ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkהוכרז תקן OpenGL 2.0 עם שפת הצללה מובנית

published at 17/08/2004 - 13:00 · ‏פורסם דוביקס · ‏tags משחקים · שלח לחברידידותי למדפסת
משחקים OpenGL הינו תקן גרפי חוצה פלטפורמות. משחקים ויישומים גרפיים רבות עושים בו שימוש על מנת להציג תמונות תלת ממדיות על המסך.

שפת ההצללה החדשה אושרה להוספה לתקן לפני כשנה, וכעת היא מהווה את גולת הכותרת של גרסה 2.0 שהוכרזה כעת ותופץ באופן רשמי מסוף החודש. ATI ו nVidia הביעו את שביעות רצונן מהטמעת הטכנולוגיה המונעת צורך בתוספים חיצוניים, ועתידות לשחרר בקרוב מנהלי התקנים מעודכנים התומכים בגרסה זו.

הטכנולוגיה עתידה לאפשר פיתוח משחקים באיכות תמונה קולנועית, שיפור המראה המציאותי במערכות הדרכה וסימולציה, וכן לשמש במערכות הדמיה רפואית ועיצוב מוצרים.


בין החברות העומדות מאחורי התקן ניתן למנות את אפל, IBM, HP, Dell, סאן, אינטל, SGI ויצרניות כרטיסי המסך ATI, nVidia ו Matrox.

מיקרוסופט, כזכור, הודיעה אשתקד על הפסקת פעילותה בהנהלת הגוף המוביל את הגדרת התקן, בכדי "למקד את מאמציה בשיפור הפלטפורמה הגרפית של חלונות" - או במילים אחרות, "אין לנו יותר עניין בהשתתפות בהגדרת תקן פתוח, ולכן נפעל לקדם את Direct3D הבלעדית לנו". מייקרוסופט הינה אחת המייסדות של גוף זה והיתה נוכחת בדיונים מאז הישיבה הראשונה.

קישורים:

הכרזה לעיתונות, OpenGL 2.0 Unleashes the Power of Programmable Shaders,
אתר OpenGL,
ווטסאפ, OpenGL כבר לא טוב למייקרוסופט
 

קישורים רלוונטיים

הוכרז תקן OpenGL 2.0 עם שפת הצללה מובנית | כניסה / יצירת מנוי חדש | 18 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
Re: הוכרז תקן OpenGL 2.0 עם שפת הצלה מובנית (ניקוד: 1)
ע"י CooL_SPoT (linuxfun@email.com)
ב 17/08/2004 - 13:14
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://kaktos.co.il/linfun/site-skins/wood/
חדשות ישנות ;)

[ השב לזאת ]


Re: הוכרז תקן OpenGL 2.0 עם שפת הצלה מובנית (ניקוד: 1)
ע"י דוביקס ב 17/08/2004 - 13:40

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://http://
לא הבנתי על מה הקיטור?





Re: הוכרז תקן OpenGL 2.0 עם שפת הצלה מובנית (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 17/08/2004 - 14:39
אין קיטור :) סתם הערה





Re: הוכרז תקן OpenGL 2.0 עם שפת הצלה מובנית (ניקוד: -1, Flamebait)
ע"י פינגווין אנונימי ב 17/08/2004 - 17:32
cool_spot תמיד מקטר לא משנה על מה . נראה לי זה טבעם של הומואים מוצארים





Re: הוכרז תקן OpenGL 2.0 עם שפת הצלה מובנית(ניקוד: 1)
ע"י CooL_SPoT (linuxfun@email.com)
ב 17/08/2004 - 19:41
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://kaktos.co.il/linfun/site-skins/wood/
גם תאשים אותי בזה שההורים שלך ילדו אותך, טוב נו - זה באמת באשמתי :)





Re: הוכרז תקן OpenGL 2.0 עם שפת הצלה מובנית (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 17/08/2004 - 21:34
לא אני לא יאשים אותך בזה שההורים שלי ידלו אותי , אבל אני יאשים את ההורים שלך שילדו ילד כמוך שהוא שיצא הומו .





Re: הוכרז תקן OpenGL 2.0 עם שפת הצלה מובנית(ניקוד: 1)
ע"י CooL_SPoT (linuxfun@email.com)
ב 17/08/2004 - 19:39
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://kaktos.co.il/linfun/site-skins/wood/
לא שמת לב שעשיתי את זה עם קריצת עין?
אין לי תלונות :) במיוחד לא על דוביקס שעושה עבודתו נאמנה וכל הכבוד שזה הגיע לחדשות :)




הצללה (לא "הצלה") (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 17/08/2004 - 13:17
[תוכן להודעה] (כדי שלא תופיע הודעת השגיאה "אין נושא")

[ השב לזאת ]


Re: הצללה (לא "הצלה") (ניקוד: 1)
ע"י דוביקס ב 17/08/2004 - 13:40

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://http://
תודה, תוקן.




Re: הוכרז תקן OpenGL 2.0 עם שפת הצללה מובנית (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 17/08/2004 - 17:08
opengl זאת דוגמא לבעיה שתיהיה תמיד עם "ועדות מסדרות" בעוד ש-directX מתקדם בצעדי ענק (היום המימוש של opengl בחלונות הוא על גבי direct3d) והוא כולל בתוכו עושר פונקציונאלי שיריבו רק מגרד אותו. opengl מה לעשות נשרך מאחור למרות שהוא הוביל במשך תקופה ארוכה על פניו של direct3d. ככה זה עד שהועדות מתכנסות ועד שכל המשתתפים מסכימים על תקינה...

יוני

[ השב לזאת ]


Re: הוכרז תקן OpenGL 2.0 עם שפת הצללה מובנית (ניקוד: 1)
ע"י idansof ב 17/08/2004 - 18:02

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://idanso.dyndns.org/
האם תוכל לפרט יותר להדיוטות, שאינם בקיאים בפרטי שני הממשקים, לאמור, אילו יתרונות D3D מעניק למפתח על פני GL?

שאלה נוספת: האם בעיקרון יש מניעה ליישם D3D גם לפלטפורמות אחרות, או שלAPI יש אינטרגרציה חזקה מדי מול חלונות?





Re: הוכרז תקן OpenGL 2.0 עם שפת הצללה מובנית(ניקוד: 1)
ע"י wliad (wliad@linux-kinneret.org)
ב 17/08/2004 - 19:01
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://www.linux-kinneret.org
"היום המימוש של opengl בחלונות הו על גבי direct3d"

אוי. רגע לא... אוי ואבוי.

אתה יודע מה? אני אתן לך להנות מהספק, היות וייתכן שאתה יכול לגבות את זה עם מסמכי מימוש הוא הצהרה מפורשת של איזשהו יצרן כרטיסי מסך (רצוי יצרן המעבד הגרפי), שטוען שהחלק בדרייבר שלו שמטפל ב - API של OpenGL, בעצם מבצע עטיפה לחלק אחר בדרייבר שלו שמממש את Direct3D. מצד שני, אם אתה לא יכול לגבות את מה שאמרת עם מסמך שכזה - חבל שאמרת.

רק כדי שיהיה ברור, המימוש של התקן, וגם של ה - API המתחרה הקנייני של מיקרוסופט, מבוצע לכל מעבד גרפי, בנפרד, על-ידי החברה המייצרת את המעבד, ומגיע בצורה של דרייבר. אין "מימוש של opengl" אחד ויחיד בחלונות.

OpenGL לא נשרך מאחור ולא כלום. רב השינויים שנערכים ב - Direct3D (כחלק מחבילת DirectX של מיקרוסופט, הינם שינויים שבאותו זמן נערכו גם לתקן של OpenGL, ראה עדכון גרסאות התקן מגרסא 1.2 עד גרסא 1.5 הנוכחית.

גם התקן החדש OpenGL 2.0, מהווה בעצם סיכום של השינויים שנערכו עד כה.בתקן, ובדומה להכללה שמיקרוסופט ביצעה ל HLSL אל תוך Direct3D, התקן של OpenGL מבצע הכללה של וריאציה של Cg לתוכו. אגב, HLSL ו - Cg הן בעצם אותה שפה. אחרי שמיקרוסופט החליטה לנטוש את Cg, היא לקחה את ה - API, שינתה אותו מעט, וקראה לו HLSL.





Re: הוכרז תקן OpenGL 2.0 עם שפת הצללה מובנית (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 18/08/2004 - 00:36
הוא צודק , כדאי שתלמוד לגולגל. מצאתי את זה בלי מאמץ בכלל.
http://groups.google.com/groups?q=opengl.dll+dependencies&hl=en&lr=&ie=UTF-8&selm=OTfI6.2699%24kv2.6100%40newsr01.ono.com&rnum=1

וזאת רק דוגמא... תנסה להסיר את directx מהמחשב ותראה מה קורה לאפליקציות opengl.הבעיה כרגיל שהשנאה מעבירה חובבי לינוקס וקוד פתוח על דעתם. העובדה שכל יצרן כותב driver משל עצמו לא אומר דבר וחצי דבר על איך ממומשות הקריאות ב-DLL. שמיקרוסופט מספקים כאימפלמנטציה הסטנדרטית בחלונות.
opengl אולי לא נשרך מאחור כמו שהוא כתב אבל בהחלט הוא ממשק פחות עשיר. אם זה טוב או אם זה רע זאת סוגיה אחרת לגמרי.





Re: הוכרז תקן OpenGL 2.0 עם שפת הצללה מובנית(ניקוד: 1)
ע"י CooL_SPoT (linuxfun@email.com)
ב 18/08/2004 - 00:47
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://kaktos.co.il/linfun/site-skins/wood/
ומה עם SDL?





Re: הוכרז תקן OpenGL 2.0 עם שפת הצללה מובנית(ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 18/08/2004 - 01:06
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il/
נסיון נחמד לסווג את כל "אוהבי לינוקס והקוד הפתוח" בתור שונאי מיקרוסופט. דוגמא קלאסית של שימוש ב-FUD. לא חלילה שחלק גדול מאיתנו חושבים שהיא טובה יותר עבורנו, לא, אנו משתמשים בה רק כי שונאים את מיקרוסופט נכון ? יש לך ראיה צרה מאוד של העולם (במטרה להפצת השטויות שאתה כותב פה).

הודעה משנת 2001 ועוד על TNT ? האם אתה מנסה לטעון ש-nvidia משתמשת ב-directX לאספקת דרייברים ל-OpenGL גם על לינוקס או BSD ?

כשמיקרוסופט ישבו ויכתבו משהו שרץ על מגוון פלטפורמות יהיה על מה לדבר. לא ראיתי אותם מצליחים לעשות זאת בינתיים, ואין להם אינטרס לעשות זאת. כל המטרה היא לנעול את המשתמשים על חלונות.

לכן זה לא משנה direct3D,OpenGL או הפלטפורמה. מפתחים חכמים ישתמשו בפתרונות כמו SDL שיורידו את הדאגה הזו מהם.





Re: הוכרז תקן OpenGL 2.0 עם שפת הצללה מובנית(ניקוד: 1)
ע"י wliad (wliad@linux-kinneret.org)
ב 18/08/2004 - 08:39
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://www.linux-kinneret.org
"הוא צודק , כדאי שתלמוד לגולגל."

לגולגל? בטח התכוונת לחפש בגוגל (LOL).

בכל מקרה, אני ביקשתי מסמך מימוש רשמי של חברה כלשהי, או אפילו הצהרה רשמית, ואתה מספק לי הודעה בשרשור קבוצת חדשות, מלפני כמה שנים טובות, שלא ברור מהו הרקע שלהכותב שלה (למרות שנראה כאילו הוא חיפש פתרונות לריבוי פלטפורמה).

אישית, אני לא יכול להסיר את DirectX מהסיבה הפשוטה שאין לי אותו על המערכת. ועוד משהו באופן אישי, אני לחלוטין לא שונא, כמו שמיהרת להסיק, את מיקרוסופט ו/או את הפתרונות שהם מציעים. מנסיוני האישי (למעלה מ - 15 שנה עם מוצרים שלהם ושנתיים עם לינוקס), הגעתי למסקנה הפרטית שלי שהמוצרים שלהם פשוט לא טובים עבורי.

בכל אופן, כדי לספק את יצר הסקרנות שלי בנושא, שלחתי שאילתה בפורומים של OpenGL, ואני אשלח יותר מאוחר שאילתה ל - nVidia ואולי אפילו ל - ATI (למרות שאין לי באמת עניין בהם - מאחר ואני משתמש במעבדים של nVidia). נחכה ונראה מה התשובה המלומדת שלהם תגיד.




Re: הוכרז תקן OpenGL 2.0 עם שפת הצללה מובנית (ניקוד: 1)
ע"י wliad (wliad@linux-kinneret.org)
ב 17/08/2004 - 19:05
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://www.linux-kinneret.org
"הצללה (מלשון צל)"

לצערנו, השפה העברית מעט בעייתית במינוחים. Shading, או בעברית, הצללה, כלל לא מתייחס לצל (Shadow), כי אם לאופן בו מחושבת עוצמת האור המוחזר מעצם כלשהו.

המילה Shading, היא הטיה של המילה Shade, או גוון בעברית. אם כן, אולי "הצללה" זה תרגום לא הכי מתאים, ואולי "הגוונה" יהיה יותר מתאים, אבל היות וזו המילה בה משתמש הז'אנר, צריך לתקן את הכתבה ולכתוב: "הצללה (מלשון גוון)".

(-:

[ השב לזאת ]


Re: הוכרז תקן OpenGL 2.0 עם שפת הצללה מובנית (ניקוד: 1)
ע"י דוביקס ב 17/08/2004 - 19:10

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://http://
אז נישאר עם הצללה.