|
TheMarker מפרסם מאמר שכותרתו "מיליוני לקוחות של מיקרוסופט נחשדו בפיראטיות, ומערכת ההפעלה החוקית שלהם הושבתה". המאמר מספר את עלילות לקוחות מיקרוסופט במהלך סוף השבוע, שהואשמו בפיראטיות תוכנה על אף ששילמו במיטב כספם. חלק מהלקוחות אף זכו בניטרול פונקציות של מערכת ההפעלה בשל האשמה זאת.
למי שלא מבין את חומרת הדבר, האנלוגיה הבאה עשויה לעזור: תאר לעצמך שרכשת ספר בישול, שבו אתה משתמש יום יום. יום אחד, מסתבר שהוצאת הספרים פרצה אליך הביתה, ותלשה 100 עמודים מתוך הספר, בטענה ש"הספר נגנב על ידך". למרות שיש לך קבלה, ההוצאה לא מתרשמת וטוענת שהקבלה אינה מקורית (למרות שבמשך השנה האחרונה, עת נציג הוצאת הספרים בא לביקורת הקבלות השגרתית שלו, הוא אישר את מהימנותה). לאחר יומיים משיבה לך הוצאת הספרים את הדפים החסרים, שכן מסתבר שאכן הקבלה שלך אותנטית, והתקלה באימות הקבלה היא בהוצאת הספרים.
הסיפור נמשך כ- 19 שעות, בהן מיקרוסופט השקיעה את מירב המאמצים לפתור את הבעיה. תארו לעצמכם את התקלה הזאת בדיוק בעוד, נגיד, 8 שנים, אחרי שעוד שני דורות של חלונות כבר יצאו לשוק, ו"רק" 10% מהמשתמשים עדיין משתמשים ב- vista. למיקרוסופט אין אינטרס לתקן מהר את הבעיה -- להיפך, ככל שיתמהמהו יותר, יש יותר סיכוי שאנשים ירכשו גרסה חדשה.
אין שום הצדקה שבעולם שלגוף מסחרי כל שהוא תהיה שליטה על מערכת המחשב של לקוחותיו אחרי ששילמו בעבור מוצר.
הבעיות עם DRM הן פרקטיות לחלוטין; הטענות שהועלו ע"י מתנגדי ה- DRM וזכו להתייחסות של "תיאורטיות בלבד" ע"י מקדמי ה- DRM ורוב הציבור, מתגשמות בזו אחר זו. | |
|
בפעם הבאה שאומרים לך ש"אין שום בעיה עם DRM" | כניסה / יצירת מנוי חדש | 5 תגובות |
| ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן |
|
|