ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkSoftMaker - אופיס חדש בעיר - סקירה

published at 15/10/2004 - 16:00 · ‏פורסם Koala · ‏tags חדשות · שלח לחברידידותי למדפסת
חדשות חברת SoftMaker הודיעה על זמינות של SoftMaker Office 2004 - גירסת האופיס שלה ללינוקס.

החבילה בנויה מעורך טקסט TextMaker וגליון אלקטרוני PlanMaker.

לדברי המפתחים, יתרונות המוצר הם תאימות מלאה למיקרוסופט אופיס, ממשק ידידותי וקלות השימוש.

מדובר בתוכנה קניינית. מחיר החבילה הוא $69,95, אולם ניתן להוריד גירסת התנסות ל-30 יום.

ובכן, החלטתי לבדוק במה מדובר.


הורדתי את גירסת הנסיון מאתר החברה. ההתקנה פשוטה במיוחד - פורסים את ה-tarball למקום הרצוי (opt/ אצלי), נכנסים לספרייה שנוצרה ומריצים את הקובץ הבינארי.

כולנו משתמשים באופן אופיס ומכירים היטב את זמני העליה שלה ולכן יהיה קשה להאמין - TextMaker עולה מיד עם הפעלת הבינארי! לא האמנתי וניסיתי עוד כמה פעמים - זה פשוט מדהים. על הפנטיום 3 הישן שלי אין אפילו המתנה של שניה. אגב, כל הפעלה מקפיצה חלון המזכיר כמה ימים נותרו עד לסיום השימוש בגירסה הנסיונית.

הממשק קליל ביותר, אין עיכובים במעבר בין התפריטים. הממשק עצמו, תיבות דו-שיח ותפריטי הגדרות שונים מאוד מזכירים את הגירסאות הישנות של מיקרוסופט אופיס. סה"כ ממשק נוח וידידותי למשתמש, במיוחד למשתמשים שלא התנסו באופן אופיס או רגילים למוצר של MS. כמות הפיצ'רים די מוגבלת הן בהשוואה למיקרוסופט אופיס והן לאופן אופיס, אך בשבילי זה היה מספיק.

עכשיו לדברים פחות זוהרים:

אין עברית. נקודה. אם תחליטו לפתוח מסמך עברי תגלו שיש יישור לימין, אך האותיות הפוכות. כתיבה בעברית אף היא הפוכה. בתפריטים אין שום זכר לאפשרות קידוד או שינוי כיוון. לאחר חיפוש קצר מצאתי אפשרות בשם Default font encoding: hebrew (למה התכוון המשורר?). היא לא עשתה דבר כדי להפוך את העברית לקצת יותר קריאה.

אגב, מסמך עברי אחד בכלל הוצג כג'יבריש.

לא מדובר על סתם תמיכה גרועה, אלא העדר תמיכה מוחלט - החל מהצגת מסמך עברי ועד הצגת שמות עבריים בתיבת בחירת מסמכים.

התוכנה לא תומכת בפורמט של מסמכי אופן אופיס/סטאר אופיס. יש לה פורמט משלה (tmd) + תמיכה ב-doc. אפשרות שמירת מסמך כ-doc (על כל גירסאותיו, החל מ-95 ועד XP) לא פעילה בגירסא נסיונית.

פורמטים זמינים נוספים הם txt, htm, rtf, psw ו-pwd.

תמיכה ב-doc טובה למדי, המסמכים נראים טוב ולא מתעוותים.

ניסיתי גם את PlanMaker, תואם האקסל - עושה את העבודה. ההערות תקפות גם כאן.

שורה תחתונה

מוצר נחמד, ממש לא מותאם למשתמש ישראלי. לחבילה הזאת יש פוטנציאל עצום עקב קלות השימוש בה וקלילות בלתי רגילה של הממשק, אך נוצר לי הרושם שמפתחי התוכנה איכשהו פיספסו את החידושים בשוק: תמיכה עברית לפחות ברמת הצגת שמות של קבצים או כיוון כתיבה כבר לא נחשבת למשהו יוצא דופן. לחבילה גם חסרה תוכנת מצגות ועוד כמה תוכנות נוספות, מה שמפריע לה להפוך לתחליף מלא למיקרוסופט אופיס.

אין לי ספק ששיחרור קוד המקור של SoftMaker Office יוכל להאיץ את הפיתוח ולהפוך את המוצר הזה למתחרה רציני של אופן אופיס בלינוקס.

תמונות מסך (שימו לב לעברית בתיבת בחירת מסמך):

<img src="http://img87.exs.cx/img87/3809/textmaker1.th.jpg" border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

<img src="http://img87.exs.cx/img87/4099/textmaker2.th.jpg" border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

קישורים:

אתר הבית

הורדת התוכנה
 

קישורים רלוונטיים

SoftMaker - אופיס חדש בעיר - סקירה | כניסה / יצירת מנוי חדש | 18 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
Re: SoftMaker - אופיס חדש בעיר - סקירה (ניקוד: 1)
ע"י IP (yuvaltanny@spymac.com)
ב 15/10/2004 - 16:17
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
כדאי להבא לציין ולהדגיש שהתכנה לא חופשית. התכנה הזאת מגיעה עם סוזה, דרך אגב.

[ השב לזאת ]

Re: SoftMaker - אופיס חדש בעיר - סקירה(ניקוד: 1)
ע"י Koala ב 15/10/2004 - 16:18
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://
כתוב - בשורה רביעית מלמעלה.

[ השב לזאת ]

Re: SoftMaker - אופיס חדש בעיר - סקירה (ניקוד: 1)
ע"י דוביקס ב 15/10/2004 - 16:45

(מידע על משתמש | שלח הודעה)
סקירה מצויינת, תודה :)

שתי הערות:

1. תוכנה קניינית, מוגבלת בהתפתחותה כי הקהילה לא יכולה ולא רוצה לעזור (תרגום לעברית, תמיכה בעברית). אם החברה הייתה משחררת את המוצר לחופשי (או לפחות את הספריות הגרפיות) יש להניח שהתמיכה הייתה נוספת מתי שהוא.

2. הייחוד של המוצר בכך שהוא לא משתמש בספריות QT, GTK.

[ השב לזאת ]

Re: SoftMaker - אופיס חדש בעיר - סקירה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 15/10/2004 - 17:48
וממה הם היו מרוויחים?

אם הם מחליטים להתחרות בתוכנה חופשית הם לא יקבלו ממני שום עזרה. אני אשתדל להתעלם מהם. אם יש משתמשים שמחליטים שהתוכנה שלהם שווה בכל־זאת את הכסף: שיהיה להם לבריאות. למה זה צריך להדאיג אותי?

[ השב לזאת ]

Re: SoftMaker - אופיס חדש בעיר - סקירה (ניקוד: 1)
ע"י hary_i (ori@helicontech.co.il)
ב 15/10/2004 - 23:52
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://esc.sail.co.il/~ori
ממה הם היו מרוויחים?
האם הרווח היחיד בתוכנה הוא ממכירת רשיונות?
תוכנה קיניינית היא דבר שיעבור מן העולם בקרוב מי שעדיין לא הבין יקח לו קצת זמן אבל בסוף הוא יבין.
אני לא אוריד את התוכנה הזו וגם לא אנסה אותה.
אני משתמש בלינוקס בגלל החופש לכן לא אוריד ולא אקנה תוכנה קיניינית.
לעומת זאת אם זו הייתה תוכנה חופשית הייתי משלם עליה אם היה צורך.

[ השב לזאת ]

Re: SoftMaker - אופיס חדש בעיר - סקירה(ניקוד: 1)
ע"י Nirro ב 16/10/2004 - 00:12
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://
תוכנה קיניינית לא תעבור מן העולם כל-כך מהר.
יש חברות שלא מעוניינות לתת בחינם את כל עבודתם.
וכן, גם אם התוכנה עולה כסף, לתת את הקוד זה כמו לתת בחינם.
אם החברה חושבת שיש לה ביד משהו חדשני, והם רוצים לשמור על היתרון הזה אל מול מתחרותיה, אז למה לה לפרסם את הקוד ?
לא כל חברות התוכנה רוצות להרוויח רק משירותים, מה גם שברגע שאתה משחרר את הקוד אתה נותן אור ירוק גם לחברות שלא השקיעו שקל אחד בפיתוח הקוד, גם כן להרוויח עליו, ועל חשבונך.
מאותה סיבה אינטל לא משחררת את קוד המקור של הפנטיום, מאזדה לא משחררת את התוכניות של ה-323, קוקה-קולה לא משחררת את המתכון של הקולה, ומייקרוסופט לא משחררת את קוד המקור של הוינדוס, ועוד רבים וטובים...

תוכנות חופשיות ותוכנות קנייניות יחיו זו לצד זו הרבה מאד זמן.
זכותך לא להשתמש בתוכנות קנייניות אבל אל תגיד זהן יעלמו מן העולם, כי הן לא.

[ השב לזאת ]

Re: SoftMaker - אופיס חדש בעיר - סקירה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/10/2004 - 07:21
בלי קשר לזכות הקיום של תוכנה קניינית, תוכנה היא דבר שזול מאוד לייצר ולהעתיק. עיקר העלויות הן בחומרה ובתמיכה.

לייצר מעבד עולה כסף. לא רק לתכנן אותו. לכן גם אם אינטל תחשוף את כל התכנון של מעבד הפנטיום החדש זה לא יעזור לאיש הקטן מהרחוב. הקמת מפעל לייצור מעבדים היא עסק ייקר.

לגבי קוקה־קולה: הם דווקא כמו רד־האט: בונים בעיקר על ההגנה של השם הרשום. להבדיל מרד־האט יש להם מוצר גרוע שרק שיווק מאוד אגרסיבי הופך אותו להצלחה. חדשנות בוודאי אינה הצד החזק שלהם. לפרטים נוספים:
http://snopes.com/cokelore/formula.asp

צפריר

[ השב לזאת ]

לתת בחינם? (ניקוד: 1)
ע"י hary_i (ori@helicontech.co.il)
ב 16/10/2004 - 09:58
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://esc.sail.co.il/~ori
כאשר אתה מרוויח בצורה זו או אחרת מהתוכנה משמע שאתה לא נותן בחינם.
חשוב לזכור שתוכנה בניגוד למכונית אינה מוצר מוגמר, היא ידע.
בדיוק כמו שלא יעלה על הדעת שחוקר באוניברסיטה לא ישחרר את המחקר שלו, לא יעלה על הדעת שתוכנה לא תשחורר.
חברה שמנסה וחושבת שאפשר להפיק רווחים מתוכנה קיניינית היא חברה עם מחשבה לטווח קצר.

מדוע אני מאמין שתוכנה קיניינית תעלם מן העולם:
1. עם הזמן חברות יבינו שמודל התוכנה הקיניינית הינו רווח לטווח קצר.
2. הלקוחות יבינו שתוכנה חופשית טובה להם יותר ולכן לא יסכימו לרכוש תוכנה קיניינית.

אם אנחנו ממשיכים לעודד או לרכוש תוכנה קיניינית אנחנו בעצם יורים לעצמינו ברגל, הרי אנחנו מאמינים בתוכנה חופשית אז מדוע שנשתמש בתוכנה קיניינית?
זו הסיבה שאני לא משתמש בתוכנה קיניינית.

[ השב לזאת ]

Re: לתת בחינם?(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/10/2004 - 17:06
לא מסכים אתכם שתוכנה זול לייצר,
ולא מסכים שתוכנה זה לא מוצר מוגמר אלא ידע.
קחו לדוגמה את "וינדוס". קל לייצר אותה ? מייקרוסופט משקיעים בה מיליונים של דולרים על פיתוח. וינדוס זה לא מוצר מוגמר ? וינדוס זה ידע ?
שתי הטענות האלה הן פשוט קשקוש לדעתי.

"אם אתה מרוויח בצורה זו או אחרת מהתוכנה..." - לא נכון. אתה מרוויח מתמיכה ולא מהתוכנה. כל חברה תעשה את השיקול הכלכלי מה עדיף לה. פלא שרוב החברות לא ממהרות לתת את הקוד שלהן במתנה ל-"קהילה"...

[ השב לזאת ]

Re: לתת בחינם?(ניקוד: 1)
ע"י עידו ב 16/10/2004 - 17:51
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://http://
בחרת חברה רעה לעשות עליה השוואה. אוטוטו יקפצו כאן כל מתלהמי מייקרוסופט ויגידו "מייקרוסופט זה $%!#" וכו'

אבל ניקח תוכנות מקצועיות כמו פוטושופ ומאיה - אלו בהחלט תוכנות שהושקע בהן המון שעות מתכנת ועלות הייצור שלהן גבוהה (ומתבטאת חלקה במחיר)
אם אדובי ו alias (שמייצרת את maya) בוחרות בפורמט קנייני - זאת בהחלט זכותן המלאה - ונראה שהן לא מפסידות מהחלטה זאת (אגב, למאיה יש גירסא ללינוקס כך שהם בהחלט מכירים את המודל הפתוח).

כל חברה תחליט לבד איזה מודל כלכלי מתאים להן. וכמו ש Nirro אמר - אנחנו נראה את שני המודלים זה לצד זה עוד זמן רב.

[ השב לזאת ]

Re: לתת בחינם?(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/10/2004 - 21:54
זול מאוד לייצר תוכנה. עלות הייצור היא אפסית. בארצות מזרח אירופה אפשר לקנות גרסאות של חלונות בעלות לא גבוהה בהרבה מעלות דיסק. והמוכרים עדיין מרוויחים על המוצר.

הפיתוח אכן יקר, והתמיכה יקרה. אבל זה לא אומר שחייבים לממן אותם ע"י ניפוח עלות יחידת מוצר (המודל המקובל אצל יצרניות התוכנה הגדולות).

צפריר

[ השב לזאת ]

Re: לתת בחינם?(ניקוד: 1)
ע"י Nirro ב 17/10/2004 - 01:52
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://
כמו כל מוצר גם המחיר של תוכנה נקבע לפי כמה מוכנים לשלם בעבורו.
זה נקרא היצע וביקוש.

[ השב לזאת ]

Re: לתת בחינם?(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 17/10/2004 - 07:35
לא רק. אנשים בתעשיית התוכנה טוענים לעיתים שחייבים לשלם בקניית מוצר תוכנה על הפיתוח. ר' לדוגמה את http://en.wikipedia.org/wiki/Open_Letter_to_Hobbyists

למען הסר ספק: אני לא טוען שאין לתוכנה הקניינית זכות קיום. אני אישית לא משתמש בתוכנה קנינית מסיבות מעשיות: תוכנה קנינית מפריעה לי בסופו של דבר בתחזוקת המערכת.

[ השב לזאת ]

Re: SoftMaker - אופיס חדש בעיר - סקירה (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 15/10/2004 - 17:10
מתי אנשים יבינו שאופן אופיס מתחרה במיקרוספט אופיס,והוא מפסיד נכון לעכשיו,רק מסיבה אחת הפרסום,אנשים לא מודעים לכך..
הוא תחליף בהרבה יותר טוב,וגם איך שהוא מתעדכן הוא ינצח
אבל הוא צריך את עזרת המשתמשים בעניין.

[ השב לזאת ]

Re: SoftMaker - אופיס חדש בעיר - סקירה(ניקוד: 1)
ע"י noamsml ב 15/10/2004 - 22:31
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://www.israblog.co.il/23374
האמת היא שאני לא מסכים איתך. מיקרוסופט אופיס טוב יותר מאופן אופיס בתחום ממשק המשתמש.

[ השב לזאת ]

Re: SoftMaker - אופיס חדש בעיר - סקירה (ניקוד: 1)
ע"י CooL_SPoT (linuxfun@email.com)
ב 18/10/2004 - 13:25
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://linuxfun.whatsup.org.il
ואני חושב שממשק של שניהם מיושן ולא משנה כמה אפקטים הם יוסיפו לו. תוכנו היום צריכות להיות יותר "נחמדות אל המשתמש", זה כמו ההבדל בין ה"מדיה פלייר" של פעם לבין נגני הסרטים של היום, התוכנה צריכה להיות פשוטה ומובנת ולא מלא בכפתורים בכל מקום, אפשר לחשוב שכל מי שרוצה לכתוב מסמך הוא גאון...

[ השב לזאת ]

Re: SoftMaker - אופיס חדש בעיר - סקירה(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 17/10/2004 - 21:10
אני השתמשתי בOO להכנת הצעת מחקר. והוא ממש על הפנים. זאת הקרבה גדולה להשתמש בו.


[ השב לזאת ]

Re: SoftMaker - אופיס חדש בעיר - סקירה (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 15/10/2004 - 17:45
יש היום לפחות שלוש אלטרנטיבות חופשיות לתמלילן ושתי אלטרנטיבות עבור חבילה משרדית שלמה.

בהשוואה אליהן התוכנה הזו עולה יותר והיא אינה חופשית. חסרה לה גם תמיכה בעברית.

איך זמן העליה בהשוואה ל־abiword ו־gnumeric?
בהשוואה ל־koffice? (מסביבת KDE? מסביבה אחרת?)
בהשוואה ל־OpenOFfice שעבר אופטימיזציה מינימלית? (נסה להשתמש ב־relink, לדוגמה)

[ השב לזאת ]