ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkמיקרוסופט משווקת מוצרי תקשורת אלחוטיים

published at 04/12/2002 - 00:04 · ‏פורסם Blitz · ‏tags מיקרוסופט · שלח לחברידידותי למדפסת
מיקרוסופט הפתעה הפתעה, אחרי שמועות שמיקרוסופט מתחילה לכבוש את תחום המשחקים, מיקרוסופט מנסה לכבוש את השוק הביתי של רשתות אלחוטיות, הנחשב לאחד השווקים הצומחים המעטים בתעשיית המחשוב. מיקרוסופט ישראל החליטה שלא תשווק מערכות אלה בישראל.

בחיפושיה אחר מקורות רווח חדשים השיקה באחרונה ענקית התוכנה מיקרוסופט סדרת מוצרי תקשורת אלחוטיים לשוק הביתי בתקן 802.11b) Wi-Fi), המשמש לתקשורת רחבת פס בין מחשבים ובינם לבין רשתות תקשורת. במקביל יצאה למסע שיווק אגרסיווי של מוצרים חדשים כגון מחשב לוח (Tablet PC), ו"צג חכם", המוכר בשם מירה, המתחברים לרשת האלחוטית.

כך, באתר האינטרנט שלה מציעה החברה מתאמים אלחוטיים למחשבים ניידים, תחנות גישה אלחוטיות ועוד במחירים של 200-25 דולר, ובהודעה לעיתונות שהוציאה נאמר: "מוצרי התקשורת שלנו מוכיחים כי קל להקים רשת ביתית אלחוטית". "כשמיקרוסופט בונה חומרה, היא בדרך כלל עושה עבודה טובה", כתבה בקי וורינג במגזין "PC Magazine". "ערכת התקשורת האלחוטית של מיקרוסופט אינה שונה. היא בנויה היטב".


פרסומת

למרות מאמצי השיווק של מיקרוסופט בארה"ב, במיקרוסופט ישראל הוחלט שלא לשווק מוצרים אלה בישראל בעתיד הקרוב. יתרה מכך, בשוק טוענים כי האסטרטגיה השיווקית של מיקרוסופט לקויה, משום שבקרוב ייהפכו מוצרים חדשים אלה לבלתי נדרשים. "בקרוב תשיק אינטל את המעבד החדש שלה למחשבים ניידים, בניאס. חלק ממוצרי התקשורת של מיקרוסופט ייהפכו אז לבלתי נדרשים, מכיוון שאינטל משלבת בתוך המעבד יכולות שאותן מוכרת כיום מיקרוסופט כציוד תקשורת נפרד", אמר מנהל השיווק של סיסקו ישראל, חיים מלמד.

לטענתו, כניסתה של מיקרוסופט לשוק מוצרי התקשורת האלחוטית אינה מאיימת על סיסקו, מהיצרניות הגדולות בשוק זה, מכיוון שמיקרוסופט מנסה לחדור לשוק הצרכני שבו סיסקו כמעט אינה פעילה. הוא הוסיף כי סיסקו גם אינה חוששת ממצב שבו תחליט מיקרוסופט להיכנס גם לשוק הארגוני. "אנחנו מחזיקים בנתח של 15% בשוק האלחוטי הארגוני, שהוא נתח שוק גדול בהתחשב במספר העצום של השחקנים הפועלים בו", אמר.



בחיפוש אחר שווקים צומחים

דו"ח שהגישה באחרונה מיקרוסופט לבורסה מגלה כי היוזמות החדשות של החברה אינן רווחיות ברובן. בדיווח לרשות ניירות הערך האמריקאית (טופס 10-Q) מדווחת מיקרוסופט כי רק שלוש משבע חטיבות החברה רווחיות. חטיבת תוכנות הלקוח, המוכרת את מערכות ההפעלה של החברה, דיווחה ברבעון הפיננסי הראשון של החברה (שהסתיים בספטמבר 2002) על הכנסות בהיקף של 2.89 מיליארד דולר ועל רווח של 2.48 מיליארד דולר. חטיבת מוצרי אופיס רשמה הכנסות של 2.39 מיליארד דולר ורווח של 1.88 מיליארד דולר, וגם חטיבת השרתים של החברה רווחית - 519 מיליון דולר על הכנסות של 1.52 מיליארד דולר.

ואולם ארבע החטיבות האחרות של מיקרוסופט הפסידו יחד 375 מיליון דולר ברבעון. חטיבת MSN דיווחה על הפסד של 97 מיליון דולר, חטיבת הבידור הביתי הכוללת את מכירות קונסולת המשחקים Xbox הפסידה 177 מיליון דולר. חטיבת הפתרונות העסקיים רשמה הפסד של 68 מיליון דולר, וחטיבת המחשוב הנייד הפסידה 33 מיליון דולר. "הדו"ח מלמד שבמיקרוסופט קיימות חטיבות שהן במעמד של סטארט-אפ", אמר האנליסט מייקל סילוור מחברת גרטנר בראיון לרשת Cnet. "למעשה, חטיבות החלונות והאופיס מממנות את שאר פעילות החברה".

אף שמיקרוסופט מחזיקה בנתחי שוק עצומים בתחום מערכות ההפעלה והתוכנות המשרדיות, קצב הצמיחה של שווקים אלה הוא חד-ספרתי, ולכן מחפשת החברה שווקים צומחים חדשים. מסיבה זו נכנסה לשוק אתרי האינטרנט, באמצעות MSN, לשוק משחקי הווידיאו ולשוק מחשבי כף היד, באמצעות מערכת ההפעלה Pocket PC.

בשנה האחרונה הגיעה החברה למסקנה כי שוק הציוד לתקשורת אלחוטית ביתית הוא אחד השווקים הצומחים בתעשיית המחשוב הביתי. חברת המחקר InfotechTrends מעריכה כי מכירות ציוד התקשורת האלחוטית בארה"ב יסתכמו השנה ב-1.8 מיליארד דולר, לעומת 1.2 מיליארד דולר ב-2001, וב-2005 יגיעו ל-4 מיליארד דולר. חברת המחקר אין-סטאט העריכה כי השנה יימכרו כ-6 מיליון מוצרי Wi-Fi בעולם וכי ב-2006 יימכרו כ-33 מיליון מוצרים בתקן זה.

אם מיקרוסופט תמשיך לחפש "שווקים צומחים", בסוף לא ישארו כאלה.
 
מיקרוסופט משווקת מוצרי תקשורת אלחוטיים | כניסה / יצירת מנוי חדש | 0 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן