ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkynet: מדוע המדינה מבזבזת כסף על קוד סגור?

published at 06/03/2009 - 07:37 · ‏פורסם דוביקס · ‏tags מיקרוסופט , דעות ופרשנות · שלח לחברידידותי למדפסת
מיקרוסופט ynet מפרסם מאמר דיעה מאת יאיר ששון שכותרתו "מדוע המדינה מבזבזת כסף על קוד סגור?". המאמר טוען שמכרזים רבים שהמדינה מוציאה - נתפרים למידותיה של מיקרוסופט, כבר בדרישות הסף. ומציע אלטרנטיבה זולה יותר: קוד פתוח.
"בבחירה טכנולוגית כזו אנו משלמים הון עתק כאשר ישנן אלטרנטיבות טובות יותר וזולות באופן משמעותי. לראיה, פרויקט דומה של עמדות שירות הוקם באחת מחברות הביטוח המובילות בארץ בסביבת קוד פתוח תוך חיסכון כספי ניכר מול אלטרנטיבת מיקרוסופט. במיוחד לאור המצב הכלכלי אנחנו חייבים לנהוג באחריות ולבצע שינוי מהותי בהרגלי הרכש של המשרדים הממשלתיים, שינוי שעשוי לחסוך למשק כסף רב וחשוב אף יותר יכול לייצר משרות רבות."
את המאמר המלא ניתן לקרוא כאן

 
ynet: מדוע המדינה מבזבזת כסף על קוד סגור? | כניסה / יצירת מנוי חדש | 8 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
Re: ynet: מדוע המדינה מבזבזת כסף על קוד סגור? (ניקוד: 1)
ע"י ik_5 (e@mail.place)
ב 06/03/2009 - 14:21
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://ik.homelinux.org/
הכתבה ב ynet לדעתי קצת מספסת כמה נקודות. עזבו כרגע מיקרוסופט מול לינוקס.
אם לוקחים את Vista דרישות החומרה לבד עולות הרבה יותר מאשר Windows XP.

העניין במערכות הפעלה קוד פתוח הוא שאפשר לשים אותם גם על מוצרי Embedded בצורה קלה ופשוטה. או לקחת חומרה כדוגמת פנטיום 1 ולהריץ אותו, דבר שיוזיל עלויות.

עכשיו בלי קשר לחומרה, נגיד ואני לוקח מערכת שלוקחת את Webkit, שם מסך מגע, אפשרויות להגדיל ולהקטין טקסט, שפות וכו' בשביל להוריד את הנתונים. יש הרבה מאוד כלים שקיימים לעשות את זה בקוד הפתוח, ויש בחירה בין הרבה כלים, שאפשר להתאים אותם בצורה די קלה ופשוטה בעוד שבקוד הסגור במידה ולא מתבססים על כלים קיימים, העבודה הרבה קשה וארוכה.

[ השב לזאת ]


Re: ynet: מדוע המדינה מבזבזת כסף על קוד סגור? (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 06/03/2009 - 15:47
מחבר המאמר היה צריך דוגמה ברורה. נראה לי שהדוגמה שהוא בחר ברורה מספיק.

לעומת זאת, לא ידעתי שרוסיה התחייבה לעבוד עם רד־האט.

צפריר





Re: ynet: מדוע המדינה מבזבזת כסף על קוד סגור? (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 06/03/2009 - 17:13
http://opensource.sys-con.com/node/837992


Russian Federation Commits to Red Hat Open Source







Re: ynet: מדוע המדינה מבזבזת כסף על קוד סגור? (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 06/03/2009 - 16:38
המאמר מנסה לבחור דרך דוגמה אחת , המון המון דברים שלא תמיד יש לגביהם הסמכה .
1. אני מסכים איתו שבפרוייקט המדובר היה נכון להשתמש בלינוקס.
2. אני מסכים איתך ששימוש בלינוקס במקום ויסטה יכול להוריד את רף הצרכים של תחנות הקצה .
3. אני לא מסכים איתו שתמיד תוכנה חופשית היא זולה יותר - ואני לא מסכים שזה צריך תמיד להיות הפרמטר .
4. אם מישהו חושב שתוכנה חופשית טובה רק כי היא זולה - הוא יגיע למסקנות בעייתיות, אם מישהו חושב שתוכנה חופשית טובה כי היא חופשית וחשוב לו החופש שלו .. אז למה לא לתת גם לאחרים את החופש להחליט .. גם להחליט החלטות שגויות .
5. מי שניגשים למכרזים שכאלו הם בדרך כלל האינטגרטורים הגדולים / בתי התוכנה הגדולים וזאת בגלל תנאי הסף.
6. אותן חברות שכן יכולות לגשת , לא ניגשות עם תוכנה חופשית לשום מכרז . גם כי אין להם מושג איך לאכול את זה . וגם כי חוץ מלהוציא PR שהן תומכות בלינוקס .. אין להן אנשים להתמודד עם פרוייקט שכזה .
7. לממשלה אין אנשים שיתחזקו פרוייקט שכזה והיא נזקקת למישהו אחר - המישהו האחר , לא יכול לספק תמיכה ותחזוקה כי אין לו את הידע .
8. תנאי הסף יוצרים מצב שרק חברות גדולות ייגשו מתוך מחשבה שחברה גדולה חסינה יותר ושרידה יותר מחברה קטנה .. לאור מה שקורה ב"תהלוכה לביהמ"ש" בחודשים האחרונים צריכה להישאל השאלה : " האם עדיף להכליל חברות קטנות במכרזים בידיעה שאולי הן לא ישרדו לאורך שנים .. או שעדיף לקחת חברה גדולה בידיעה שקיים סיכוי גבוה מאד שלא יעמדו בפרוייקט ושזה יתגלגל לבית המשפט " - בכל מקרה ,אני לא הייתי רוצה להיות במקומו של מזמים הפרוייקט .
9. בועז דולב וחבורתו אמונים על שמירת הכסף הציבורי .. בסה"כ הם אנשים אמינים , ואין סיבה להאמין להם שהם לא בדקו את הדברים לפני .. ייתכן שהם הבינו שאולי אפשר לעשות את זה מצויין עם לינוקס - אבל אין מי שיעשה להם את זה .
10. בבסיס קיימת שאלה , שלי אין תשובה עליה. אם תוכנה חופשית היא זולה וטובה , האם צריך לאלץ את הממשל (בהיות גוף ציבורי המתנהל מכספי ציבור) להשתמש בה, או שצריך לתת לברירה הטבעית לעשות את שלה ולתת לגופים הללו להגיע למסקנה הזו לבד .

** והכי חשוב, אם מישהו מאמין בחופש ... וחשוב לו החופש שלו , ובגלל זה הוא משתמש בתוכנה חופשית - כיצד זה לא חשוב לו החופש של אחרים להחליט החלטות שאינן עולות בקנה אחד עם אמנותו והוא רוצה ליצור אילוץ עליהם ?

** אני לא מאשים בכך את הכותב של המאמר אלא חלק מהמגיבים, מה שכן עצם הדיו הוא מצויין .

- דורון (עיפרון) .





Re: ynet: מדוע המדינה מבזבזת כסף על קוד סגור? (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 06/03/2009 - 17:16
הי
לא קבעת בכתבה שלינוקס עדיף על פני ויסטה

מה שאמרתי לא ניתנה הזדמנות שווה ואפילו לא הזדמנות בכלל

קוד פתוח בשל יותר מאי פעם ומדינות ברחבי העולם מבינות שקוד פתוח זה אלטרנטיבה לגיטימית, שעולה כסף אבל פחות

קוד פתוח הוא נכון לא רק בגלל המחיר וכתבתי כך גם בכתבה עצמה.

אגב אני מאמין שבגלל התחרות בין הספקים וכדי ליצור בידול, אם היתה אפשרות כן אחד מהספקים הגדולים היה ניגש עם לינוקס, למשל חברת סאן ישראל או HP

יאיר





Re: ynet: מדוע המדינה מבזבזת כסף על קוד סגור? (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 06/03/2009 - 17:56
היי יאיר,

לזה אני מסכים במאה אחוז .. כל מה שאנחנו צריכים זו הזדמנות שווה, את השאר נעשה לבד .

יכול להיות שקוד פתוח הוא בשל .. אבל בנינו , המדינה (המוסדות הממשלתיים) בשלים לקוד פתוח ? לצערי, מלבד מספר משרדים ממשלתיים שיש להם אנשים שמוכנים קצת לחשוב מחוץ לקופסא .. ומספר משרדים ממשלתיים שיש להם צורך אמיתי במערכות אמינות / עובדות / מאובטחות .. אני לא רואה את הממשל זז ללינוקס / לתוכנה חופשית .

עצוב, אך זה המצב ..

אני אישית נואשתי מהספקים הגדולים, ויותר נכון מהנציגויות הישראליות של חלקן , או מספקיים מקומיים גדולים .

* בכל מקרה .. אם צריך עזרה - אל תהסס .

- דורון





Re: ynet: מדוע המדינה מבזבזת כסף על קוד סגור? (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 09/03/2009 - 18:19
כי אני רוצה לכרות לי עצים ולחמם את הבית בחורץ בחינם במקום להדליק מזגן
כי אני רוצה לזרוק את הזבל שלי לבד באיזה פינה עם חול נידחת ולא לשלם לעירייה
לפנות זבל

קוד פתוח זה הכרח כמו שהירוקים זה הכרח לשמירת אוצרות הטבע של המדינה




ידע ושמוש במערכת מתחיל בגיל צעיר ! (ניקוד: 1)
ע"י hanan (hananshatz@actcom.net)
ב 08/03/2009 - 10:13
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://http://
כל זמן שהחינוך למחשבים בבתי הספר מוכוון מיקרוסופט, אין סיכוי שלינוקס יכבוש את המקום הראוי לו.
רוב האנשים, כולל מנהלים ומפתחים כמעט ואינם יודעים מאומה על לינוקס.
יש צורך לשנות את כל תכנית הלימודים והמערכות בבתי הספר. שכרגע הם על טהרת המיקרוסופט.
מאידך, כל זמן שלמיקרוסופט עומדם אמצעי שיכנוע (כספיים) אדירים, קשה להתמודד עם הבורת (ותאוות הבצע) של המחליטים במשרדי הממשלה השונים.
יש מדינות שבהחלטה ממשלתית אמיצה, הפכו את הקערה. שם תוכלו למצוא אנשי לינוקס רבים, מכיוון שהם גדלו על קוד-פתוח.
אצלנו, כל זמן שבורים מושחתים מנהלים את "העסק", אין הרבה סיכויים.

[ השב לזאת ]