ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkפרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן

published at 15/11/2005 - 23:35 · ‏פורסם דוביקס · ‏tags תקנים פתוחים · שלח לחברידידותי למדפסת
תקנים פתוחים עברו אך שבועיים מרגע שהפרשה נחשפה, ושרשרת הגילויים המביכים ממשיכה להכות בסוני. הגילוי האחרון, שהתוכנה שהייתה אמורה להסיר את ה-rootkit שנשתל על ידי תקליטורי שמע שנרכשו באופן חוקי, חושפת את המחשבים שבהם היא מופעלת להשתלטות עויינת, בוודאי לא תתרום לסוני נקודות בדעת הקהל.

אתר BoingBoing מפרסם תקציר של השתלשלות הארועים של הפרשה, אותה האתר מכנה "טכנולוגיית האנטי-לקוחות של סוני":


31 באוקטובר: חוקר אבטחה חושף שסוני שילבה בתקליטורי מוזיקה מתוצרתה מנגנון DRM (ניהול הרשאות דיגיטליות) חדש שנועד להתקין את עצמו בעת ניגון התקליטור על מחשבים המפעילים ווינדוס, ולהסוות את קיומו מעיני המשתמש. מנגנון הסוואה מעין זה, המגן על תוכנות המשתלבות במערכת ההפעלה, קרוי rootkit, והוא משמש בד"כ פורצים זדוניים למערכת המעוניינים להסוות את השינויים שבוצעו ולאפשר לעצמם גישה נוחה למערכת בעתיד. נסיון להסרה ידנית של ה-rootkit גורמת לשיתוק המחשבים בהם הוא מותקן.

3 בנובמבר: סוני משחררת "עדכון תוכנה" כביכול האמור להסיר את ה-rootkit. המנגנון, לא רק שאינו מסיר את הקוד הזדוני, מלווה בהודעת שחרור המתעלמת מסכנות האבטחה שהחדרת קוד מסוג זה גורמת. חוקר אבטחה שבדק את המנגנון ש"לא הצליח" לנטרל את הקוד הזדוני, מעלה חשד שהעדכון מוסיף קבצים למערכת במקום להסיר אותם.

9 בנובמבר: עו"ד מטעם ה-EFF, ר"ת של Electronic Frontier Foundation, מלכ"ר הפועל להגנת הזכויות של המשתמשים בטכנולוגיות באשר הן, בדק את רשיון השימוש המלווה את תקליטורי המוזיקה של סוני. בין הסעיפים הדרקוניים, מופיע סעיף בו המשתמש (החוקי!) מאשר לסוני לשתול במחשבו "דלת אחורית" שיאפשר לחברה לעקוב אחרי השימוש בקבצי המוזיקה, כאשר סוני מתחייבת לפצות את המשתמש על כל נזק שייגרם לו בלא יותר מ-5$.

9 בנובמבר: הקוד הזדוני פועל גם כנגד מחשבי מק מתוצרת אפל, אם כי הפעלת התוכנה השותלת את ה-rootkit דורשת מספר צעדים מצד המשתמש, ואינה טריוויאלית כמו בווינדוס עם Autorun מופעל.

12 בנובמבר: חוקר אבטחה אחר מגלה עוד קוד זדוני בתקליטורי מוזיקה של סוני, שנועד לבלוש אחרי תכולת המחשב ולדווח ליצרנית על פעולות המשתמש הקשורות במדיה הדיגיטלית, ללא כל אפשרות למנוע את השידור.

13 בנובמבר: קוד ה-rootkit שהופץ על ידי סוני להגנה על זכויות היוצרים שלה - פוגע בזכויות יוצרים של אחרים. ה-rootkit כולל קוד ש"הושאל" מתוכנת הקוד הפתוח Lame.

15 בנובמבר: חוקר אבטחה שהריץ שאילתה ברשת כדי לקבל אותות חיים מה-rootkit, חושף שמעל 500,000 רשתות מחשבים, כולל רשתות ממשל ורשתות צבאיות, נדבקו ב-rootkit של סוני.

15 בנובמבר: חוקר אבטחה שבדק באופן יסודי את התוכנה שסוני הפיצה להסרת ה-rootkit ולא פעלה, היא בעלת פונטנציאל נזק גדול הרבה יותר, ומהווה סכנת אבטחה משמעותית למחשבים בהם היא מורצת. החוקר גילה שמילוי טופס באתר סוני הנדרש להורדת תוכנת ההסרה, גורם להתקנת פקד ActiveX (הפועל באינטרנט אקספלורר בלבד) המאפשר לתוקף זדוני לחדור למחשב דרך הרשת, ולהריץ על המחשב כל קוד שהוא, וכן לקבל גישה למידע המאוחסן במחשב. החוקר גם פרסם קוד המדגים את קלות הפריצה למערכת שבה הותקן פקד זה.

הסיפור כנראה לא נגמר כאן, ויש להניח שחשיפות נוספות בנושא יתפרסמו בימים ובשבועות הבאים.

אין זו הפעם הראשונה שסוני משתמשת בטכנולוגיות DRM כדי להגביל את לקוחותיה. סוני גם פועלת במרץ לשילוב טכנולוגיות מסוג זה במוצרים עתידיים שלה - רק בתחילת השנה פורסם שסוני בשילוב עם פנאסוניק, סמסונג ופיליפס מפתחת תקן DRM חדש, ואך לפני מספר ימים, סוני קיבלה פטנט על טכנולוגיית DRM שנועדה למנוע הפעלת משחק מחשב על יותר מקונסולה אחת - כנראה לקראת הגרסה השלישית של הפלייסטיישן.

קורי דוקטורו, סופר מדע בידיוני, פעיל ב-Electronic Frontier Foundation, וממפעילי אתר BoingBoing, הרצה אשתקד בפני יחידת המחקר של מיקרוסופט על חוסר היעילות והנזקים שבשימוש ב-DRM.

באותו מאמר, שתורגם לעברית ע"י רן יניב הרטשטיין, קורי סיפר על סוני שכבר נפגעה בעבר עקב השימוש בטכנולוגיות DRM:

"סוני הוציאה לשוק את ה-MUSIC CLIPS – התקנים קטנים ומועטי קיבולת שניגנו בפורמטים נחותים עם DRM כמו REAL ו-OPENMG. הם הוציאו הרבה כסף בשביל להוסיף למכשירים האלה 'יתרונות' שמנעו מהלקוחות להעתיק את המוזיקה בין המכשירים שלהם. אף אחד לא קנה את זה.

זה קרה בגלל שסוני ייצרה מוצר שלא הייתה לו דרישה. הרי אף לקוח של סוני לא קם יום אחד בבוקר ואמר 'לעזאזל, למה סוני לא מקדישה מאמצי תכנון יקרים כדי שאני אוכל לעשות פחות עם המוזיקה שלי?' ברגע שנתנו להם אפשרות אחרת, הלקוחות של סוני ברחו בהמוניהם".

עוד מוקדם לנחש מה תהיה ההשפעה, אם בכלל, על עסקיה של סוני בפרט, ועל מוכנות הציבור הרוכש מדיה דיגיטלית במיטב כספו להבליג כאשר חברות המדיה רומסות את זכויותיו. סיבה לדאגה, למי שרוכש מדיה דיגיטלית במיטב כספו ומקווה לקבל יחס הוגן ממשווקות התוכן - בהחלט יש.

הערה: המידע המובא בתרגום חופשי מאתר BoingBoing זמין לשימוש חוזר בכפוף לרשיון ממשפחת Creative Commons אליו כפופים תכני BoingBoing.
 
פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן | כניסה / יצירת מנוי חדש | 29 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן (ניקוד: 1)
ע"י DoK (kamberd@yahoo.com)
ב 16/11/2005 - 02:48
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://jlc.org.il
ההתעקשות העיוורת של ה- EFF וארגונים אחרים להתעלם מהצורך האמיתי הקיים ב- DRM מביאה לכך שמגרש זה נותר כולו בידי החברות המסחריות שאינן זוכות לשיתוף פעולה מצד המשתמשים ולכן בין השאר נוהגות בו ברגל גסה.
DRM זו לא מילה גסה. לסוני ולחברות אחרות בעלות זכויות יוצרים על יצירות שונות יש את הזכות להגן על קניינן ועל אחת כמה וכמה נכון הדבר לאור הניסיון "להכריע אותן" בדרכים לא חוקיות על ידי שיתוף קבצים שאסור על פי רישיון ההפצה שמספקות אותן חברות.

DoK

[ השב לזאת ]


Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן (ניקוד: 1)
ע"י אפסאלון ב 16/11/2005 - 08:30

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://8ln.org
DRM הוא קרב אבוד. לעולם לא יוכלו למנוע מאנשים להעתיק את מה שהם יכולים לשמוע. זכויות יוצרים אינן זכויות קניין, כאם מתן שליטה לזמן מוגבל כדי לעודד יצירה. ההגנה על הזכויות האלה הן מכורח חוק. כבר היום זה לא חוקי להעתיק חומר המוגן בזכויות יוצרים. אם סוני ודומיה לא יכולים להרוויח מהפצת יצירותיהם תחת החוק הקיים אז שלא ייעשו זאת. למעשה, חברות התקליטים גורפות רווחי עתק למרות (ואולי אף בגלל) ההפצה הלא חוקית באינטרנט, ששיטות DRM כמו זו שצויינה כאן רק מעודדות אותה.

מה לגבי זכויות הקניין של הלקוחות? באיזה זכות מתערבת סוני במחשבים של הלקוחות בלי ליידע אותם בכלל?





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/11/2005 - 11:18
מן הסתם לסוני היה אסור בשום אופן לעשות את שעשתה אבל אפשר לצפות שהדבר יקרה כאשר משאירים את המגרש פרוץ לחברות מסחריות עם אינטרסים צרים במקום להציע אלטרנטיבה ברת קיימא.
לגבי יעילות החוק ודברים שמסביב - כידוע אסור לגנוב מכוניות, האם אתה משאיר את רכבך לא נעול? והרי לעולם לא ניתן יהיה למנוע גניבת רכב, האם אתה משאיר את רכבך לא נעול?
כדי שמישהו יתנער ויבין שמתן יכולת לחברות המסחריות להגן על זכויות היוצרים שלהן הוא אינטרס גם של הצרכנים. כוחות השוק מקבלים פנים מעוותים מאוד במקום בו מסגרת החוק קורסת.

DoK





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן(ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 16/11/2005 - 12:37
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il/
אני לא מצליח להבין איך זה אמור להוות אינטרס. האם האינטרס שלנו אמור להיות עזרה לחברות מדיה אשר מנצלות חוקי זכויות יוצרים (הן במוזיקה והן בספרים) לעשיית רווחים ומחוקקות חוקים בעזרת ההשפעה הרבה שרווחים אלה נותנים לה (כמו הארכת תוקף זכויות היוצרים בצורה לא הגיונית).

מדוע זכויות של החברות אלה אמורות לעמוד לפני זכות הציבור ? לפני הזכויות שלי ?

מוזיקה וספרים נכתבו הרבה לפני שתאגידים אלה קמו, וייכתבו הרבה לאחר העלמותם. הם אינם הכרחיים ליצירה (להיפך, מעכבים אותה). הם חברות הפצה, לא חממות ליוצרים (וצעדי ההסטוריה ביחסם אל האומנים וזכויות היוצרים שלהם, וגם לקהל הלקוחות - יש מספיק דוגמאות, אם אינך מצליח להזכר, אשמח לנדב כמה).

ל-drm אין שום קשר להגנה על זכויות יוצרים. הוא משמשות להגבלה ושליטה על צורת ההפצה והשימוש (כדוגמת ה-dvd zone, הגבלה על נגנים שתוכל להשתמש וכו'). האם היית מסכים להגבלה על ספר שמאפשרת לקרוא אותו רק עם משקפיים של יצרנית מסויימת ותחת תאורה של יצרנית אחרת ? מדוע עלי לקבל מגבלות כאלה על עצמי ?

הבאתי בעבר את הדוגמא של ה-cd של bad religion אשר קניתי. התברר שהוא מוגן, ולא יכולתי לשמוע אותו במחשב, או להעביר אותו לנגן שלי (כך אני שומע מוזיקה, מי מסתובב עם תקליטורים ?). מדוע עליח לקבל מגבלה כזו ? מדוע איני יכול להפיק לאשתי דיסק אוסף שכולל גם חלק מהשירים האלה ?

כדי שאוכל לשמוע את המוזיקה (שכאמור לא יכולתי להשתמש בה, למרות שקניתי באופן חוקי!), פניתי לביטורנט והורדתי את השירים (הדיסק צובר אבל על המדף). אם ההגנה המטופשת הזו הגנה איכשהו על זכויות היוצרים ? עובדה שמצאתי את הדיסק בשיתוף. אז מי נדפק ? מדוע עלי לקבל זאת ?

מ-drm נדפקים רק המשלמים החוקיים, והם לא מקבלים שום זכויות בתמורה, להיפך, הזכויות רק מוגבלות לשם עשיית כסף קל.

הדוגמה שהבאת כאן על הרכב היא לא מדוייקת. למרות כל הדמגוגיה בנושא, קנין רוחני לא שווה לקנין פיזי מבחינת אובדן.

דוגמא יותר מתאימה תהיה: מערכות האזעקה/אימובילייזר שחברות הביטוח מכריחות להתקין במכוניות. האם הם עוזרות איכשהו ? האם הן מנעו גניבת רכב ? האם מאז התופעה נעלמה ?

לא.

לגנבים זה ממש לא מפריע. ומי סובל ? הציבור, שנאלץ לשלם יותר על המערכות האלה, ונידון ולשמוע אזעקות מצפצפות במשך כל היום והלילה.

לא מוצא חן בעיני חברות המדיה ? צאו מהעסק ותפסיקו להפיץ מוזיקה, לא צריכים אתכם יותר. יש היום אמצעי הפצה רבים אחרים, ותפקידיכם המלאכותיים אינם נחוצים יותר. אמנים יכולים להגיע ישר לקהלים, בלי שמישהו אחר ייקח מהם את זכויות היוצרים (הרי הם אינם של היוצרים עצמם, עוד עיוות זועק לשמים).

שיהיה ברור: אין שום קשר בין זכויות יוצרים ל-drm. זהו מאבק על שליטה במערכים ואמצעי הפצה.





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן(ניקוד: 1)
ע"י DoK (kamberd@yahoo.com)
ב 16/11/2005 - 14:47
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://jlc.org.il
אתה פשוט מבלבל בין ה- DRM למימוש שלו.
זו נקודה שקל להגיע אליה עם כל הדמגוגיה שרצה מסביב. המנגנון שסוני יצרה הוא לא ה-DRM אלא יישום של ה-DRM - יישום רע פולשני ופוגע.
יש צורך לפתח יישום DRM שיבטיח את זכויות שני הצדדים.
הסירוב של הצרכנים לשתף פעולה בניסיון לשמור על החוק מביא את החברות לממש את הדברים בצורה חד צדדית.

שיהיה ברור - ה- DRM נועד להגן על זכויות יוצרים ולא מעבר לזה וחוק זכויות היוצרים בתורו נועד לשרת את האינטרס הציבורי. באין מעורבות של ארגוני צרכנים בפיתוח היישום ל- DRM נותר המגרש להתנהלות חד דדית של החברות.

DoK





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 19/11/2005 - 01:54
אתה יכול לחשוב על יישום "טוב" של DRM? המטרה המוצהרת של DRM היא למנוע ממני להעתיק מדיה. המחשב שלי לא יודע מה אני עומד לעשות עם דיסק שאני צורב. אם אני הולך להשמיע אותו במערכת שלי כדי להגן על הדיסק המקורי (משריטות, למשל) זה בסדר, אבל אם אני נותן את הדיסק הצרוב לחבר זה כבר פשע. בשני השימושים תהליך צריבת הדיסק זהה.

אם קיים שימוש חוקי בפעולה X, אז צריך לאפשר לי לבצע אותה. בלי תנאים. לא צריך לאפשר לי לגנוב מכונית, כי אין שום מצב בו גניבת רכב היא חוקית. זה לא כך במדיה.





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/11/2005 - 12:47
לבעיה של זכויות יוצרים יש שתי פתרונות להערכתי:
א) חינוך - תהליך ארוך שבו בסופו של דבר הציבור ילמד לכבד זכויות יוצרים. החברות המעורבות בעניין צריכות להשקיע כסף רב בפירסומות, בהסברה ולפעמים גם הפחדה (ראו מקרה BSA בסקטור הציבורי)
כמובן שחינוך לא יפתור את הנושא לחלוטין, תמיד יהיו אנשים שיעדיפו להשיג משהו בחינם על פני לשלם עליו. במיוחד כאשר הגניבה היא לא של דבר גשמי ונעשית מתוך הבית בלחיצת כפתור.
ב) שינוי שיטת המסחר. חברות התוכן הגדולות צריכות להבין שהאינטרנט המהיר טרף את הקלפים והן צריכות למצוא פתרונות יצריתיים אחרים בכדי להרוויח כסף.
אגב, גם זה לא לגמרי נכון. תעשיית הסרטים - אם כמה שהיא מתלוננת על הפסדים דרך הורדות של bittorrent רק השיגה יותר רווחים בשנים האחרונות עם ה dvd. בניגוד גמור לטענות המשתפכות שלהן, מכירות ה dvd הן בעליה ולא בירידה. מי שקונה dvd, רוצה את המוצר הכולל - הוא רוצה את האריזה, הוא רוצה את ה special features הוא רוצה את האיכות המשופרת ובעיקר - הוא רוצה לשמור את הסרט לצפיות חוזרות. מי שמוריד סרט - מתפשר על איכות, על תוספות והרבה פעמים גם מוחק את הקובץ בתום הצפייה. מי שמוריד סרט הוא לא הצרכן הפוטנציאלי לקניית ה dvd בעל שני הדיסקים של אותו הסרט - הוא הצרכן שיחכה לסרט בטלוויזיה או הצרכן שישכור את הסרט מהמכונה בהעדר אופציית ההורדה.

חברות התוכן צריכות להיות מאוד יצירתיות (נכון, זה קשה, אבל בשביל זה יש להן המון כסף להשקיע ב R&D) אבל הן יכולות להשתלב מחדש בעולם האינטרנט המהיר.
לדוגמא - אם חברות הסרטים יציעו לי לראות סרט ב stream בלי בעיות טכנולוגיות של קפיצות ובמחיר זול מאוד (נגיד חצי דולר לצפייה) יש סיכוי רב שאסכים לדיל.
אם חבורת המוסיקה יציעו פיתרון online יחודי - יתכן שאשתמש בו. אם הן יציאו לי בונוסים פיסיים בקניית דיסק - סיכוי טוב שאעדיף את הדיסק על פני הדיגיטלי עבור להקות שאני מאוד אוהב.

DRM הוא הפתרון הפשוט והחודרני - והוא רע לכל המעורבים בעניין - ללקוחות שחודרים להם לפרטיות ופוגעים להם בזכויות על היצירות שהם קנו (באיזה מיכשור ניתן להשתמש בתוכן המוגן, באפשרות להשאיל אותו לחברים, באפשרות להמיר אותו לפורמט אחר בשימוש אישי) והוא רע לספקים מכיוון שהציבור לרוב מצביע ברגלים נגד אותן הגבלות, ומוצא פתרונות חינמיים בשביל להשיג את התוכן.

אם נצטט בהשאלה את סאלבור הארדין מ"המוסד": "האלימות היא מפלטם האחרון של חסרי היכולת" - ה DRM הוא אלימות של הספקים, יש פתרונות יותר מוצלחים על מנת לזכות ברווחים מתוכן.

עידו.





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן(ניקוד: 1)
ע"י yehuda (yehuda@whatsup.org.il)
ב 16/11/2005 - 14:32
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://whatsup.org.il
אני מעוניין להפריד את המדיה מהתוכן. כיום ( כמו בעבר ) עם השיכלול בטכנולוגיה מרבית התכנים מבצעים הגירה ממדיה מיושנת לחדישה יותר וזולה יותר. אם בעבר על מנת לשמוע יצירה היה צורך לרכוש תקליט ( לאלו אשר לא מכירים: משטח בקליט מחורץ שמחט היתה עוברת בו על מנת "לקרוא" את התוכן ). אורך חייהם של התקליטים היה מוגבל מעצם השחיקה והשריטות שנגרמו במהלך השמעתם. ההמשך היה עם גילוי יכולת הטייפ המגנטי לאכסן מידע אשר גם לו היות את המגבלות שלו וכן הלאה.

הדבר המשותף לכל צורות האיכסון הנ"ל היה מאז מעולם המחיר אשר בגדול לא השתנה. טענת המפיצים תמיד היתה שמגולם בהם העמלות ליוצרים טענה שמעולם לא נסתרה. אני מבין את הרצון של יוצר לקבל תמורה עבור יצירתו, אבל ברגע שכבר שילמתי בעבורה, מדוע עלי לשלם בעבורה שוב ושוב רק בגלל שהמדיה משתנה.

קניין רוחני הינו דבר מקובל, וכאשר יוצר מחליט "למכור" אותה הרי שזו זכותו המלאה. ברגע ששילמתי בעבור הזכות לשמוע/לראות את היצירה, הרי נושא המדיה הינו שולי. הרי עלות המדיה לאורך השנים היתה תמיד מזערית ביחס למחיר הכולל. בייחוד כיום שמדיה דיגיטלית ניתנת לשיכפול אינספור פעמים מבלי לפגום באיכות.
מדוע אם ברשותי תקליטים/קלטות/תקליטורים שרכשתי במיטב כספי, חברות ההפצה מונעות ממני להנות מהם כרצוני?

חברות ההפצה מנסות לטשטש את הגבול ולגרוף רווחים על ידי כך. בעולם אידאלי, כל אחד היה יכול לשלם את המחיר אותו מבקש היוצר, והיה מקבל את התוכן כאוות נפשו ולהשתמש בו בכול אופן שרק יחפוץ. נסיונות כאלו נעשים כבר כיום אבל עדיין לא באופן גורף כך שקשה לייחס לשיטה זו הצלחה משמעותית.

בשורה התחתונה, אנחנו לכודים בעולם שבו חברות ההפצה מיותרות ( לפחות מבחינה טכנולוגית ), והן מנסות לשמר את מעמדם בדרכים ואמצעים דרקוניים אשר לעיתים אף עוברים על החוק.

אולי יום אחד המצב ישתנה. אשמח להגיע לאותו יום..





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן(ניקוד: 1)
ע"י DoK (kamberd@yahoo.com)
ב 16/11/2005 - 14:42
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://jlc.org.il
אני מסכים אם כמעט כל מה שאתה מציין פרט לעניין פעוט אחד - ה- DRM שאתה מדבר עליו הוא היישום ולא הקונספט. היישום הקיים חודרני ופוגע בצרכנים. אין להתפלא על זה היות והוא מגיע באופן חד צדדי מצד הספקים. כאשר תבוצע חשיבה משותפת וימצא יישום שמבטיח את זכויות שני הצדדים לא יהיה על מה להלין.
במצב הנוכחי הרבה צרכנים נהנים מהאנרכיה הקיימת ומשווים לנגד עינהם שמדובר במצב בר-קיימא שאינו דורש פתרון ולכן אינם מחפשים את הדרך להבטיח את השמירה על החוק ואת יישום ה- DRM שיממש זאת.

DoK





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/11/2005 - 16:50
למי שחושב ש-DRM הוא מלכתחילה לא יישים ולא לגיטימי - אין מה לחפש בנסיונות תקינה כביכול - מה אנחנו בנות יענה?

גם הטיעון שהקורבנות צריכים לשתף פעולה עם חברות התקליטים לא מקובלת עלי - זו לא הבעיה שלי שיש מי שמפיצים או משתמשים בתוכן לא חוקי - זו הבעיה שלהם - ועליהם האחריות למצוא פתרונות לבעיה שלהם בלי לפגוע בזכויות שלי.

מה שסוני עשתה כאן זו לא רק חוצפה ממדרגה ראשונה - גם טיפשות ממדרגה ראשונה. אני לא מתכוון לקנות יותר שום דיסק שסוני חתומה עליו - ואם לציבור יש שכל זו התגובה הצרכנית הראויה.





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן(ניקוד: 1)
ע"י hary_i (ori@helicontech.co.il)
ב 16/11/2005 - 12:20
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://esc.sail.co.il/~ori
צורך אמיתי?
האם יש צורך אמיתי להגביל את בעלי הזכויות החוקיים?
אני מתפלא על עצם המחשבה הזו.
מי שרכש משהו במיטב כספו עוד להגביל אותו?

אין בזה צורך אמיתי, זה רק עוד שיטה של חברות להרוויח כסף בצורה לא ישרה.





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן(ניקוד: 1)
ע"י DoK (kamberd@yahoo.com)
ב 16/11/2005 - 14:30
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://jlc.org.il
ה- DRM נועד למנוע שימוש לא חוקי. היישום הנוכחי מגביל אותך מעבר למגבלות שהחוק מתיר בגלל שלא קמה לא אלטרנטיבה והדיון כאן מראה שכנראה גם לא תקום אלטרנטיבה.
כשתהיה אלטרנטיבה שתבטיח את זכויות שני הצדדים אני בטוח שהיא תגבר. באין אלטרנטיבה כזאת ובהנתן הסרוב העיוור להבין את הצורך בה השדה נשאר לחברות המסחריות.

DoK





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/11/2005 - 16:55
לא חוקי לדעת מי? האם רכישה של שיר שנועד לניגון באייפוד ונגינתו על המחשב מהווה שימוש לא חוקי? לדעת חברות התקליטים התשובה היא כן, ולדעתי אם שילמתי על השיר זכותי להנות ממנו בכל מקום שאני ארצה ולא משנה באיזה דרך אשמיע אותו, ואם מגבילים אותי שיחפשו את הלקוחות שלהם במקום אחר.

זה לא בדיוק ההבדל בין תוכנה קינינית לחופשית, והסיבה למה אנחנו מעדיפים תוכנה חופשית?





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/11/2005 - 18:59
החוק הוא עניין סבוך אבל למזלנו יש לו הגדרות כתובות.
את טענותיך על מה חוקי ומה אינו חוקי יש לך הזדמנות להשמיע כטרוניות אחרי שהחברה מיישמת מגבלות או במסגרת דיון ופעילות להסדרת השימוש החוקי.
אני חושב שבחרת כבר את הדרך שעדיפה בעיניך.

DoK





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן (ניקוד: 1)
ע"י דוביקס ב 16/11/2005 - 17:39

(מידע על משתמש | שלח הודעה)
האם תיתכן אלטרנטיבה?

יעניין אותך אולי לעיין במאמר הזה שמספק כמה השגות מעניינות בהקשר זה.





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/11/2005 - 19:03
המאמר מוכר לי ואשמח להפריך את הטענות בו אם תביא אותן בצורה שתאפשר לפתח על כך דיון (הרי אין טעם שאתייחס למאמר שמן הסתם רוב הקוראים לא יטרחו לחזור אליו כדי להבין במה דברים אמורים).

DoK





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן (ניקוד: 1)
ע"י דוביקס ב 16/11/2005 - 19:29

(מידע על משתמש | שלח הודעה)
המעט שאני יכול לעשות כרגע הוא לספק קישור למאמר הזה, מאחר והוא כבר פורסם כאן באתר בעבר, ואין לי דרך להקפיץ אותו ללא מחזור הנושא. אם וכאשר קורי דוקטורו יחזור ויתייחס לנושא זה, אולי אפשר יהיה לפתוח דיון חדש בנושא ;)





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/11/2005 - 13:40
מנגנוני DRM תמיד מאופיינים ב (1) הם לא ממש מגינים על זכויות קניין כלשהן של משווקי התוכן, ולו מהסיבה הפשוטה שעוד לא הומצא מנגנון DRM שאי אפשר לפצח אותו, וספק אם יהיה כזה אי פעם (2) הם תמיד פוגעים במי שרוכש את התוכן באופן חוקי, בין אם במגבלות על אופן השימוש ובין אם בחדירה בוטה לפרטיות המשתמשים, פגיעה בזכויות הקניין שלהם, וחשיפתם לסיכונים שאין הם מודעים להם, והכל במסגרת שימוש חוקי ותקני לחלוטין, כמו במקרה הזה.

לכן מנגנונים כאלו לעולם לא יוכלו לחיות בדו-קיום עם שוחרי חופש אמיתיים, כמו ה-EFF.





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן(ניקוד: 1)
ע"י DoK (kamberd@yahoo.com)
ב 16/11/2005 - 14:34
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://jlc.org.il
הרעות שאתה מתאר הן מדויקות ופיתוח מנגנון פתוח ל- DRM הוא הפתרון שיבטיח את טובת כל הצדדים.
ה- EFF מסתכל על האנרכיה שקיימת כרגע בתחום הפצת יצירות בראיה קצרת טווח טובת הצרכן במצב הנתון ולא של טובת הצרכן בעתיד. כשלאנרכיה הנוכחית יהיה סוף כדי מאוד שהסוף הזה יושג בהסכמה ותוך הבטחת זכויות כל הצדדים. אנרכיסטים הם אמנם שוחרי חופש אבל חופש ניתן להשגה גם בצורות מוסדרות יותר מאנרכיה.

DoK





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/11/2005 - 16:53
האם אתה מתעלם מהעובדה שאין שום מנגנון DRM שעושה את מה שהוא נועד לעשות, בגלל שבלתי אפשרי בעליל לפתח מנגנון כזה? ואם כך הדבר, מה הטעם בלהסכים על תקינות מיותרות שיפוצחו תוך שלוש ורבע דקות?





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/11/2005 - 19:05
התשובה היא "לא"

DoK





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/11/2005 - 20:23
לא בדיוק "בלתי אפשרי": זה אפשרי רק במחיר של סירוס של המחשב והפיכת הרבה פעולות מועילות ללא לגיטימיות ולא חוקיות.

צפריר





Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן(ניקוד: 1)
ע"י hary_i (ori@helicontech.co.il)
ב 19/11/2005 - 15:34
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://esc.sail.co.il/~ori
DRM ופתוח הם שני דברים מנוגדים.
אם המנגנון פתוח מטבע הדברים קל לפצח אותו.
כי DRM הוא הצפנה בה אתה חייב לתת יחד עם הדיסק את המפתחות המשמשים לפתיחתו.

בקיצור, לא ניתן לפתח DRM טוב.
כל זה מעבר לזה שאני איני מסוגל להבין מדוע בכלל לחשוב על הרעיון של DRM.
הרעיון שייך לתאגידים דורסניים שבסופו של דבר יפגעו בעצמם מהדברים הללו.




Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן (ניקוד: 1)
ע"י alenox ב 16/11/2005 - 08:37

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://http://
נקווה שזה ירתיע אחרים...

[ השב לזאת ]

Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/11/2005 - 09:03
הידיעה מעניינת, אבל ישנה לפי דעתי טעות קטנה בעברית,
כתוב בידיעה שסוני השתמשה בקוד ש"הושאל" מתוכנה אחרת.
לפי דעתי קוד יכול להיות מושאל למשהו ולא ממשהו.
כלומר, צריך כפי הנראה לכתוב: קוד ש"נשאל" מתוכנה אחרת.
אם למשהו יש ידע נרחב יותר בעברית בקשר לסוגייה, אשמח לשמוע את דעתו.

[ השב לזאת ]

Re: פרשת סוניגייט: השערוריה המתפתחת למימדים מדאיגים, על קו הזמן (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/11/2005 - 10:56
אני מניח שזה מה שקורה כשחברה שלא מתחום התוכנה מנסה להיכנס לתחום.
הניחוש שלי שאין להם מערך פיתוח ו-QA מבוססים שיכלו לעשות את העבודה ברצינות. (הן את האפליקציה המקורית והן את אפליקצית ההסרה).

[ השב לזאת ]

שגיאת כתיב (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 16/11/2005 - 13:16
"חשיפות נושפות" ==> חשיפות נוספות.

שגיאה משעשעת, אני חייב לומר.

[ השב לזאת ]

איזה יופי זה רק נעשה יותר מסובך מרגע לרגע (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 17/11/2005 - 17:10
http://yro.slashdot.org/article.pl?sid=05/11/17/1350209&tid=188

[ השב לזאת ]

Gartner: piece of tape defeats any CD DRM (ניקוד: 1)
ע"י nirs (nirsATfreeshellDOTorg)
ב 22/11/2005 - 02:17
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://nirs.freeshell.org
The highly controversial XCP digital rights management (DRM) technology bundled by Sony BMG on 52 of its audio CD albums can be defeated by applying a small piece of tape to the discs, according to analyst firm Gartner. 

More...

[ השב לזאת ]