ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkאובונטו תעבור ל-Unity בגירסה 11.04 [עדכון 2]

published at 28/10/2010 - 11:10 · ‏פורסם פינגווין אנונימי · ‏tags אובונטו , שמישות ונגישות · שלח לחברידידותי למדפסת
אובונטו מארק שאטלוורת' הודיע שאובונטו 11.04 תשתמש במעטפת Unity כברירת מחדל גם בגירסה השולחנית של מערכת ההפעלה ...

Unity, המעטפת אשר הופיעה לראשונה בגירסת הנטבוק של אובונטו 10.10, תהפוך בעוד שישה חודשים לממשק המשתמש של הגרסה השולחנית. אובונטו מכריזה, למעשה, אי-אמון ב-Gnome Shell אשר תשמש כמעטפת בגרסה 3 של פרוייקט גנום.

בכך מתרחב הפילוג בין אובונטו לגנום, אשר הולך ומעמיק בכל אחת מהגירסאות האחרונות של אובונטו.

עדכון:

להלן מגוון קישורים להכרות יותר מעמיקה עם Unity:

הבלוג של מארק שאטלוורת', Unity, and Ubuntu Light,

המאמר נכתב לפני כחצי שנה בעת ההודעה על השימוש ב-Unity בגרסת הנטבוקים של אובונטו, אך היא מתארת שיקולים שונים בבניית הממשק

The New Look Tech Blog, סקירה על Unity כולל טיפים והמלצות ב-7 חלקים: חלק ראשון, חלק 2, חלק 3, חלק 4, חלק 5, חלק 6.

חלק 7 עדיין לא פורסם, ניתן להתעדכן לגבי פרסומו בימים הקרובים כאן.

מי שמעוניין להתקין את Unity על אובונטו 10.10 ולהתרשם בעצמו יכול להיעזר במדריך הזה.

(עודכן ע"י דוביקס)
 

קישורים רלוונטיים

אובונטו תעבור ל-Unity בגירסה 11.04 [עדכון 2] | כניסה / יצירת מנוי חדש | 12 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
Re: אובונטו תעבור ל-Unity בגירסה 11.04 (ניקוד: 1)
ע"י meijin ב 28/10/2010 - 12:00

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://http://
במה עוד זה בא לידי ביטוי חוץ מהמעבר הזה?
מה עוד, שאני קצת מבין אותם - גנום 3 מתעכב כבר די הרבה זמן (שנה בערך מאז התאריך המקורי).
אגב, Unity לא מבוסס על גנום? אם לא, אז על איזה WM הוא מבוסס?

אסף.

[ השב לזאת ]

Re: אובונטו תעבור ל-Unity בגירסה 11.04(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 28/10/2010 - 13:00
גנום זה לא window manager. גנום משתמש ב- WM (למדל קומפיז או metacity) גנום 3 אמור להתשמש ב- Mutter לפי מה שרשום שם, קנוניקל לא מרוצים וטוענים שקומפיז עדיף.
אתה מתכוון אולי ש unity מבוסס gtk (כנראה) ובכל מקרה הכוונה שהשולחן עבודה יראה ויתנהג שונה (למשל גנום 3 מבוסס על clutter שמבוסס על opengl).
בקיצור בלאגן כרגיל אבל אני מסכים שאין מה לבוא בטענות לקנונליקל מאחר וקהל היעד שלה הוא אחר מאשר אלה שמכתיבים את מה שיהיה שולון העבודה מבוסס גנום.

[ השב לזאת ]

Re: אובונטו תעבור ל-Unity בגירסה 11.04(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 28/10/2010 - 13:04
בגירסאות האחרונות של אובונטו הם משנים כל מיני דברים כמו ה-notifications והאייקונים ב-system tray וההתנהגות שלהם. גנום של אובונטו וגנום של ארץ' הם לא ממש אותו גנום. הרבה אנשים מבקרים את אובונטו בשל כך.
יונטי אכן מבוסס על גנום, ומנהל החלונות שלו יהיה קומפיז. גנום 3 ישתמש במנהל החלונות mutter (שהוא פרוייקט חדש למיטב זכרוני), אבל אובונטו מעדיפים להישאר עם קומפיז הוותיק והמוכח.

[ השב לזאת ]

Re: אובונטו תעבור ל-Unity בגירסה 11.04(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 28/10/2010 - 13:29
זה בסדר כל עוד מה שהם עושים הוא חופשי ופתוח. אולי יש אנשים שאוהבים יותר את גנום הסטנדרטי וזה גם בסדר.
גנום של ארץ' הוא גנום שמורד ומקומפל ישירות מה- upstream אין בו שום שינויים. כך גם לגבי kde אז מה? סוסה עשו שינויים באיך ש- kde נראה, מה לא בסדר בזה?

[ השב לזאת ]

Re: אובונטו תעבור ל-Unity בגירסה 11.04(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 28/10/2010 - 14:06
בטוח יש אנשים שמעדיפים את גנום הסטנדרטי. אני אחד מהם :)
הביקורת היא בדרך כלל משום שהשינויים שכל הפצה עושה לא עוברים ל-upstream ומשמשים רק את ההפצה הספציפית שבה נעשה השינוי, וכל הדיונים הידועים על בזבוז משאבי פיתוח, עבודה כפולה וכן הלאה.
אני מסכים שכל עוד השינויים הם פתוחים וחופשיים אין עם זה בעייה. במקרה הספציפי של אובונטו הם עושים את זה לדעתי בדרך מעצבנת. למשל: השינוי של העברת כפתורי השליטה בחלון לצד שמאל בגירסה 10.04 היה מפתיע, הונחת מלמעלה לקראת סוף מחזור הפיתוח, וכשהתעוררה ביקורת על המהלך הזה לא ממש התחשבו בה. הדבר שהכי הרגיז אותי היה שאובונטו טענו שהכפתורים עברו לצד שמאל בשביל לפנות מקום בצד ימין ל-windicators שיגיעיו בגירסה 10.10 - אבל בסופו של דבר הם לא הגיעו.

[ השב לזאת ]

Re: אובונטו תעבור ל-Unity בגירסה 11.04 (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 28/10/2010 - 13:18
ממש לא אהבתי לא את הshell ולא את unity.
שתיהם עובדות בצורה כזאת שהדרך הנוחה למצוא תוכנה היא לחפש (לכתוב את השם) וזה ממש ממש לא נוח. אם יש דבר שאהבתי בgnome ובגללו עברתי ללינוקס זה התפריט הנוח והמסודר שקל לדעת איפה כל דבר נמצא. החיפוש הזה של shell וunity הוא מעבר לשיטה של "מומחי" ווינדוס שמעדיפים לכתוב כל מני חרטוטים בחיפוש שהם זוכרים בעל פה מאשר להשתמש במסכים המסובכים של המערכת ההפעלה.
וחוץ מזה אני בכלל לא רואה שינוי גדול. לקחו לנו גם את האפשרות לסדר את הפאנלים כמו שאחנו רוצים, בקיצור רק הורידו את 2 הדברים הכי טובים של gnome והשאירו משהו לא נוח.
ואני ממש לא אנטי שינויים, הממשק שהיה בנטבוק רמיקס של אובונטו 10.04 היה ממש ממש נוח ודווקא אותו החליפו בunity הבלתי שמיש שאף אחד לא אוהב.

[ השב לזאת ]

Re: אובונטו תעבור ל-Unity בגירסה 11.04(ניקוד: 1)
ע"י yotama9 ב 28/10/2010 - 14:44
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://http://
זה לא לגמרי נכון.

אם תיקח את gnome-do, אפשר להקליד שם את שם התוכנית שאתה רוצה אבל אפשר גם להקליד word processor או write document או מילות מפתח הגיונית ולקבל תוכניות שעונות לתיאור.

[ השב לזאת ]

Re: אובונטו תעבור ל-Unity בגירסה 11.04(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 28/10/2010 - 16:51
למה שאני ארצה להקליד שעה שם של תוכנה או מה היא עושה, ואני לא פשוט אלחץ על האייקון שממוקם בקטגוריה מסודרת ויפה כמו שהיה עד עכשיו?
ואם אני רוצה לראות אילו תוכנות יש לי במחשב? ואם אני מביא את המחשב למישהו שלא מבין הרבה, מאיפה הוא ידע מה לרשום בכלל? ואיך זה יותר נוח בכלל לרשום שם מאשר ללחוץ 2 לחיצות? לא ברור לי מי ה"גאון" שחשב על זה.

[ השב לזאת ]

Re: אובונטו תעבור ל-Unity בגירסה 11.04(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 28/10/2010 - 17:01
זה הכל שטויות יש אפשרות להגיע ב- unity לפי קטגוריות זה פשוט מסודר אחרת (למטרת מסך לפטופ או מסך מגע אני מניח). זה אותו תפריט רק הסידור שלו אחר.
אפשר גם לחפש שזה דווקא יתרון.

[ השב לזאת ]

Re: אובונטו תעבור ל-Unity בגירסה 11.04(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 28/10/2010 - 22:05
אל תדאג, תמיד תוכל להתקין את הדסקטופ הישן של גנום מתוך מערכת החבילות.

[ השב לזאת ]

Re: אובונטו תעבור ל-Unity בגירסה 11.04 (ניקוד: 1)
ע"י aviel ב 28/10/2010 - 14:52

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://http://
אתם מפספסים, חברים.
לאחר כשנה עם KUBUNTU (ubuntu+KDE עברתי לנסות את אובונטו עם גנום. התחושה היא של חזרה שנתיים אחורה. שנתיים אחורה זה הרבה זמן בהתפתחות דסקטופים ...

ייקח לגנום (או יוניטי) שנה או שנתיים להשיג את קצב ההתפתחות של KDE, אם הם בכלל יצליחו.

כרגע, ובעתיד הקרוב, לא רואה טעם לנסות בכלל את אובונטו המקורי.

[ השב לזאת ]

Re: אובונטו תעבור ל-Unity בגירסה 11.04 (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 30/10/2010 - 10:06
Unity סובלת מבעיות תמיכה בשפות RTL, אשמח אם מישהו יוכל לאמת את זה ולדווח לצוות של אובונטו עם צילומי מסך והכול.

[ השב לזאת ]