ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkסטאלמן חוזר אל ה־FSF [עודכן]

published at 25/03/2021 - 01:10 · ‏פורסם פינגווין אנונימי · ‏tags הכרזות · שלח לחברידידותי למדפסת
הכרזות כשנה וחצי לאחר שהתפטר/הועזב מתפקיד נשיא מועצת המנהלים של ה־FSF עקב הערותיו השנויות במחלוקת, ריצארד סטאלמן, הלא הוא "הקדוש איגנושיוס", חזר אל מועצת המנהלים של מוסד התוכנה החופשית.


סרטון ההכרזה באירוע LibrePlanet זמין לצפייה.

עדכון:

 

קישורים רלוונטיים

סטאלמן חוזר אל ה־FSF [עודכן] | כניסה / יצירת מנוי חדש | 15 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
Re: סטאלמן חוזר אל ה־FSF (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 25/03/2021 - 12:13
התוצאה: מכתב פתוח: https://rms-open-letter.github.io/ שקוראים להתפטרות של כל הנהלת ה־FSF ולהסרתו של סטולמן מכל עמדותיו הציבוריות בתנועת התוכנה החופשית, כולל במיזם גנו.

על המכתב חתומים לא מעט מפתחי תוכנה חופשית, וגם כמה מיזמים (גנום, מוזילה, ועוד).

צפריר

[ השב לזאת ]

Re: סטאלמן חוזר אל ה־FSF (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 25/03/2021 - 14:59
כל אחד יכול לשים מכתב פתוח ב-github, למרות שהפלטפורמה לא ממש מתאימה לזה טכנית, והיא אינה חופשית.

יש גם מכתב שתומך ב-RMS, עם יותר חתימות:
https://github.com/rms-support-letter/rms-support-letter.github.io

אגב, נראה שמוזילה לפחות, שכביכול חתומה על המכתב שקורא להתפטרות, לא מגיבה למיילים או ערוצים אחרים למי ששואל האם באמת *כל* הארגון תומך באופן רשמי בהתפטרות, ואיך הם קיבלו את ההחלטה לתמוך.

לא ברור אם שאר הארגונים שם באמת חתומים, או שמישהו שם את שמותיהם על דעת עצמו...

--לב

[ השב לזאת ]

Re: סטאלמן חוזר אל ה־FSF(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 25/03/2021 - 16:14
עברתי על החותמים שם ולא מצאתי בהם אף שם מוכר. וזאת לעומת רשימת החותמים על המכתב המקורי, ולא מעט מהמצטרפים.
בפלנטה של דביאן פתאום כולם כותבים על זה. לדוגמה:
https://gwolf.org/2021/03/regarding-the-stallman-comeback.html
https://hartmans.livejournal.com/100652.html
סטולמן פשוט לא יודע איך להתנהג. אני מאוד מכבד את דעותיו, חזונו ותפקידו ההיסטורי. אבל אם צריכים „תורנות סטולמן״ קבועה של חברי הנהלת ה־FSF״ כדי למנוע בושות, אז משהו כאן לא בסדר.

סטולמן לא הראה כאן שום סימן של הפנמת הביקורת החריפה עליו. הוא רק אומר „חזרתי. יהיו כאלה שלא יאהבו את זה. באסה להם, אני לא הולך להתפטר שוב״. זה כשלון מוחלט. סטולמן מרחיק מהתנועה אנשים.

(אני אישית משתדל להמנע מכל קשר עם ה־FSF בגלל סטולמן ודרכיו כבר כמה שנים)

צפריר

[ השב לזאת ]

Re: סטאלמן חוזר אל ה־FSF(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 18/04/2021 - 16:03
אני דווקא תרמתי אקסטרה ל-FSF, מעבר לדמי חבר שלי, בגלל החזרה.
אתה כמובמן מוזמן לחשוב מה שאתה רוצה, אבל "בושות" זה קשקוש.

מנסים לעשות לינצ' אינטרנטי לבן אדם, וזה בזיון.
אם נסתכל על הפרויקטים שיוצאים נגדו, נראה גם די ברור שזה נעשה בתמיכה ועידוד של חברות מסחריות, שרוצות קוד פתוח, אבל לא תוכנה חופשית.

מהקוד אפשר לעשות כסף והרבה, אבל האידאולוגיה וה-copyleft מפריעים להם, אז אחד כמו סטאולמן שלא מתפשר על האידאולוגיה חייב ללכת.

ואם אפשר לגייס לזה פתיתי שלג בכיינים מארה"ב, למה לא?
הרי שיטות אחרות כמו תביעות פטנטים או הפצת FUD מסחרי נכשלו...

אחרי שקראתי את כל ההאשמות נגד סטולמן, ואת חומר המקור עליו הן מתבססות, אין לי צל של ספק שמדובר בעיוותים ושקרים, ואין סיבה שסטולמן יתנצל או יפנים משהו.
כי הוא לא עשה שום דבר פסול.

אבל, אף אחד לא מחייב אף אחד לקחת חלק ב-FSF.
מי שלא יאה לו, יש מלא ארגונים אחרים.
אולי ה-Free Software Conservacy יתאים לך יותר, שמעתי הם משתפים פעולה עם איזה ארגון שממן התמחויות בסביבת קוד פתוח, לכולם, חוץ מקבוצות אוכלוסיה ספציפיות...

--לב

[ השב לזאת ]

Re: סטאלמן חוזר אל ה־FSF(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 18/04/2021 - 18:27
בין האנשים שיוצאים נגדו:
* ג’ון סוליבאן, המנהל המתפטר של ה־FSF
* בראדלי קון, שקיבל את פרס ה־FSF על מפעל חיים בכנס האחרון
ועוד רבים וטובים. יש לי בעיה עם חלק מההאשמות במכתב, אבל זו אינה סיבה להמציא האשמות מופרכות כנגדן.

בכל מקרה, למי שעדיין לא שמע במקרה, קבוצה של פעילי גנו הכריזו על GNU Assembly (לא לבלבל עם gas, ה־GNU Assembler) באתר[1] עם מראה חביב שרץ על תוכנה שכתובה ב־guile (כי אם copyleft אז עד הסוף) ובתוכן עם רישיון חופשי (כי אם copyleft אז עד הסוף).

[1] https://gnu.tools

צפריר

[ השב לזאת ]

Re: סטאלמן חוזר אל ה־FSF(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 25/03/2021 - 17:06
סליחה שאני מציף את ההודעה הזו בתגובות, קראתי עכשיו את הנספח המקושר למכתב, ואיתו אני בכלל לא מסכים. אם הבעיות היו רק מה שכתוב שם (והבעיה האחרונה שמצוינת שם לא נראית לי בעיה. היא נראית לי כמו התעקשות לא להבין את מה שסטולמן כותב), לא הייתי חושב שיש בעיה.

הבעיה היא שסטולמן עושה מה שבא לו ואף אחד לא מעז להגיד לו כשהוא עושה שטויות ומתנהג בצרה מביכה. ההתעקשות שלו על מדיניות פיתוח פוגעת ב־gcc (ואלמלא llvm לא היו מצליחים להזיז אותו מספיק מעמדותיו). גם בפיתוח של EMACS הוא מצליח לפגוע כי יש כמה דברים שלא נראים לו.

ועכשיו, לאחר שהוא חטף מכה, הוא היה אמור להבין שיש להרבה אנשים בעיות עם התנהגותו. אז הוא לא הולך ומנסה לפתור את הבעיות. הוא חוזר ואומר שהוא יודע שיש אנשים שלא יסכימו אם זה. סתם כך. באסה להם. אז מסתבר שהמון אנשים לא מסכימים.

-- צפריר

[ השב לזאת ]

Re: סטאלמן חוזר אל ה־FSF [עודכן] (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 06/04/2021 - 19:39
אני לא מחסידיו של סטולמן, אבל אם הסיבה היחידה שהעיפו אותו היא התמיכה שלו בגפרי אפשטיין אז אני שמח שהוא חזר. נמאס ממשטרת המחשבות ששולטת בארצות הברית ובחופש הביטוי החד צדדי.

[ השב לזאת ]

Re: סטאלמן חוזר אל ה־FSF [עודכן](ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 07/04/2021 - 10:12
(נא לא לעוות את האמת. הוא לא הביע תמיכה באפשטיין אלא גינה בחריפות את מעשיו. אבל הוא כתב שהמעשים של מינסקי אינם בגדר תקיפה מינית. פרטים: בקישורים שכבר סיפקתי ובטח בעוד כל מיני מקומות)

זו ממש לא הסיבה היחידה. זה אולי הקש ששבר את גב הגמל.

אבל שים לב לתפקודו ולתפקוד הנהלת ה־FSF בכל הפרשה. הם יודעים שסטולמן הוא סדין אדום להרבה אנשים (אחד הגופים ששותפים בארגון כנס LibrePlanet הוא ארגון Tor, זה שמתחזק את הרשת האנונימית. הם אמרו שתנאי להשתתפותם בכנס הוא שסטולמן לא חוזר. אז הם השתתפו בכנס וסטולמן חזר. זה לגיטימי מראש לא לקבל את התנאים שלהם ואולי גם להתמקח. הרבה פחות לגיטימי ללכת מאחורי הגב שלהם).

ומאז לא הייתה שום התייחסות מפורשת לא של סטולמן ולא של שאר הנהלת ה־FSF. הם הוציאו כמה הודעות על „שינוי תהליכי ניהול״, אבל נמנעו מהתייחסות לפיל שבחדר.

סטולמן והנהלת ה־FSF הנוכחית צריכים להתפטר כי הם פישלו, לא הצליחו להראות מנהיגות והצליחו לנכר מהם את רוב קהילת התוכנה החופשית.

-- צפריר

[ השב לזאת ]

Re: סטאלמן חוזר אל ה־FSF [עודכן](ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 09/04/2021 - 18:11
הפיל שבחדר הוא חבורת אנשים קולנית טוענת שהיא מייצדת כל מה שקשור לקוד פתוח, בהפ מרקסיסטים דורשים הסרה ומחיקה של כל מי שלא מקבל את מרותם , משנה את CC ועכשיו את משנה את ומשמידה את ה FSF.

תראה במה מאשימים את סטאלמן , אין ולו אישום אמיתי אחד אבל התנהגויות שהם מקבלים כלא מקובלת על המאשימים.

בסטלאמן תמכו הרבה יותר אנשים מאשר היו נגדו, ויש רדיפה של כל מי שלא מסכים להתקפה על סטלאמן.

סטאלמן מאושם בפשעי מחשבה ואי עמידה בתלם.

[ השב לזאת ]

Re: סטאלמן חוזר אל ה־FSF [עודכן](ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 09/04/2021 - 18:50
כאמור, אני לא חושב שהנימוקים במכתב מוצדקים אבל שיש בעיות רציניות אחרות לסטולמן.

אבל זו לא הסיבה שעניתי. אני חושב שיש בתשובתך טעות חמורה (שנמצאת גם בהודעה המקורית) ודווקא המגיב המקורי צדק: השם הוא „סטולמן״ ולא „סטאלמן״.

צפריר

[ השב לזאת ]

Re: סטאלמן חוזר אל ה־FSF [עודכן](ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 18/04/2021 - 16:08
היית בעיה גם עם לינוס טורוולדס.
הוא הפריע לפיתוחים שאנשים רצו לעשות ב-kernel.

בניגוד לסטולמן, לינוס התקפל.
וקיבלנו פיתוחים נהדרים שהם...

DRM בדרייברים גרפיים.
הפניה של syscalls לטובת DRM.

ותמיכה מורחבת ביישומי Windows קנייניים.

אני לא יודע בדיוק על אלו "הפרעות" דיברת, אבל למיטב ידיעתי, מי שסטולמן באמת מפריע לו, זה מי שרוצה לסגור תוכנה חופשית, או לנצל אותה לקידום תוכנה לא חופשית.

--לב

[ השב לזאת ]

Re: סטאלמן חוזר אל ה־FSF [עודכן](ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 18/04/2021 - 16:48
DRM בקרנל זה Direct Rendering Manager. אין לזה שום קשר לנז״ק. דרייברים קנייניים קיימים ללינוקס כל עוד הם מתאימים לרישיון והמצב לא השתנה.

אבל מי שניסה לשנות את המצב היו, בין השאר, אנשי ה־Software Freedom Conservacy שגיבו את התביעה נגד VMWare. התביעה הזו, למרבה הצער, כשלה בסופו של דבר. אותם אנשים, שעמלו באותו הזמן לאכוף את רישיון ה־GPL של לינוקס, הם חלק מהקבוצה הגדולה של אנשים שקוראת לסטולמן להתפטר.

צפריר


[ השב לזאת ]

Re: סטאלמן חוזר אל ה־FSF [עודכן] (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 18/04/2021 - 16:20
משפט פתיחה מעניין בציוץ של מוזילה:

We can't demand better of the internet if we don't demand better of our leaders, colleagues and ourselves.

לפני כמעת עשור, הם דרשו מאחד המנהיגים שלהם להתפתר, בגלל שפעם הוא תרם לאיזה לובי נגד חוק נשואים חד מיניים.
אותו מנהיג התפתר, אך כשהגיע תורה של מוזילה לדרוש משהו מהאינטרנט - ספציפית, שלא יהיה DRM בסטנדרט HTML5 שהיה אמור להיות חופשי, הם שתקו.

לא רק זה, הם אפילו מימשו DRM בדפדפן שלהם עצמם.

אז נראה שדיבורים לחוד, ומעשים לחוד.

וזו אחת הסיבות שאני תומך בסטולמן - he puts his mouth where his money is.

--לב

[ השב לזאת ]

Re: סטאלמן חוזר אל ה־FSF [עודכן](ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 18/04/2021 - 18:06
פיירפוקס מיועד להיות דפדפן לקהל הרחב. כשהתקן היה בדיונים, הם היו אמנם דפדפן חשוב, אבל בעל נתח שוק קטן ורק אחד מהדפדפנים. מנסחי התקן העדיפו אותו על רכיבים קנייניים מכוערים יותר (לדוגמה: השימוש העיקרי של פלאש בערוב ימיו היה ניגון וידאו) ולכן יכולת ההשפעה הייתה מוגבלת. אי המימוש רק היה מונע מעוד משתמשים להשתמש בפיירפוקס כי גם את נטפליקס הוא לא יכול להציג. אז לשתוק הם בטח לא שתקו.

סטולמן הוא קיצוני לא מציאותי. זה בסדר, עם מגבלות. בלי קיצוניים כאלו אין שינויים. סטולמן חי חיים שונים מאוד מחייו של משתמש מחשב ממוצע, עם בחירות טכנולוגיות שלא עובדות לכמעט כל המשתמשים. אבל הוא במידה רבה גם נלחם את המלחמות של אתמול. תוכנה חופשית למחשבים היא עניין חשוב. חומרה חופשית למחשבים חשובה גם היא. אבל אלו הם במידה רבה הקרבות של אתמול. סטולמן מתעלם מהבעיות הגדולות יותר של הטלפונים הניידים ושל שירותי האינטרנט הלא חופשיים. הוא מסתדר ללא טלפון נייד קנייני שמתחבר למגוון שירותים קנייניים. אבל זה עובד כי לאחרים בסביבתו יש טלפונים כאלו.

צפריר

[ השב לזאת ]

Re: סטאלמן חוזר אל ה־FSF [עודכן] (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 20/04/2021 - 17:53
הסאגה ממשיכה

https://www.zdnet.com/article/the-fsf-doubles-down-on-restoring-rms-after-his-non-apology-apology/

[ השב לזאת ]