד, ופועלם (ולא רק פועלו של הזוכה) יצוין לשבח בטקס. אגב אתה צודק, ובאמת אין צורך ביותר מ"יד אחד" של "מועמדים רציניים" - הרי אמרנו שיבחרו בדיוק 5 מהם, נכון? אגב, גם באוסקר יש מועמדים יותר צפויים ופחות צפויים, וזכיות יותר צפויות וזכיות פחות צפויות - אבל שום דבר לא נקבע עד שמסתיימת ההצבעה (שבה גם אתה תוכל להשפיע אם אתה חבר או ידי העמותה).

כמובן שאם אפשר היה להשיג מימון לפרסי ענק למספר רב של זוכים, היינו עושים זאת, אבל זה לא כל-כך פשוט.

[ השב לזאת ]

כנרת, coLinux, OpenOffice.org.il (ניקוד: 1)
ע"י bombadil ב 02/05/2004 - 23:08

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://
עד כמה שאני עוקב (ואני מודה שאני לא עוקב הרבה) - "כנרת" היא מפעל הקוד הפתוח הגדול ביותר שנעשה בישראל בשנים האחרונות, לפחות מבין החופשיים. הבעיה שלי היא שאם הבנתי נכון אז מותר להציע רק שם של אדם ולא קבוצה של אנשים אז אצטרך לחפש את ההוא שהתחיל את כל העניין (איזשהו תיכוניסט, לא?).

פרוייקטים אחרים שצריכים לדעתי להיות מועמדים:
היוצר של coLinux.
פרוייקט העיברות של OpenOffice (משרד האוצר מימן, אבל כל מני אנשים וחברות עזרו).

ומה בדיוק העניין עם Mosix או נגזרותיו?

ואני לא מכיר את גודל התרומה של שחר שמש לפרוייקט Wine, אבל אולי שווה חקירה.

רק כמה רעיונות שקפצו לי לראש עכשיו.

[ השב לזאת ]

Re: כנרת, coLinux, OpenOffice.org.il(ניקוד: 1)
ע"י אפסאלון ב 04/05/2004 - 12:19
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://
ראשית, כמו שנדב כבר ציין הפרס (בשלב זה) הוא לאדם ולא לפרוייקט. כך שאפילו או יש פרוייקטים בולטים מאד, אנו מחפשים השנה אדם בולט במיוחד בתחום.

לגבי שחר שמש ו- Wine, אכן אין לערער על תרומתו, אך משיקולי מנהל תקין, ועד המקור, וועדת הביקורת, וגלעד בן יוסף (מארגן אוגוסט פנגווין) פסולים ממועמדות או זכייה בפרס. שחר שמש הינו חבר בוועדת ביקורת.

[ השב לזאת ]

Re: פרס עמותת המקור על השגים בתחום התוכנה החופשית (ניקוד: 1)
ע"י alexrait1 ב 03/05/2004 - 00:46

(מידע על משתמש | שלח הודעה)
הייתי מציע את שלומיל. מענין אם הוא הציע את עצמו כבר, אם לא, אז זה מצריך מסע של שכנועים...

[ השב לזאת ]

Re: פרס עמותת המקור על השגים בתחום התוכנה החופשית(ניקוד: 1)
ע"י nyh ב 03/05/2004 - 08:47
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
אין שום צורך במסע שכנועים - פשוט שלח דואר ל- prize@hamakor.org.il, ציין את שמו של המועמד ואת פועלו (בפרוט רב ככל האפשר). וזהו. יש הרבה מאוד אנשים שצניעותם לא מאפשרת להם להציע את עצמם, ולכן אם אתם מעריכים את פועלם, בבקשה הציעו את מועמדותם.

[ השב לזאת ]

Re: פרס עמותת המקור על השגים בתחום התוכנה החופשית (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 03/05/2004 - 08:25
לדעתי מצד אחד זה יפה לתת פרס למי שתרם רבות לקוד הפתוח, אבל מצד שני זה יכול ליצור בעיות מכיוון ש:
א. עלולות להווצר ריבים פנימיים על למי מגיע הפרס
ב. זה יכול ליצור מצב שאנשים תורמים בשביל הפרס, אבל מצד שני אנשים מתייאשים מלתרום בגלל שנתנו את הפרס למישהו אחר על פניהם
ג. הרצון לתרום לא צריך להיות תלוי בשום פרס

אני אישית גם אם יציעו אותי (דבר שקרוב לוודאי לא יקרה, גם מכיוון שיש הרבה יותר טובים ממני) אני לא ארצה, כי אני לא מחפש שום תמורה לתרומה שלי, הדבר החשוב הוא התרומה עצמה, זו צריכה להיות הסיבה של האנשים לתרום - בשביל התרומה, בשביל ההנאה מתהליך התרומה עצמו, גם אם הם לא ירוויחו מכך כלום, ולכן לדעתי הפרס מיותר והכספים שיושקעו בפרס יכולים לשמש למטרות טובות יותר (כמו לדוגמא צריבת לייב סידים והקמת דוכן)

מצד שני יכול להיות שיש בזה משהו טוב, שמכירים במישהו על עבודה שהוא עשה, אבל שוב - זה גורם ליצירת מצב שבו משווים את התורמים ואומרים "זה יותר טוב מההוא".
אני חושב שיש הרבה אנשיחם שתרמו פה הרבה מזמנם, מיכולתם וממאמצם ואני מאמין שהגמול שלהם הוא ההכרה בהם ואף פרס לא יהיה שווה ערך להכרה זו.

בנוסף אני רוצה להגיד תודה לכל מי שתרם, אם אני אוכל יום אחד אני גם יגיד לאנשים באופן אישי. תרומה לקוד הפתוח הוא תרומה לקהילה ותרומה לקהילה היא גם תרומה שמגיעה אליי בסופו של דבר. אז תודה רבה לכם :), תודה רבה גם לכל מי שעזר לי בתחילת דרכי, mksoft, yehuda, blitz ועוד רבים וטובים. אני מקווה שתרמתי הרבה ואני מקווה להמשיך לתרום לקהילה, פשוט כי זה כיף לתרום לאנשים.

ושוב, כל הכבוד לעמותת המקור על הרעיון, אך לדעתי זה יכול רק להזיק...

קול ספוט...

[ השב לזאת ]

Re: פרס עמותת המקור על השגים בתחום התוכנה החופשית(ניקוד: 1)
ע"י nyh ב 03/05/2004 - 09:11
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
אני מבין אותך היטב, אך תשים לב מה אתה בעצם אומר בפסקה לפני האחרונה: אתה אומר תודה למספר אנשים שעזרו לך יותר מהאחרים. כל אחד מחברי העמותה היה רוצה לפעמים לומר תודה לאותם האנשים שבזכותם כל הנושא בו אנו מתעסקים (תכנה חופשית) בכלל קיים ופורח. אבל סתם לומר "תודה לכולם" זה לא בדיוק כמו להודות לאנשים באופן אישי. והפרס הזה הוא אחד הדרכים שלנו (אנו מקווים שבעתיד יהיו דרכים נוספות, אתה מוזמן להציע) לומר תודה מיוחדת לחמישה אנשים, ותודה עוד-יותר גדולה לאדם אחד (בשנה זו - בשנים הבאות נקווה כמובן להמשיך בכך). האנשים הראויים ביותר לתודה יבחרו על-ידי העמותה כולה (התהליך מתואר בכתבה למעלה, ובאתר המקור).

התהליך מכוון לכך שיש בו רק "מנצחים", לא "מפסידים". רשימת הצעות המועמדים לא מפורסמת כך שאף אחד לא ירגיש לא-מוערך כי "לא עבר ל 5 המועמדים הסופיים". בסוף התהליך, הזוכה נבחר אבל דירוג 4 האחרים לא מתפרסם כדי שיהיה רק "מקום ראשון", לא "מקום אחרון". כאמור, עצם המועמדות אמורה להוות כבוד (בדומה לתחרות האוסקר). מכיוון שההצבעה איננה גלויה (אבל כמובן מפוקחת על-ידי ועדת הביקורת) אני לא רואה איך יווצרו ריבים פנימיים.

לגבי המוטובציה: אני חושב שאתה טועה. לרוב (אפילו מוחלט) של האנשים "ההנאה מתהליך התרומה" איננה מוטובציה חזקה מספיק. לרוב יש מוטובציות נוספות: הנאה מעצם הפעולה (תכנות, כתיבה, וכד'), פתרון בעייה שהעסיקה את האדם (scratch an itch), מוניטין, הערכה על-ידי אחרים, ולפעמים אפילו רווח כספי. ודאי שהערכה חיצונית הוא רק חלק ממערכת המוטיבציה, אבל אין צורך להזניח אותה. בכל מערכת של לימודים, מחקר, עבודה, וכד', נהוג לעודד הצטיינות על-ידי ציון פועלם של המצטיינים ותודה להם בפרס, ונהוג לחשוב שזה עוזר במשהו.

לגבי השקעת הכספים שיושקעו בפרס בדברים אחרים - הפרס ימומן מתרומות יעודיות עבור הפרס הזה, ולא מקופת העמותה הכללית, ולכן אין כל אפשרות לעשות בכסף משהו אחר. העמותה כבר עושה את הדברים שציינת, והם אכן חשובים, אבל לא הדברים היחידים שצריך לעשות. למעשה, יש כבר אנשים שהחלו להתלונן שאנו עושים יותר מדי ל"יחסי ציבור" ופתות מדי לעידוד של תוכנה חופשית. אז הנה צעד קטן לעידוד תכנה חופשית ויוצריה.


ולסיכום (ואני מרגיש בסדר לומר זאת מכיוון שכחבר ועד אני לא יכול להיות מועמד) אני יודע שאם הייתי מועמד לפרס הייתי מרגיש מוחמא והרגשה שיש טעם בעבודתי על תכנה חופשית. מפתחי תוכנה מקבלים יותר "תלונות" ו"בקשות לשיפורים" וכד' מתודות, ולכן כל תודה כזו (בין אם היא דואר אוהד, כתבה בעיתון, הזמנה להרצאה או פרס) מחממת את הלב, ומחזקת את ההרגשה שההשקעה הייתה שווה, ולא סתם בזבזתי את זמני לריק עבור קהילה כפויה טובה.

[ השב לזאת ]

Re: פרס עמותת המקור על השגים בתחום התוכנה החופשית = פלצנות (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 04/05/2004 - 18:37
פלצנות לשמה, מחלקים פרסים לעצמם
פשוט קשקוש מוחלט, כמובן שהפרס יילך שוב לשחר שמש שממשיך
לדחוף את עצמו כמנכ"ל בכל מקום למרות שהוא קשקשן כרוני

מה השטות הזאת לחלק פרס לעצמכם???
את מי זה בדיוק מדרבן אם לא את האגו הפלצני שלכם לחשוב שמשהו בכלל זז פה בארץ
בתחום הקוד הפתוח, המצב בישראל רחוק במיגרציה בארגונים ובכל מה שקשור לתוכנה חופשית במשרדים קטנים \ בינוניים, ואדם כמו שחר שמש שרוצה להרוויח ממתן שירותי תמיכה וייעוץ בהתקנת פתרונות חלופיים או מעבר לסביבת קוד פתוח, מעדיף לחלק פרסים ולהגיד שהוא מנכ"ל במקום להתחיל לפעול.

[ השב לזאת ]

Re: פרס עמותת המקור על השגים בתחום התוכנה החופשית = פלצנות(ניקוד: 1)
ע"י nyh ב 05/05/2004 - 09:41
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
איזה נודניק - כותב הודעה שיש בה 17 פעם את השורש "להפליץ" ו 17 פעם את השם של שחר שמש, ועוד לא מזדהה...

אז לידיעתך, לשחר שמש אין שום קשר לפרס הזה, והוא אפילו לא יכול לזכות בו (כי הוא בוועדת הביקורת של העמותה, ולכן לא יכול להיות מועמד). גם שאר הנבחרים של העמותה (6 בסך הכל) לא יכולים להיות מועמדים. אז תרגע, ולך תכתוב קוד פתוח במקום להתקיף אנשים אחרים שכן עושים זאת. לידיעתך, יש אנשים בארץ שעשו רבות, ואפילו רבות מאוד, בכתיבת קוד פתוח ובקידומו. אם אתה לא יודע שקיימים כאלו, שים לב מי יבחרו כמועמדים וכזוכה הסופי, והקשב לסיכום על פועלם שיוקרא בטקס. אולי תלמד משהו, ותראה שיש גם אנשים שעבדו כמו חמורים רק בשביל כפויי טובה כמוך, ולא רק "פלצנים" כהגדרתך.

[ השב לזאת ]