|
OpenGL הינו תקן גרפי חוצה פלטפורמות. משחקים ויישומים גרפיים רבות עושים בו שימוש על מנת להציג תמונות תלת ממדיות על המסך.
שפת ההצללה החדשה אושרה להוספה לתקן לפני כשנה, וכעת היא מהווה את גולת הכותרת של גרסה 2.0 שהוכרזה כעת ותופץ באופן רשמי מסוף החודש. ATI ו nVidia הביעו את שביעות רצונן מהטמעת הטכנולוגיה המונעת צורך בתוספים חיצוניים, ועתידות לשחרר בקרוב מנהלי התקנים מעודכנים התומכים בגרסה זו.
הטכנולוגיה עתידה לאפשר פיתוח משחקים באיכות תמונה קולנועית, שיפור המראה המציאותי במערכות הדרכה וסימולציה, וכן לשמש במערכות הדמיה רפואית ועיצוב מוצרים.
בין החברות העומדות מאחורי התקן ניתן למנות את אפל, IBM, HP, Dell, סאן, אינטל, SGI ויצרניות כרטיסי המסך ATI, nVidia ו Matrox.
מיקרוסופט, כזכור, הודיעה אשתקד על הפסקת פעילותה בהנהלת הגוף המוביל את הגדרת התקן, בכדי "למקד את מאמציה בשיפור הפלטפורמה הגרפית של חלונות" - או במילים אחרות, "אין לנו יותר עניין בהשתתפות בהגדרת תקן פתוח, ולכן נפעל לקדם את Direct3D הבלעדית לנו". מייקרוסופט הינה אחת המייסדות של גוף זה והיתה נוכחת בדיונים מאז הישיבה הראשונה.
קישורים:
הכרזה לעיתונות, OpenGL 2.0 Unleashes the Power of Programmable Shaders,
אתר OpenGL,
ווטסאפ, OpenGL כבר לא טוב למייקרוסופט | |
|
הוכרז תקן OpenGL 2.0 עם שפת הצללה מובנית | כניסה / יצירת מנוי חדש | 18 תגובות |
| ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן |
|
|