ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkשעור למפרסמים: אנחנו רוצים פרסומות, אבל כללי המשחק השתנו

published at 17/12/2004 - 20:00 · ‏פורסם דוביקס · ‏tags אינטרנט , דעות ופרשנות · שלח לחברידידותי למדפסת
אינטרנט אחת התכונות הבסיסיות בפיירפוקס ששבתה את לב המשתמשים היא חסימת פרסומות קופצות. אחד התוספים היותר פופולריים לפיירפוקס הוא AdBlock שמאפשר חסימה יזומה של פרסומות בכלל. לא מזמן טענה חברת מחקר גרמנית שמשתמשי IE מקליקים הרבה יותר על פרסומות מאשר משתמשי פיירפוקס.

אולי הסיבה היא החלונות שכבר לא קופצים (ושמשתמשי IE טרום XP SP2 לא נהנים ממנה), אולי הסיבה היא משתמשים בעלי יותר מודעות טכנית ואולי הסיבה היא AdBlock - מה שלא רואים לא מקליקים.

אם הפרסומות נחסמות, מה יכולים המפרסמים והאתרים החיים מפרסומות לעשות? רוב הגולשים מבינים שפרסומות חיוניות להמשך קיומם של אתרים רבים, ולהמשך מתן שרותיהם בחינם. אבל העולם משתנה, וכאשר השליטה במה שמוצג על המסך הפרטי חוזרת לידי המשתמשים, הדרך לדו-קיום בשלום היא להפסיק לעצבן את הגולשים.

המגמה של פרסומות יותר קופצניות, יותר תזזיות, יותר רעשניות ויותר גדולות, צריכה להיפסק. פרסומות מסוג זה אולי מצליחות למשוך תשומת לב וקליקים לא מכוונים, אבל אם גוגל מצליחה לחיות מפרסומות טקסט רלונטיות, ולהיות הלהיט של הבורסה האמריקנית, כנראה שאפשר ללמוד מהם משהו.

שחר שמש מציע למפרסמים להתחשב בגולשים, שכן יחס כזה ישתלם להם בסופו של דבר: "במילים אחרות, ככל שהפרסומת קופצת יותר, צבעונית יותר ומושכת תשומת לב יותר, כך גדל הסיכוי שאני אחסום אותה, ואני בכלל לא אראה אותה בפעם הבאה שאני אגיע לאתר. הלקח פה למפרסמים הוא חשוב. אם אתם רוצים שבעלי היכולת ימשיכו לראות את הפרסומת שלכם, כדאי לכם להקטין את הפגיעה בחווית הגלישה שלי.".

מעבר לעיקרון הפעולה של גוגל, המציגה מודעות רלונטיות לגולש, יש עוד הצעות פרקטיות לדרך בה מפרסמים יכולים לפרסם מודעות, ואפילו גרפיות ודינמיות, מבלי לעצבן את הגולשים.

דרך אחת כזו, מוצעת בליווי קוד לדוגמה באתר NewtEdge. העיקרון פשוט: בדף מופיעה מודעה סטטית, שאינה מטרידה. העברת סמן העכבר מעל הבאנר בראש הדף, תציג את המודעה באופן דינאמי. הדוגמה המוצגת חוסכת לגולש רוחב פס וטוענת כברירת מחדל באנר סטטי. הבאנר אינו תזזיתי ואינו מפריע לחווית הגלישה. אם המודעה מעניינת את הגולש, אפשר לקבל מידע נוסף ואף לצפות בגרסה עם האנימציה בקלות.

קישורים:

לינוקס ותוכנה חופשית (בלוג), עיתונות מקוונת ופרסומות,
NewtEdge, Effective Banner Advertising
 

קישורים רלוונטיים

שעור למפרסמים: אנחנו רוצים פרסומות, אבל כללי המשחק השתנו | כניסה / יצירת מנוי חדש | 6 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
Re: שעור למפרסמים: אנחנו רוצים פרסומות, אבל כללי המשחק השתנו (ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 17/12/2004 - 20:39
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il/
קשה לי להאמין שהמפרסמים יינקטו בשיטה כזו. כבר יש ניצנים של שימוש בפרסומות בתוך שכבות (DIV) הנטענות בצורה נפרדת וצפות בתוך העמוד (מעצבנות הרבה יותר מה-popups וקשות יותר לחסימה).

[ השב לזאת ]

Re: שעור למפרסמים: אנחנו רוצים פרסומות, אבל כללי המשחק השתנו(ניקוד: 1)
ע"י דוביקס ב 17/12/2004 - 21:10
(מידע על משתמש | שלח הודעה)
האם אתה מתכוון ל IFrame מקוננים? אם כן אז Adblock מאפשר לחסום גם אותם, רק צריך לחזור על פעולת החסימה כמה פעמים להסרת עוד שכבת IFrame/

[ השב לזאת ]

Re: שעור למפרסמים: אנחנו רוצים פרסומות, אבל כללי המשחק השתנו (ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 18/12/2004 - 18:32
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il/
לא מדובר ב-iframe (שבוהוא למעשה מסמך חיצוני), אלא ב-DIV שהוא חלק אינטגרלי ממסמך ה-HTML. הוא יהיה קשה יותר לחסימה (לא בלתי אפשרי) מאשר iframe.

[ השב לזאת ]

Re: שעור למפרסמים: אנחנו רוצים פרסומות, אבל כללי המשחק השתנו (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 18/12/2004 - 15:46
בפורטלים הגדולים זה בעייה רצינית,אי אפשר להיכנס לאתר מבלי ש2 פרסומות פלאש לפחות יקפצו לך ועוד ימציאו טריקים קטנים ומעצבנים שתסתבכך איך לצאת מהחלון.
בכל מקרה הבעייה הנ"ל היא רק למשתמשי IE...
כתבה מעולה:) תודה.

[ השב לזאת ]